Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації
Бабинецької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Показовий урок гра «МАРАФОН»
з інформатики
на тему:
«Призначення й використання математичних і статистичних функцій табличного процесора»
Учитель інформатики
Сікорська Христина Олексіївна
2019р.
Мета:
Тип уроку: Урок гра «МАРАФОН»
Урок засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: інструкції з ТБ, комп’ютери з відповідним програмним забезпеченням, картки з завданням, презентація, зошити.
Програмне забезпечення: Табличний процесор Excel.
Структура уроку (45 хв)
І. Організаційний момент (3 хв)
ІІ. Актуалізація опорних знань (7 хв)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хв)
ІV. Вивчення нового матеріалу (10 хв)
V. Підсумок уроку (8 хв)
VІ. Робота за комп’ютером ( 10 хв)
VІІ. Оголошення результатів, оцінювання робіт. (2 хв)
VIII. Домашнє завдання (2 хв)
Хід уроку
І. Організаційний момент (слайд 1-2)
За правильні відповіді команди отримуватимуть біти, яка команда під кінець уроку набере більше біт, та й виграла. Питання для розігріву:
-Хто скаже що таке біт?
Біт - мінімальна одиниця кількості інформації, яка дорівнює одному двійковому розряду, який може бути рівним одному з двох значень/станів (0 або 1)
ІІ. Актуалізація опорних знань(слайд 3 )
Перш ніж почати знайомитися з новою темою давайте пригадаємо те що ми вивчали на минулому уроці
Зараз а слайді з’являться формули і на швидкість і правильність, яка команда перша роз’яснить значення формул (яка використана адресаці, які виконані дії, записати виділені діапазони комірок) отримує певну кількість біт (за кожну правильну відповідь 2 біти, максимально за це завдання можна отримати 16 біт.).
(Слайд 3)
=(А1 + А2)/5
=(А3*В1)-5^2/C6
= F4*$A$1
= G1*A$1
= G1*$A1
A3:A7; C2:G9; B11:E11
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності(слайд 4-5 )
У 7 класі відбулося наше перше знайомство з математичними і статистичними функціями. Сьогодні ви навчитеся використовувати інші функції цих типів і, таким чином, отримаєте інструмент для побудови більш досконалих таблиць.
(слайд 4) Ви вже вмієте використовувати для обчислень деякі вбудовані функції табличного процесора для знаходження суми значень діапазону клітинок, середнього значення, максимального чи мінімального значень.
(Слайд 5)Табличний процесор містить великий набір вбудованих функцій, які можна використати для обчислень та опрацювання даних. Кожна функція має своє ім'я, більшість функцій містить принаймні один необхідний для обчислення значення функції аргумент. Аргументи записуються в круглих дужках і відокремлюються один від одного крапкою з комою (;).
Тема нашого уроку: Призначення і використання математичних і статистичних функцій табличного процесора. (слайд 6)
ІV. Вивчення нового матеріалу (слайд 7-13)
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(слайд7)Математичні функції використовують для виконання різних математичних обчислень.
Математичні функції в Excel – це функції, призначені для виконання обчислень над числами та/або даними комірок: округлення , перетворення чисел тощо.
(Слайд 8)Розглянемо деякі математичні функції табличного процесора Excel
Ім’я (англ./рос.) |
Опис дії |
Кількість аргументів |
ROUND(ОКРУГЛ) |
Округлення до вказаної кількості цифр після коми |
Два |
MOD(ОСТАТ) |
Остача від ділення |
Два |
PRODUCT(ПРОИЗВЕД) |
Добуток |
Не менше одного |
SUM(СУММ) |
Сума |
Не менше одного |
SUMІF(СУММЕСЛИ) |
Сума за умови, що… |
Три |
(Слайд 9) Якщо знайти добуток числових даних у діапазоні комірок А1:В2 й округлити його до десятих, то формула матиме вигляд: =ROUND(PRODUСT(A1:B2);1) або =ОКРУГЛ(ПРОИЗВЕД(А1:В2);1)
(слайд 10) За допомогою статистичних функцій можна знайти найбільше і найменше значення, розрахувати середнє значення тощо.
