Виховний захід "Сім'я і держава"

Про матеріал
Напевно багатьом доводилося чути про те, що сім'я – це «первинний осередок суспільства». Але цьому виразу зазвичай не надають особливого значення, в нього просто не вдумуються. Тим часом – це вірно і дуже важливо. Сім'ї – це ті цеглинки, з яких складається вся будівля держави. Які сім'ї – така й держава.
Перегляд файлу

Виховна година у 8-му класі на тему «Сім'я і держава»

Наша Ціль

Мета заходу:

  • Виховання почуття любові та гордості за свою сім'ю;
  • Підвести до розуміння цінності сімейних відносин;

 

Тестові завдання для проведення моніторингу знань з енергозбереження серед  учнів Макіївського ВПУ | ПРЕПОДАВАТЕЛЬ АВТОДЕЛА Холодная СветланаЗавдання заходу:

  • пояснити можливість застосування норм Сімейного кодексу;
  • продовжити виховання моральної та відповідальної особистості та громадянина.

Форма проведення: Вивчення нового матеріалу з елементами етичної бесіди

Обладнання: комп'ютер, мультимедійна установка, презентація, роздаткові матеріали.

Методи: пояснення, словесно-логічна дискусія, групова робота.

Використанні практикантом джерела інформації для підготовки заходу:

  1. https://naurok.com.ua/stattya-micna-sim-ya---micna-derzhava-141612.html
  2. http://weareukrainians.com/ukraine-and-the-world/mitsna-simya--mitsna-derzhava
  3. http://www.golos.com.ua/article/301417

Рекомендовані учням джерела інформації:

  1. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2947-14

Хід виховного заходу

  1. Вступна частина

Вчитель: Напевно багатьом доводилося чути про те, що сім'я – це «первинний осередок суспільства». Але цьому виразу зазвичай не надають особливого значення, в нього просто не вдумуються. Тим часом – це вірно і дуже важливо. Сім'ї – це ті цеглинки, з яких складається вся будівля держави. Які сім'ї – така й держава.

 Свого часу і Римська імперія (напередодні її падіння), і стародавня Греція (напередодні свого безславного заходу і зникнення), пройшли через моральний розклад своїх громадян, через розвал «інституту сім'ї».

 Держава може відчувати себе сильною, може мати на озброєнні скільки завгодно ракет з ядерною зброєю, може мати в світі значний авторитет, але якщо «на сімейному рівні», в колі своїх громадяни не поважають її та з презирством критикують своє керівництво – значить існувати цій державі (або керівництву) залишилося недовго. Уряд, який втратив контроль над громадян та авторитет на «сімейному» рівні, – практично приречений.

  • На вашу думку, хто чи що є найвищою цінністю для держави? Аргументуйте свою думку
  •  Які основні цінності кожної української родини тримають основу держави Україна?

 Отже, ми приходимо до висновку, що  вищою цінністю для держави є людина. Те, що важливо для людини, має бути важливо і для держави, та навпаки. Ось чому будь-яка сім'я перебуває під захистом держави.

ІІ. Основна частина

Робота над змістом слова «відповідальність».

  • Чи знайомі ви з декларацією прав людини?

 У Загальній декларації прав людини (п. 3 ст. 16)[1] підкреслено, що сім'я є природним і основним осередком суспільства та має право на захист з боку суспільства і держави. В останні роки в Україні відбулися істотні зміни, що позначилися на становищі сімей: негативні явища в економічному та соціальному житті суспільства; криза духовного розвитку; обмеження можливостей для задоволення життєвих потреб; різка диференціація населення за рівнем матеріального забезпечення; алкоголізм, наркоманія, пропаганда насильства та жорстокості в засобах масової інформації; недосконалість чинного законодавства тощо.

 Правова держава – це демократична держава, в якій дотримуються принципи верховенства права, гарантуються права та свободи громадян, здійснюється принцип поділу влади, існує взаємна відповідальність громадянина та держави.

 

  • Що означає встановлення та реалізація принципу взаємної відповідальності особистості і держави?

  Відповідальність держави в тому, що вона зобов'язується гарантувати дотримання прав людини, а відповідальність особистості в тому, щоб користуватися своїми правами в межах, встановлених законом, та строго виконувати свої обов'язки.

  • Діти, а як ви думаєте, сім'я повинна жити, як їй захочеться, або за якимось законом?

 Так, дійсно,у будь-якій країні є закон, за яким живуть її громадяни. Називається він Конституцією. Сім'я також повинна жити за певними правилами. Щоб регулювати відносини між сім'єю та державою, між батьками та їхніми дітьми в Україні існує Сімейний кодекс .

 У свою чергу, сім'ю можна вважати благополучною тоді, коли кожен чоловік і дружина беруть на себе відповідальність за життя своєї дитини (дітей), її економічний добробут та виховання.

Бесіда про проблеми відносин сімей та держави.

  • Діти, на вашу думку, які існують проблеми між сім’єю та державою? Чим вони викликані?

 В даний час важко знайти сім'ю, яка могла б бути досить впевненою не лишу у безхмарному майбутньому своїх дітей, а й у їх більш-менш благополучному сьогоденні.

 Зубожіння багатьох сімей відбулося в результаті спаду виробництва, інфляції, знецінення накопичень. Сім'ї стали потребувати економічної і соціальної підтримки держави. Характерна риса перехідного періоду – протиріччя між зростаючими потребами в соціальній підтримці населення та обмеженими ресурсами його задоволення. У зв'язку з цим фінансові можливості держави, обсяг соціальних витрат та розміри відрахувань на їх фінансування повинні визначати розміри соціальних виплат.

  • Чи відомо вам щось про соціальну – економічну кризу? Який вплив вона має на сім’ю?

 Соціально-економічна криза в країні стала причиною серйозних соціальних втрат, що торкнулися більшість сімей. В особливо складному становищі опинилися багатодітні сім'ї, оскільки їхнє матеріальне становище залежить від кількості дітей.

 Соціальні проблеми молодої сім'ї слід розглядати з позиції не лише сьогодення, а й майбутнього, оскільки сім'я є основою суспільства, а основні особистісні характеристики закладаються саме в сім'ї, отже, від сім'ї залежить, яким буде наше суспільство та держава в цілому у майбутньому.

  • Чи згодні ви із твердженням «Від сім’ї залежить, яким ьуде наше суспільство та держава в цілому у майбутньому»? Аргументуй свою думку

Творче завдання «Проблеми сім’ї та суспільства».

Діти, за визначенням держава – це вироблений в процесі еволюції механізм захисту сім'ї. Чи є так насправді у сучасних умовах? (Назвати сучасні (нагальні) проблеми сімей, суспільства в цілому, що має допомагати вирішувати держава; що не вирішує держава або не в повному обсязі (чому?)).

ІІІ. Заключна частина. Формулювання висновків. Питання та завдання для етичної бесіди.

1. Як ви думаєте, де закладаються норми поведінки та життєві цінності? (відповідь – у сім’ї) Яким чином? (виховання тощо)

2. Скажіть, які свої обов’язки ви знаєте перед сім’єю? Які перед державою? І навпаки, скажіть, які обов’язки має держава перед сім’ями своїх громадян?

3. Чи доводилось вам колись знайомитися з нормами Сімейного кодексу? Чи цікаво вам, які норми та права вказані в кодексі стосовно дітей вашого віку (13-14 років)?

Пам'ятайте! Сім'я - це дім, де тебе завжди чекають найдорожчі люди - батьки. Тож запам'ятайте назавжди слова, що звучать, як заповіт.

 «Щаслива дитина виростає в міцній сім'ї, а де міцна сім'я - там міцна держава»

 

 

 

 


[1] Загальна декларація прав людини (рос/укр). Документ 995_015, поточна редакція — Прийняття від 10.12.1948р., доступ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_015#Text

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
9 березня 2021
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку