Пізнання через слух і ознайомлення з органами слуху

Про матеріал
вчити дітей слухати і розрізняти звуки, робити висновки на основі попередньої бесіди, робити самомасаж вух. Розвивати інтерес до дослідницької діяльності, пам'ять, мислення, фантазію, уяву, увагу, вміння на основі друдлів відгадати тварину. Формувати навички дбайливого ставлення до тіла та вміння його лікувати. Виховувати охайність, товариськість.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект  заняття

старша  група

Тема: Пізнання  через  слух  і  ознайомлення  з  органами  слуху

 

 

 

 

 

Вихователь:

Харчук Н.В.

 

 

Мета: вчити  дітей  слухати  і  розрізняти  звуки, робити  висновки  на  основі  попередньої  бесіди, робити  самомасаж  вух. Розвивати  інтерес  до  дослідницької  діяльності,  пам'ять, мислення,  фантазію,  уяву, увагу, вміння  на  основі  друдлів  відгадати  тварину.  Формувати  навички  дбайливого  ставлення  до  тіла  та  вміння  його  лікувати.  Виховувати  охайність,  товариськість.

Хід

       Діти,  ми сьогодні  помандруємо  з  вами  у  ліс.  Що  може  статися  з  дітьми у лісі? (  Заблукати ).  Тоді, як  ми  гукаємо? ( А-у ).  А  давайте  пограємо  у  гру  « Чий  голос?»  і  пригадаємо  слова:

Ми  гуляємо  в  ліску

І  гукаємо  ( А-у )

Ти  за  голосом  впізнай

Хто  гукає,  відгадай?

     (  Вихователь  визначає  дитину,  яка  буде  відгадувати,  а  під  час  гри  показує  на  ту  дитину,  яка  має  сказати  ( А-у ).

     Ми  з  вами  погуляли  і, напевно  трохи  втомилися,  давайте  присядемо  на  нашій  лісовій  галявині.

     Чути  стук.  – Хто  це?  ( Дятел ).

     Чути  шарудіння. - Що  це? (Хтось іде  по  листі ).

     Ллється  вода. – А  це  що? (Струмок ).

     Чути  тертя  дерев. – Що  це? (Дерева  стукають  одне  до  одного).

      Кого ще  можна  почути  у  лісі?  ( Співи  пташок.  Називають  їх. )

      Діти,  а  зараз  послухайте,  яка  пригода  трапилась  з  однією  дівчинкою  та  її  бабусею.

      Пішла  дівчинка  з  бабусею  збирати  гриби.  Бабуся  була  старенькою  і  погано  чула.  Збираючи  гриби,  вони  зайшли  далеко  від  дороги.  Вони  йшли, збирали  гриби.  Почало  смеркатися.  Тоді  дівчинка  почала  гукати  але  ніхто  не  відзивався.  Бабуся  тоді  запропонувала  не  ходити,  не шарудіти  а  послухати  ліс.  Дівчинка   так  і  зробила.  Вухо  дівчинки  вловило  голоси  дорослих  та  дітей.  Вони  пішли  на  їх  голоси  і  вийши  на  галявину  неподалік  від  їхнього  села.

       Діти,  що  допомогло  вийти  з  лісу?  ( Вушка )

       Дівчинка  запитала  вух,  що  вони  робили? (  Слухали  ліс ). І  подякувала ,  що  вони  врятували  її  та  бабусю.

        Малята,  вуха  не  лише  слухали,  але й  прислухалися.  Кому  потрібні  вуха? (Людям,  звірам ).  Так,  усім  живим  істотам.  А  чи  всі  вуха  однакові?    Чому?

        Дидактична  гра  «  Чиї  вуха?»

Розминка.  Звучить  музика.  Діти  танцюють.

  Діти,  яка  це  музика?  (  лагідна,  плавна,  мелодійна).

Звучить  інша  музика.  А  це  яка?  ( гучна,  голосна ).

Які  бувають  звуки?   Які  звуки  ми  хочемо  чути?  Чому?

    Давайте  проведемо  невеличкий  дослід.  Закриємо  пальчиком  вуха.  (  Вихователь  дає  команду   повернутися  направо,  наліво.  Діти  стоять  не  чують .)

  • Ви  чули,  що  я  вам  говорила?
  • Як  ви  думаєте  для  чого  нам  вуха?
  • Діти,  а  ви  знаєте, що  у  вуха  є  своя  охорона? Це  сірка – коричневий  наліт.  Вона  не пропускає  в  середину  вуха  мікроби, які  б  могли  викликати  хвороби  вух.  Але  коли  назбирається  багато  «сміття», ми можемо  погано  чути.  Що  в  таких  випадках  роблять  люди? А  щоб  таке  не  трапилось,  що  слід  робити?
  • Ну  а  коли  вушко  все ж  почало  боліти,  що  ми  робимо?  () Гріємо  піском,  сіллю,  закапуємо  ліками )
  • А  чи  знаєте,  що  слід  робити,  щоб  вуха  не  боліли? Потрібно  робити  масаж.

1.ставимо  2  великі  пальці  на  пучку  вуха  і  масажуємо  коловими         рухами ( 7-8 р.)

     2. ставимо  вказівний  палець  на  вушний  язичок  і  рухаємо  вверх  та             вниз ( 7-8р.)

Тепер, коли ми зробили  масаж,  всі  сміливо  можемо  йти  на  прогулянку. 

 

docx
Додано
6 червня 2023
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку