План – конспект
інноваційного уроку з фізичної культури
Модуль: Баскетбол
Змістовний модуль: Техніка ведення м’яча
Тема уроку: Елементи ігрової діяльності на уроці баскетболу
Дата проведення:
Місце проведення: спортивний зал
Інвентар: баскетбольні м’ячі, інвентар для рухливих естафет, магнітофон, мультимедійне обладнання.
Мета уроку: виховання правильного ставлення до свого здоров’я, підвищення функціональних можливостей учнів, активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури.
Завдання уроку:
1. Закріпити техніку ведення м’яча.
2. Розвивати рухові навички під час виконання музично – ритмічних вправ з баскетбольними м’ячами.
3. Сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів під час виконання естафет.
4. Виховувати відчуття колективізму, моральних та вольових якостей.
Тип уроку: повторення та закріплення.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1. Підготовча частина. 12 хв. |
|||
1. |
Організований захід у залу
Шикування в одну шеренгу
Повідомлення завдань уроку
Правила техніки безпеки
Вимірювання ЧСС за 10 сек.
|
30сек.
30сек.
1хв.
20сек.
|
Організувати учнів до уроку.
Техніка безпеки на уроках баскетболу
Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на зап'ясток лівої, притиснути пульсуючу артерію. Підрахувати ЧСС.
|
2. |
1.Стройові вправи: Повороти: - праворуч; - ліворуч; - кругом; Перешикування з однієї шеренги в три;
Перешикування з трьох шеренг в одну.
Перешикування в колону по одному. |
2хв.
1р. 1р. 2р.
1р. 1р. |
Слідкувати за чітким виконанням команд та вправ. Повороти виконувати на п’яті та носку, руки вздовж тулуба.
Розрахунок «по 3». 2 номери – на місці; 1 номери – крок правою назад, лівою в сторону до ряду за 2 номером, приставити ногу; 3 номери – крок лівою вперед, правою в сторону до ряду перед 2 номером, приставити ногу.
Виконується у зворотному порядку
Дотримуватись рівняння та дистанції в строю |
3. |
2. Різновиди ходьби: - звичайним кроком; - на носках, м’яч угору; - на п’ятах, м’яч за голову; - високим кроком, м’яч вперед; 3. Загальнорозвивальні вправи у русі: 1. В.п. - м’яч перед грудьми. 1 - м’яч вперед; 2 – В.п. 3 – 4 – теж саме. 2. В.п. - м’яч вгору. 1 – 4 - пружинні рухи руками назад. 3. В.п. - м’яч вперед. 1 - поворот тулуба в сторону крокуючої ноги; 2 – теж в іншу сторону; 3-4 - теж саме. 4. В.п. – м’яч вгору. 1 – нахил тулуба вліво; 2 – теж вправо. 3-4 - повторити 5. В.п. - м’яч угору. Ходьба у напівприсіду. 6. В.п. - м’яч за головою. Ходьба в присіді. Ходьба, м’яч внизу. 4. Стрибки: - на двох, м’яч перед грудьми; - зі зміною положення ніг, м’яч: 1 – вперед; 2 – до грудей; - «галоп» правим боком, м’яч перед грудьми; - теж лівим боком. 5. Біг: - звичайний, м’яч перед грудьми; - приставним кроком правим (лівим)боком з веденням м’яча; По діагоналі: - з високим підніманням стегна, м’яч вперед; - з закиданням гомілки, м’яч вперед; - з винесенням прямих ніг вперед, м’яч вгору. Ходьба. Вправи на відновлення дихання.
Перешикування в колону по чотири поворотом у русі. 6. Комплекс музично – ритмічних вправ з баскетбольними м’ячами. Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
2 хв. 15 сек. 15 сек. 15 сек. 15 сек.
4р.
4р.
4р.
4р.
10 сек.
10сек
1 хв. 10 сек. 10 сек.
10 сек. 10 сек. 2 хв. 30 сек. 30 сек.
20 сек. 20 сек. 20 сек. 10 сек.
4 хв.
|
Виконання рухів під музичний супровід По ходу руху учні беруть м’ячі Стежити за поставою учнів. Руки прямі Лікті в сторони, коліна не згинати Руки прямі. Торкатися колінами м’яча
Дотримуватись рівняння та дистанції під час руху
Руки не згинати та відводити назад максимально
Дотримуватись дистанції, поворот виконувати в сторону крокуючої ноги
Тримати руки прямими. Нахили виконувати в сторону крокуючої ноги з максимальною амплітудою
Спину тримати прямо. Додержуватися дистанції. Йти на носках.
Дотримуватися дистанції. Слідкувати за поставою
Відштовхуватися як найвище. Ноги тримати разом Слідкувати за правильним диханням
Дотримуватись необхідного інтервалу
Виконувати в спокійному темпі, на носках, не зрізуючи кутів залу Дотримуватися стійки баскетболіста
Колінами торкатися м’яча Руки прямі, дотримуватись дистанції Ноги не згинати Дихання повільне, дотримуватись дистанції та рівняння За розміткою зали Стежити за виконанням вчителя, слухати музику. Додаток №1 Зробити аналіз
|
Основна частина. 28 хв. |
|||||||||
4. |
Перешикування з колони по чотири в колону по два розділенням та злиттям |
1 хв.
|
Від центру дві праві колони перешикуються в колону по одному пересуваючись направо, дві ліві – відповідно наліво. При зустрічі на протилежній стороні зали колони перешикуються в колону по два й розташовуються на розмітках Поворотом направо, наліво відділення стають обличчям один до одного |
||||||
5. |
1. Виконання елементів баскетболу. 1. Повторення виконання стійки баскетболіста.
2. Закріплення техніки ведення м’яча:
- набивання м’яча правою рукою;
- набивання м’яча лівою рукою;
- ведення м’яча по прямій в зустрічному русі кроком; - ведення м’яча по прямій бігом зі зміною;
- ведення м’яча по колу, по прямій та змійкою
|
10сек.
10 хв.
30 сек.
30 сек.
1 хв.
2 хв.
5 хв.
|
Ноги зігнуті в колінах. Одна нога видвинута на півкроки вперед – вбік, тулуб трохи нахилен вперед. Дивитися прямо перед собою. Руки опустити донизу
Коли ведеш м’яч, штовхай його рухами кісті та пальців однієї руки вперед – вниз з такою силою, щоб м’яч відскочивши від підлоги, був на рівні руки
|
6. |
Перешикування для проведення естафет. |
30 сек. |
|
7. |
2. Виконання естафет Естафета «Кращий баскетболіст» Учні стоять в колоні по одному з баскетбольними м’ячами в руках. За командою «Руш!», перший учень починає виконувати ведення баскетбольного м’яча. Коли він добіг до орієнтира, кладе м’яч в сітку, повертається назад бігом, пересікає лінію старту, стає в кінці колони. Рух починає наступний учень. |
3 хв. |
Естафета на закріплення навчального матеріалу – ведення м’яча
|
|
Естафета «М’яч ». Учні стоять в колоні по одному. Направляючий тримає великий м’яч з ручкою. За командою «Руш!», учень сідає на м’яч і починає рухатися вперед стрибками на м’ячі. Обстрибує орієнтир, повертається назад бігом, тримаючи м’яч у руках, передає його наступному учню, сам стає в кінець команди. Перемагає команда, яка першою закінчить естафету |
30сек
4 хв. |
Перед початком наступних естафет, учні відгадують загадки, в яких відповіді є назвою естафет
Дотримуватись правил техніки безпеки |
|
Естафета «Лижники» Учні стоять в колоні по одному. За командою «Руш!», перший учень одягає тапки і рухається однокроковим поперемінним кроком, обходить орієнтир і повертається до команди. Передає естафету наступному учню.
Естафета «Хокеїсти» Учні стоять в колоні по одному. За командою «Руш!», перший учень починає вести гімнастичною палкою гумове кільце, тримаючи її, як клюшку. Обводить орієнтир і, повертаючись назад, прокидає «шайбу» крізь бар’єр – ворота, підхопдює кільце, передає естафету наступному гравцю. Підведення підсумку естафет |
30сек
3 хв.
30сек
3хв
|
Не порушувати правила гри. Тапки одягати самостійно
Під час підсумку враховується і кількість влучних попадань по воротах
Виграє команда, яка дотримувалась правил техніки безпеки, практично без помилок виконувала завдання, працювала згуртовано та виграла більшу кількість естафет |
Заключна частина. 5 хв. |
|||
8. |
1. Шикування в шеренгу. 2. Вправи на відновлення дихання. 3. Вправи на увагу
4.Вимірювання ЧСС за 10 сек. 5. Підбиття підсумків уроку. 6. Домашнє завдання: - відпрацьовувати набивання м’яча правою та лівою рукою на місці та в русі; - розробити комплекс музично – ритмічних вправ з гімнастичною палицею
7. Організований вихід зі спортивного залу.
|
30 сек. 1 коло 30 сек.
20 сек. 30 сек. 1 хв. 30 сек. |
Зробити аналіз Відзначити кращих учнів.
|