Міністерство освіти і науки України
Програми для 5-10 класів
спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для
розумово відсталих учнів
Я у світі
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
(Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-6901 від 17.08.2009)
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
(Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-6902 від 17.08.2009)
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
(Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-6903 від 17.08.2009)
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
(Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-5572 від 15.07.2009)
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
(Лист Міністерства освіти і науки України №1/11-6910 від 17.08.2009)
© Міністерство освіти і науки
України, 2009
Календарно- тематичне планування з курсу
« Я у світі» 5 клас (35 год., 1 год. на тиждень )
№ з/п |
К-сть годин |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
|
|
5 |
Людина |
|
Формування уявлень про державу, конституцію, закон, правопорушення, на основі усвідомлення сутності понять.Формування причинно-наслідкових зв’язків у процесі вивчення місця людини у природі, у суспільстві. Збагачення, уточнення активного словника лексикою, що позначає моральні категорії: добро, зло, щедрість тощо. |
|
1 |
1 |
Людина – частина природи. |
|
||
2 |
1 |
Правила життя людини у природі. Відношення українського народу до природи рідного краю. Людина член суспільства. |
|
||
3 |
1 |
Людські чесноти українського народу: ввічливість, делікатність, працелюбство, акуратність. |
|
||
4 |
1 |
Добро і зло. Щедрість і жадібність. Правила життя людини у суспільстві. |
|
||
5 |
1 |
Держава, конституція, закон. Правопорушення: на можна чинити злочин собі, іншим людям, природі. |
|
||
|
7 |
Твоя країна – Україна |
|
Розвиток пам’яті на основі збереження інформації про культурно історичні традиції, видатних українців. Розвиток наочно-образного мислення на основі розподілу господарської діяльності людей на міську та сільську. Розвиток усного мовлення в процесі складання розповіді про Україну за планом. Виховання любові до Батьківщини. |
|
6 |
1 |
Державні та народні символи України. Українська мова - державна мова України. |
|
||
7 |
1 |
Культурна спадщина українського народу: мистецтво, література, традиції, обряди, звичаї, народні свята. |
|
||
8
9 |
1
1 |
Місто та село. Господарська діяльність міста та села. Господарська діяльність людей у деяких містах України. Славетні українці. |
|
||
10 |
1 |
Видатні міста України. |
|
||
11 |
1 |
Київ - столиця України. |
|
||
12 |
1 |
Урок- узагальнення |
|
||
|
5 |
Рідний край |
|
Розвиток просторової орієнтації в процесі визначення своєї місцевості на карті України . Формування уявлень про рідний край, історичні традиції, обряди тощо. Розширення та уточнення лексики іменниками та прикметниками, що означають обрядові свята, промисли, страви. Виховання любові до рідного краю. |
|
13 |
1 |
Рідний край на території України. Довкілля, природа.
|
|
||
14 |
1 |
Минуле рідного краю. Твій родовід. Реліквії роду, народу. Рідна хата, рідне місто, село. |
|
||
15 |
1 |
Дім твого життя, буття. Затишок, тепло батьківського дому. |
|
||
16 |
1 |
Назви міст, сіл, рік, озер. |
|
||
17 |
1 |
Історичні традиції, обрядові свята, промисли, будівлі, страви рідного краю. Рідна школа, рідна земля. |
|
||
|
2 |
Рослинний і тваринний світ рідного краю |
|
Розширення та уточнення стійких понять про характерні рослини і тварини рідного краю.
|
|
18 |
1 |
Назви і використання найхарактерніших рослин рідного краю. Різноманітність рослин у природі. |
|
||
19 |
1 |
Свійські і дикі тварини рідного краю. Назви, використання. Різноманітність тварин у природі, їх довкілля. Як тварини добувають корм, як захищаються. Червона книга України. |
|
||
20 |
1 |
Урок- узагальнення |
|
|
|
|
2 |
Населення рідного краю |
|
Розвиток пам’яті на основі відтворення та збереження інформації про видатних діячів, освітньо-культурні заклади рідного краю. |
|
21 |
1 |
Національний склад. Видатні діячі. |
|
||
22 |
1 |
Основні пам’ятні місця (дати) і освітньо-культурні заклади міста, села: пам’ятники, парки, бібліотеки, музеї, театри, та інше |
|
||
|
2 |
Форма землі |
|
Розширення та уточнення уявлень про рельєф своєї держави, місцевості, на основі усвідомлення їх постійних ознак.
|
|
23 |
1 |
Різноманітність форм поверхні України, своєї місцевості. Поверхня своєї місцевості (гори, рівнини). Екскурсії: для ознайомлення з формами рельєфу навколишньої місцевості. |
|
||
24 |
1 |
Кримські гори. Рослинний та тваринний світ кримських гір. Карпатські. Рослинний та тваринний світ карпатських гір. |
|
||
|
2 |
Корисні копалини |
|
Формування уявлень про корисні копалини рідного краю. Формування стійких понять про корисні копалини на основі усвідомлення їх постійних ознак. |
|
25 |
1 |
Корисні копалини рідного краю.
|
|||
26 |
1 |
Визначення, склад, походження, використання. Охорона земних надр і поверхні суші. |
|
||
|
1 |
Ґрунти |
|
Розширення та уточнення понять про значення ґрунту.. |
|
27 |
1 |
Ґрунти рідного краю. Їх використання і охорона. |
|
||
28 |
1 |
Урок- узагальнення |
|
|
|
|
2 |
Вода |
|
Розширення та уточнення понять про водні ресурси своєї місцевості. Розвиток мислення шляхом формування причинно-наслідкових зв’язків між водою та живою природою. |
|
29- 30 |
1 |
Води рідного краю. Вода в найближчому оточені: джерело, колодязь, струмок, річка. Промислове значення води для людей, тварин, рослин у вашій місцевості. Охорона води від забруднення. |
|
||
|
1 |
Повітря |
|
Формування уявлень про стихійні явища. Формування понять про погодні явища своєї місцевості. |
|
31 |
1 |
Погода. Метеорологічні служби і прогноз погоди. Стихійні явища. Погодні явища характерні для рідного краю. |
|
||
|
1 |
Природні угрупування рідного краю
|
|
Формування уявлень про основні природні угрупування. Розвиток мислення на основі порівняння, класифікації та узагальнення постійних та змінних ознак природних угрупувань. |
|
32 |
1 |
Ліс – природне угрупування. Луки – природне угрупування. Прісна водойма – природне угрупування. Болото – природне угрупування |
|
||
33-34 |
2 |
Господарство твого краю Промисловість рідного краю. Сільське господарство рідного краю. Транспорт і шляхи сполучення міста, села рідного краю. |
|
Розширення уявлень про зміст промислової і сільськогосподарської діяльності людини. Розвиток усного мовлення в процесі складання розповіді про галузь промисловості, сільського господарства за планом. |
|
35 |
1 |
Урок- узагальнення |
|
|
|