(слайд 11) Критерієм вибору може бути не тільки число, але й дата, символ, слово тощо. За критерієм будується умова: чи містить поточна комірка зазначені дані. Наприклад, можна обчислити кількість пропущених учнем уроків (див. Рисунок 1). (Слайд 12)
Рисунок 1. Використання статистичної функції COUNTIF(СЧЕТЕСЛИ)
(Слайд 13) Розглянемо деякі статистичні функції табличного процесора Excel
Ім’я (англ./рос.) |
Опис дії |
Кількість аргументів |
ROUND(ОКРУГЛ) |
Округлення до вказаної кількості цифр після коми |
Два |
MOD(ОСТАТ) |
Остача від ділення |
Два |
PRODUCT(ПРОИЗВЕД) |
Добуток |
Не менше одного |
SUM(СУММ) |
Сума |
Не менше одного |
SUMІF(СУММЕСЛИ) |
Сума за умови, що… |
Три |
V. Підсумок уроку (Рефлексія) (Слайд 14 )
Гра «марафон».
Кожній команді дається фішка і поле для марафону.
Командам по черзі задаються питання, якщо питання було до команди ctrl і команда відповідає правильно то вона робить 4 кроки вперед , якщо команда не відповідає на питання, а команда супротивник (alt) відповідає на їх питання, то команда alt робить два кроки вперед. Яка команда швидше дійшла до фінішу та й виграла. І отримує максимум 20 біт, інша команда отримує 15 біт.
VI. Робота за комп’ютером
Повторення правил з техніки безпеки (слайд 15 )
На робочих мiсцях розташовано обладнання, яке має складовi, що працюють пiд високою напругою. Необережне поводження з апаратурою може призвести до травм.
Тому пам’ятаємо про правила техніки безпеки і поведінки під час роботи за комп’ютером.
На швидкість: (Роздатковий матеріал: картки з завданнями.) Швидкість команди оцінюється по останньому учню. Тому хто швидко виконав завдання дозволяється допомагати своїй команді. (Але ні в якому разі не виконувати за них завдання). Кожен учень, який правильно виконав завдання отримує для команди 5 біт, за неправильність у виконанні завдань, або не довиконання біти знімаються і учень вже отримує відповідно 5-4-3-2-1-0. Біти сумуються і оголошується команда переможець третього раунду уроку гри марафон.
VII. Оголошення результатів, оцінювання робіт. (Додаються біти за 1 раунд – актуалізація опорних знань+2 раунд Гра Марафон + 3 раунд практичне завдання команди.) (2 хв)
VIII. Домашнє завданя (Слайд 16)
Підручник § 29 ст. 197-200 (Морзе)
Опрацювати. Виписати по 3 функції математичні і статистичні і їх значення.
(Слайд 17) Дякую за увагу, до побачення.
8 клас
Практичне завдання до уроку: Математичні та статистичні функції
2) У стовпці Е за допомогою відповідних функцій обчисліть підсумкові оцінки учнів як середнє арифметичне поточних оцінок, округлене до цілого значення.
3) У довільній комірці під прізвищами за допомогою функції COUNTIFS(СЧЕТЕСЛИМН) розрахуйте, скільки учнів мають підсумкові оцінки у 5–8 балів.
4) У довільній комірці під прізвищами розрахуйте загальну кількість поточних оцінок усіх учнів.
5) Збережіть файл з іменем «Математичні і статистичні» у відповідній папці (8 клас/І(ІІ) підгрупа/Ексель/Урок №2). Повідомте вчителя про виконання.
Запитання для марафону
MIN(МИН); MAX(МАКС); AVERAGE(СРЗНАЧ); COUNT(СЧЕТ);
COUNTIF(СЧЕТЕСЛИ); COUNTIFS (СЧЕТЕСЛИМН); COUNTA(СЧЕТЗ)
1