Мета: ознайомити лідерів з базовими положеннями теорії спілкування, сприяти розвитку навичок комунікації ознайомити з правилами ефективного спілкування. Завдання: формувати навички ефективної комунікації; розвивати навички активного слухання, ефективного спілкування; розвивати навички активного слухання, ефективного спілкування; учити різноманітним прийомам вербального і невербального спілкування; формувати навички ефективної взаємодії; формувати уміння працювати в команді; вчити спілкуватися толерантно; виховувати вміння спілкуватися з однолітками та старшими.
ПЛАН І. Організаційний блок 10.00-10.05 - Реєстрація учасників семінару. 10.05.-10.10 - Ознайомлення з планом роботи. 10-10.-10.20 – Вправа «Інтерв’ю». 10.20.-10.40 – Вправа «Дорога». Повторення правил роботи в групах «Дороговкази». Вправи на згуртування колективу «Сигнальне коло», «Перенесення предметів», «Косичка». ІІ. Теоретичний блок 10.40-11.00 1.Що таке спілкування? Пономаренко М.І., методист РМК 2. Слухати-розуміти-взаємодіяти. Педенко Л.М., керівник гуртків БТДЮ 3. Значення іміджу в житті ділової людини. Пономаренко М.І., методист РМК ІІІ. Практичний блок 11.00.-11.20 1. Вправа «Асоціація». «Спілкування - це…» 2.Вправа «Всі знають, крім тебе». 3. Вправа «Плітка». 4. Гра «Оратор». ІV. Майстер – клас «Скарбничка корисних порад» 11.20-11.30 1.Висловлювання. 2. Правила ефективного спілкування. 3. Прийоми ефективного спілкування. V. Підсумково-узагальнюючий блок 11.30-12.00 1.Бібліотечний огляд «Культура і етика спілкування». 2.Підсумки. Вправа «Що я беру з собою…» 3. Гра-прощання «Настрій». 4. Екскурсія на залізничний вокзал міста Барвінкового.
СПІЛКУВАННЯ - ЦЕ: взаємні стосунки, діловий, дружній зв’язок. Великий тлумачний словник сучасної української мови міжособистісна і міжгрупова взаємодія, основу якої становить пізнання одне одного і обмін певними результатами психічної діяльності – інформацією, думками, почуттями, оцінками тощо. Етика ділового спілкування
СПІЛКУВАННЯ - ЦЕ: процес взаємодії між людьми, в ході якого формуються, виникають і проявляються міжособистісні відносини; цілеспрямований, соціально зумовлений процес обміну інформацією між людьми в різних сферах їхньої пізнавально-трудової та творчої діяльності, який реалізується переважно за допомоги вербальних засобів; обмін інформацією між людьми.
ПРИЙОМИ ПРИЄМНОГО СПІЛКУВАННЯ Прийом 1. Називайте свого співрозмовника на ім’я! Прийом 2. Дивіться в очі співрозмовнику! Прийом 3. Говоріть про приємне! Прийом 4. Хваліть своїх співрозмовників! Прийом 5. Посміхайтесь! Пам’ятайте! Основа відношення до нас закладається в перші 15 секунд. Як ви себе презентуєте, так до вас і будуть відноситися.
ПРИЙОМИ ПРИЄМНОГО СПІЛКУВАННЯ - "Правило трьох двадцяти": · перші 20 сек. зустрічі - вас оцінюють. · перших 20 сек має значення як і що ви почали говорити. · і безумовно - 20 см посмішки і чарівності. - 6 правил гарного співрозмовника: · Виявляти щиру цікавість до співрозмовника. · Посміхатися. · Запам'ятати ім'я людини і не забувати час від часу повторювати його в розмові (це прийом психологічного «поглажування»). · Вміти слухати. · Вести розмову в колі інтересів вашого співрозмовника. · Ставитися до нього з повагою. - Як збільшити корисність контакту: · Бути спостережливим; · Зробити комплімент; · Говорити про проблеми співрозмовника. Який результат ви отримаєте: · Формальний контакт переросте в нормальне людське спілкування. · Ви завоюєте співрозмовника. · Ви підвищите вашу самооцінку.
Намагайтеся вимикати мобільні телефони там, де є застереження «Будь ласка, вимкніть мобільний телефон». Пам'ятайте, що треба переводити свій мобільний телефон в режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» у театрах, музеях, кінотеатрах, на виставках. Оберіть такі рінгтони, які приємні вам і водночас не будуть турбувати оточуючих. Установіть мінімальну гучність сигналу мобільного телефону, коли ви відпочиваєте разом з іншими людьми. У громадських місцях: бібліотеці, магазинах, транспорті, ліфті намагайтеся розмовляти по мобільному телефону максимально тихо та коротко. Більшість сучасних телефонів фіксує номер, з якого зроблено виклик, і повідомляє про пропущені дзвінки. Якщо вам не відповіли відразу, не варто повторювати виклик — наберіться терпіння і зачекайте, доки абонент зможе передзвонити вам.
Основні правила мобільного етикету Небажано телефонувати на мобільний до 9 години ранку і після 22 години вечора ваш абонент і члени його родини можуть відпочивати, і ваш дзвінок може бути дуже недоречним. Якщо під час вистави або в бібліотеці вам потрібно терміново відправити sms або інше повідомлення, вимкніть сигнал клавіатури — він може заважати оточуючим, відволікати їх від виставою чи від читання книжок або навіть дратувати. Тестування вашого телефону на рівень гучності рінгтонів краще проводити вдома, а не в громадських місцях — ви можете просто налякати людей несподіваними гучними звуками. Слухати музику зі свого телефону краще теж вдома або зі згоди всіх присутніх людей (наприклад, в гостях у кімнаті, де зібралися друзі), тому що музичні смаки у більшості відрізняються. І навіть користуючись навушниками, слід встановлювати мінімальну гучність, аби чути зовнішні звуки. Особливо це актуально, коли ви переходите проїжджу частину. Недопустимим є використання чужих мобільних телефонів та повідомлення номерів третім особами без згоди їхніх власників. Фотографуючи або знімаючи відео на свій мобільний телефон, поважайте приватне життя.