Lesson 54 (form 4 / term 2)
At The Railway Station
Мета : ознайомити з новими лексичними одиницями за темою «Подорож», активізувати вивчений лексико-граматичний матеріал, описувати когось/щось, виражати своє ставлення до когось/чогось, вдосконалювати компетенції читання, аудіювання й усного монологічного мовлення, збільшення обсягу знань про соціо- культурну специфіку мови країни, що вивчається, вдосконалення умінь будувати своє мовне висловлювання, мовну поведінку адекватно цій специфіці; розвивати логічне мислення, спостережливість, удосконалювати фонетику та артикуляцію звуків, мотивувати готовність брати участь в іншомовному спілкуванні, учити працювати у парі; виховувати зацікавленість у розширенні свої знань, скріплення навчального матеріалу з життям, загальну культуру учнів.
Обладнання: таблиця «Подорож», тематичні картки.
Хід уроку
LEAD IN
Ex + speaking my house
1. "Miming game" (extra)
Pupils mime the new transport words from this unit in pairs, and the other pupils try to guess the right answer. Ask pupils to use sentences that express likes and dislikes.
2. Elicit
3. Fill in ‘on’, ‘for’, ‘by’ ex.5.p.165
PRESENTATION AND PRACTICE
Answers: 1. ticket; 2. passengers, platform; 3. arrives, time-table board; 4. railway station, taxi; 5. luggage.
PHYSICAL ACTIVITY
a) Match to make up a dialogue (p. 168, ex. 4).
Pair work: look at the sentences in columns. Read them. Match them together. (write the pairs of sentences in their copybooks and on the board.)
Answers: 1. 3; 2. 2; 3. 1; 4.4; 5. 6; 6. -
b) Act out the dialogue in pairs.
- read the completed dialogue again.
- act out the dialogue pretending they are at the ticket office.
5. Writing
You are going to make Wh- questions to the sentences. Read the examples in the exercise.
Answers:
1. When did their train arrive in London?
2. How are you going to go to France?
3. When does the train number 51 leave for Paris?
4. Where did you buy the tickets?
5. What is there at the station?
6. Who went by bus?
ENDING THE LESSON
1. Game "Jump"
- stand at your desks. I will hold up a flashcard from the vocabulary set and say a word. If the word is the same as the flashcard, you jump. If it isn’t, you keep still.
2. wb
3. Home work
Ex.1.p.166
Ex.3.p.167 (4-6wr)