28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

План-конспект уроку з англійської мови в 4 класі на тему: «Halloween Party»

Про матеріал

План-конспект уроку з англійської мови в 4 класі на тему:

«Halloween Party»

Grade:4

Objectives:

Цілі (Objectives) :

ПРАКТИЧНІ (Practical):

Розширити знання учнів про свято «Хеллоуіна»

Розвивати уміння усного мовлення;

Організувати оперування лексичними одиницями, що вивчаються на рівні слова, словосполучення, речення;

Навчити учнів слухати текст пісні, повторювати й запам`ятовувати слова;

Виховні (Educational):

Виховувати повагу до культури англомовного народу;

Виховувати в учнів наполегливість у подоланні труднощів;

Стимулювати та підтримувати інтерес до вивчення англійської мови.

Навчати учнів бачити красу у буденності та робити кожен день святковим

Розвиваючі (Developing):

Розвивати швидку мовленнєву реакцію, навички усного логічного мовлення, навички аудіювання;

Розвивати довготривалу пам'ять, здатність самостійно створювати власне висловлення;

Розвивати зорову пам'ять учнів, удосконалювати навички вимови.

Обладнання (Equipment): декорація кабінету, аудіоматеріали, дошка, презентація, роздатковий матеріал.

Тип уроку(Type of lesson): урок-свято

Перегляд файлу

План-конспект уроку з англійської мови в 4 класі на тему:

«Halloween Party»

Grade:4

Objectives:

Цілі (Objectives) :

ПРАКТИЧНІ (Practical):

  • Розширити знання учнів про свято «Хеллоуіна»
  • Розвивати уміння усного мовлення;
  • Організувати оперування лексичними одиницями, що вивчаються  на рівні слова, словосполучення, речення;
  • Навчити учнів слухати текст пісні, повторювати  й запам`ятовувати слова;

Виховні (Educational):

  • Виховувати повагу до культури англомовного народу;
  • Виховувати в учнів наполегливість у подоланні труднощів;
  • Стимулювати та підтримувати інтерес до вивчення англійської мови.
  • Навчати учнів бачити красу у буденності та робити кожен день святковим

Розвиваючі (Developing):

  • Розвивати швидку мовленнєву реакцію, навички усного логічного мовлення, навички аудіювання;
  • Розвивати довготривалу пам’ять, здатність самостійно створювати власне висловлення;
  • Розвивати зорову пам’ять учнів, удосконалювати навички вимови.

Обладнання (Equipment): декорація кабінету, аудіоматеріали, дошка, презентація, роздатковий матеріал.

Тип уроку(Type of lesson): урок-свято

PROCEDURE

І. Introduction.

1) Greeting and Aims.

T: Good afternoon, children! Nice to see you! Sit down, please. Today we will have an unusual lesson. Today we will speak about Halloween. We will discuss some traditions of celebrating Halloween in Great Britain, sing songs, play games and do a lot of interesting activities.

 Now I want to travel with you to the fairy tale.

The lyrics  "The Wheels on the Bus":

 

 The wheels on the bus go round and round.

 round and round. round and round.

The wheels on the bus go round and round,

all through the town!

The people on the bus go up and down.

up and down. up and down.

The people on the bus go up and down,

all through the town!

The horn on the bus goes beep, beep, beep.

 beep, beep beep.

beep, beep, beep.

The horn on the bus goes beep, beep, beep.

 all through the town!

The wipers on the bus go swish, swish, swish.

 swish, swish, swish.

 swish, swish, swish.

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

 all through the town!

The signals on the bus go blink, blink, blink.

 blink, blink, blink. blink, blink, blink.

The signals on the bus go blink, blink, blink,

all through the town!

The motor on the bus goes zoom, zoom, zoom.

zoom, zoom, zoom. zoom, zoom, zoom.

 The motor on the bus goes zoom, zoom, zoom,

 all through the town!

The babies on the bus go waa, waa, waa.

 waa, waa, waa. waa, waa, waa.

The babies on the bus go waa, waa, waa,

all through the town!

The parents on the bus go shh, shh, shh. shh,

 shh, shh. shh, shh, shh.

The parents on the bus go shh, shh, shh,

all through the town!

 The mommy on the bus says, I love you. I love you, I love you

 The daddy on the bus says, I love you, too.

All through the town.

II. Phonetic drill

To warm up we’ll learn a scary story: You have to read it (на презентації).  But try to make a terrible, scary voice.

In a dark, dark wood there is a dark, dark house.
And in a dark, dark house there is a dark, dark room.
And in a dark, dark room there is a dark, dark cupboard.
And in a dark, dark cupboard there is a dark, dark box.
And in a dark, dark box there is a dark, dark g - h - o - s - t.

IІІ. Main part

  1.               History

Let’s listen the story about Halloween and answer the questions.

The word ‘Halloween’ consists of two parts – hallowed and evening. This holiday is celebrated on 31 October

In Britain children wear costumes and masks  and go trick-or-treating.

Many of them carve jack-o'-lanterns out   of pumpkins.

Most jack-o'-lanterns contain a candle inside. A legend says  that jack-o'-lanterns are named after the man called Jack. 

He can`t enter Heaven because he is a miser, and he can`t enter Hell because  he plays jokes on devil.

Fortunetelling and storytelling  about ghosts and witches are popular

activities. 

Children dress in costumes and masks and go from door to door saying "trick or treat". The neighbours give children candies, fruit and pennies.

Fortunetelling is  an important part of Halloween.

For example, a coin, a ring and a thimble are baked into a cake.

A person who finds the coin will be wealthy, a ring – will marry, a thimble – will never get married

Today, people  do not believe in ghosts  and witches but they  like to celebrate Halloween. 

 

  1. Speaking. Questions about Halloween.

1. On what day is Halloween celebrated?

2. What colours are associated with Halloween?

3. What children say on Halloween?

4. Who can walk through walls? 

5. What are the symbols of Halloween?

6. What is inside of a pumpkin?

7. Name two Halloween animals

8. Who can drink blood?

9. The colour of the blood.

10. A small creature with 8 legs.

11. A woman who practises magic.

3. Song ‘HAUNTED HOUSE

Oh no! Here we go!

Walking through the haunted house

The haunted house, the haunted house What do you see?

Boy: I see Skeletons!

Skeleton: Good evening, would you like to dance with us?

Oh no! Here we go! Walking through the haunted house

 The haunted house, the haunted house What do you see?

 girl: I see a witch! Witch: Would you like to have some soup...with worms? Hee hee hee heehee!

Oh no! Here we go! Walking through the haunted house

The haunted house, the haunted house What do you see?

 Boy: I see a ghost! Ghost: Ooooooooo….

Oh no! Here we go! Walking through the haunted house

The haunted house, the haunted house What do you see?

 Boy: I see a monster! Monster: Raaaaaw...Just kidding, didn’t mean to scare ya., would like to be my friend?

 Kids: Sure! Monster: Yippee! I’ve got some new friends!

Oh no! Here we go! Walking through the haunted house

 The haunted house, the haunted house What do you see?

 Boy: I see a zombie! Zombie: Yes, I’m a zombie. But no, I’m not an unintelligent, people eating, troublemaker. No. I’m just an ordinary friendly zombie who enjoys knitting clothes for my monster friends.

Oh no! Here we go! Walking through the haunted house

The haunted house, the haunted house What do you see?

Boy: I see a vampire! Vampire: If you have time, please join us for the annual Halloween dance party downstairs!

  1. Game ‘Where is a hero?’ True or false.

The vampire is in the bathroom.

The skeleton is in the kitchen.

The witch is in the living room.

The bat is in the bedroom.

The mummy is in the hall.

The ghost is in the dining room.

  1. Writing. Complete the words.

C…t, w…tch, skel… … on, c…ndy, gh…st, mo..ste…, O…tober, m…sk, pa…ty, nig…t, spi…er, h..use, bla…k, gobli…

  1. Song ‘The Hokey Pokey Song’

You put your right foot in,

 

You put your right foot out,

You put your right foot in,

 

And you shake it all about.

You do the Hokey Pokey

 

And you turn yourself around,

 

That's what it's all about.

 

 

You put your left foot in,

 

You put your left foot out,

 

You put your left foot in,

And you shake it all about.

You do the Hokey Pokey

And you turn yourself around,

That's what it's all about.

 

You put your right hand in,

You put your right hand out,

You put your right hand in,

 And you shake it all about.

 

You do the Hokey Pokey

 

And you turn yourself around,

That's what it's all about.

 

You put your left hand in,

 

You put your left hand out,

 

You put your left hand in,

 

And you shake it all about.

You do the Hokey Pokey

 

And you turn yourself around,

 

That's what it's all about.

 

You put your whole self in,

You put your whole self out,

You put your whole self in,

And you shake it all about.

You do the Hokey Pokey

And you turn yourself around,

That's what it's all about.

  1. Crossword

N:\урок октябрь 2018\картинки нужные\63907598-crossword-educational-children-game-with-answer-learning-vocabulary-illustration-printable-worksheet.jpg

  1. Song ‘Five Little Pumpkins

 

One little pumpkin smiling smiling.

One little pumpkin smiling smiling.

One little pumpkin smiling smiling.

One little pumpkin is happy.

Two little pumpkins pouting pouting.

Two little pumpkins pouting pouting.

Two little pumpkins pouting pouting

Two little pumpkins are grumpy.

Three little pumpkins yawning yawning.

Three little pumpkins yawning yawning.

Three little pumpkins yawning yawning.

Three little pumpkins are sleepy.

 Four little pumpkins crying crying.

Four little pumpkins crying crying.

 Four little pumpkins crying crying.

 Four little pumpkins are sad.

 Five little pumpkins laughing laughing.

 Five little pumpkins laughing laughing.

 Five little pumpkins laughing laughing.

 Five little pumpkins are playing.

  1. Project “Halloween”

 IV. Summary and assessment

Jack-O-Lanterns
Smiling bright
Wishing you 

A haunting night!

Sticky fingers,
Tired feet;
One last house,
“Trick or Treat!”

Trick or Treat! Trick or Treat!
Give me something good to eat.
Give me candy. Give me cake.
Give me something good to take.

T: Our lesson is coming to the end. I’m pleased with your work at the lesson. I hope you liked our party

Your homework will be to read cryptograms about Halloween.

 

1

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку