План конспект уроку «My Working Day»

Про матеріал
План конспект уроку з англійськоі мови для 3 класу спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови.
Перегляд файлу

Учитель: Мороз Вікторія Олексіївна

Дата 14.11.2019

Клас: 3-Б

Тема: «My Working  Day»

Мета: формувати іншомовну комунікативну компетенцію з теми «My Working  Day» ; вдосконалювати компетенції аудіювання, письма, усного та діалогічного мовлення; уважно стежити за презентованою інформацією; мотивувати готовність брати участь в іншомовному спілкуванні; розвивати пам'ять; учити працювати в групах ; логічно висловлювати думку; розвивати соціокультурну компетенцію; виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших; виховувати загальну культуру учнів.

Тип: Урок засвоєння нового лексичного матеріалу. Урок з використанням ігрових форм навчання.

Обладнання: дошка,телевізор,презентація,дидактичний матеріал(картки).

Хід уроку

І. Вступ. Організаційний етап.

1.1. Привітання.

Good morning, boys & girls. I’m glad to see you. How are you?

What’s the weather like today? What season is it now? What month is it now? What day is it today?

1.2  Мотивація навчальної діяльності.

You know, today we have an unusual lesson. I hope you will be attentive, active & sociable, then  at the end of the lesson you’ll get good & excellent marks.

The topic of our lesson is “My working day”. Our tasks for today are:

- learn new words

- talk about daily tasks

- improve the skills of speaking

- listen to the dialogue 

- play games

In a word, we are going to practice in speaking, reading, writing and  listening. We have to do lots of work today. So, let’s start our lesson. 

 

1.3  Введення в іншомовну атмосферу.

Let’s repeat the poem about seasons of the year.

Poem

Summer, autumn, winter, spring

We can study, play and sing.

In winter we can ski and skate.

In spring we ride a bike and play.

Summer holidays are cool

In autumn children go to school.

 

1.4 Фонетична зарядка

 

  [∫] – she, fish, sugar
  [u:] – school, pool, juice
  [i:] – tea, please, meal
  [þ] – hot, coffee
  [e] – egg, lemon, bread

 

 

Rain, rain, go away,                                

Come again another day,

Little Johnny wants to play,

Rain, rain, go away

 

ІІ. Основна частина.

2.1 Пояснення нового матеріалу, введення нових лексичних одиниць.

Т: Look at the blackboard, please. You can see the words « Daily tasks»           ( Щоденні  обовязки)  This is what we have to do every day.

T: Let’ s repeat after me. (слайд 1-8)   

 

  

2.2 Відпрацювання нового лексичного матеріалу

 T: Now let’s play the game

 

   «Find the words»                                                 .

dkjufeedthedogffy                                    kjuydrythedishesml

wifjgtidyupkkgi                                        qettakethedogforawalkzxt

skfuwashupgu                                            wcookoigte

 jdkdotheshoppingpss                                 azsweepxvcc

                                                                        

2.3   Фізкультхвилинка  

       « Hands up,  hands dоwn »

2.4  Використання ігрових форм навчання при вивченні нового лексичного матеріалу

 T: And now let’s play the team-game. Divide into two teams. The fastest team will be the winner.

dry                                      the shopping

cook                                    for a walk

sweep                                  up the room

do                                       the dishes

wash                                   the cat

take the dog                       breakfast

feed                                   the floor

tidy                                    up

 

2.5 Повторення  граматичної структури Present Simple.

I like

I don’t like     +  V ing.

2.6  Розвиток комунікативних навичок з вживанням нової лексики.

     Гра з використанням дидактичного матеріалу.

T: You have pictures with a smile. One student asks  a question, the other  answers.

Використовуються малюнки з сумним або веселим смайликом.

2.7 Розвиток навичок сприйняття на слух. Перевірка розуміння прослуханого в ігровій формі.

 CD 1 track 45

T: Divide into two teams again.  The fastest team will be the winner.

Listen and write T (true) or F (false).

  1. Lucy doesn’t like cooking.
  2. The dog’s name is Rex.
  3. Ben likes washing up.
  4. Buster likes sausages.
  5. The dog’s name is Buster.

Key 1F, 2F, 3F, 4T, 5F.

 

III.  Заключна частина

3.1  Повідомлення  домашнього  завдання.

W.B. p. 34, ex. 1-3. L.P.p12 ( learn  the words)

3.2. Підсумки уроку

Your marks are good.  You worked very well. Good bye. The lesson is over. You may be free.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
1144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку