Комунальний заклад «Березнянський навчально-реабілітаційний центр»
Чернігівської обласної ради
«Я»
та моя професія.
Пізнавальне заняття
Підготувала
та провела:
вихователь
Пінчук Н.Ф.
2018 – 2019 н.р.
Мета: ознайомлювати вихованців з особливостями деяких професій; формувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії; навчати аргументовано відстоювати власну думку; виховувати у дітей впевненість, культуру спілкування, повагу до думки співбесідника, любов до праці, почуття колективізму, взаємоповаги; коригувати пізнавальний інтерес до світу професій, мислення та зв’язне мовлення дітей.
ХІД ЗАНЯТТЯ
«Професій на світі багато є дуже,
З них кожна потрібна, важлива з них кожна.
Ким стати — вирішуй це сам, любий друже,
Вже зараз над цим порозмислити можна.»
«Потрібна людям праця пекаря,
І будівельника, й аптекаря,
І хлібороба, й піаніста,
І вчителя, і машиніста,
Що водить бистрі поїзди...
А ким бажаєш стати ти?»
Вихователь: А зараз на нас із вами, діти, чекають цікаві загадки. Як ви думаєте, про що вони? (Про професії.) Отже, слухайте пильненько та відгадуйте скоренько!
Нас обстежує й лікує,
Захворів раптово ти —
То до нього зразу йди!
(Лікар.)
Дуже вміло підстригає,
В нього зробить кожен-всяк Зачіску на власний смак.
(Перукар.)
І слідство вести, і злочинців ловити,
А ще потерпілим в біді помагати,
І злочини швидко усі розкривати.
(Міліціонер.)
Костюм спеціальний та каска на нім,
Він бореться мужньо з вогнем як належить,
І перемагає, і гасить пожежі.
(Пожежний.)
Зводить і стіни, і стелю, й покрівлю,
Професії цій завдяки — ось в чім суть —
Оселі, дома та райони ростуть.
(Будівельник.)
(Вихователь хвалить школярів за активність і відзначає тих, хто відгадував загадки)
Вихователь: Для того щоб людина могла займатися своєю професійною діяльністю, часто їй потрібне не лише вміння, але й спеціальне обладнання. Іноді це просто особливий одяг (форма), а іноді — речі, без яких не можна обійтися. Так, швачка, якою б гарною майстринею вона не була, нічого не зможе пошити без швейної машинки; гітарист не виконає музику без гітари, а тесля не може майструвати без теслярських інструментів.
Педагог пропонує вихованцям пограти в гру.
(Вихователь дає дітям ілюстративний матеріал (картки із зображеннями різноманітних речей) і пропонує розкласти їх біля малюнків із представниками відповідних професій. Вихованці виконують ігрове завдання спільно, у супроводі звучання будь-якої жвавої мелодії)
Наприкінці гри учасники коментують її результат:
Вихователь: Друзі, про які професії ми щойно дізналися? Яка з них вас цікавить найбільше? Чи важливі для нас ці професії?
Хто спробує це довести? (Вихователь допомагає дітям сформулювати пояснення.)
(Педагог читає віршик. На перші рядки діти ритмічно плескають у долоні. Далі школярі виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії)
Кожна праця — це уміння,
Вміння справжні, професійні:
Так працює в нас жонглер,
Так веде авто шофер,
Так фарбує дім маляр,
Так ось грає сопілкар,
Так працює в нас двірник,
Так — завзятий танцівник,
Так пливе спортсмен-плавець...
Кожний — справжній фахівець!
(На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору).
Вихователь: Сьогоднішнє заняття наближається до завершення.
А зараз, діти, мені хочеться звернутися до вас із щирим напутнім словом:
Як бурхливої, бистрої хвилі ріки,
Так дитячі, шкільні ваші, друзі, роки
Непомітно, нечутно та швидко спливуть:
Час настане обрати в житті тоді путь.
Скільки справ вас чекатиме в ріднім краю!
Тож професію виберіть вміло свою!
А щоб правильно це вам вдалося зробить,
Слід про вибір подумати заздалегідь!