План – конспект позаурочного виховного заходу з інформатики для учнів 6-х класів «Інформаційний калейдоскоп (Інтелектуальна гра)»

Про матеріал

Тема: "Інформаційний калейдоскоп (Інтелектуальна гра)»

Мета: зацікавити учнів інформатикою, встановлюючи зв'язки між інформатикою та іншими сферами життя; поглибити і розширити знання учнів з інформатики; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення; виховувати активність і колективність в учнів.

Обладнання: завдання командам.

Правила гри:

1. В грі беруть участь дві команди по 10 учнів .

2. Переможців кожного конкурсу визначає журі за допомогою оцінок (1,2,3,4,5).

3. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

Перегляд файлу

Білоцерківський колегіум. Білоцерківської міської ради. Київської області.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект

позаурочного виховного заходу з інформатики для учнів 6-х класів

«Інформаційний калейдоскоп

(Інтелектуальна гра)»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель інформатики

Бровченко В.П.

 

 

 

 

 

м. Біла Церква 2017

Дата проведення: 24 листопада 2017 року.

 

Мета: зацікавити учнів інформатикою, встановлюючи зв’язки між інформатикою та іншими сферами життя; поглибити і розширити знання учнів з інформатики; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення; виховувати активність і колективність в учнів.

 

Обладнання: завдання командам.

 

 

 Правила гри:

 

1. В грі беруть участь дві команди по 10 учнів .

2. Переможців кожного конкурсу визначає журі за допомогою оцінок (1,2,3,4,5).

3. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

 

Хід заходу

 

Ведучий 1.

 

Доброго всім дня.

 

Минають дні, минають роки.

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли до школи і до нас.

Просторий клас, а в нім машини,

і кожному - як би пізнать

Світ, що несе в собі таїни,

Твій розум прагне розгадать.

Тож не барімося, до діла

І зараз конкурс проведем,

Та операторів умілих

Сьогодні тут ми віднайдем.

 

Ведучий 2.

 

Вітаю високоповажне журі та талановитих і інтелектуальних учасників. Ми дуже раді бачити вас на грі «Інформаційний калейдоскоп». Почати гру мені хотілося б словами Віктора Гюго: «Розум людини має три ключі, що відкривають все, - знання, думку, уяву». І я думаю, що саме ці слова повинні стати девізом нашого конкурсу.

 

Ведучий 1

 

Я із задоволенням представляю журі сьогоднішніх змагань:

 

Комісар Микола

Дворецький Михайло

Лобко Аліна

 

Ведучий 2.

 

Перед тим, як познайомитися з командами, прослухаєте будь ласка

правила гри «Інформаційний калейдоскоп» (озвучуються правила)

 

Ведучий 1.

 

Я вітаю учасників сьогоднішніх змагань – учнів 6-А та 6-Б класу. Отже, починаємо.

 

Прошу капітанів команд представити свій девіз, назву команди та емблему після цього підійти до Ірини і провести жеребкування,

щоб визначити, хто першим буде робити хід. (проводиться жеребкування).

 

Конкурс 1 «Синоніми»

 

Ведучий по черзі зачитує 8 слів.

 

Потрібно підібрати синонім до кожного із них. Команда, яка першою

назвала синонім, заробляє найвищий бал. Виграє команда, яка набрала більше балів.

Якщо рахунок рівний, то використовуються додаткові завдання.

 

Отже, давайте з вами звернемось до журі та дізнаємось хто ж отримав скільки балів за цей конкурс максимальна кількість балів від кожного 5.

СЛОВО ЖУРІ

 

 

Ведучий 2.

 

Конкурс 2 «Комплімент»

 

Команда за відведений проміжок часу (5 хвилин) повинна придумати

виступ, який містить найвишуканіші компліменти на адресу капітана

команди-суперника від юних любителів інформатики, тобто компліменти

повинні містити наступні порівняння: твої очі світяться, як найдорожчі

рідкокристалічні монітори, тощо.

 

Отже, давайте з вами звернемось до суддів та дізнаємось хто ж отримав скільки балів за цей конкурс максимальна кількість балів від кожного 5.

 

СЛОВО ЖУРІ

 

Ведучий 1

 

Конкурс 3 «Пантоміма»

 

На протязі 4 хвилин команди придумують, як за допомогою

пантоміми зобразити запропоновані поняття, що мають відношення до

комп’ютера . Кожен учасник який бажає по черзі підходить до Ірини і витягає з міцечка слово яке має зобразити на це у вас відведено 1 хвилину.

 

Завдання для 1 команди: вірус, антивірусні програми, принтер, нетбук.

 

Завдання для 2 команди: мишка, курсор, диск, колонки.

 

Отже, давайте з вами звернемось до суддів та дізнаємось хто ж отримав скільки балів за цей конкурс максимальна кількість балів від кожного 5.

 

СЛОВО ЖУРІ

 

Ведучий 2

 

Конкурс 4 «Змійка»

 

В табличках наведені слова, які пов’язані з інформатикою та комп’ютером, причому букви слів записані змійкою, тобто вони можуть бути

записані в любому напрямку по горизонталі та по вертикалі (зліва направо,

зверху вниз і т.д.), але не по діагоналі.

 

Командам демонструється таблиця, і через 5 хвилин команди мають здати таблички з готовими словами журі підрахують ваші бали, хто дасть більше відповідів та команда отримує максимальну кількість балів.

 

Ведучий 1

 

Конкурс 5 «Ерудит»

 

Командам надаються слова. Завдання – з поданих слів за 3 хвилини

скласти кросворд. Чим більше перетинів у кросворді – тим вищий бал який вирішать судді.

Слова для кросворду: клавіатура, модем, дискета, байт, принтер,

вінчестер, гігабайт, біт, сканер, процесор, форматування, інформатика,

мегагерц, Інтернет.

Отже, давайте з вами звернемось до суддів та дізнаємось хто ж отримав скільки балів за цей конкурс максимальна кількість балів від кожного 5.

 

СЛОВО ЖУРІ

 

Ведучий 2

 

Музичний конкурс 6

 

Учасникам команд пропонується завдання – необхідно згадати та

написати слова з інформатики, які б містили ноти: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Перемагає та команда, яка більше придумала слів за 2 хвилини. Конкурс

Оцінюють журі за допомогою 5 системи.

Отже, давайте з вами звернемось до суддів та дізнаємось хто ж отримав скільки балів за цей конкурс максимальна кількість балів від кожного 5.

 

СЛОВО ЖУРІ

 

Ведучий 1

 

Конкурс 7 «Неймовірні історії»

 

Ведучий зачитує для кожної команди (по черзі) яку-небудь

«неймовірну» історію. Завдання команди – визначити, правдива ця історія

чи вигадана. За правильну відповідь дається 1 бал, журі вкінці конкурсу кажуть кількість набраних балів.

 

Приклади запитань:

1. Засновники фірми Microsoft Білл Гейтс і Пол Аллен навчалися ще в

9 класі, коли отримали своє перше оплачуване замовлення на написання

програми. Звичайно, щоб отримати замовлення, їм довелося приховати свій

вік. Як ви вважаєте, правдива ця історія чи ні? (Так). .

 

2. А ось ще одна історія про Білла Гейтса і Пола Аллена.

Розповідають, що саме вони написали інтерпретатор Бейсіка для машини

«Альтаир», а потім безкоштовно розповсюдили його серед всіх власників

«Альтаиру». Чи вірите ви у подібну безкорисність? (Ні.)

 

3. Виявляється, комп’ютери можуть грати на біржі, як і люди. Було

проведено дослідження, в процесі якого брали участь дві команди із шести

учасників: в першій — люди, в другій — ЕОМ. В кінці гри вияснили, що

електронні гравці заробили на 7% менше прибутку, чим живі. Чи вірите ви,

що ЕОМ програли? (Ні.)

 

4. Записи на компакт-диску вважаються одними з найнадійніших

способів збереження інформації. Але, виявляється, диски можуть «хворіти»

грибком, який живиться киснем та азотом, що входить до складу

пластикових покриттів компакт-дисків, таким чином образом порушуючи

доріжки із записами. Чи вірите ви в існування подібного грибка? (Так.)

 

5. Англійський студент розробив інтелектуальний тостер, який

друкує інформацію на кусках хліба. Тостер підключається до телефонної

лінії. Сервер автоматично визначає місце знаходження тостера за номером

телефону, після чого на тостер передається інформація про погоду для

даного району, яка трафаретом (сонячно, дощ, хмарно) наноситься на хліб.

Чи вірите ви у цю історію? (Так.)

 

6. Іг-Нобелівська премія («неймовірно геніальний»), яка надається «за

досягнення, що не можна чи не варто повторювати», була вручена

американському програмісту, який написав програму, що захищала

клавіатуру від котячих лапок. Його програма розрізняє, коли клавіатурою

користується людина, а коли – кіт. В останньому випадку програма

спрацьовує і колонки включаються на всю потужність. Чи вірите ви в

існування подібної програми? (Так)

Отже, давайте з вами звернемось до суддів та дізнаємось хто ж отримав скільки балів за цей конкурс.

 

СЛОВО ЖУРІ

 

 

 

 

Ведучий 2

 

Конкурс 8 «Запитання-відповіді»

Запитання для першої команди:

 

1 .Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку,

збирання, збереження, передавання і обробки?(інформатика)

2.Яка найменша одиниця кодування інформації?(біт)

3.Алфавіт, якої системи числення складається лише з двох цифр: 0 та 1

(двійкової)

4.Мінімальний елемент збереження, що формується на екрані

монітора. (піксель)

5.Який французький вчений створив першу арифметичну машину,

що виконувала операції додавання та віднімання?(Паскаль)

6. Американська фірма, яка є лідером у виробництва комп'ютерного

програмного забезпечення.(Мікрософт)

 7.MC – DOS, Linux, Windows - це назви чого?(операційних систем)

8.Які файли мають розширення .mр3?(музичні)

9.Тип принтера, який виконує найякісніший та найшвидший

друк?(лазерний)

10.Назвіть пристрій введення інформації, розташований на вашому

робочому місці (клавіатура)

11. Програма, яка дає змогу опрацьовувати тексти?(текстовий

редактор)

12.Скільки біт займає в пам'яті комп'ютера 1 символ? (8 біт)

13.Інша назва жорсткого диску.(вінчестер)

14. Призначення клавіші Е$С.(відміна виконання команди)

 15.Складовою частини якої науки була інформатика?(математика)

 

Запитання для другої команди:

 

1.Назвіть пристрій виведення інформації, розташований на вашому

робочому місці.(монітор)

2.Як називається гнучка пластина, вкрита магнітним шаром, що

використовується для збереження інформації?( дискета)

3 Як називається область даних на диску, що має ім'я? (файл)

4.3гідно з двійковим кодуванням скільки байт займає в пам'яті і

символ?(1 байт)

5.Маніпулятор, який використовується в комп'ютерних іграх?

(джойстик)

6.3а допомогою якої клавіші можна вилучити символ за

курсором?(dеlеtе)

7.Хто є засновником корпорації Місrocoft?(Білл Гейтс)

8.Які файли мають розширення .txt, doс?(текстові)

9.Головний пристрій ЕОМ? (процесор)

10.Як називається покажчик, який вибирає на екрані об'єкти для

подальшої роботи?(курсор)

11.Назвіть пристрій для введення графічної інформації.(сканер)

12.Для негайного перезавантаження комп'ютера необхідно натиснути

комбінацію клавіш...(АІІ + Сtrl + del )

13.Значок, який є посиланням на існуючий файл чи папку (ярлик)

14.Назвіть функціональні клавіші.(F1 - F12)

15.У яких одиницях вимірюють розмір екрану монітора по

діагоналі?(дюйм).

Отже, давайте з вами звернемось до суддів та дізнаємось хто ж отримав скільки балів за цей конкурс .

 

СЛОВО ЖУРІ

 

Ведучий 1

 

І останній конкурс після кого буде розраховано бали та визначено переможця.

Конкурс капітанів "Реставрація".

 

Завдання – з окремих слів скласти вислів. Хто швидше і вірно складе -

отримує 2 бали.

 

Вислів:

 

І.Від майстра на набирайся вправності, а від комп'ютера - розуму.

 

2.Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп'ютером.

 

Ведучий 2:

Команда (називають переможця конкурсу) стала переможцем у нас. І цей диплом почесний Призначено для вас!

Всі гори ви вдало штурмували.

Здобули перемогу і в фіналі.

Точні науки вивчати

 Продовжуйте й надалі.

Команда переможців

Одержує медалі.

Всі добре працювали,

 Хоча команда (називають другу команду) від переможця

 Трішечки відстала.

На спогад про цю зустріч

 Одержуйте «нулі». (Переможці отримують в'язку бубликів.)

Смачні вони й солодкі,

 Хоч, правда, і малі.

Ми з вами, сподіваюсь,

Зустрінемось не раз.

 На зустрічі приходьте — Наш клуб чекає вас!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІРУС       АНТИВІРУС        ПРИНТЕР       НЕТБУК        МИШКА       КУРСОР

ДИСК         КОЛОНКИ

 


Т

Н

П

Е

И

Р

Р

В

З

 

Л

К

А

О

Н

В

Л

О

К

 

С

Н

П

У

Р

Ф

В

І

З

 

У

К

П

Р

А

Р

Л

С

Т

 

Е

С

К

Д

И

Р

Р

В

З

 

О

Р

П

С

П

Р

Е

Ц

О

 

Т

А

П

Е

Ч

П

Р

Д

А

 

Р

Г

П

А

О

Р

М

А

З

 

Від майстра на набирайся вправності, а від комп'ютера - розуму.

Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп'ютером.

docx
Додано
31 травня 2018
Переглядів
1162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку