Пізнавально-ігрове заняття "Знайомство з професіями"

Про матеріал
Заняття направлене на формування в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей; розкриття зв’язків між працею людей і ставленням до них; вчити аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до трудівників, ощадливість і бережливість до результатів праці дорослих, працелюбство; розвивати увагу, пам'ять, світогляд дитини, творчі здібності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        Пізнавально-ігрове заняття для 1-4 класів

 

 

                                                                         Підготувала: Рябич Т.Г.,

                                                                         вихователь

 

 

 

                   

 

 

 

 

Мета:  Формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей; розкрити зв’язки між працею людей і ставленням до них; вчити аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до трудівників, ощадливість і бережливість до результатів праці дорослих, працелюбство;   розвивати  увагу, пам'ять, світогляд дитини, творчі здібності.

 Обладнання: медіа проектор, ноутбук,  картки із завданнями, малюнки

                              людей різних професій, роздатковий матеріал,

                              предмети різних  професій.

Форма проведення: пізнавально-ігрове заняття.

Хід заняття.

І. Організаційний момент.

    Оголошення теми і мети.

 ІІ. Основна частина.

 Професій безліч є цікавих

 Але свою вгадати як?

 Щоб добре діло й добра справа

 Прославили тебе в віках.

     Вихователь. Сьогодні, як ви вже здогадались, ми будемо говорити

 про професії.

 - Як ви думаєте, що таке професія?

     Професія – це рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок та є джерелом існування.

     Чи замислювались ви коли-небудь над тим, скільки людей працює, щоб ми були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у нас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у ваших портфелях були книжки і зошити, щоб вечорами ми могли слухати музику і дивитися телевізор?

     Отже, ми повинні засвоїти деякі знання, здобути уміння й навички, щоб отримати певну професію.

      Давайте порахуємо скільки людей було зайнято тим, щоб пошити сорочку: швачка, ткаля, селяни на бавовняному полі, трактористи, які зорали поля, землекопи, які вирили канали.

      Робота з презентацією "Знайомство з професіями":

 учні першого класу в ході презентації  розказують вірші-загадки, а глядачі відгадують про яку професію йде мова.

     Гра-вікторина:" Що ми знаємо про професії?"

У грі беруть участь дві команди: "Сонечко" і "Дощик".

Конкурс 1. "Розминка".  Команди по черзі відповідають на запитання.

                        За кожну правильну відповідь діти отримують емблему.

                        Перемагає та комада,яка отримає більше емблем.

 

Запитання.

1. … (Будівельник) новий дім

Збудував на радість всім.

2.…(Ветеринар) тварин лікує —

За здоров’ям їх слідкує.

3.… (Кухар) запрошує

Всіх на обід.

Страви смачні —

Пообідати слід!

4.… (Лікар) уважно оглянув дитину,

Каже: «Потрібні тобі вітаміни!»

5.… (Перукар) чаклує в перукарні —

Зачіски всім робить дуже гарні!

6.… (Токар) виточив із сталі

Всі потрібні нам деталі!

7. Поїзд водить ... (машиніст)

8. Оре в полі ... (тракторист)

9.Ліки видасть нам ... (аптекар)

10. Хліб пече в пекарні ... (пекар)

11.Фарбує стіни нам ... (маляр)

12.Столи робить ... (столяр).

 

Конкурс 2. «Продовж слово». Придумати професію на кожну літеру.

 П — пожежник;

 Р — редактор;

 О — охоронець;

 Ф — фотограф;

 Е — електрик;

 С — садівник;

 І — історик;

 Я — яхтсмен.

 

Конкурс 3. "Що кому потрібно?"

Подивіться на зображення і дайте правильну відповідь:

1. Що використовує продавець, коли важить товар?

 

а) штанги;

б) гантелі;

в) гирьки;

г) боксерські  перчатки.

2. Який із цих інструментів використовує кухар?

а) сверло;

б) лопата;

в) ніж;

г) віник.

3. Для чого ми ходимо на пошту?

а) купити  ковбаси;

б) відправити  лист;

в) вирвати  зуб;

г) зробити зачіску.

4. З чого робить  меблі столяр?

а) із каменю;

б) із паперу;

в) із іграшок;

г) із дерева.

Торба предметів. Визначити який предмет до якої професії відноситься.

Фізкультхвилинка "Ми  їдемо в автобусі".

Конкурс 4. Гра «Четвертий  зайвий».

У вас є  картинки  із зображенням інструментів, які використовують люди певної професії. Один із інструментів до цієї професії не відноситься.

Визначте  його:

Ножиці, ваги, дзеркало, гребінець.

 

Буквар, указка, каструля, глобус.

 

Лопата, таблетки, градусник, шприц.

 

Сковорідка, ніж, ополоник, граблі.

Конкурс 6. Складіть пазли.

Вставте пропущені слова.

1) — навчає і виховує учнів.

2) — лікує хворих.

3) — перевозить пасажирів.

4) — веде телепередачі.

5) — готує їжу.

(Диктор, лікар, водій, кухар, учитель)

• Вставте пропущені слова.

1) — вирощують хліб.

2) — роблять наші вулиці чистими.

3) — будує  будинки

4) — шиє і ремонтує взуття.

5) — доглядає за садом.

(Двірники, садівник, хлібороби, чоботар, будівельник).

Змагання юних кухарів.

Із представлених овочів та фруктів, потрібно обрати продукти із яких готується український борщ.

III. Заключна частина.

Вчитель.

 Щоб люди знали свою справу, треба, щоб вони цієї справи навчилися. А де цього вчать? В училищах, технікумах, інститутах. Але ні в одне училище, ні в один інститут не візьмуть неграмотних. Де грамоти навчають? Ви знаєте і самі. У школі, в училищах, в інститутах? Вчителі і професори. А вчити не можна без книжок, без зошитів. Отже, потрібні ще люди, які друкують, майстри паперових фабрик. Так ми з вами ніколи не дійдемо до кінця списку. Від кожної речі, яку ти бачиш навколо, від стола, від стільця, від чашки можна пуститися в таку ж безкінечну подорож по заводах, шахтах, електростанціях.

 Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло.

Презентація "Відгадай професію".

Підведення підсумків змагання. Визначення переможця.

 Обравши собі майбутню професію, пам’ятайте про головну для вас саме зараз:

Учень.

 Учитель, лікар чи геолог,

 Письменник, слюсар чи кресляр –

 Всі називають головною

 Одну професію – школяр!

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 січня
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку