План-конспект уроку з англійської мови у 2 класі НУШ по темі ``Food and meals``

Про матеріал
Урок узагальнення вивченого матеріалу з теми " Їжа" у 2 класі НУШ. Мета:повторити та систематизувати лексикo-граматичний матеріал з теми "Їжа"; розвивати в учнів навички говоріння,читання, аудіювання, письма; виховувати культуру спілкування; навчати взаємодії в групах.
Перегляд файлу

Підготувала:

вчитель англійської мови

І.В.Терещенко

Topic: Food and meals.

Grade: 2

Objectives:

 to practice the vocabulary on the topic “Food and Meals”;

 to train in using the verbs “ have/ has got / like/don`t like”;

 to develop pupils` reading, listening, writing  and speaking skills;

 to encourage creative thinking through the group and project work.

Learning outcomes.

By the end of the lesson pupils will be able to:

         name food they like or don`t like; 

  use the verbs “ have/ has got / like/don`t like”; in their speech.

  talk about their meals.

Equipment:

      flashcards

      textbooks

      copybooks

      a ball

  • handouts

Procedure

І. Introduction.

1.Greeting

T: Hello! How are you?

P1 -I am OK? What about you?

 

P2 -I am happy! What about you?

P3-I am all right! What about you?

P4-I am nice!

2.Presentation of the topic and objectives of the lesson.

T: Look at the board and guess the topic of our lesson

``ODOF  AND  EALSM`` (FOOD AND MEALS)

T: Yes. Well done The Topic of our lesson “Food and Meals’’

Today at the lesson we are going to remember all fruit and vegetables, food what you like or don`t like, play games, do exercises and have a fun.

Are you ready? Start up!

2.Warming up

Game`` Likes and dislikes``

(Учитель кидає м’яча та називає ЛО з теми, учні повинні скласти речення за зразком)

P1- I like soup.

P2-I don`t soup.

II. Main body of the lesson

  1.Vocabulary practice

T: Divide the words into two groups ’’vegetables’’ and ‘’fruit’’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Listening

T: Listen to the story and complete the chart, tick what children like and what they don`t like

*Tom has got a cheese sandwich and a glass of juice for lunch, but he hasn`t got a cake and fish.

*Ann has got meat and potatoes and a glass of milk for lunch, but she hasn`t got a cake and juice.

*Bill has got a cake and a cup of tea for lunch, but he hasn`t got a cheese sandwich and a glass of juice.

 

 

Cake

Fish

Meat

Potatoes

Sandwich

Tea

Milk

Juice

TOM

 

 

 

 

 

 

 

 

BILL

 

 

 

 

 

 

 

 

ANN

 

 

 

 

 

 

 

 

I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Game ``Do you eat it?``

T: If you eat it you should clap your hands if do not stamp your feet

BREAD, BUTTER, A DOOR, FISH, AN APPLE, A CHAIR, A BOOK, A BANANA, A RULER, MILK, A SAN DWICH, A BAG, A CABBAGE, A SHELF, SOUP, LEMONADE, A TABLE, A CAKE.

 

4.Read the riddles and guess them

# 1   It is long and orange. Rabbits like it.( A CARROT)

#2    It is red and round. We make ketchup from it. (A TOMATO)

#3    They are small. They are round and green. (PEAS)

 

5.Relaxation  Let`s do exercise “Head and shoulders’

 

 

 

 

6.Writing

T: Make up sentences

1.got/a sandwich/We/for breakfast/have/

2.a glass/He/of milk/has/for supper/got/

3.They/got/soup/and bread/have/for dinner/

 

7.Project work

T: Let`s work in groups. Make up a perfect breakfast, dinner and supper.

Cut your favorite food, make a poster ``Meals’’ and present it.

 

Model

II

 

 

 

 

 

Картинки по запросу картинки в гугле спагеттиПохожее изображениеКартинки по запросу картинки в гугле еда яйца колбаса сыр суп бутербродКартинки по запросу картинки в гугле еда яйца колбаса сыр суп бутербродПохожее изображениеПохожее изображениеКартинки по запросу скачать картинку йогурт бесплатноПохожее изображениеКартинки по запросу картинки в гугле картошка с мясомКартинки по запросу картинки в гугле еда яйца колбаса сыр суп бутерброд

     III. Summarizing.

  Т:

  • Do you like this lesson?
  • Чого нового ви сьогодні навчилися?
  • Що вам найбільше сподобалося робити?                                                                                  

-   Thank you for the lesson.Good bye!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Хвостенко Валентина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гольтцш Вікторія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
4691
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку