Розробка уроку з фізичної культури за модулем "Туризм" для учнів 9 класу.
Тема- Удосконалення навичок у подоланні перешкод.
- Розвиток рухових якостей в комплексі.
- Формування знань,умінь і навичок щодо пересування в поході групи туристів, виживання в природі завдяки співпраці, взаємовиручки, спільних дій у колективі..
- Виховання в учнів уваги до оточуючих людей, уміння цінити альтруїзм, взаємопідтримку як спосіб існування в суспільстві.План-конспект уроку
з фізичної культури учителя вищої категорії Маріупольського міського ліцею,
міста Маріуполя
Захарової Юлії Юхимівни
Тема уроку:
|
«Організація пересування в поході і виживання в природі групи туристів»
|
Клас |
9 |
Дата |
19.03.2018 |
Тип уроку |
Комбінований |
Цілі |
- Удосконалення навичок у подоланні перешкод. - Розвиток рухових якостей в комплексі. - Формування знань,умінь і навичок щодо пересування в поході групи туристів, виживання в природі завдяки співпраці, взаємовиручки, спільних дій у колективі.. - Виховання в учнів уваги до оточуючих людей, уміння цінити альтруїзм, взаємопідтримку як спосіб існування в суспільстві. |
Методи та прийоми |
Словесні методи (розповідь, опис, супроводжуюче пояснення, інструкції і вказівки). Методи демонстрації ( показ вправ, малюнків, схеми). Ігровий метод ( « сюжетна організація »). Змагальний метод (змагання в грі). |
Очікувані результати |
Придбання знань,умінь і навичок в подоланні штучних і природних перешкод , щодо правильної організації пересування в поході, виживання в природі групи туристів, завдяки розподілу особистих ролей за здібностями, формування навички спільних дій, взаємовиручки і взаємопідтримки в колективі. |
Обладнання |
Гімнастичні лави, гімнастичні мати, шведські сходи,перекладина, мотузка, мережа, обручі, картки, або планшет з малюнками, схемами,кеглі,секундомір,пульсометри, свисток, музичні колонки. |
Час |
1ак/год |
Етапи уроку |
Зміст уроку |
Діяльність учителя |
Діяльність учнів |
Соціальна форма |
Обладнання |
Компетентності |
Наскрізні лінії |
Час хв/c |
Підго- товчий 10-13 (хв)
|
1. Шикування в одну шеренгу, привітання 2. Інструктаж із техніки безпеки. 3.Вимірювання ЧСС (пульсу) 4.Повідомлення завдань уроку. 5.Розподіл (перешикування) учнів для «туристичного» руху в колоні за показниками пульсу в спокої: - перший в колоні «гід», який веде групу ; - за «гідом “ туристи “ з найгіршим показником ЧСС; -наступні “туристи” з достатнім та високим рівнем фізичного розвитку; - далі йдуть інші туристи групи; - замикають колону “туристи” з достатнім і високим рівнем фізичної підготовки; -останнім йде керівник групи(«ватажок»), який тримає в полі зору всю групу,контролює, несе відповідальність за всіх.
6.Різновиди ходьби (звичайним кроком; на носках; із високим підніманням коліна; напівприсиді; із прискоренням) 7. Повільний біг”Змійкою” 8.Перешикування
9.Комплекс ЗРВ туриста “Привітання сонцю” (додаток 2) 10.Перешикування
|
Вітається з учнями Мобілізує на виконання завдань в основній частині уроку. У нормі ЧСС складає 70—80 уд/хв. Нагадує правила безпеки, цікавиться настроєм і самопочуттям учнів. Розповідає про способи виживання тварин в природі, про їх альтруїстичну поведінку, особистий розподіл обов`язків під час тривалих переходів, полювання і порятунку від ворогів. Туристи в поході використовують деякі прийоми чіткої організації виживання тварин в природі. (додаток 1) Звертає увагу учнів на правильну поставу. Концентрує увагу учнів на правильну постановку стопи, при ходьбі і бігу, вільне дихання.
Корегує виконання вправ учнями
|
ітаються
Вимірюють ЧСС,
Повідомляють учителя про самопочуття, особисті хронічні хвороби( за наявністю) і за дозвіл,або заборону лікаря до виконання тих або інших вправ.
Дотримуються правил безпеки руху в клоні.
Тримають дистанцію в колоні на відстані 1м під час руху в колоні. Зберігають стрій, не обганяють один одного.
Слідкують за власним диханням.
|
фронтальна
фсобистої переваги диференційна
фронтальна
фронтальна
фронтальна
фронтальна
|
секундомір
пульсометри музичні колонки
музичні колонки
|
компетентності набуття нових знань і навичок про збереження здоров`я ; математична компетентність (у самооцінюванні власного фізичного стану)
компетентності екологічної грамотності (усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини);
адаптивні до життєвих ситуацій ;
соціально- культурні компетентності, взаємодії особистості в групі суспільства;
комунікативні компетентності; здоров`я- зберегаючі
|
Формування уявлень про збереження та зміцнення здоров`я, фізичного розвитку.
Екологічна безпека та сталий розвиток.(Усві домлення людини як частини природи). Розширення рухового досвіду. Формування ціннісних орієнтацій,щодо використання фізичних вправ.
Зров'я і безпека. Здоров'я і безпека.
|
30с
1хв
40с
1хв
30с
2хв
5хв
|
Основ-ний (25 хв.) |
1.Подолання смуги перешкод: |
Повідомляє правила змагання,назначає суддів |
Учні діляться на групи, які по черзі долають перешкоди |
групова |
свисток музичні колонки |
комунікативні: ініциативність і підприємливість |
Громадянська відповідальність (через колективну діяльність). |
25 хв. |
1етап «МИШОЛОВКА»
|
Звертає увагу на правила безпеки |
Учні долають перешкоду способом лазання і перелазання, намагаючись не зачепити натягнуту мережу і (або)обручі. |
змагальна |
мережа і(або) обручі |
соціальні компетентності (уміння працювати з іншими на результат), ініциативність і підприємливість |
Громадянська відпові- дальність (через співпрацю у команді). |
|
|
2 етап «КУПИНИ»
|
Супроводжуюче інструктує, пояснює. |
Учасники по одному переправляються по штучним “купинам”. |
групова |
штучні “купини” |
компетентність уміння навчатися (засвоєння умінь і навичок щодо подолання перешкод ) |
Формування практичних навичок для проведення активного відпочинку. |
|
|
Основ-ний
|
3 етап «ПЕРЕНІС ПОТЕРПІЛОГО » потрібно спорудити “носилки”(сплетіння рук), правильно укласти і транспортувати потерпілого. |
Пояснює правила проходження перешкод ,нагадує правила безпеки. |
Під час проходження перешкод, учні здійснюють взаємо - допомогу, взаємо- підтримку |
групова
змагальна |
|
компетентність уміння навчатися (засвоєння вмінь і навичок що до першої медичної допомоги ); адаптивні до життєвих ситуацій;
|
Громадянська відповіда- льність (готовність до співпраці, толерантність). |
|
Основ-ний
|
4 етап: “ЧЕРЕЗ «КОЛОДУ»” Переправа по жорстко закріпленій «колоді» без перил. |
Інструктує, пояснює,нагадує правила безпеки |
Виконують техніку безпеки проходження першкод. Допомагають один одному в команді. |
групова
|
штучна ”колода” (гімнастична лавка) |
комунікативні, соціальні;
ініциативність і підприємливість |
Здоров`я і безпека (дотримання техніці безпеки). |
|
5 етап «ПАВУТИНА»
|
Координує, виправляє помилки |
Тримаючись за руки, всі разом проходять через “павутину”, не торкаючись її. Долають перешкоду не розриваючи рук. |
групова |
мережа |
комунікативні, соціальні;
ініциативність і підприємливість |
Громадянська відповіда- льність. Здоров`я і безпека, фізичний розвиток. |
|
|
6 етап «РИБАЛКА» Учасник обертає скакалку по колу, суперники з іншої команди перестрибують через "вудку", намагаючись не бути «спійманими рибалкою» |
Пояснює правила змагання. |
Здійснюють самостраховку.
Дотримуються техніці безпеки. |
групова |
скакалка |
громодянські компетентності (робота з іншими на результат); |
Колективна діяльність, фізичний розвиток. |
|
|
7 етап «ВЛУЧНИЙ СТРІЛОК» Потрібно потрапити кеглеюв червоне коло. |
Корегує діяльність учнів Нагадує техніку метання |
Кожен учасник метає кеглю у ціль. |
диференцій-на |
кеглі |
компетентність -уміння навчатися (у повторенні техниці метання); |
Сталий розвиток, фізичний розвиток. |
|
Основ-ний
|
8.”ПІДЙОМ ПО СХИЛУ»
|
Спостерігає за правильністю виконання підйому |
Учасники підіймаються вгору по лаві спортивним способом. |
групова |
гімнастична лавка, шведські сходи, свисток |
здоров`я- зберегаючі; |
Здоров`я і безпека. фізичний розвиток. |
|
9 етап «ТРАВЕРС» Переправа по шведській стінці приставним кроком до «спуску» (лавці). |
Корегує діяльність учнів, супроводжуюче інструктує про правила безпеки, здійснює страховку. |
Дотримуються правил безпеки, Здійснюють страховку і самостраховку, Допомагають один одному у проходженні смуги перешкод. |
групова |
гімнастична лавка, шведські сходи, свисток. |
компетентність уміння навчатися (засвоєння умінь і навичок щодо подолання перешкод ); |
Здоров`я і безпека, фізичний розвиток. |
|
|
10 етап «СПУСК ЗІ СХИЛУ» (лавці)
Підбиття підсумків змагань |
Контролює дотримання учнями правил безпеки Відзначає переможців змагань. |
Учасники по одному спускаються по лавці спортивним способом. Учні - судді рахують штрафні бали підводять підсумки. |
групова
ційна |
гімнастична лавка, шведські сходи, свисток. |
соціально- адаптивні компетентності ( в здійсненні страховки один одного, взаємо- допомога );
математична компетентність;
|
Колективна діяльність. Формування високих моральних якостей. Математична грамотність. Підприєм - ливість. |
|
Заклю-чний (6 хв |
1.Ходьба зі зміною ритму,вправи на відновлення дихання. 2.Шикування в одну шеренгу. 3.Вимірювання ЧСС. 3.Підбиття підсумків 4.Домашнє завдання: Ознайомитись в інтернет мережі « Розподіл обов`язків в поході» 5.Організоване залишення місця занять. |
Підводить підсумки що до основного правила організації пересування, виживання в природних умовах групи туристів: -розподіл обов’язків за особистими здібностями, направлений на взаємо підтримку, взаємо виручку, толерантність і альтруїзм.
|
У колоні по одному тримають дистанцію — 2 кроки. Вимірюють пульс. Відновлюють дихання.
Повідомляють учителя про власне самопочуття. Підводять підсумки уроку, роблять висновки
|
фронтальна
особистої переваги
фронтальна |
секундомір пульсометри |
здоров`я- зберегаючі компетентності;
мпетентність у природничих науках;
інформаційно- цифрова ; |
Здоров`я і безпека, фізичний розвиток
Екологічна безпека та сталий рзвиток.
Формування навичок до здорового способу життя.
|
6 хв. |
Додаток 1
Чітка організація пересування тварин, особистий розподіл обов`язку
під час тривалих переходів, полювання і порятунку в дикій природі
(на прикладі зграї вовків)
1.досвідчений вовк
2.ослаблені, хворі
3.фізично міцні, спритні
4.інші члени зграї
5.найсильніші, спритні
6.замикаючий колону ватажок
Додаток 2
Комплекс розминки туриста «Привітання сонцю»