№ п/п |
Зміст і структура уроку 11клас |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
І. 1. |
Підготовча частина.
Шикування в одну шеренгу, привітання. |
10хв. 30с. |
Стежити за чітким шикуванням у визначеному місці. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Повідомлення завдань уроку.
|
1хв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Інструктаж з БЖД.
|
1хв. |
На кожному уроці. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Вимірювання ЧСС.
|
6с. |
Перевірити готовність учнів до уроку. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Стройові вправи на місці.
|
1хв. |
Виконують за командою вчителя. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Різновиди ходьби, бігу. |
3-5хв. |
Дистанція в колоні 0,5м. Стежити за формуванням правильної постави |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
ЗРВ на місці і в русі. |
2-3хв. |
Слідкувати за чіткістю виконання кожної вправи. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
ЗРВ з м’ячами.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Вимірювання ЧСС. |
6с. |
Перевірити готовність учнів до фізичних навантажень. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. |
Основна частина. |
30хв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Теоретичні відомості: |
2-4хв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Суддівство змагань.
2.Волейбол у сучасному олімпійському русі. |
|
Розповідь - бесіда.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Спеціальна фізична підготовка.
1.Стрибкові вправи:
- стрибки зі скакалкою; - стрибки в довжину з місця; - стрибки через гімнастичну лаву;
|
3-5хв. |
Працюють по відділеннях.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Вправи для розвитку сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного пресу: - вис на зігнутих руках; - згинання і розгинання рук в упорі лежачи; - піднімання тулуба в сід; - згинання і розгинання рук в упорі на брусах; - вправи в висах на гімнастичні драбині.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.Вправи для розвитку швидкості, спритності: - біг зрізних вихідних положень; - човниковий біг 4х9м; - біг по квадрату 9х9м(прискорення –зупинка-імітація прийому(передачі )м’яча – поворот ліворуч або праворуч.
|
|
Виконують з максимальною швидкістю.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Техніко-тактична підготовка. 1.Передача м’яча двома руками зверху: - в парах; - в колонах; - багаторазові передачі в стіну , збільшуючи відстань до неї; - за спину в парах, трійках; - друга передача через гравця зони№3; - передача м’яча, стоячи спиною до сітки; - передачі м’яча на точність через сітку із зони 2,3,4.
|
10-12хв. |
У момент передачі руки, тулуб і ноги розгинаються одночасно.
Відстань між колонами 4-6м.Стежити за траєкторією м’яча і своєчасним переміщенням гравців.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.Прийом м’яча знизу: - над собою; - прийом м’яча в парах; - прийом м’яча,що відскочив від сітки; - прийом м’яча , що летить збоку; - прийом м’яча після швидкого переміщення.
|
3-4хв |
М’яч потрібно приймати на передпліччя, ближче до кисті . Рух руками потрібно робити тільки в плечових суглобах. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.Взаємодії гравців передньої та задньої ліній під час прийому м’яча після подачі. Дії гравців під сіткою.
|
|
Система гри «кутом уперед» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.Нижня пряма подача: - подачі м’яча в стіну 4-6м; - подачі м’яча знизу на партнера відстань 5-9м; - подачі м’яча через сітку (відстань поступово збільшувати до 5-9м)
|
5-6хв |
Виконують по свистку.
Виконують фронтально.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.Верхня пряма подача в стіну з відстані 5-8м; - на партнера; через сітку з 4-6м.
|
5-6хв |
Удар по м′ячу виконується у найвищій точці над головою випрямленою рукою, долоня при цьому відкрита та напружена, пальці зімкнуті.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.Прямий нападаючий удар.
Виділяють такі фаз: - розбіг;
- стрибок і замах;
- удар по м′ячу;
- приземлення.
ПІДГОТОВЧІ ВПРАВИ: - кидки тенісного м’яча через сітку,відштовхуючись обома ногами; - кидки тенісного м’яча в стрибку з1-3кроків розбігу; - удари кистю по м′ячу: «підлога-стіна»; - нападаючий удар по м′ячу з власного підкидання; - нападаючий удар з передачі партнера.
|
7-8хв |
Для розбігу роблять від одного до двох крокі, для останнього кроку характерна жорстка постановка ноги на п′яту, друга нога приставляється з одночасним рухом рук вперед-угору. Підчас відштовхування важливим є узгодження рухів рук із різким і одночасним розгинанням ніг.
Удар по м′ячу виконується у найвищій точці стрибка та обов’язково прямою рукою.
Приземлення має бути м′яким. Ноги згинаються ніби «пружинистим» рухом.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.Одиночне блокування нападаючого удару. |
3-5хв |
Стрибки поштовхом обох ніг із місця з імітацією блокування.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Навчальна гра.
|
7-8хв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Естафети з елементами волейболу.
|
5-6хв |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Орієнтовні навчальні нормативи: - передача м′яча двома руками зверху через сітку із зони 2,3,4; |
7-8хв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Верхня пряма подача (10спроб). |
7-8хв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Правила гри у волейбол.
|
2хв.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ.
1. |
Заключна частина.
Шикування в одну шеренгу.
|
5хв.
30с |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Вправи на відновлення дихання.
|
1хв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Вимірювання ЧСС.
|
6с. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Підведення підсумку уроку . |
1хв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Домашнє завдання. Загальна характеристика гри. |
1хв. |
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Правила гри в волейбол.
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
Вправи для розвитку
спритності. |
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Стрибки зі скакалкою.
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Правила контролю та самоконтролю під час занять волейболом.
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
Присідання на одній нозі.
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вправи для розвитку спритності. |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Стрибки з місця.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
|
Згинання і розгинання рук в упорі лежачи. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
|
Підйом тулуба в сід.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
Суддівство змагань з волейболу. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|