План-конспект
інтегрованого уроку фізичної культури та основ здоров’я
для учнів 5 класу
Розробила:
учитель фізичної культури
вищої кваліфікаційної категорії
Калюжна Т.А.
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ
Місце проведення: спортивний зал
Дата проведення: ______________
Тема: «Футбол».
Мета уроку: Довести доцільність ведення здорового способу життя, Орієнтувати учнів на формування і зміцнення як індивідуального, так і суспільного здоров’я, збільшення рухової активності. Формувати системність валеологічних знань. Закріпити отримані дітьми навички й уміння з техніки ведення м’яча, зупинки м'яча підошвою й удару серединою підйому в русі й на місці, введення м’яча у гру. Розвиток в учнів загальної витривалості. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і умінь, створення умов для самостійного розвитку кондиційних якостей. Виховувати морально і фізично здорову особистість із почуттям відповідальності за своє здоров’я.
Завдання уроку:
1. Закріпити отримані учнями уміння й навички з техніки ведення м’яча, зупинки м'яча на місці підошвою правою і лівою ногами, зупинки м'яча підошвою в русі.
2. Навчити учнів техніці виконання удару серединою підйому в русі й на місці.
3. Розвивати в учнів загальної витривалості засобами спеціальних вправ й навчальної гри у футбол.
4. Формувати в учнів навичок здорового способу життя.
5. Виховувати морально-вольових якостей: відповідальності за своє здоров’я, дружби, взаємодопомоги, відповідальності за свою команду за допомогою спортивної естафети.
Методи навчання: словесний, наочний, практичний, повторний, ігровий, змагальний.
Обладнання: секундомір, футбольні м'ячі, скакалки, обручі, гімнастичні палиці, магнітофон, фішки.
Тип уроку: комплексний.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1.Підготовча частина. 8-12 хвилин |
|||
1. |
1. Організація учнів до уроку:
2. Мотивація діяльності учнів на уроці:
Спорт-краса, здоров’я – сила. Фізкультура теж нам мила. Геть від нас «хвороби віку», Жити хочемо без ліку!
3. Стройові вправи:
4. Різновиди ходьби:
5. Спеціальні бігові вправи футболіста (вправи виконуються за діагоналлю спортивного залу):
з високим підняттям стегна; з захлестом гомілки назад;
6. Повільна ходьба з помахами рук. 7. Комплекс ранкової гімнастики з малим м’ячем: 1. В.п. – о.с. м’яч в лівої руці 1 – 2 – руки через сторони вверх, підтягнуться и передати м’яч в правую руку. 3 – 4 – опустити руки вниз. 2. В.п. – стойка ноги нарізно, м’яч в лівої руці 1 – нахил вправо, руки за голову, передаючи м’яч у праву руку, випрямитися, руки вниз. 3 – 4 – то же в іншу сторону, передаючи м’яч в ліву руку 3. В.п. – стойка ноги разом, руки в сторони, м’яч в правої руці 1 – глибокий присід, коліна разом, руки вниз, передати м’яч у леву руку, встати, руки в сторони. 3 – 4 – то же в іншу сторону 4. В.п. – стойка ноги нарізно, м’яч в руках внизу Повернути тулуб вправо, ударити м’ячем об підлогу, спіймати його двома руками и вернутися у В.п. Те ж в інший бік. 5. В.п. – упор, стоячі на колінах, м’яч на полу між долонь: 1 – 4 - взяти м’яч правої рукою и, зробивши велике коло вперед – вверх (у боковій площині), положити м’яч на місце. Те ж лівою рукою.
6. В. п. — ноги розставити ширше, руки вверх, м’яч держать двома руками.
3-4 - знов нахилитися, узяти м’яч и вернуться в в. п. 1-2 — нахил вправо, перекласти м’яч за спиною в ліву руку, вернутися в и. п.;
3-4 - те ж вліво. 1 – стрибок ліву ногу вперед, праву назад (в лінію) 2 – стрибок ноги нарізно 3 – стрибок праву ногу вперед, ліву назад 4 – стрибок, ноги нарізно 9. Підрахунок ЧСС. |
1 хв. 30 сек. 30 сек.
30 сек. 1 хв-10 сек 3 хв.
1 хв.
2 хв.
2 хв.
1-2 хв. 6 хв. 6-8 разів
6-8 разів
8-10 разів
3-4 рази
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
8-10 разів
8-10 разів
1хв.-10сек |
Фронтальний метод Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та самопочуття
70-75 ударів за хвилину
Хочеш бути гарним? Хочеш сильним бути? Треба щодня вранці Ось що не забути: Перш за все – це вмитись чистою водою, Потім застелити ліжко за собою…
А потім квартирку треба відчинити, Свіжого повітря в кімнату впустити. А тоді почати виконувати вправи, Вправи з фізкультури – спортивні забави.
Присядь і підведися разів 20-30, Нахили всебічні роби, не лінися. Якщо є еспандер, з ним займайся, Мамі-фізкультурі чемненько вклоняйся.
Під кінець на місці бігай до утоми, Бігати безпечно у власному домі. Коли скінчив вправи, до ванни швиденько, І під душ на хвильку, під душ холодненький.
Стежити за правильною поставою учнів
Учні з низькою фізичною підготовленістю переходять на ходьбу і виконують вправи через одну, коли відпочинуть
Поточний метод, дистанція 3 кроки, звертати увагу на частоту рухів
За сигналом учителя
Перешикування з 1 в 2 шеренги на місці.
Максимально потягнутися, розправити грудну клітку – вдих, стежити за диханням
Лікті тримати точно у бік, лопатки звести при передачі м’яча з рук у руки
М’яч передавати під колінами, коліна не розводити
Поворот тулуба максимальний, темп середній Дітям, які не спіймають м’яч, дозволити підняти його з підлоги і встати на своє місце. Амплітуда рухів максимальна, темп середній
Початок руху – вдих, закінчення - видих
Нахил тулуба нижче, м’ячем торкатися підлоги. Під час нахилів ноги в колінних суглобах напружені
Нахил тулуба максимальний, м’яч передавати з руки в руку за спиною.
Приземлення на носки. Висота стрибка середня, темп повільний з поступовим. Стрибати м’яко, на шпиньках. Після стрибків перейти на ходьбу, дихання рівномірне.
150-180 уд. за хвилину. |
2.Основна частина. 20-25 хвилин. |
|||
|
1. Клас розподілити на дві команди «Айболіти» та «Бармолєї». 2. Спортивна естафета з використання раніш вивчених елементів з футболу «Захисти фортецю здоров’я»: ведення м’яча внутрішньою частиною стопи лівою та правою ногами;
ведення м’яча зовнішньою частиною стопи, зупинка м’яча підошвою біля фішки, удар по стіні, спіймати м’яч, бігти назад з м’ячем у руках.
ведення м’яча між фішками вперед, зупинити м’яч біля фішки, назад - звичайним бігом, наступний гравець: вперед – звичайний біг, назад – ведення м’яча між фішками.
зустрічна естафета: передача внутрішньою частиною стопи – зупинка м’яча, гравець, який виконав передачу – біжить у іншу команду і становиться останнім, гравець, який отримав м’яч виконує зупинку та передачу м’яча і те ж біжить у іншу команду. зустрічна естафета: удар по м’ячу внутрішньою частиною стопи і стає у кінець іншої колони, партнер зупиняє м’яч, теж робить удар по м’ячу і стає у кінець іншої колони. 3. Рухлива гра між командами «Айболитів» і «Бармолеїв» «Захисти фортецю здоров’я». Необхідно пасувати м’яч один одному, відбиваючі м’яч ногою. Якщо «Бармалеї» зруйнували фортецю, то команди змінюються місяцями. «Бармалеї» визнають свою провину та просять пробачення у команди «Айболітів». Всі команди миряться, беруть один одного за руки та разом говорять девіз уроку: «Спорт – краса, здоров’я – сила, Фізкультура таж нам мила. Геть від нас «хвороби віку», Жити хочемо без ліку!» 4. Теоретичні запитання задає Міністр спорту. |
3-4 хв.
3-4 хв.
3-4 хв.
3-4 хв.
3-4 хв.
8-10 хв.
|
Змагальний метод Обведення фішок біля стіни, повільний темп Команда, яка перемогла у естафети збирає цеглинки і будує «Фортецю свого здоров’я». Як що перемогли «Айболити» - будують фортецю, у разі перемоги «Бармолеїв» - фортецю руйнує ця команда, заповнюючи її цеглинками зі шкідливими звичками. За перемогу у одній естафеті команду надається можливість взяти не більш 6 цеглин.
Діти повинні побачити, яка фортеця буде міцню.
Учитель: Ну що, «Помічники Айболіта», ви раділи, коли фортеця була міцною, а як же важко її було відновлювати? - А ви, «Бармолеї», чи не шкода вам було руйнувати фортецю здоров’я? Фортеця ледь вистояла, людина ледь не захворіла? Діти, ви бажаєте жити з таким здоров’ям? Давайте проженемо цих хворих «Бпрмолеїв»! - А може пробачимо їх? Як що вони пообіцяють нам дотримуватися правил здорового способу життя Правила гри: У центрі кола знаходиться умовна фортеця з кеглів чи кубиків. «Айболіти» знаходяться у колі, їхнє завдання захищати фортецю, «Бармолеї» розташовані за межами кола, їхнє завдання – руйнувати фортецю. Теоретичні запитання задають Міністр спорту, які заздалегідь підготував запитання та відповіді з підручника «Основи здоров’я». |
3.Заключна частина. 8 хв. |
|||
|
1. Спокійна ходьба з помахами рук. 1. Шикування в коло.
2. Підбиття підсумків уроку: «Отже, діти, сьогодні на уроці ми повторили з вами які є складові здорового способу життя, побудували фортецю свого здоров’я. Закріпили свої уміння з техніці виконання ведення м’яча, зупинки м'яча підошвою, навчилися виконувати удар середньої частиною підйому. 3. Виставлення оцінок за урок: Всі діти добре старалися, але протягом уроку ви отримували особисті бонуси за правильне виконання завдання. Тому зараз я хочу надати слово нашому журі (Міністру спорту, Лікарю та Тренеру з футболу). 5. Домашнє завдання. 6. Відхід із спортивного залу. |
30 сек. 30 сек.
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
3-4 разів
6-8 разів
1 хв.
1 хв.
30 сек. |
Вправи на відновлення дихання
Тривалість вдиху 5-7 сек.
Для контролю рука лежить на животі.
Для контролю рука лежить на грудях.
Для контролю одна рука лежить на животі, а друга – на грудях
Ритмічні вдихи та видихи протягом 30 секунд
Учні, які набрали найбільшу кількість бонусів - отримують 12-10 балів, меншу – 9-7 балів.
Д\з: Повторити основні складові здорового способу життя, приймати участь у різних іграх з м’ячем на свіжому повітрі |
Теоретичні запитання до учнів
Міністру спорту
№ |
Запитання |
Правильна відповідь |
1. |
Назвіть складові частини здорового способу життя |
Повноцінне харчування, рухова активність, відсутність шкідливих звичок, дотримування режиму дня, позитивні емоції, особиста гігієна
|
2. |
Назвіть шкідливі звички |
Паління, вживання алкогольних напоїв, наркотиків, токсичних речовин.
|
3. |
Чи правильно, що куріння спричиняє звикання? |
Так
|
4. |
Назвіть принаймні 3 причини, через які ти не будеш палити? |
Поганий запах, друзі, що не курять, батьки, які те ж не курять
|
5. |
Що у людині є найдорожчого в світі? |
Здоров’я.
|
6. |
Від чого залежить здоров’я підлітка? |
Від способу життя людини.
|
7. |
Від чого залежить здоров’я українського народу? |
Від індивідуального здоров’я кожної людини.
|