Пізнавальне заняття "Я та моя професія"

Про матеріал
Мета: ознайомлювати вихованців з особливостями деяких професій; формувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії; навчати аргументовано відстоювати власну думку; виховувати у дітей впевненість, культуру спілкування, повагу до думки співбесідника, любов до праці, почуття колективізму, взаємоповаги; коригувати пізнавальний інтерес до світу професій, мислення та зв’язне мовлення дітей.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Березнянський навчально-реабілітаційний центр»

Чернігівської обласної ради

 

 

 

 

 

«Я»

та моя професія.

Пізнавальне заняття

 

 

  Підготувала

та провела:

вихователь

Пінчук Н.Ф.

 

 

 

 

 

2018 – 2019 н.р.

Мета: ознайомлювати вихованців з особливостями деяких професій; формувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії; навчати  аргументовано  відстоювати власну думку;  виховувати у дітей впевненість, культуру спілкування, повагу до думки співбесідника, любов до праці, почуття колективізму, взаємоповаги; коригувати пізнавальний інтерес до світу професій, мислення та зв’язне мовлення дітей.                           

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент (Створення позитивного настрою).
  2. Вступне слово вихователя:
  • Нашу розмову, діти, мені хотілося б розпочати словами:

 «Професій на світі багато є дуже,

 З них кожна потрібна, важлива з них кожна.

 Ким стати — вирішуй це сам, любий друже,

 Вже зараз над цим порозмислити можна.»

  • Як ви думаєте, про що піде мова на нашому занятті? (Про різні професії, працю.) Що ви хотіли б дізнатися про світ професій? (Звучать відповіді усіх бажаючих.) Які ви допитливі! Це добре, адже сьогодні ми спробуємо знайти відповіді на всі ваші запитання.
  • Сьогодні ми поговоримо про те, що таке професія, поміркуємо разом про значення професій у житті людини та про якості, що є необхідними для представників тієї чи іншої професії.
  1. Основна частина.
  1. Бесіда про поняття «професія».
  • Розкажіть, діти, як ви розумієте саме слово «професія»? (Висловлюються 2-3 вихованця) Але щоб пояснити це слово точніше, звернімося до тлумачного словника. (Педагог відкриває словник.) «Професія — це основний рід занять, трудової діяльності людини» — говорить нам ця книга.
  • Вже незабаром ви закінчите шкільне навчання, і тоді для кожного з вас настане час вибору професії — тієї, до якої у вас є цікавість, певні здібності, до якої «лежить душа». Як ви думаєте, чи легко зробити такий вибір у житті? (Діти розмірковують.)
  • У світі існує безліч професій. Але кожна людина прагне обрати для себе одну і присвятити їй усе життя.
  • Для того щоб ви обрали найкращу для себе професію, здійснили свою заповітну мрію, вам слід якомога більше дізнатися про різні професії вже зараз. Адже шлях до будь-якого покликання починається з дитинства, зі шкільної лави.
  • Скажіть, як потрібно навчатися в школі для того, щоб у майбутньому стати дійсно професіоналом обраної справи? (Старанно, сумлінно, відмінно.)
  • Правильно. Тоді будь-яка робота буде для вас легкою, а вашу працю завжди цінуватимуть.

«Потрібна людям праця пекаря,

І будівельника, й аптекаря,

І хлібороба, й піаніста,

І вчителя, і машиніста,

Що водить бистрі поїзди...

А ким бажаєш стати ти?»

  1. Загадки «Важливі професії».

Вихователь: А зараз на нас із вами, діти, чекають цікаві загадки. Як ви думаєте, про що вони? (Про професії.) Отже, слухайте пильненько та відгадуйте скоренько!

  • Він уважно так працює,

Нас обстежує й лікує,

Захворів раптово ти —

То до нього зразу йди!

 (Лікар.)

  • Він свою роботу знає —

Дуже вміло підстригає,

В нього зробить кожен-всяк Зачіску на власний смак.

(Перукар.)

  • А це — небезпечна професія, діти:

 І слідство вести, і злочинців ловити,

 А ще потерпілим в біді помагати,

 І злочини швидко усі розкривати.

 (Міліціонер.)

  • Він входить без страху в палаючий дім,

 Костюм спеціальний та каска на нім,

 Він бореться мужньо з вогнем як належить,

 І перемагає, і гасить пожежі.

(Пожежний.)

  • Створює різноманітні будівлі,

 Зводить і стіни, і стелю, й покрівлю,

 Професії цій завдяки — ось в чім суть —

 Оселі, дома та райони ростуть.

 (Будівельник.)

(Вихователь хвалить школярів за активність і відзначає тих, хто відгадував загадки)

Вихователь: Для того щоб людина могла займатися своєю професійною діяльністю, часто їй потрібне не лише вміння, але й спеціальне обладнання. Іноді це просто особливий одяг (форма), а іноді — речі, без яких не можна обійтися. Так, швачка, якою б гарною майстринею вона не була, нічого не зможе пошити без швейної машинки; гітарист не виконає музику без гітари, а тесля не може майструвати без теслярських інструментів.

Педагог пропонує вихованцям пограти в гру.

  1. Гра «Предмети та професії»

(Вихователь дає дітям ілюстративний матеріал (картки із зображеннями різноманітних речей) і пропонує розкласти їх біля малюнків із представниками відповідних професій. Вихованці виконують ігрове завдання спільно, у супроводі звучання будь-якої жвавої мелодії)

Наприкінці гри учасники коментують її результат:

  • Картки із зображеннями термометра, аптечки, шприца, апарату для слухання дихання (фонендоскопа) ми поклали біля зображення лікаря.
  • Палітру, фарби, пензель, планшет для малювання ми розмістили біля малюнка з художником.
  • Мітлу, лопату, граблі ми поклали біля двірника.
  • Викрутку, гайковий ключ, плоскогубці ми розмістили біля картки, на якій зображено слюсаря.
  • Ножиці, нитки, голку, обмірювальну стрічку, відріз тканини, наперсток ми розмістили біля картки, на якій зображено шевця.
  • Каструлі, сковорідки, половник, білий капелюшок і фартух, дошки для нарізання продуктів, ножі, м’ясорубку ми розмістили біля картки, на якій зображено повара.
  • Ноти, фортепіано, скрипку зі смичком, ударну установку, мікрофон ми розмістили біля картки, на якій зображено музиканта.

Вихователь: Друзі, про які професії ми щойно дізналися? Яка з них вас цікавить найбільше? Чи важливі для нас ці професії?

Хто спробує це довести? (Вихователь допомагає дітям сформулювати пояснення.)

  • Кожна робота вимагає від людини певних професійних умінь і навичок. Ми їх спробуємо зобразити під час веселої гри-імітації.
  1. Гра «Професійні вміння» (імітація)

(Педагог читає віршик. На перші рядки діти ритмічно плескають у долоні. Далі школярі виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії)

Кожна праця — це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так — завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен-плавець...

Кожний — справжній фахівець!

(На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору).

  1. Підсумки заняття.

Вихователь: Сьогоднішнє заняття наближається до завершення.

А зараз, діти, мені хочеться звернутися до вас із щирим напутнім словом:

Як бурхливої, бистрої хвилі ріки,

Так дитячі, шкільні ваші, друзі, роки

Непомітно, нечутно та швидко спливуть:

Час настане обрати в житті тоді путь.

Скільки справ вас чекатиме в ріднім краю!

Тож професію виберіть вміло свою!

А щоб правильно це вам вдалося зробить,

Слід про вибір подумати заздалегідь!

 

 

docx
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку