План-конспект уроку Я досліджую світ 2 клас "Я і мої друзі"

Про матеріал
План-конспект уроку Я досліджую світ 2 клас "Я і мої друзі" (За підручником Будна Н.О.; Гладюк Т.В.; Забродська С.Г.; Шост Н.Б.; Лисобей Л. В.) ІІ семестр
Перегляд файлу

Тема: Я і мої друзі

Мета. Уточнювати, розширювати та закріплювати уявлення учнів про дружбу; ввести в активний словник слова «дружба», «друг»; вчити дітей цінувати дружбу та друзів, бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати товариські почуття, готовність бути доброзичливими, уважними; виховувати толерантне ставлення до товаришів.

Результати навчання

  • учні пояснюють зміст понять «дружба», «друг»;   
  • розповідають про своїх друзів;
  • уміють оцінювати позитивні риси, що сприяють дружбі.

Обладнання: букви, що утворюють слово «друг», шкала ставлення «Так-ні»,  «Крісло автора», конструктор LEGO, ноутбук, роздатковий дидактичний матеріал «Долоньки дружби».

Хід заняття

  1. Організаційний момент. Ранкова зустріч ло теми «Я і мої друзі»

          Вчитель:  «Отож, друзі, часу не гаймо,

            Ранкову зустріч починаймо,

            Побажаймо успіхів доволі

            Всім, хто є у нашому дружному колі»

Вітання

  «Ми – учителів вітаєм,

  Промінці їм посилаєм:

  і від сонечка ясного,

  і від вітрика шумного,

  і від кожного із нас.

  Вас вітає 2-а клас»

 

Вправа «Синоптик»

Робота з календарем:

  • Яка зараз пора року?
  • Скільки місяців триває зима?
  • Який місяць зараз?
  • Який сьогодні день тижня?
  • Який день був учора? Буде завтра?
  • Яке число сьогодні?

Мішечок спостережень

  • Якщо вам випала цеглинка блакитного кольору- розкажіть про зміни в неживій природі, які відбуваються взимку.
  • Якщо вам випала цеглинка зеленого кольору- розкажіть про зміни в живій природі.
  • Якщо вам випала цеглинка червоного кольору- розкажіть про турботи людей взимку.

 

 

 

 

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  1.  Вправа «Криголам».

 Кожен із вас у майбутньому хоче стати хорошою, успішною людиною. Доберіть свої риси характеру, або які хочете у собі виховати, до букви, що я відкрию:

Д (добрий, делікатний, доброзичливий, допитливий, дбайливий).

Р (розумний, радісний).

У (упевнений, уважний, успішний).

Г (гарний, гостинний, гуманний).

 Яке слово утворилося?

3. Бесіда.

 Хто такий друг?

 Що означає дружити?

 Продовжте речення: «Дружба — це...».

4. Гра «Асоціації» відповідь одним словом

 Яку музику ви чуєте, коли думаєте чи говорите про друга?

 Як «пахне» дружба?

 Яка дружба на дотик?

 3 якою погодою ви порівняли б дружбу?

 3 якою твариною можна пов'язати слово дружба?

 Який колір ви обрали б, щоб намалювати дружбу?

5.  Передбачення теми та мети уроку.

 Як ви думаєте, про кого і про що ми будемо вести мову на уроці?

Отже, тема нашого заняття «Я і мої друзі» .

 

  1. Вивчення нового матеріалу
    • Крісло автора
  • Можна мати гарну мету, придумати безліч гарних справ, але виконати це неможливо, якщо з тобою поруч немає друзів:

 

Що означає – не дружити,

Жити так – одинаком?

Не дружити – це ходити

Не дверима, а вікном

 

Це без друга, без подружки

На перерві у кутку

Розправлятись самотужки

З апельсином на швидку.

 

В школі жити й не дружити –

Це, повірте, все одно,

Що, заплющившись, сидіти

І дивитись у вікно.

 

1. Створення проблемної ситуації.

а) Читання байки Езопа «Двоє приятелів і ведмідь» (робота у підручнику, с. 32).

б) Аналіз змісту байки.

 Про кого ця байка?

 Через що пролягала дорога приятелів?

 Що зробив перший приятель, побачивши ведмедя? Чи попередив про небезпеку свого товариша?

 Чому другий приятель прикинувся неживим?

 Чим закінчилася ця пригода у лісі?

  •               Чи були ці хлопці справжніми друзями? Визначте вашу власну позицію на шкалі стосовно цього запитання. (Діти стікерами зі своїми іменами позначають свою думку на шкалі).

 НІ 1___2___3___ 4___ 5___ 6___7___8___9___10 ТАК

Учитель викликає кількох учнів, щоб вони пояснили свою думку.

 

Байка вчить не кидати друга в скрутну хвилину, уміти постояти за себе, відповідати за свої слова.

У байці схвалюються тямущість, кмітливість (приятеля, котрий ішов позаду).

У байці засуджується егоїзм, боягузтво, марнослів’я, нетовариськість (приятеля, котрий ішов попереду та першим побачив ведмедя).

Мораль байки: «друзі пізнаються в біді».

 

Стратегія «Кероване читання (читання з передбаченням)»

- читання «ланцюжком»

  •      Прочитайте назву байки. Про що може йти мова в ній?  Де можна зустрітися з ведмедем?

- На основі прочитаного зробіть своє передбачення, як можуть розвиватись події далі.

Читання початку твору до позначки. ( читає учень)

 

   Читання другої частини байки. Ваші передбачення.

Що зробив перший приятель побачивши ведмедя?

Чи попередив про небезпеку товариша?

Чому другий приятель прикинувся неживим?

 

Читання третьої частини.

- вибіркове читання

Чи можна хлопців назвати друзями? Чому?

Що автор байки хотів показати? Кого із них ви хотіли б мати своїм другом?

  1.              Фізкультхвилинка

 

  1.              Вправа «Карусель»

Прочитати самостійно байку і підібрати одне запитання до прочитаного.

 

  1.              Вправа «Крісло автора». Діти за бажанням розповідають про свого друга: хто він є, який у нього характер, чим захоплюється, у чому допоміг чи підтримав.
  2.               Робота в групах.

а) Складання міркувань.

Діти складають міркування за схемою: «Справжній друг це той, хто ніколи не..., а завжди ...». Обговорення відбувається усім класом, узгоджується позиція, виробляється спільне рішення.

б) Обговорення ситуацій (робота в групах). Діти в групі обговорюють життєву ситуацію, складають по­ради для її героїв.

Зразки ситуацій для груп:

  •  Володя веселий та кмітливий хлопчик. Одного разу він побачив, як його товариш Сергійко під час перерви упав у шкільному коридорі. Володя голосно розсміявся і запитав: «Ну як ти приземлився?»
  • У вашого друга з'явився новий друг.
  • Друг просить вас дати списати домашнє завдання.
  • Дружили дві дівчинки Катруся та Оксанка. Катруся завжди ображалася на подругу, якщо та на перерві з кимось, крім неї, говорила чи гралася.

VI. Закріплення та осмислення нового матеріалу.

  1.               Робота з підручником (с. 33).

а) Складання та інсценізація діалогів (робота в парах).

  •               Чи завжди потрібен привід, щоб зробити другу подарунок?
  •               Який подарунок, на вашу думку, найдорожчий?
  •               Розгляньте ситуації, зображені на с. 33. Придумайте та розіграйте діалоги між дітьми.

б) Робота з прислів'ями (у групах).

Кожна група складає своє прислів'я, пояснює зміст.

  1.               Робота в зошиті (с. 13).

V. Підсумок уроку.

  •               Що означає дружити?
  •               Кого називаємо справжнім другом?
  •               Чи можете ви стати справжнім другом?
  •               На наступному уроці ми складемо правила дружби.

Рефлексія

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальчук Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
8523
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку