Відділ освіти Покровської міської ради
Методичний кабінет
Підготувала вчитель
фізичної культури
НВК 2 Покровської міської ради
Анастасова Олена Олександрівна
м. Покровськ
Конспект інноваційного уроку
з предмету: «Фізична культура»
для учнів 8-го класу
з теми: «Баскетбол»
Тема: «Баскетбол»
Мета: Формування у учнів стійкої мотивації до збереження та зміцнення свого здоров’я . Використання змагального методу при оволодінні техніки рухових дій з т. «Баскетбол».
Задачі: 1. Закріплення ведіння м’яча з зміною напрямків та передач м’яча від грудей обома руками в русі.
2. Навчання володінню баскетбольним м’ячем.
3. Закріплення кидків м’яча в кільце з середньої відстані.
Інвентар: Баскетбольні м’ячі, секундомір, свисток, фішки.
№ |
Зміст матеріалу уроку
|
Дозування По мед.групах |
Організаційно- методичні вказівки |
||
Основна |
Підготов. |
Спеціал. |
|||
I |
Підготовча частина уроку |
12 хв. |
|
|
|
1. |
Шикування, привітання, вступне слово вчителя, ознайомлення із завданням. За кожну перемогу в змаганнях учні отримуватиме бонуси для оцінки. Перевірка стану здоров’я дітей, ЧСС |
1 хв. |
|
|
Контроль за дисципліною. Завдання виголошувати чітко й коротко |
2. |
Стройові вправи: повороти на місці. |
1 хв. |
|
|
Постійно ускладняти завдання |
3. |
Ходьба, ЗРВ для рук : а). Ліва рука вверх, 1-2,3-4-зміна положення рук; б). руки перед груддю 1-2- ривки зігнутими руками назад 3-4- ривки прямими руками назад; Ходьба з різними положеннями рук та ніг: а) на носках, руки на пояс; б) на наручній частині стопи,руки на пояс; в) на п’ятках руки за голову
|
2 хв.
8раз
8раз
15кр. 15кр. 15кр.
|
7раз
7раз
12кр. 12кр. 12кр. |
6раз
6раз
10кр. 10кр. 10кр. |
Слідкувати за диханням |
4. |
Повільний біг з зупинкою по сигналу. |
1.5 хв. |
1хв. |
0.8хв |
|
5. |
Спеціальні бігові та стрибкові вправи - правим-лівим боком приставним кроком (по два кроки) з діставанням підлоги обома руками на кожному другому кроці; - стрибки на лівій та правій нозі; - стрибки в повному присядці через лінії розмітки . |
2 хв. |
1.5хв.. |
1хв. |
|
6.
|
Перешикування з колони по одному в колону по два. |
30 сек.
|
|
|
|
7. |
Загально-розвиваючі вправи на місці:
|
4хв. |
|
|
|
а). Спец. вправи для кистей рук: В.П.Руки в замку перед собою 1-4- колові рухи рук в замку
|
8р |
7р. |
6р |
Руки в замку послаблені |
|
|
б). В.П. руки до пліч: 1-4 кругові рухи вперед 5-8 кругові рухи назад;
|
8р |
7р. |
6р |
Слідкувати за диханням |
|
в). В.П. – руки вперед, кулаки стиснуті: 1-4 – «ножиці» - зміна положення рук |
8р |
7р. |
6р |
Руки прямі |
|
г). В.П. – руки в сторони: 1-4 – кругові рухи вперед 5-8 – кругові рухи назад |
8р |
7р. |
6р |
Руки прямі |
д). В.П. – ноги на ширині пліч, руки за голову: 1-2 – повороти тулуба вправо 3-4 – повороти тулуба вліво |
8р |
7р. |
6р |
|
|
|
е).В.П. – руки за голову, ноги на ширині пліч: 1 – діставання правим ліктем до лівого коліна, підіймав його 2 – В.П. 3 - діставання лівим ліктем правого коліна, підіймав його 4 - В.П. |
8р |
7р. |
6р |
Не нахилятися вперед |
|
ж). В.П. – руки в сторони, нахил вперед: 1 – поворот тулуба вліво 2 – поворот тулуба вправо |
8р |
7р. |
6р |
Діставати пальцями рук кінцівок ніг |
8.
|
Рухлива гра – змагання: « Зап’ятнай суперника за гомілку.» Правила: два учня стоячі друг проти друга намагаються дістати до гомілки один у одного разом не даючи це зробити супернику у себе переміщенням ніг . Виграє той , хто за 1 хвилину більше разів зап’ятнає суперника і отримує бонус.
|
1хв. |
0,5хв. |
20с. |
Бути обережними, не вдаритися головами |
IІ |
Основна частина уроку |
30 хв. |
30 хв. |
30 хв. |
|
1. 2. |
ЧСС Спеціальні баскетбольні вправи з м’ячами на техніку та швидкість виконання. (За швидкість виконання-бонуси) :
|
30 сек.
3 хв.
2х5р
.5р.
5р . 5р 5р. |
|
|
В парах передаючи м’яч після виконання портнеру. |
3. |
Ведіння м’яча з зміною напрямків руху обводячи кеглі «змійкою» правою , лівою. |
2хв.
|
1.5хв.
|
1хв.
|
Темп повільний |
4. |
Передачі м’яча з рук в руки стоячи спиною друг до другу( 2 вправи в одну та другу сторону по 5 передач.) Найшвидша пара получає бонус. |
1,5хв. |
1,5хв. |
1хв. |
|
5.
|
Передачі м’яча на місці в парах двома м’ячами . Один учень передає м’яч в повітрі , другий з відскоком від підлоги . Найшвидша пара получає бонус
|
20 пер.
|
15пер.
|
12пер.
|
|
6. |
Гра: «Вибий м’яч» Правила: Учні розбиваються по парам, у кожного м’яч. Починають ведіння правою рукою стоячи друг проти друга, а лівою намагаються вибивати м’яч. Перемагає той, хто більше разів виб’є м’яч у суперника.(Переможець отримує бонус). |
1хв.
|
1хв.
|
1хв.
|
М’яч від суперника закривати тулубом. |
7. |
Закріплення кидків м’яча з подвійного кроку після ведіння з зміною напрямків Чотири групи учнів виконують на додаткові щити та кільця. |
3хв. |
3хв. |
2хв |
|
8. |
Гра: «Влуч з п’яти відміток» Правила: Учні поділяються на 4 команди (дві команди починають біля однієї баскетбольної зони, інші дві біля другої), починають влучати у баскетбольний кошик з першої відмітки, якщо хтось з гравців команди влучив, то вся команда переходить на наступну відмітку. Перемагає та команда, яка бистріше влучить з усіх п’яти відміток.(Команді-переможниці –бонус.) |
5хв. |
5хв. |
5хв. |
Гравець який влучив має право зробити ще один кидок з наступної відмітки. |
9. |
Гра для закріплення кидків з штрафної позначки . Яка команда скоріш заб’є 10 разів получає бонус . Виконуємо на 6 кілець. |
2хв. |
2хв. |
2хв. |
Слідкувати за технікою кидка. |
10. |
Навчальна гра у баскетбол. Правила: Учні розподіляються на чотири команди по три -чотири гравці. Дві команди грають на одній половині залу, дві на другій поперек залу на додаткові щити і кільця. Гравці вигравших команд получають бонуси
|
8 хв. |
6хв. |
3хв. |
Майданчики відокремлені гімнастичними лавками. |
11 |
Вивчаємо гру: « Зап’ятнай м’ячем» ( для закріплення передач м’яча.) Правила: Починають два водяві передаючи м’яч один одному та п’ятнають доторканням м’яча. Гравець якого зап’ятнали переходить до команди водявих. Гра закінчується, коли всі гравці будуть зап’ятнані. Гра проводиться в обмеженому майданчику 6х9 (Останні незапя’тнані 3 учня отримують бонус).
|
2 хв. |
1.5хв. |
1 хв. |
Не можна робити пробіжки та кидати м’ячем, м’яч повинен бути зафіксований в руках. |
III |
Заключна частина уроку |
5хв. |
|
|
|
1. |
Вправи на становлення організму, дихальні вправи в русі та вправи на увагу. Гра «Учень! Зроби так!». ЧСС. |
3хв. |
3хв. |
3хв. |
Застосування власного показу. |
2. |
Підбиття підсумків уроку (аналіз виконання вправ учнями .)( Що таке пробіжка? Як її запобігти), методичні рекомендації щодо виправлення помилок. |
1хв. |
1хв. |
1хв. |
Оцінювати роботу дітей (Бонуси, оцінки) |
3. |
Домашнє завдання : повторити спеціальні вправи баскетболіста з м’ячем. |
1хв |
1хв |
1хв |
|