Олімпійський урок
«Швидше, вище, сильніше»
О спорт! Ви – виклик!
Ти вимагаєш боротьби!
Вся сила наших м'язів зосереджена
В одному на вибух подібному слові – спорт
Тема олімпійського уроку: «Швидше, вище, сильніше»
Завдання:
Інвентар:
Тенісні кульки, мішені, гімнастичні лави, аркуші паперу з надрукованими буквами, смолоскипи, сухий спирт, дидактичний матеріал.
Місце проведення: яскраво прикрашений зал. Олімпійська емблема з п'яти різнокольорових кілець. На підвищеніі чаша з сухим спиртом, де буде запалюватися вогонь.
|
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичне забезпечення |
Підготовча частина 10 хв |
|||
1 |
Вхід учнів до залу |
30 с |
З. у. на форму |
2 |
Привітання, повідомлення завдань уроку |
1 хв |
З. у. на поставу |
3 |
Різноманітність ходьби, бігу, стрибків, ходьба на носках, на пятках, в напівприсиді, випадами Біг: у помірному темпі, із зміною швидкості, ходьба Стрибки з просуванням вперед на одній нозі, на двох ЗРВ з скакалками |
1 хв
1 хв |
З. у. на чіткістю виконання і ритмічністю дихання |
Основна частина 35 хв
Вчитель: капітани команд, до прапору! Підняти прапор! Довгу дорогу долає Олімпійський вогонь. Сьогодні ми також запалюємо олімпійський вогонь – символ дружби і миру.
За вчителем говоримо олімпійську присягу:
Від імені всіх учасників обіцяю, що ми братимемо участь у цих іграх, поважаючи та дотримуючись правил, за якими вони проводяться, в істинно спортивному дусі, в ім’я стали спорту та честі наших команд.
Виступати на Іграх вважалося великою честю. Олімпійські ігри зародилися у Стародавній Греції у VIII ст. до н.е. і регулярно проводилися понад тисячу років. Вони почали свій відлік 776 р. до н. е., коли офіційно було зафіксовано ім'я першого переможця Ігор Коройба, який за професією був пекарем. Ігри у Стародавній Греції проводилися кожні чотири роки на честь бога Зевса. Всі змагання проходили в давньогрецькому поселенні Олімпія. Під час Ігор дотримувалия священного миру. Будь-які військові конфлікти заборонялися. Перші Олімпійські Ігри тривали один день, а їхня програма включала лише один вид спорту – біг. Але в період свого розквіту вони проходили п'ять днів. Програма змагань включала біг, панкратіон (поєднання боротьби з кулачним боєм), пентатлон (стрибки у довжину, біг, метання диска, метання списа і боротьба), кулачний бій, перегони на колісницях. Переможців Олімпійських ігор називали олімпіонками. Їх нагороджували вінком і гілок оливи та пов'язували стрічку навколо голови, рук і ніг. На довгі століття були забуті Олімпійські Ігри, але в 19 столітті з'явилися людина, яка вирішила відродити цей вид міжнародних змагань. Це був П'єр Кубертен. У 1996 р Україна вперше виступила самостійною командою та завоювала 9 золотих, 2 срібні та 12 бронзових медалей. 2000 рік – Сідней – 3 золотих, 10 срібних та 10 бронзових медалей. 2004 рік – Афіни – 9 золотих, 5 срібних, 9 бронзових медалей. 2008 рік – Пекін – 7 золотих, 5 срібних та 15 бронзових медалей. 2012 рік – Лондон – 245 спортсменів в 23 видах спорту – 6 золотих, 5 срібних, 9 бронзових медалей. 2016 рік – Бразилія – 2 золотих, 5 срібних, 4 бронзових медалей. 2020 рік – Японія – 1 золота, 6 срібних, 12 бронзових медалей. |
||
Естафета «Олімпійський вогонь» |
2 хв |
За сигналом ведучого направляючий колони з естафетною паличкою (у вигляді смолоскипу біжить між кеглями, тунель з обручів пробігає й повертається по прямій назад передаючи естафету наступному гравцеві останній в команді, виконавши завдання, повинен покласти «смолоскип» в олімпійську чашу. |
Естафета «Перенесення звістки про початок проведення» «Олімпійських ігор» |
2,5 хв |
За командою вчителя учні пишуть по порядку букви, крейдою «Олімпіада» хто швидше це зробить, той переможець |
3 |
Спортивна вікторина, присвячена Олімпійським іграм
1. Коли і де проходили перші Олімпійські ігри? 2. Що є символом Олімпійських ігор? 3. Олімпійське гасло олімпіади? 4. Як, часто проводять Олімпійські ігри? 5. Які кольори мають олімпійські кільця? 6. Якого кольору олімпійський прапор? |
2 хв
|
776 р. до н. е. в Олімпії (Греція)
Символом Олімпійських ігор є 5 олімпійських кілець
Швидше, вище, сильніше
Раз у 4 роки
Синій, жовтий, чорний, зелений, червоний
Чисто-біле полотнище і 5 кольорових кілець
|
III |
Естафета «Гасла олімпіади» |
3 хв |
За сигналом біжимо, і по букві складаємо гасла олімпіади «Швидше, вище, сильніше!» перемагає та команда, яка першою складе гасло. |
IV |
Програма Олімпійських ігор в Стародавній Греції 776 до н. е. складалася з бігу на 1 стадії (192 м ) |
|
Переможців на олімпійських іграх – олімпіоніків нагороджували вінком з гілок оливи що були зрізані з дерев у свяченому гаю Альтіс |
|
Човниковий біг |
4х10 м |
V |
У Стародавній Греції проводилися змагання зі стрибків у довжину. Спортсмени, тримаючи в обох руках обтягуючи (камені, гирі) прагнули збільшити довжину стрибка Естафета «Стрибки з предметами» кожен учасник з каменями в руках виконує стрибок в довжину з місця. Місце його приземлення є точкою відштовхування наступного гравця. |
||
VI |
Гарні легкоатлети! А чи знаєте ви, що найвідомішим атлетом Олімпійських ігор давнини був борець Мілон Кротонський, який переміг у 6 Олімпіадах. |
||
VII |
Конкурс капітанів «Бій качок» |
2 хв |
Суперники беруть у руки по баскетбольному м'ячу й займають положення присяду. За сигналом вони не випрямляючи ніг, починають виштовхувати один одного із кола. Учаснику зараховують поразку не тільки в тому випадку, коли його виштовхнули з кола, а також і при неутриманні ним рівноваги. |
VIII |
Одним із найцікавішим із видів Олімпійських ігор є стрілецькі змагання. |
||
|
Влучний стрілок |
2 хв |
На проти кожної команди прикріплені мішені. При попаданні в центр загорається червона лампочка (3 очка), 2 очка – зелене, 1 – чорна |
IX |
Хокейна естафета |
3 хв |
У направляючій хвойній клюшці й маленькому м'ячику за сигналом перший номер слалом обводять кеглі і передають клюшку наступному гравцеві, займаючи місце в кінці своєї колони. |
X |
Задати по 2 запитання на олімпійську тематику команді суперника |
1 хв |
|
||
XI |
Естафета «Найсильніший» |
2 хв |
Вис на зігнути руках на час |
||
XII |
Перетягування каната |
|
|
||
XIII |
Естафета «Повідомлення» про те, що олімпійські ігри відбулися. |
|
За командою вчителя учні з повідомленням в руках вибігають із лінії старту і намагаються як найшвидше добігти до кеглі, оббігти навколо неї, повернутися назад і передати повідомлення наступному гравцеві. |
||
Підбиття підсумків змагань Заключна частина (4-5 хв.) |
|||||
Перешикування |
30-40 с |
Переможці шикуються першими |
|||
Підбиття підсумків |
2 хв |
Промова вчителя стосовно значення Олімпійських ігор у житті людства |
|||
Нагородження переможців |
30 с |
Відзначити найкращу команду та окремих учнів грамотами |
|||
Домашнє завдання |
|
Українські спортсмени – чемпіони та призери Олімпійських ігор (підготувати матеріал) |
|||
Організаційний вихід із зали |
|
|
|||
«О спорт! Ти насолода! Ти вірний незмінний супутник життя», - так починається твір П'єра де Кубертена. Нехай не кожен з вас стане спортсменом, але заняття фізкультурою зміцнять і на довго збережуть ваше здоров'я. Олімпійські принципи закликають нас піклуватися про своє здоров'я. Які правила при цьому необхідно виконувати? Про них дуже добре сказав у своїй книзі засновник олімпійського руху:
Будьте здорові і сильні! Прагніть до Олімпійських вершин! |
|||||
ДОДАТОК