ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ ДЛЯ 8 КЛАСУ Виховний захід на тему «Даруймо добро»

Про матеріал
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ ДЛЯ 8 КЛАСУ Виховний захід на тему «Даруймо добро», в якому розглядаються такі завдання як: 1. Визначити й окреслити суть категорій добра і зла. 2. Сформувати чуйність, доброзичливість, засуджувати почуття заздрості й злості. 3. Викликати бажання зростати добрими, справедливими, чуйним спонукати учнів до вивчення казок, українського фольклору 4. розвивати літературні та драматичні навики 5. Поринути учнів в естетичність, розуміння прекрасного.
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ ДЛЯ 8 КЛАСУ

 

Виховний захід на тему «Даруймо добро»

17 лютого – Всесвітній День доброти

 

Тема: «Даруймо добро»

Мета:

Ознайомити учнів із поняттями і законами доброти, честі, справедливості;

формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього;

виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися;

розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес.

 

Завдання:

  1. Визначити й окреслити суть категорій добра і зла.
  2. Сформувати чуйність, доброзичливість, засуджувати почуття заздрості й злості.
  3. Викликати бажання зростати добрими, справедливими, чуйним спонукати учнів до вивчення казок, українського фольклору
  4. розвивати літературні та драматичні навики
  5.  Поринути учнів в естетичність,  розуміння прекрасного.

 

Форма проведення: етична бесіда

Цільова аудиторія: 8 клас

Обладнання та наочність: ілюстрації , тексти віршів, оповідань і казок,  комп’ютер, квітки.

Попередня підготовка:  пошук інформації; планування, ознайомлення із методиками викладання.

Використані джерела: . 

  1. Бордовская, Н.В. Психология и педагогика: Учебник для вузов. Стандарт третьего поколения / Н.В. Бордовская. - СПб.: Питер, 2017. - 624 c.
  2. www.uk.wikipedia.org
  3. Григорій Ващенко. Виховання волі і характеру: Підручник для педагогів. — К.: Школяр, 1999.
  4. Скворчевська О.В. Ігрові методики роботи з учнями 5-9 кл. – Х.: Вид.
  5. група «Основа»: «Тріада +», 2007

 

 

 

 

 

 

Хід заходу

Для краси народжується квітка,

Для родин народжується рід,

Для польоту – лебідь і лебідка,

А людина для добра і щастя

 

 

І. Вступна частина.

Учитель:

  • Що потрібно людині для того, щоб бути щасливою?... Звичайно, здоров’я, хороші друзі, повага від інших людей, дбайливі рідні, а ще потрібно, щоб поруч із вами були завжди добрі люди, які завжди вас зрозуміють та підтримають.
  • Діти, підкажіть, доброта – це якість людини, що дається при народженні, чи її потрібно виховувати? (Діти висловлюють свої думки).

Я також довго думала над цим питанням і дійшла до висновку, що людина повинна постійно удосконалювати себе на протязі життя.

  • Діти давайте спробуємо з’ясувати що таке добро?

Роздуми учнів, висловлювання вчитель записує у вигляді квітки-схеми на дошці)

 

- співчуття

- милосердя

- добре ставлення

- людяність

- взаємодопомога

- розуміння

- щирість

- щедрість

- підтримка ін..

 

   Доброта – це уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спіткати кожного з нас, це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей.

   Але, на жаль, не всі люди хочуть творити добро для інших, живучи зі своїми неправильними принципами. А ще інколи доводиться чути, що в наш час доброта не в моді. Але це не так. Добрі й співчутливі люди завжди потрібні.

 

ІІ. Основна частина.

Учитель. Сьогодні 17 лютого  у всьому світі відзначають День спонтанного прояву доброти (Random Acts of Kindness Day). Вперше його запровадили в американському місті Денвері ще 1995-го, проте з кожним роком це свято набуває все більшої популярності та заохочує всіх робити спонтанні добрі справи.

 

У більшості культур вважається, що доброта — це акт виявлення турботи про інших, близьких та незнайомих людей без очікування на те ж саме у відповідь. Проте піклуючись про інших, ми зокрема піклуємося й про себе.

Тема нашої сьогоднішньої виховної години— «Даруймо добро». Ми часто чуємо ці слова: доброта, сердечність, людяність, милосердя. Сьогодні ми порушимо проблеми милосердя, доброти, чуйності, співпереживання, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі й біді. Цілком природнім і закономірним вважається допомогти знедоленому, нещасному, поділитись шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, порятувати хворого, заступитися за беззахисного.  Кожен із вас, хто сидить у цьому класі, вже думає про своє подальше життя, про своє майбутнє. Кожен хоче жити добре, красиво. Але не потрібно забувати в той же час про свою душу. Дбаючи про матеріальне, не забувати про духовні цінності.

   Добрі слова і вчинки спрямовані на порозуміння  між людьми, взаємодопомогу, підтримку одне одного. Вони породжують радість, задоволення, повагу, любов між людьми.

 

  • Вправа» Робота із прислів’ями про добро»

Учні отримують для обговорення у групах (рядах) прислів’я і аналізують, яку мораль несе кожне із них .

1. Від доброго слова і лід розмерзає.

2. Добре слово краще, ніж готові гроші.

3. Добрі вісті не лежать на місці.

4. Все добре переймай, а зла уникай.

5. Не одежа красить людину, а добрі діла.

6. До доброї криниці стежка утоптана.

7. Хто людям добра бажає, той і собі має.

8. Доброму добра пам’ять.

 

  • Гра «Склади слово»

Для роботи у трьох групах подаються букви, з яких учням потрібно скласти слово та пояснити його значення.

І – чуйність  (турботливе уважне ставлення до людей)

ІІ – гуманізм (любов до ближнього, добре ставлення до людей)

ІІІ – щирість (відкритість душі, чесне ставлення до людей)

 

  • Діти, нехай девізом вашого життя стануть слова О.Довженка: «Життя коротке, поспішайте творити добро».

 

  • Рольова гра „У трамваї”

Ролі: бабуся, контролер, два зловмисники, пасажири.

Сюжет. Старенька бабуся їде в трамваї, вона щойно отримала невеличку пенсію і підраховує по дорозі, скільки потрібно заплатити за електроенергію, водопостачання та інші комунальні послуги. Гроші також підуть на злиденний харч, який не дасть померти з голоду. Проте на ліки грошей уже  не вистачає. У цей час двоє зловмисників витягують у неї гаманець. Це помітив контролер. Він підходить і просить показати квитки. Звичайно, квитків у них немає, але за них вступається бабуся: їй шкода дітей, і вона ладна за них заплатити…

    Учитель :Я пропоную учасникам гри придумати закінчення. (Перед початком гри треба пояснити суть рольової гри, у якій учасники уявляють себе на місці тих людей, про яких йдеться в навчальній ситуації, мотивують свою поведінку і обгрунтовують її доцільність. Проведення рольової гри обов’язково включає визначення теми і мети заняття. )

  • Як ви думаєте, що впливає на гарні і погані вчинки людини?
  • Що штовхає дітей на такий шлях? (Відповіді учнів)
  • Бути добрим не легко. Треба менше говорити про добро, а просто постійно його робити.

 

Перед вами аркуш з видрукуваними словами з наказу молодим людям, який написав Василь Сухомлинський. Я хочу, щоб ви не просто ознайомились із цим наказом, а щоб взяли його в життя: як пам'ятку.  (учні по черзі читають рядки з наказу).

  • Бути хорошими дітьми - означає не допустити, щоб старість батька й матері була отруєна твоїми поганими вчинками.
  • Вмій відчувати найважчі душевні муки матері й батька, їхня хвороба — твоя біда.
  • Вмій бути добрим у думках і почуттях. - Бережи здоров'я батьків. Пам'ятай, що ранню старість і хвороби батькам приносять не лише праця та втома, а й хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі.
  • Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки. Будьте гідними своїх батьків!

 

 

 

  • Вирішення проблемних ситуацій. Робота в групах.

Діти діляться для роботи на групах. Кожна команда обирає конверт із завданням, де пропонується знайти вихід із певної проблемної ситуації.

 

1. Старенька бабуся просить вас сходити в аптеку за ліками, а на вас чекають друзі…

 

2. У клас весняним ранком залетіла бджілка. Вона не може вилетіти на волю…

 

3. Мишко захворів і його довго немає у школі…

 

4. Ви поспішаєте до школи, але назустріч іде старенька бабуся, яка несе важкі сумки…

 

Після обговорення команда висловлює думки щодо вирішення життєвих ситуацій. Інші групи слухають, доповнюють, пропонують своє вирішення проблеми.

 

 

ІІІ. Заключна частина.

  • А зараз пропоную вам вiдповiсти на невеличку анкету. Вiдповiдати на неї треба «так» або «ні».

 

1. Чи можна примусити людину бути доброю?

 

2. Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?

 

3. Чи можна стати добрим лише на деякий час?

 

4. Чи потрібно виявляти доброту у ставленні до будь-кого?

 

5. Чи можна сказати, що доброта — найбільша окраса душі?

 

6. Чи легко бути добрим?

 

7. Чи можна доброту порівняти iз сонцем?

 

8. Чи є у вас бажання чинити добрі справи?

 

— Порахуйте, яких вiдповiдей у вас виявилося бiльше: «так» чи «ні».

 

Якщо більше вiдповiдей «так», то ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарiвнi лiки, здатна вилікувати вiд суму, скрути, безпорадкостi. Я впевнена, що ви у своєму житті вже встигли зробити чимало добрих справ.

 

Вправа «Мікрофон».

  • Які висновки ви зробили?
  • Що б ще хотіли почути?
  • Що найбільше запам’яталось?
  • Про що з почутого на уроці ви б хотіли розповісти друзям? Може чогось їх навчити?             

 

 Поспішайте творити добро, вчіться співчувати. Не намагайтеся комусь зробити зло, причинити біль, тому що за це рано чи пізно будете покарані. Пам’ятайте! Як ви ставитеся до цього світу, таким боком і до вас світ повернеться.

Якщо ви зростете добрими людьми, то буде і вам всюди добре. Коли будете робити зло, то і до вас світ повернеться жорстокістю і злом. Не забувайте про це ніколи. Нехай у вашому серці завжди живуть велика любов і доброта, щирість і співчуття, людяність і щедрість.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
9 березня 2021
Переглядів
1344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку