Пізнаємо природу 5 клас. За підручником Коршевнюк Т. В., Ярошенко О. Г. . Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ. Презентація до уроку на тему "Як живляться і дихають рослини ".

Про матеріал
5 клас. Пізнаємо природу. Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ. Презентація до уроку на тему "Як живляться і дихають рослини ". Пізнаємо природу. Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Тетяна Коршевнюк, Ольга Ярошенко. - Київ: "Оріон", 2022. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02. 2022 р. № 140). Відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т. В.)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

    Старовірівський ліцей Старовірівської сільської ради Красноградського району Харківської області Пізнаємо природу, 5 клас За підручником Коршевнюк Т. В., Ярошенко О. Г. Презентація на тему: "Як живляться і дихають рослини". Кулик Олеся Миколаївна Вчитель біології Спеціаліст ІІ категорії

Номер слайду 2

  План На цьому уроці дізнаємося про:1. Ознайомимось із системою живлення рослин; 2. Зясуємо, як рослини дихають .

Номер слайду 3

Завдання 1. За малюнком 79 пригадай органи рослини та їхнє призначення. Відшукай наземні органи на одній з кімнатних рослин. Мал. 79. Органи рослини та їхнє призначення

Номер слайду 4

 Завдання 2. Придумай два запитання про органи рослини й постав їх однокласниці або однокласнику. Женьшень (корінь, плід) Листя клена Листки дуба. Плід — горіх (жолудь) Стебло Квітка

Номер слайду 5

НАУКОВА ДОВІДКА. ЖИВЛЕННЯ РОСЛИНДорослий дуб — це високе дерево з потужним стовбуром і гілками, яке виросло з маленького жолудя. Звідки дерево бере поживні речовини, щоб вирости до таких розмірів?Упродовж тривалого часу науковці не знали відповіді на це запитання. Вони вважали: рослинам, як і тваринам, для росту потрібний корм. З’явилося припущення, що корм рослини отримують з ґрунту. Згодом з’ясувалося, що завдяки кореню з ґрунту в рослини надходить вода і певні поживні речовини. Однак ті речовини, з яких можна отримувати енергію, рослини створюють самі.

Номер слайду 6

Для створення таких речовин рослини використовують воду, яку вбирає корінь, і вуглекислий газ, що надходить в листки з повітря. Із цих двох речовин утворюються нові речовини — глюкоза й кисень (мал. 80). Це хімічне явище відбувається в зелених листках рослин під дією світла. Залишаючись без світла, рослини не можуть забезпечувати власне живлення. Утворення рослиною глюкози з вуглекислого газу й води під дією світла в зеленому листку називається фотосинтезом. Завдяки фотосинтезу атмосфера Землі збагачується киснем. У подальшому з глюкози утворюються інші речовини. Їх організм рослини використовує для росту й розмноження. Однією з таких речовин є крохмаль. Його багато в зернівках пшениці й рису, бульбах картоплі. Мал. 80. Схема живлення рослини

Номер слайду 7

ПІЗНАВАЛЬНИЙ КАЛЕЙДОСКОПХоча в зелених частинах росички і венериної мухоловки (мал. 81) відбувається фотосинтез, ці рослини час від часу ласують тваринами. Щоб їх уполювати, вони мають пристосування — пастки, липкі речовини. Подивись відео, як «полюють» росичка і венерина мухоловка. https://cutt.ly/6 Idh. KPRМал. 81. Росичка і венерина мухоловка

Номер слайду 8

Номер слайду 9

НАУКОВА ДОВІДКА. ДИХАННЯ РОСЛИНРослинам, як і тваринам, для дихання потрібний кисень. Він надходить через особливі утвори в листках — продихи. У різних рослин на 1 мм2 листка може бути 100-300 продихів. Кисень, що потрапляє у клітини рослини, взаємодіє з глюкозою чи іншими поживними речовинами. Внаслідок цього виділяється життєво необхідна енергія і утворюється вуглекислий газ. Він виділяється в навколишнє середовище через продихи. Енергію, рослини використовують для росту, утворення плодів та інших процесів життєдіяльності. Рослини дихають удень і вночі. Завдання 3. Який орган рослини, на твою думку, «відповідальний» за дихання? Правильну відповідь на це запитання містить наукова довідка.

Номер слайду 10

Завдання 4. Заповни таблицю. Інформація з таблиці допоможе тобі порівняти дихання рослин і фотосинтез.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ознаки порівняння Дихання. Фотосинтез. Який газ поглинається. Який газ виділяється. Чи потрібне світло

Номер слайду 11

НУМО ДОСЛІДЖУВАТИ. ДИХАННЯ РОСЛИНМета дослідження: експериментально довести, що рослини дихають і виділяють вуглекислий газ, а неживим природним тілам дихання не властиве. Тобі знадобляться: посудина з пророщеними рослинами, два пластикові контейнери з накривками, будь-яке неживе природне тіло, що поміщається в контейнері, дві склянки з вапняною водою. Вапняною водою називають прозору безбарвну суміш води й кальцій гідроксиду (гашеного вапна) — речовини, яка мутніє за умови збільшення кількості вуглекислого газу в повітрі. З дослідом знайомлять «Послідовність виконання дослідження» і малюнок 82. У школі ти зможеш спостерігати, як цей дослід виконує вчителька/вчитель, використовуючи рослини, вирощені тобою у попередньому дослідженні.

Номер слайду 12

Послідовність виконання дослідження. Крок 1. У перший контейнер поміщають молоді рослини квасолі та склянку з вапняною водою. Контейнер накривають щільно накривкою та ставлять на одну добу в темну шафу. Без світла не відбуватиметься фотосинтез. Крок 2. У другий контейнер поміщають неживе природне тіло та склянку з вапняною водою. Контейнер щільно накривають накривкою і ставлять на одну добу в темну шафу. Умови виконання досліду мають бути однаковими для обох тіл. Крок 3. Через одну добу дістають контейнери із шафи та спостерігають, що в першому контейнері вапняна вода помутніла, у другому — ні (мал. 82). Мал. 82. Ілюстрація досліду

Номер слайду 13

ДОСЛІДИЛИ Й ДІЗНАЛИСЯДослідження показало, що кількість вуглекислого газу збільшилася тільки в контейнері із зеленими рослинами. Так сталося тому що рослини в темряві дихали й виділяли вуглекислий газ.4. Поясни, чому в контейнері з камінчиком вапняна вода залишилася прозорою?

Номер слайду 14

ДОБРІ СПРАВИ ДЛЯ ПРИРОДИДихають не лише надземні органи рослин, а й корінь. Для дихання він використовує кисень, що є в ґрунті. Доглядаючи за рослинами, подбай, щоб корінь отримував достатньо кисню. Для збільшення надходження кисню в ґрунт час від часу розпушуй його. Під час поливання рослини стеж за кількістю використаної води. Якщо її буде замало, то рослина може засохнути. А якщо води забагато, то в перезволоженому ґрунті забракне кисню і корінь не зможе дихати. Рослині це шкодить. Тож, вирощуючи рослини, потрібно знати, як часто їх поливати та якою кількістю води. Завдання 5. Чому необхідно прибирати пил з листків кімнатних рослин?

Номер слайду 15

ТОБІ ДО СНАГИ1. Назви одну умову фотосинтезу, дві речовини — учасниці дихання рослин, три органи рослини.2. Розкажи про функції листків і кореня в живленні рослин.3. Чим живлення рослин відрізняється від живлення тварин?4. За яких умов та в якому органі рослини відбувається фотосинтез?

Номер слайду 16

5. Заповніть схему.6. Як ти вважаєш: чи можуть рослини існувати на Місяці? Обґрунтуй свою відповідь.

Номер слайду 17

Домашнє завдання: - Підручник ст. 154-159 читати та переказувати; - Виконати тестові завдання  на тему: «Як живляться і дихають рослиниhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3095004

Номер слайду 18

pptx
Додано
25 січня
Переглядів
1939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку