План – конспект
Уроку № по волейболу
Для учнів 5 Б класу
«Запорізька Січ на сучасний лад».
Дата проведення :
Місце проведення : спортзал.
Тип уроку : комбінований.
Інвентар та споруди : в/м`ячі , т. м`ячі , конусні фішки , сояшники , магнітофон , низькі фішки , свисток , в/сітка , малі обручі.
Задачі уроку : 1) Навчити передачі м`яча двома руками зверху в парах. 2) Розвинути фізичні якості : спритність , координацію рухів , прудкість за допомогою вправ з т. м`ячем та рухливих ігор.
3) Виховати морально-вольові якості : патріотизм, волю до перемоги , відчуття колективу, повагу до суперника.
4) Формування ключових компетенцій : спілкування державною та іноземною мовами , ініціативність та підприємливість , обізнаність та самовираження у сфері культури , соціальна та громадянська компетентності.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
ЗМВ |
|
1. 1)
2) 3) 4)
5) 6) -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
7) 8) -
9) -
- - -
2. 1)
-
-
2) -
-
3)
4)
5) 6)
-
-
7) -
-
3.
1)
2) -
-
3) 4) 5) 6)
7)
|
Підготовча частина 14 хв. ОРГ момент : шикування на В. п. , повідомлення завдань уроку, визначення спец. та підготовчої мед. Групи. ЧСС за 30 сек. Безпека життєдіяльності на уроці волейболу. Розповідь про козаків. Козаки обороняли нашу країну від загарбників. Тому вони займалися своєю фізичною підготовкою, використовуючи різноманітні фізичні вправи , ігри , змагання. Часто у поєднанні з пісенним та музичним супроводом. Перешикування у колону по 3. ЗРВ на місці з сояшниками під музичний супровід Впр. № 1 Ходьба на місці , сояшник перед грудьми. Впр. № 2 Ходьба на місці , сояшник перед грудьми 1-2- сояшник вгору 3-4- В. п. Впр. № 3 В. п. о.с. , сояшник перед грудьми 1- напівприсід, нахил голови вліво 2- В. п. 3-4- те саме вправо Впр. № 4 В. п. те саме 1- напівприсід, нахил голови вліво , сояшник вперед 2- В. п. 3- 4- те саме в іншу сторону. Впр.№ 5 В. п. те саме 1- випад вліво , сояшник вперед 2- В. п. 3-4- те саме в іншу сторону Впр. № 6 В. п. о.с. , сояшник перед грудьми 1- випад лівою , сояшник вгору 2- В. п. 3-4- те саме з іншої ноги Впр. № 7 В. п. те саме 1- нахил прогнувшись , сояшник вперед 2- В. п. Впр. № 8 В. п. те саме 1-випад вліво , сояшник вперед 2- В. п. 3- нахил прогнувшись , сояшник вперед 4- В.п. 5-8-те саме в інший бік. Впр. № 9 В.п. ноги нарізно , сояшник вгору 1- нахил вліво 2- В. п. 3-4- теж саме в інший бік Впр. № 10 В. п.о.с. ноги нарізно , сояшник перед грудьми 1- напівприсід , поворот вліво, сояшник вперед 2- В. п. 3-4- те саме в інший бік Впр. № 11 Стрибки 1-2- підскоки на лівій та правій , сояшник перед грудьми Впр. № 12 Стрибки 1-2- стрибки на двох , сояшник вгору Впр. № 13 Ходьба на місці. Для того , щоб утримувати порядок в куренях війська, козаки велику увагу приділяли фізичній досконалості. Перешикування у дві колони. СФП Бігові та стрибкові вправи: -пробігання через фішки -біг з високим підніманням стегон -стрибки на двох через фішки -біг закиданням гомілок назад -стрибки ноги нарізно- разом -приставним кроком лівим боком -оббігання фішок ( ланцюжком) -приставним кроком правим боком, у стійці волейболіста -стрибки на двох боком -біг спиною вперед.
Козаки займалися не тільки своєю військово-фізичною підготовкою , але удосконалювали життевонеобхідні рухові навички з плавання , бігу, їзді верхи. А також майстерному володінні різноманітними видами зброї. В нашому випадку зброя – це м`яч і саме з ним ми будемо виконувати вправи. Вправи для рук та верхнього плечового поясу : -В. п. руки в замок Хвиля руками. -Потягнути кожен палець на зовні. -Оберти кистю , пальці в кулак -Замок руками за спиною.
Основна частина 26 хв. Вправи з тенісним м`ячем
-Підкидання м`яча лівою рукою -Підкидання м`яча правою рукою -Перекидання м`яча з одної руки в другу -Підкидання м`яча одною , ловіння двома -Підкидання м`яча , оплиск попереду і позаду -Підкидання м`яча лівою , ловіння у конус -Підкидання м`яча правою , ловіння у конус -Кидок м`яча з ударом об підлогу , ловіння у конус.
Робота в парах : -Підкидання м`яча , ловіння у конус -Кидок м`яча з ударом об підлогу , ловіння у конус Перешикування . 1 відділення -Кидок м`яча через сітку , ловіння м`яча у конус 2 відділення -Кидок м`яча з ударом об стіну -Кидок м`яча з ударом об стіну з наступним ударом об підлогу (рикошет)
Рухлива гра : «Спритний козак» Учасники шикуються у дві шеренги (м`яч на пару) , лицем один до одного. М`яч знаходиться на підлозі на однаковій відстані від учасників. Вчитель називає части ни тіла , а учасники повинні торкнутися цієї частини тіла. Коли звучить команда : «М`яч!», діти повинні взяти м`яч з підлоги. Хто перший , той і виграв.
Передача м`яча двома руками зверху -Гравець згинає ноги в колінних суглобах, виставивши одну ногу вперед , вагу тіла трішки перенесять вперед, руки згинає у ліктьових суглобах. Під час торкання пальцями м`яча, на рівні очей, він послідовно розгинає ноги, тулуб та руки, відправляючи м`яч у потрібному напрямку, кінцевим рухом кисті і пальців. -Перевірка правильності торкання м`яча пальцями -Прийом м`яча двома руками зверху -Прийом і передача м`яча двома руками зверху над собою -Кидок двома руками зверху у обруч -Прийом і передача м`яча двома руками зверху з накидання партнера.
Перешикування у дві колони. Естафета «Переправа» Найулюбленішими розвагами у козаків були рухливі ігри та змагання на силу , витривалість , спритність. Кожну весну вище Дніпровських порогів козаки влаштовували змагання з веслування поперек бурхливої річки. Перемагав той , чий човен фінішував на протилежному березі точно проти місця старту.
Команди обирають собі старшину (направляючого).За сигналом старшини починають біг до лінії, яка знаходиться на відстані 7 метрів від старту. Вертаючись назад , забирає наступного в колоні «переправляє» його за лінію і повертається за наступним. Перемагає та команда , яка переправе усіх гравців за лінію перша.
Естафета : «Пірнання за м`ячем Часто проводились змагання з пірнання у воду. Для цього старшина впускав люльку у річку і молоді козаки пірнали , щоб дістати її з дна. Особливо почесно вважалося взяти люльку з річкового піску без допомоги рук , одними зубами. За сигналом направляючі стають в упор стоячи і починають штовхати м`яч , який знаходиться на підлозі, лобом . Довівши його до фішки , яка стоїть на відстані 5 м. , вертаються назад бігом , передаючи естафету наступному . Перемагає та команда , яка завершить естафету першою.
Заключна частина 5 хв.
Шикування у коло. Окремі козаки, метою свого життя вважали максимальний фізичний і психофізичний розвиток. Козаки - характерники. Вони настільки розвивали свої внутрішні можливості , що володіли чарами. Також оволодівали специфічними дихальними вправами , досягаючи вражаючих успіхів та результатів , здатних одним подихом вбити .
Дихальні вправи з йоги. Впр. № 1 В. п. руки перед грудьми , долоня до долоні 1-2- натискуючи на долоні- вдих 3-4-розгинаючи руки –видих Впр. № 2 В. п. Руки над головою, великий і вказівний пальці з`єднані. 1-2- руки вгору – вдих 3-4-В. п. – видих Рефлексія. Самооцінювання. Оцінювання. ЧСС за 30 сек. Нагородження кращих учнів. Домашнє завдання : Згинання і розгинання рук в упорі лежачи. Вихід із залу.
|
1
1 30с 10с
30с 5
10с
20с
8р.
8р.
12
12
16
8р.
8р
16
12
12
10с
10с 4хв
10с
1хв
7хв
5р. 5р. 10 8р. 5р. 5р. 5р. 8р.
8р. 8р. 10 с 6р
5р 4р.
4хв
9 хв
8р 8р
10с 3хв
3хв
5хв
30
30
6р
6р.
1хв 1хв 30 15 30 |
4р. 4р.
6р 6р
10 |
Фронтальний засіб. Шеренга. Позначити мед. Групи. Диференційований підхід
Порахувати ЧСС за 1 хв.
Поворотом у русі. Фронтальний засіб. Ритмічно під музику.
Потягнутися вгору.
Правильна постава.
Максимальна амплітуда.
Максимальна амплітуда , правильна постава.
Коліно , ноги позаду ,опущено донизу.
Ноги в колінних суглобах не згинати.
Правильна постава
Тягнутися вгору , руки біля вух.
Лікті розгинати до кінця.
Середній темп.
Правильна постава.
Відновлення дихання.
Колона. Поточний спосіб. Бігові вправи виконувати проти ходом до кінця волейбольного майданчика. Назад вертатися кроком. Вільне дихання. Дистанція 4 фішки.
Спец. група- відпочиває.
Дивитися через ліве плече.
В один бік і в другий.
Без різких рухів.
Взятися в замок.
Фронтальний спосіб Шеренга. Ловіння м`яча знизу. Слідкувати за польотом м`яча (супроводжувати поглядом) Розраховувати висоту польоту.
В якій руці м`яч , а в якій конус- вибір учня
Відстань чотири кроки. Розраховувати силу удару . 1 відділення працює біля сітки , 2 – біля стіни. По свистку зміна місць.
Частини тіла , які називає вчитель , чергуються з англійськими. Кожен учасник стоїть на крок від м`яча. Ігровий засіб.
Фронтальний засіб. Шеренга.
Натиснути верхніми фалангами пальців одної руки на іншу. Те саме на руки партнера. Влучити у обруч.
Зімкненням. Ігровий засіб.
Не вибігати за лінію раніше часу. Утворити колону на протилежному боці.
Поточний спосіб.
Штовхати м`яч тільки головою.
Коло.
Вдих коротший за видих.
Потягнутися вгору.
|