Date: 11.2022
Teacher:
Class: 3-Г
Group: 20
Lessons per week: 3
Topic: “Shopping. At the market “
Textbook: English world 2 (additional material: Family and friends 2)
Level: A1
Duration: 45 min
Aims:
Практична:
-
Вивчити корисні фрази по темі : “ Shopping. At the market “.
-
Навчити використовувати фрази : “ Can I help you ?” , “ I’d like …” , “ Anything else ? “, “How much is it? “на рівні діалогу.
-
Повторювати лексичні одиниці з теми “ Food “.
-
Формувати навички діалогічного мовлення на рівні мікровисловлювань.
-
Формувати навички аудіювання і розуміння звукового потоку під час прослуховування автентичних аудіо – та відеоматеріалів.
Освітня:
-
Поглибити знання учнів фактами про країну, мова якої вивчається ( pound – грошова одиниця Об’єднаного Королівста )
Розвивальна:
-
Розвивати фонематичний та інтонаційний слух.
-
Розвивати вміння ефективно співпрацювати.
Виховна:
-
Прищеплювати любов до праці
-
Виховувати ввічливість, чуйність у стосунках з товаришами.
Anticipated problems and solutions:
Учні можуть не встигнути виконати завдання. Закінчити завдання на наступному уроці. Учні можуть не правильно вимовляти нові фрази та не правильно ставити наголос. Зробити більше акцент на вимову та наголос.
Reference and materials:
Інтерактивна дошка, роздруківки, аудіо- та відеоресурси, Teacher’s Resource Centre.
Procedures
|
Aim
|
Interaction
|
Time
|
Stage 1
Introduction. Warmer.
-
song “Do you like …? “
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
-
guessing game (guess the topic of the lesson)
-
game” slow reveal”
|
-
to get learners involved into English;
-
to revise words on topic “Food “;
|
whole class
|
|
Stage 2
Presentation
Pre- listening
-
ask Ss questions about the pictures Ex.1, p.48
( SB)
Listening
-
listen Ex.1, p.48
-
repeat the speech patterns and mime
-
role-play
|
-
to develop listening skills;
-
to develop speaking skills;
-
to present some useful language for shopping;
|
T- SS
SS
T-Ss
Boys – Girls
(and vice versa)
|
|
Stage 3
Practice
Pre- listening
-
ask Ss questions about the pictures Ex.2, p.48
Listening
-
listen and tick the correct picture
-
point and say
Writing
-
write the sentences
(Ex.1, p. 48)
-
look and write
(Ex.2, p.48)
DVD further practice
-
watch the Fluency DVD
Time 2 Everyday English
|
-
to practice presented language for shopping;
-
to practice listening skills;
-
to practice writing skills (presented phrases);
-
to practice speaking
skills;
|
T-SS
SS
SS
SS
|
|
Stage 4
Production
Speaking
-
make a market stall
(Writing portfolio worksheets)
-
Use the market stall and say
|
-
to produce presented speech pattern in a dialogue;
-
to develop speaking skills;
-
to develop attention;
-
to develop work in pairs and groups;
-
to develop creativity;
|
SS
T-S
S-S
|
|
Stage 5
Review
Reflection
-
to colour an appropriate smile
Setting the homework
-
watch DVD Fluency again and do Ex. 1,2, p. 49 (WB)
|
-
to develop critical thinking and self – estimation;
-
to practice presented language in the classroom at home
-
to develop writing and listening skills;
|
Individuals
|
|