План-конспект до уроку з української мови на тему " Звук [ш], букви Ш ш."

Про матеріал
План-конспект до уроку з української мови на тему " Звук [ш], букви Ш ш.Послідовність подій. Головна думка. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо лівого півовала"
Перегляд файлу

План-конспект  

Тема: Звук [ш], букви Ш ш. Послідовність подій. Головна думка. Друкування букв, складів, слів, речень.  Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо лівого півовала.

 

Мета: Навчити артикулювати артикулювати звук [ш].

Вчити виділяти під час читання важливі за змістом слова, ставити запитання до окремих речень. Виробляти орфоепічні вправи. Продовжувати роботу над засвоєнням літературної вимови звуків [ж], [ш]. Розвиваючи вміння читати в особах. Навчати висловлювати своє ставлення до прочитаного. 

Виховувати бажання допомагати тваринам і птахам, любов до рідної школи. 

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

 

Тук, тук, тук

Хтось спішить до нас 

У цей ранній час.

Хто б це бути міг

Угадати прошу всіх.

Це до нас у гості

Шпак завітав.

 

Він сказав мені, що всі його брати та сестри уже давно полетіли у теплі краї, а він трохи забарився і тепер дуже змерз. Тому попросився трохи погрітися. Я його впустила. А коли він почув, що він потрапив у перший клас, до дітей, які тільки вчать букви то зажадав, щоб ми з вами сьогодні обов’язково вчили букву Ш. 

 

ІІ. Перевірка знань учнів.

 

Але перед тим він хоче знати, що ви вмієте, що знаєте і чи варто зупинятися у вас.

Він хоче щоб ми з вами прочитали такі склади: ва, сі, ля, до, ка, ре, мі, ду, ос, ір, ол, ем, яр, іч, іж, аз, от, еп, ні, ра.

 

А тепер прочитаємо слова у колонках букваря. Читаємо ланцюжком по одному слову.

Знаєте, шпак тільки що мені шепнув, що десь поміж птахвін чув, що ви лічилку вивчити повинні, тому просить, щоб ви полічили і хто перший вийде, той і буде 1 читати текст. Хто вийде другим, той 2 читає текст і т.д.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Ось наш шпак побачив, як ви вмієте читати і хоче знати, чи ви вмієте добре думати . Він приніс нам слово складене із букв. Але трапилась біда, коли він ніс , усі букви випали йому із дзьоба і букви перемішалися. Шпак не пам'ятає, яке слово  і хоче щоб ви допомогли йому.

А є у нас такі букви:

Е Н А С В

Потрібно при складанні слова обов’язково використати всі букви/

 

IV.Вивчення нового матеріалу.

1.Прослуховування вірша.

Одного разу із шпаком сталася така пригода, що у його шпаківню влетів шершень.

А ви знаєте, що (або хто) такий шершень?

І от про цю пригоду у нас є віршик.Але вашим завданням буде сказати, який звук повторюється найчастіше.

 

Шпак шипить шпачисі гнівно:
— Шершень залетів в шпаківню!
Швидше шибеника гнати,
Шпаченят обороняти!

Автор Олексій Кононенко

А тепер прослухайте вірш ще раз і порахуйте скільки разів повторюється звук [ш] (10)

 

2.Підбір слів із заданою буквою.

А тепер шпак хоче, щоб ви за допомогою звуків записали такі слова:

 

шершень,  шибеник, шпаченятко, швидкість, шуліка, шабля, шпага.

 

3. Ознайомлення з буквою Ш.

 Отже, ви вже здогадались, що ми з вами сьогодні вивчили звук [ш].

Він позначається буквою Ш. А шпак придумав інший подібний предмет. Ось послухайте який:

 

Каже шпак

Тимошу:

Букву напишу

Колосочки три 

Й межа

Це для тебе буква “Ша”

 

Ось подивіться на цей малюнок.

 

4. Складання складів.

Давайте ми з вами пригадаємо, які голосні букви ми з вами вивчили.

Які приголосні ви пам’ятаєте із тих, які ми вже вивчили?

Як ви думаєте звук ш голосний чи приголосний?

Чому ви так думаєте?

Давайте ми з вами складемо склади із букви ш та голосних і зачитаємо їх.

 

ША, ШО, ШУ, ШИ, ШІ, ШЕ.

АШ, ОШ, УШ, ШИ, ШІ, ЕШ.

 

5. Загублена буква.

Зараз я вам покажу слова в яких загублена буква. Ваше завдання знайти помилку і виправити ті слова:

 

_кола, ви_ивка, _пага, _ибеник, _карпетки, ка_штан, кожу_ок.

Отже, який звук загубив шпак?

 

6. Читання слів.

Відкриваємо підручник на ст.18 і читаємо слова, які тут записані у колонках. Ці слова ми зустрінемо пізніше під час читання тексту. Читаємо по черзі по одному слову.

 

7. Хвилинка відпочинку.

 

Нам дано слово жайворонок, а ваше завдання із цих букв скласти якнайбільше слів. Інших букв немає. (ворон, рак, ранок, ворона, норка, Ной, йорж та ін).

 

8. Динамічна пауза.

Як шумлять у птаха крила:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

В морі сильному вітрила:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

Вітер з гаєм розмовляє:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

Проміж листячком гуляє:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

Як пшениченька шумить:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

 

Й ми всі трохи пошуміли,

Від роботи відпочили.

 

9. Прослуховування тексту.

А тепер послухайте уважно текст і скажіть, про що в ньому розповідається?

Які слова ви не зрозуміли із заданого тексту?

 

10. Мовчазне читання.

Тепер усі мовчки читаємо і думаємо над тим, щоб читати виразно. Тобто, де вам потрібно читати весело, а де сумно.

 

11. Ланцюжок читання.

 

Читаємо по черзі по одному реченню. Той учень, який читає, називає того, хто читатиме наступним.

 

V. Підготовка руки до написання рукописних букв.

 

Давайте ми з вами пригадаємо, як правильно сидіти під час письма.

Покажіть як будемо тримати ручку при письмі.

(Опис написання лівого півовала)

Овал починаємо писати трохи нижче верхньої рядкової лінії. Ведемо вгору до верхньої лінії робочого рядка. Заокруглюємо ліворуч. Ведемо вниз на себе, теж заокруглюючи. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч. Ведемо, заокруглюючи, до початку півовала і далі до верхньої лінії робочого рядка.

 

VI. Підсумок уроку.

  •  

Який новий звук ми з вами вивчили?

  •  

Яка буква його позначає?

  •  

Що робили на уроці?

  •  

Хто був у нас в гостях?

 

Шпачок прощається з вами і летить у іншу школу в інший клас, щоб подивитися на інших дітей, знайти нових друзів.. Він сподівається, що ви завжди його пам’ятатимете , а коли зустрінетесь настуного разу, то обов’язково впізнаєте та признаєте його.

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку