План-конспект уроку з інформатики
8 клас
Тема уроку: «Інструктаж з БЖД. Побудова та реалізація розгалужених алгоритмів з елементами управління «прапорець» (TCheckBox)»
Мета уроку:
Навчальна: ознайомити учнів з поняттям розгалуженого алгоритму та елементами управління TCheckBox в середовищі програмування, навчити їх побудові та реалізації розгалужених алгоритмів з використанням цих елементів, а також розвинути навички логічного мислення та програмування.
Розвивальна: розвивати у учнів навички алгоритмічного мислення, розв’язування завдань на програмування, а також розвивати навички роботи з графічним інтерфейсом користувача та розуміння принципів роботи з елементами керування TCheckBox в середовищі програмування.
Виховна: виховувати вміння співпрацювати та працювати у команді, вирішувати завдання за допомогою алгоритмічного мислення та творчо підходити до розв’язання завдань.
Тип уроку: засвоєння нових знань (теоретичне заняття).
Обладнання: комп’ютери, презентація, підручник («Інформатика 8 клас», авт. Морзе, Барна, 2021 р.), платформа «ВсеОсвіта», платформа LearningApps, replit.com.
Тривалість уроку: 45 хв.
Хід уроку
Ⅰ. Організаційний етап (3 хв)
Привітання.
Нагадую усім, що у разі повітряної тривоги ми:
- Збираємо рюкзаки.
- Виходимо з класу з речами та одягаємось у коридорі.
- Не панікуємо, збираємось по парам та чекаєм вчителя.
- Йдемо спокійно та зібрано за вчителем вниз, у сховище.
- Шукаємо у сховищі табличку з написом «6-Б клас» на столі та сідаємо за нього.
На цьому правила поведінки не завершуються. Спочатку уроку ще треба усім нагадати про правила поведінки у комп’ютерному класі (фото з презентації):
Учні по черзі повідомляють по 1 правилу з малюнка.
Ⅱ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання (5 хв)
Надайте відповіді на запитання:
Також пройдемо інтерактивну вправу за посиланням: https://learningapps.org/view5396526
Ⅲ. Повідомлення теми і мети уроку. (1 хв)
Під час роботи з різними програмами користувачеві досить часто доводиться робити вибір певних елементів або налаштувань із запропонованих у діалоговому вікні. На уроці ми ознайомимося з компонентом CheckButton (прапорець), що дозволяє робити вибір різних можливостей або режимів роботи.
Ⅳ. Викладення основного матеріалу (15 хв)
Checkbutton, або прапорець, — елемент списку з місцем для мітки.
Значення кожної мітки (прапорця) пов’язане зі своєю змінною. Значення цієї змінної визначається властивістю onvalue (ввімкнено) і offvalue (вимкнено). При використанні кількох елементів списку потрібно для кожного використати свою змінну.
Radiobutton, або перемикач, — елемент списку з місцем для мітки за умови можливості виставити лише одну мітку.
Перемикач завжди використовують у групі, причому увімкненим може бути лише один перемикач.
Давайте відпочинимо та розгадаємо анаграму:
Ⅴ. Робота за комп’ютером (20 хв)
Не забуваємо про правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером:
Завдання. Складіть у середовищі програмування програму, за допомогою якої обирають позначку з підписом кольору, що супроводжується зафарбовуванням деякої області цього вікна у вибраний колір. Використайте в програмі візуальні елементи — позначки, напис, кнопку
Ми багато попрацювали за комп’ютером, тому треба зробити зарядку для очей:
Для перевірки знань, пройдемо тестування:
https://vseosvita.ua/test/start/jiq117
Ⅵ. Повідомлення домашнього завдання. (1 хв)
За підручником: Вивчити §17 стор. 169-173. Опрацювати всі запитання і завдання з різних рубрик.
Дякую всім за уроку! До побачення!