Міністерство освіти та науки України
Рівненський економіко – гуманітарний та інженерний коледж
План-конспект бінарного уроку
Для учнів 2 класу
На тему:
«Як упізнати весну»
Підготувала студентка 4 курсу
43 – ПО групи
Спеціальності «013 Початкова освіта»
Гуменюк Катерина Юріївна
Перевірила: Кузьміч О. К.
Рівне.2023
Предмети: «Я досліджую світ», «Англійська мова»
Тема: Як упізнати весну
Мета:
Формування ключових та предметних компетентностей:
Я досліджую світ:
Здатність спілкуватися рідною мовою: учень використовує рідну мову під час уроку, вільно виражає власну думку.
Компетентності у галузі природничих наук, техніки та технології: здобувач освіти досліджує зміни в природі, які відбуваються навесні, робить висновки в результаті власних спостережень; учень розуміє значення слів «проталина», «гроза», «грім», «блискавка» та розуміє процес їх утворення, він учиться, як потрібно поводитися під час грози. Діти володіють технікою ліплення з пластиліну.
Загальнокультурна компетентність: підтримка та популяризація та етнопедагогіки. Здобувач освіти дізнається про традиції свого народу, історію свята «Сорок святих», традиції його святкування.
Здоров’язбережувальна компетентність: дотримання санітарно-гігієнічних норм щодо розстановки робочих столів та розсадки учнів; використання навчальних боксів під час уроку.
Інноваційність: використання інформаційно-комунікаційних технологій під час заняття (відео, презентація, платформа WordWall).
Навчання протягом життя: учень самостійно організовує своє робоче місце, не перебиває та слухає інших, працює самостійно та в групі.
Англійська мова:
Спілкування іноземною мовою: здобувач освіти використовує англійську мову відповідно до того рівня, який відповідає його віковим та розумовим можливостям.
Мовленнєва компетенція: учень може відповісти на запитання, поставлене вчителем; читає іноземною мовою; сприймає мову на слух.
Міжпредметна компетентність: здобувач освіти застосовує знання із предмету «Я досліджую світ», «Мистецтво» під час виконання завдань.
Очікуваний результати:
Технології та методи: Технологія «Розвиток критичного мислення» (метод «Кубування», Метод «Придумування історії із шостим словом»); технологія евристичного навчання (метод евристичних запитань), інформаційно-комунікаційні технології (відео, презентація, платформа WordWall), технологія постановки мети (загадка, розгляд картини), технологія колективного способу навчання(діти сидять за партами, які розташовані літерою «П»), технологія нетрадиційного навчання (бінарний урок), технологія вербального оцінювання навчальних досягнень, словесні методи (розповідь).
Тип уроку: урок формування нових знань
Форма уроку: бінарний урок
Обладнання: підручники, презентація, ноутбук, телевізор, ручки, промінчики сонця, пластилін, картинки із зображенням явищ природи, активності дітей у весняний період, листок із завданнями для вправи «Тепло чи холодно?», плакат «Що потрібно робити під час грози?», пейзаж весни, пластилін.
Література: Я досліджую світ 2 клас Т. Гілберг частина 2, Англійська мова 2 клас О. Карпюк
Хід уроку
Розставити парти у класі літерою «П».
Учитель 1. Дзвоник усім нам дав наказ:
До роботи уже час!
Біля парт станемо чемненько –
Плине час хай не даремно
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо рівненько на місця свої.
Учитель 2. Good morning! Good morning!
Good morning to you!
Good morning! Good morning!
I’m glad to see you.
Учитель 1. Діти, сьогодні в нас буде незвичайний урок, оскільки урок проводитимуть два вчителі. Ви знаєте, що зараз у нас буде урок «Я досліджую світ», але ми його поєднаємо із уроком англійської мови. На сьогоднішньому занятті ми вивчатимемо новий матеріал двома мовами – українською та англійською. Такий тип уроку називається «бінарний».
Діти, подивіться у віконце. Яка сьогодні погода? Якщо на вулиці світить ясне сонечко, то й у всіх навколо чудовий настрій. А якщо погода похмура, то й на душі якось сумно. Створімо зараз у нашому класі своє тепле сонечко! Для цього ми повинні засвітити сонечко, яке є в нас на дошці. Що потрібно для чого, щоб сонечко сіяло? (Промінчики). У кожного з вас на парті є промінчики, візьміть їх та напишіть побажання один одному та свої очікування від уроку(як ви вважаєте яким він буде). (Діти разом із вчителем прикріплюють промінчики до сонечка).
Учитель 1. Щоб дізнатися, про що ми будемо сьогодні говорити пропоную вам відгадати загадку:
Ясне сонечко пригріло,
Розігнало довгі сни,
В рівчаках заклекотіло –
Все діждалося … (Весни)
Учитель 2. Дітки, як англійською мовою буде слово «Весна»? (spring)
Учитель 2: Please look at the picture on the board. What can you see? What is the name of this season?
Вправа «Кубик Блума»
Учитель кидає кубик, на якому написані цифри, діти його ловлять і відповідають на питання, що стосується конкретної цифри. Питання розміщенні в інтерактивні вправі на платформі WordWall.
https://wordwall.net/resource/52898168/untitled3
Учитель 2: (цифри та питання)
Учитель 1: Отже, з якими кольорами у вас асоціюється весна? (теплими)
Ride a bike run jump
Play football
It’s cold It’s sunny It’s raining It’s snowing
Great job!
Учитель 1: Отже, ви вже здогадалися, що сьогодні ми говоритимемо про весну. Зараз ми з … познайомимо вас із кожним весняним місяцем.
Березень: У березні природа ще спить. Перші сонячні промені слабкі, але снігові замети поступово тануть. Тривалі морози змінюються довгоочікуваним весняним теплом. З кожним днем березневе сонечко сильніше нагріває землю. Крихким і тонким стає лід на замерзлих уранці калюжах, але до полудня під впливом сонячних променів вони відтануть. Починають розцвітати перші квіти.
Метод «Придумування історії із шостим словом»
Учитель 1: Діти назвіть п’ять слів або словосполучень, які характеризують місяць березень (тане сніг, тонкий лід, перші квіти, сонечко, тепло). Зараз я вам кажу ще одне словосполучення: сокорух у дерев (можна збирати сік з берези…)
А зараз на основі цих слів придумайте казку про місяць березень. (робота виконується колективно, кожен учень пропонує тези, які потім утворюють повноцінну казку).
Молодці! Продовжуємо відкривати таємниці весняних місяців. Отже, наступним буде квітень.
Учитель 2. Пригадайте мені, як англійською буде «квітень». (April)
Учитель1. Квітень: У квітні оголена від снігу темна й сира земля готується до цвітіння. Сонце вже високо піднімається над горизонтом, і в денні години температура повітря перевищує 0 градусів. Довкола з пагорбів стікає струмками вода.
На річках лід тріскається і ламається, щоб потім пустити за течією безліч крижин. На берегах ставків лід стає тонким і в’язким. Подекуди утворюються проталини.
Проталини – місце, де розтанув сніг і відкрилася земля або на льоду з’явилася вода.
Вправа «Тепло чи холодно?»
Учитель 2. Children, are you a little tired? Let's take a rest. Stand up!
Руханка
https://www.youtube.com/watch?v=2p_x8DDQSEY
Учитель 1. Ну що ж, ви вже відпочили і готові продовжувати працювати. Зараз ми з вами розкриємо таємниці третього місяця весни. Пригадайте мені, як він називається.
Травень: У травні весна вдягає природу в новий чистий одяг. На початку місяця найчастіше буває різке зниження температури. Шумлять холодні вітри. Зрідка випадає невелика кількість опадів у вигляді снігу, який швидко тане на вже прогрітій весняній землі. Знову настає значне потепління. Від землі швидко прогрівається повітря, і навіть може встановитися спекотна погода. Навесні можна почути перший гуркіт грому і побачити блискавку.
Гроза – природне явище, що складається з грому та блискавки. Характерне для теплої пори року.
Грім – гуркіт та тріск, що супроводжують блискавку під час грози.
Блискавка – яскраві спалахи світла в небі під час грози.
Відео «Чому утворюється гроза»
Чи потрапляли ви колись під грозу?
Що потрібно робити під час грози
Поміркуйте!
Чому в народі кажуть: «Квітень – з водою, а травень – з травою».
Учитель 1: Пропоную зараз вам відповісти на кілька запитань, які стосуються того, що ми з вами дізналися про весну сьогодні.
Метод евристичних запитань
Хвилинка-цікавинка!
Щорічно 22 березня християни відзначать свято 40 святих. У цей день шанується пам'ять сорока Севастійських мучеників.
Сорок Севастійських мучеників - 40 воїнів римського ХІІ легіону, котрі загинули у 320 році біля міста Севастія (нині - турецьке місто Сівас) за відмову зректись християнської віри.
Господині обов’язково печуть 40 булочок у формі пташок. У різних регіонах України вони мають назви птахів - сороки, жайворонки, буслики. У народі вірили, що саме на Сорок святих з вирію повертаються пернаті - сорок різних порід.
Часто пташечок нанизували на невеличкі різочки, лозинки чи очеретинки і так запікали. Їх розвішували на деревах у саду, дарували сусідам або ж роздавали дітям – щоб у господарстві свійська птиця здорова була.
Вважали, що цього дня сорока бере сорок різочок чи галузок і мостить собі з них гніздо. Казали: Нині сорока – іменинниця. Сорока, якщо не турбувати її та не руйнувати гнізда, виступає своєрідним оберегом дому, біля якого живе. Етимологічно слово сорока пов’язане зі словом сорок, тобто народ вважає, що сорока охрещена на день сорока святих.
Зробити із пластиліну солов’їв.
Проводиться за допомогою цеглинок «Лего»
Учитель 1:
Учитель 2:
За старанну працю на уроці ми хочемо вручити кожному з вас медалі (За активну участь…) та солодкий подарунок (солов’ї, яких печуть на свято Сорок святих).