План-конспект уроку «Слово. Практичне ознайомлення зі словами,що означають назви предметів, їх дії, ознаки, приналежність»

Про матеріал
Спеціальна загальноосвітня школа «Надія» План-конспект уроку формування компетентностей з української мови в 3-му класі за програмою для дітей з інтелектуальною недостатністю на тему: «Слово. Практичне ознайомлення зі словами,що означають назви предметів, їх дії, ознаки, приналежність» Вчителя-дефектолога Губар Ганни Федотівни м.Київ 2024р.
Перегляд файлу

 

                           Спеціальна загальноосвітня школа «Надія»

                                     

                                        План-конспект уроку

 

                               формування компетентностей

 

                               з української мови в 3-му  класі

 

                       за програмою для дітей з інтелектуальною                        

 

                                        недостатністю на тему:

 

 «Слово. Практичне ознайомлення зі словами,що означають назви предметів, їх дії, ознаки, приналежність»

 

 

Вчителя-дефектолога                                                               Губар Ганни Федотівни

 

 

                                                                                                          м. Київ   2024р.

 

 

           Урок  формування  компетентностей

 

Клас 3                                                                                 Дата 07.11.24р.

 

 

Тема:    «Слово. Практичне ознайомлення зі словами, що означають назви

               предметів, їх дії, ознаки, приналежність.»

 

 

 

 

₴.    Орієнтація,  мотивація  діяльності.

 

       Урок зорієнтовано на створення сприятливої атмосфери.

 

Прийоми:   інтелектуальна розминка;

  Фізкультхвилинка.

 

Мотивація: залучення досвіду учня, зв’язок з життям.

 

 

₴₴   Цілепокладання.

 

  1. Повідомлення теми, мети, завдання уроку.

 

Тема уроку:  Слово. Практичне ознайомлення зі словами, що означають назви 

                     предметів, їх дії, ознаки, приналежність.

 

Мета уроку:  Розвиток слухової, зорової уваги, пам’яті, поняття «слово», як час-

                    тини речення, його лексичного значення та граматичного значення.

                    Вдосконалювати вміння розпізнавати слова назви предметів, їх ознаки,

                    Їх дії. Збагачувати словниковий запас учня, знання про навколишній

                    світ. Розвивати слухове сприймання, фонематичний слух.

 

Обладнання:  Підручник, зошит, ручка, роздатковий матеріал, предметні малюнки.

 

Завдання уроку:  Формування ключових компетентностей учня шляхом практичних

     завдань.

 

  1. Визначення очікуваних результатів.

 

Результат уроку: учень розпізнає слова, що означають назви предметів, їх дії,

                             ознаки, приналежність.Вміє ставити питання до них, знаходи-

                             ти в реченні.

 

  1.  Мотивація навчальної діяльності.

 

Мотивація.   Головне призначення слів у мові – служити засобом називання

                   навколишніх предметів, ознак предметів, дій. А тому треба добре

                   знати, що означає те чи інше слово.

 

₴₴₴  Цілереалізація:

 

         1.Перевірка домашнього завдання

.

         Актуалізація  опорних знань, практичного досвіду учня.

 

        Актуалізація: усе, що про слово знаємо, давайте пригадаємо.

 

   Робота в зошиті. Вправа 12 ст.79 (підручник). Записати слова і поставити до них запитання. Підкреслити букви, що позначають голосні звуки. Визначити кількість складів у кожному слові.

 

   Ліс, мисливець, іграшки, співак, дерево, качка, собака, школярка, заметіль, вітер.

 

   Вправа 2 ст.96 (підручник)

Напиши відповіді на питання, всавляючи замість крапок потрібні за змістом слова.

    Учитель (що робить?) –

    Кравець ( що робить?) –

    Лікар ( що робить?)—

Слова для довідок: лікує, навчає, їде, шиє.

 

Вправа 6 ст.104 (підручник)

   Спиши. Підкресли слова, що відповідають на питання який? яка? яке?

   Білий сніг. Зелена стрічка. Сіре небо. Червоне яблуко. Жовта груша.Синій светр.

Рожева сукня. Високі гори. Широкі полонини.

     

2. Корекція знань, практичного досвід:

1.Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу.

2.Прослухати речення, повторити. Дати відповіді на запитання: Хто? Що? Що робить?  Який?  Яка?  Яке?  Які?  Що зробив?

 

 Вправа 25 ст.111 (підручник)

    Тихо в лісі. Білий пухнастий сніг укрив дерева й кущі. Сірі хмари тихо пливуть по небу. Ось пробігла руда білочка. Жовтобокі синички злетілися до годівнички.

 

Фізкульхвилинка.

Ми учились, ми трудились

І, напевно вже стомились.

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли руки вгору.

Два! -  нагнулися додолу.

Три! – повернулись вправ, вліво.

На чотири – раз присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками повертіли,

І за парти тихо сіли.

 

3.Поглиблення навчального матеріалу, ознайомлення з правилами, алгоритмами виконаних певних дій.

Виконання ввідних, вступних вправ.

Гра. Зайчик сірий умивається.

       Певно, в гості він збирається.

       Вимив носик, вимив ротик.

       Витріпав і вимив хвостик.

       Вимив він обидва вуха

       Й рушником їх витер сухо.

Завдання. Виконувати дії зайчика.

                   Дати відповіді на запитання вчителя:

                   Хто? Що? Що робить? Який?

4.Первинне застосування знань.

   Виконання пробних вправ.

   Робота в зошиті.Записати речення, визначити слова-предмети, слова-ознаки,

слова дії та на які питання вони відповідають.

   Взимку йде сніг. Сонце світить, та не гріє. День стає довшим, ніч стає коротша. Земля вкрита білим снігом. Ріки та озера вкриті льодом. Ведмідь спить в барлозі. Заєць поміняв сіру шубку на білу.

5.Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок.

         Виконання тренувальних вправ

1.Диктант слів.

  Чашка, тарілка, сніг, мороз, лікар,теля, лисиця, камінь, читає, біжить, танцює, світить, золоте, червона, великий, солоні.

2.Вправа 20 ст.109 (підручник)

Прочитай.Замість крапок вставляй слова назву ознаки багатьох предметів.

Зразок. Смачне яблуко – смачні яблука.

              Міцний горішок - …… горішки.

              Зелена ялинка - ……..   ялинки.

              Веселе свято - …… свята.

Прочитай вірш, випиши слова які відповідають на питання що?  який?

Мій рідний край, моя земля

Велик-превелика!

Є в ній степи, ліси, поля,

Моря, і гори, й ріки.                 Н. Забіла.

₴₴₴₴ Рефлексивно-оцінюючий етап.

1.Підведення підсумків уроку.

Отже, що ми робили сьогодні на уроці?

-Сьогодні, діти, ми вивчали невеликий, але дуже важливий для нас і цікавий розділ «Слово». Слово ви вивчаєте з перших днів перебування в школі. Вже знаєте чимало слів і можете багато чого сказати про слово, а саме? Що слова складаються із звуків, що їх можна ділити на склади, що вони служать для складання речень, що вони можуть відповідати на різні питання.

   Слова, які називають предмети або явища природи, відповідаютьна питання що?

Наприклад: книжка, сніг.

 Слова, які називають людей, тварин, відповідають на питання хто?

Наприклад: сестра, лікар, кіт, лисиця і т.д. 

 Слова, які відповідають на питання що робить?,  що зробив?, що роблять?, що буде робити? Означають дію.

Наприклад: Хлопчик (що робить?) читає і т.д.

Слова,які відповідають на питання який?, яка?, яке?, які? Називають ознаки предметів.

Наприклад: синій, висока, тихе, гарні.

2.Повідомлення домашнього завдання.

Вправа 18 ст.109 (підручник)

Інструктаж щодо виконання.

Прочитай. Спиши пари слів. Перед виділеними словами став у дужках питання.

    Мотивування необхідності виконання:

Вдома треба виконати домашнє завдання для того, щоб ми завжди могли писати грамотно, дотримуючись граматичних категорій.

3.Рефлексія.

Пояснювальний диктант.

Визначити слова-прадмети, слова-дії, слова ознаки.

 Мати колихала дитинча. Серце билось в радості й тривозі. Сонячний промінчик,

Як зайча, бавивсь біля неї на порозі.               Д. Луценко.

4.Цінування, оцінування.

    -Гарно попрацювали!  Добре володієте вивченим матеріалом. Розпізнаєте слова, що означають назви предметів, їх дії, ознаки, приналежність. Вмієте ставити питання до них. Знаходите в реченняі. Молодці!

       

        

 

 

  

 

  

 


 

 

docx
Додав(-ла)
Губар Ганна
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
11 грудня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку