Пізнавальна гра "Біологічний старт" для учнів 6 класу

Про матеріал
Матеріал для учнів 6 класу сприяє: поглибленню знань учнів з біології на основі внутріпредметних і міжпредметних зв’язків; розвитку логічного мислення, спритності, кмітливості, вмінню приміняти набуті знання на практиці; вихованню відповідальності, самостійності, вмінню колективно працювати.
Перегляд файлу

Біологічний старт

(Пізнавальна гра для учнів 6 класу)

Мета.

Освітня: поглибити знання учнів з біології на основі внутріпредметних і міжпредметних зв’язків.

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, спритність, кмітливість. Вміння приміняти набуті знання на практиці.

Виховна: виховувати відповідальність, самостійність, вміння колективно працювати; виховувати дбайливе ставлення до природи.

 

Обладнання: дошка для малювання, картки з малюнками, ручки, олівці.

Міжпредметні зв’язки: література, малювання, музика, ботаніка, зоологія, народознавство, техніка.

 

Підготовка до гри

Формування команд (по шість учасників).

Підбір та запис фонограми до музичних пауз.

 

Хід гри

Учитель.

Є науки природничі –

І цікаві, й таємничі,

З ними будеш ти готовий

У природу світ чудовий.

 

Пропонуємо сьогодні

Вам, залишивши уроки,

На шляхах біологічних

Теж нові зробити кроки.

 

Розпочинаємо біологічний старт. 

До участі у грі запрошуються команди 6-х класів та їх капітани.

 

Представлення команд. Музичне оформлення.

І команда 6 А…

ІІ команда 6 Б…

 

Представлення журі

Правила гри

  1. Гра складається із 12 конкурсів.
  2. Кожне завдання оцінюється певною кількістю балів.
  3. За незадовільну поведінку  болільників із команди будуть зніматися бали.
  4. Журі визначає двох найкращих знавців-початківців біології.

 

Конкурс 1 «Візитка» (5  балів)

Представлення команд (домашнє завдання)

 

Конкурс 2 «Знайомі незнайомці» (3 бал)

Кожна команда по черзі відгадує загадки,кожна правильна відповідь оцінюється  по 1 балу

 

  1. Цілий день працюю в гаї,

діловито дзьобом б’ю.

Я не цвяхи забиваю –

Я комашок дістаю. (дятел)

 

  1. Мала та ще й плеската,

На спині в неї хата.

А сили має досить:

Допомогти не просить. (черепаха)

 

  1. Білі зуби маю, та усі ковтаю,

Довгі коси маю, та не заплітаю. (кукурудза)

 

  1. Хто ховає під кущі

Наші супи та борщі. (картопля)

 

  1. Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (пролісок)

 

  1. Зимою спить, літом бринить.

Понад садами літає, солодку росу збирає. (бджола)

 

Конкурс 3 «Німий малюнок» (5 бал)

Учасникам потрібно підписати малюнок «будова мікроскопа» за дві хвилини. ( Конкурс виконується під музику. Учні підписують лише ті частини мікроскопа, які їм відомі).

1. Окуляр

2. Насадка

3. Штатив

4. Основа

5. Револьверна головка

6. Об’єктиви

7. Координатний столик

8. Предметний столик

9. Конденсор

10. Освітлювач

11. Переключатель (вкл./викл.)

12. Макрогвинт

13. Мікрогвинт

 

 

Конкурс 4  «Поміркуй» (3 бал)

Учні   повинні назвати вченого прослухавши його досягнення, або назвати науку прослухавши її характеристику. Команди  відповідають по черзі. Якщо команда не знає відповідь, тоді інша має можливість отримати додатковий бал.

Запитання для І команди

1. Наука, що вивчає все про клітину (цитологія)

2. Вчений, який започаткував термін «біологія» (Ламарк)

3. Наука, що вивчає гриби (мікологія)

 

Запитання для ІІ команди

1. Вчений, який започаткував термін «Клітина» (Роберт Гук)

2. Наука, що вивчає все про тканини (гістологія)

3. Наука, що вивчає бактерії (мікробіологія)

 

Конкурс 5 «Світ казок» (5 балів)

Скласти із букв імена казкових героїв. Час 2 хвилини.

Б

У

Р

А

Т

О

К

О

П

К

І

Т

К

І

Н

О

П

Е

Б

Й

А

О

Л

О

Б

Ю

Л

О

Л

И

Т

Ь

А

К

Ш

 

Відповідь: буратіно, попелюшка, айболить, колобок, кіт.

 

Конкурс 6 «Конкурс капітанів» (5 балів)

Намалювати клітину рослини з підписами(2 хв)

 

Конкурс 7 «Болільників» (2 бали)

Поки капітани малюють будову клітини  проводимо конкурс болільників. Болільники повинні підготувати один одному  по 2 запитання. Вразі неправильної відповіді повинні самі дати пояснення.

 

Конкурс 8  Скласти сенкан на тему «Біологія» (3 бали)

Приклад

(один іменник) біологія

(два прикметники) цікава, пізнавальна

(три дієслова) навчає, зацікавлює, розвиває

(речення із чотирьох слів) наука про живу природу

(синонім до іменника) життя.

Час 2 хвилини. Команди зачитують сенкан і віддають журі.

 

Конкурс 9 «Пісенний» (1 бал)

Хто перший назве рослину про яку йдеться у пісні отримає 1 бал.

(«Червона рута»,  «Ой, у лузі червона  калина», «несе Галя воду», «Ой під вишнею, під черешнею»)

 

Конкурс 10 «Аптека природи» (2 бали)

За описом рослини потрібно відгадати її назву.

1. Одна рослинаво сенидаєвід 8 до 60 тисяч насінин. Тому вона дуже швидко розселяється по всіхдорогах — скрізь, де ступає нога людини. Насіння  переправилося через океан в Америку. Воно потрапило туди разом з брудом на чоботях завойовників і перших поселенців. В Америці не було такої рослини; вона з'явилася разом з європейцями, навколо їхніх помешкань і по дорогах, де вони проходили. Через це індіанці влучно назвали її: «слідбілого».                                                                                     (подорожник)

 

2. Колючий чагарник, який називають диким пращуром троянди. У природі невідомо багатшої  на вітамін С рослини. Вчені  називають його  плоди  природною коморою вітамінів.                                              (шипшина)                                                                                                                                                         

 

3. Цю рослину  в давнину вважали чудодійною через криваво-червоний сік, що виступає при надломі квітконіжки. Ця рослина має таку назву тому, що отруйна для тварин.                                                                           (звіробій)

 

4. Зацукровані коріння цієї рослини — дорогоцінні турецькі солодощі. Цілющі властивості  кореня були відомі грецьким лікарям Стародавнього Риму.Кореневища  кладуть у компоти, зацукровують, варять з них варення; висушені кореневища  вживають як замінник лав​​рового листа, імбиру і кориці.В давнину, запашним листям  вистилали глинобитні підлоги хат — це був засіб, що охороняв від бліх.                                                         (лепеха, аїр)

 

Конкурс 11 «Хто швидше?» (2 бали)

Команди отримують конверти із частинами речення. Потрібно якнайшвидше стати в рядок  із складеним висловом.

 

  1. Біологія вивчає  життя в усіх його проявах.
  2. Клітина –  елементарна складова живого організму.

 

Конкурс 12 «Поясни на всі 100» (1 бал)

Учасник із команди отримує картку з надписом, повинен дати характеристику цьому слову, а команда повинна назвати саме слово.

Ромашка, клітина, урок, пролісок, мікроскоп, учень.

 

Оголошення результатів.

Фінал

Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Посудевська Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
746
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку