План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 6-го класу.
Варіативний модуль: Легка Атлетика
Тема уроку: Техніка бігу на короткі дистанції. Техніка стрибка у довжину з місця.
Мета уроку: сприяти фізичному розвитку та зміцнення здоров'я учнів 6 класу засобами легкої атлетики.
Завдання уроку: 1. Удосконалити техніку бігу на короткі дистанції.
2. Закріпити техніку стрибка у довжину з місця.
3. Формувати фізичні якості: швидкість та витривалість засобами смуги перешкод, естафет та спортивних ігор.
4. Виховувати прагнення до перемоги та спонукання дітей до самостійного заняття спортом.
Тип уроку: навчально-тренувальний.
Методи навчання: інформаційно - рецептивні, інтегрований, ігровий, метод змагання, метод вправи, робота в групах.
Інвентар: фішки, секундомір, свисток, колонки, манишки, ноутбук, проектор, стійкі легкоатлетичні , гандбольні м'ячі, координаційна драбина, ізолента, естафетні палиці, крейда, кросворд.
Місце проведення: спортивний зал.
Тривалість уроку: 45 хвилин.
План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 6-го класу.
Варіативний модуль: Легка Атлетика
Тема уроку: Техніка бігу на короткі дистанції. Техніка стрибка у довжину з місця.
Мета уроку: сприяти фізичному розвитку та зміцнення здоров’я учнів 6 класу засобами легкої атлетики.
Завдання уроку: 1. Удосконалити техніку бігу на короткі дистанції.
2. Закріпити техніку стрибка у довжину з місця.
3. Формувати фізичні якості: швидкість та витривалість засобами смуги перешкод, естафет та спортивних ігор.
4. Виховувати прагнення до перемоги та спонукання дітей до самостійного заняття спортом.
Тип уроку: навчально-тренувальний.
Методи навчання: інформаційно - рецептивні, інтегрований, ігровий, метод змагання, метод вправи, робота в групах.
Інвентар: фішки, секундомір, свисток, колонки, манишки, ноутбук, проектор, стійкі легкоатлетичні , гандбольні м’ячі, координаційна драбина, ізолента, естафетні палиці, крейда, кросворд.
Місце проведення: спортивний зал.
Тривалість уроку: 45 хвилин.
ХІД УРОКУ
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
|||
Підготовча частина ( 16 хв. ) |
|||||
1.Організований перехід до місць занять |
15 сек. |
Дистанція до 0,5 м. До місця шикування йти в колону по одному стройовим кроком. |
|||
2. Шикування в одну шеренгу, привітання. Повідомлення завдань уроку. |
30 сек. |
На місці шикування розташуватися в одну шеренгу. Перевірити стан спортивної форми і самопочуття учнів. Завдання на урок повідомити, пояснити. |
|||
Техніка безпеки на уроці. - слухати уважно вчителя, виконувати вправи лише за сигналом або командою вчителя; - дотримуватись інтервалу і дистанції, під час розминки не обганяти один одного; - виконувати вправи чітко, без перекручувань та не заважати іншим виконувати вправи; - не заважати один одному на старті та бігти тільки по своїй стороні. |
1 хв. |
Звернути увагу дітей на те, що дотримання правил з техніки безпеки на уроці дозволить уникнути важких травм, зберегти здоров’я та покращити працездатність. |
|||
Інформація з теорії предмета Вчитель: Біг – найпоширеніший вид фізичних вправ, що входить до багатьох видів спорту. Бліц-турнір: Які види бігу ви знаєте? Які ви знаєте види стрибків? Яких ви знаєте видатних легкоатлетів світу? Яких ви знаєте видатних легкоатлетів України? |
2 хв. |
Види бігу: 1. Гладкий – це біг по біговій доріжці стадіону на короткі та довгі дистанції. 2. Біг з перешкодами – бар’єрний біг. 3. Естафетний біг належить до командного виду. 4. Біг у природних умовах має два різновиди. Крос проводиться на пересічній місцевості до 14 км. Другий різновид бігу – дорогами від 15 до 42 км. 195 м. Види стрибків: 1.Стрибок у висоту 2. Стрибки з жердиною 3. Стрибки у довжину 4. Потрійний стрибок Усейн Сент-Лео Болт- восьмикратний олімпійський чемпіон і 11-кратний чемпіон світу. За час виступів встановив 8 світових рекордів. Володар світових рекордів у бігу на 100 - 9,58 с; і 200 метрів - 19,19 с, а також в естафеті 4 × 100 метрів у складі збірної Ямайки - 36,84. Найшвидший спринтер в історії на дистанціях 100 і 200 метрів. Сергій Бубка - стрибки з жердиною (рекорд планку на висоті 6 м 14) Інесса Кравець – володар світового рекорду в потрійному стрибку (1995). Рекорд не побитий досі. Валерій Борзов на спринтерській дистанції 100 метрів став найшвидшою людиною світу Пигида Наталья - українська легкоатлетка, що спеціалізується в бігу на 200 і 400 метрів, чемпіонка Європи в 2015 році.( Нова Каховка) Андрій Проценко – стрибки у висоту.
|
|||
4. Вимірювання ЧСС за 6 секунд |
10 сек. |
Виділити спеціальними наліпками учнів з ЧСС більше ніж 10 уд. |
|||
5. Ходьба в обхід по спортивній залі. Різновид ходьби: - на носках, руки за голову; - на п’ятках, руки на пояс; - На зовнішній стороні ступні, руки за спину. - На внутрішній стороні ступніруки за спину. - Руки перед собою напівприсівши. - Руки на колінах, в повному присяді, качиним кроком |
45 сек. |
Спина пряма, вперед не нахилятися. Чітко тримати осанку, інтервал два кроки. |
|||
6. Повільний біг: - змійкою. |
30 сек. |
Зберігати стрій, не обганяти один одного. Дистанція – 1 м. Темп повільний. |
|||
7. Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання. Через середину по двоє
|
15 сек |
Темп виконання вправ – повільний. Руки вгору – вдих, руки вниз – видих Учні перешиковуються з колони по одному в колону по два через середину залу |
|||
8. Спеціальні бігові вправи: Біг: - з високим підійманням стегна; - з закиданням гомілки назад; - біг на прямих ногах; - приставним кроком правим, лівим боком, кругові оберти руками; - схрестим кроком правим і лівим боком, руки у вільному русі; Стрибки: - стрибким на стопі; - перекиди з п’яти на носок з стрибком у гору; - біг стрибками (оленячий біг); - багатоскоки. |
4 хв. .
|
Виконувати по прямій. Індивідуальний підхід до навантаження учнів. Ноги зігнуті в колінах, діставати колінами до своїх долонь. П’ятками діставати до рук на кожен крок. Стежити за дистанцією.
Стежити за правильним приземленням на ногу.
|
|||
9. Ходьба з виконанням вправ на поновлення дихання
|
10 сек. |
Глибокий вдих – руки вгору, видих – руки вниз. |
|||
10. Аеробіка під музичний супровід. В. п. ноги разом, руки на поясі 1- нахили голови вправо, 2- нахили голови вліво. 3- так само тільки повороти вправо 4- повороти вліво. В. п. ноги на ширині плеч 1 – кругові оберти головою вправо 2 – кругові оберти головою вліво. В. п. ноги на ширині плеч 1 – глибокий вдих, руки вгору, 2 – видих, руки вниз упустити. В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі 1- нахили тіла вправо, ноги трохи згибаються 2 – нахили тіло так само тільки в ліву сторони. 3- все так само тільки скручування вправо, а потім вліво, 4 – потім руки в сторони, 5 –руки вгору, 6- дві руки вгору, 7- коло руками перед собою, 8- скручування, 9- так само скручування тільки руки вирівнюються. В. п. ноги на ширині плеч 1 – глибокий вдих, руки вгору, 2 – видих, руки вниз упустити. В. п. ноги на ширині плеч 1- нахили тулуба вперед, руки в сторони, 2- нахили тулуба назад, руки вперед, 3- нахили тулуба вправо, руки в сторони, 4 – нахили тулуба вліво, руки сторони. В. п. ноги на ширині плеч 1- руки в сторони, 2- руки вгору, 3- так само тільки додаємо рухи стегнами вправо, а потім вліво. В. п. ноги на ширині плеч 1 – руки в праву сторони, стегна так само, 2 – руки в ліву сторону, стегна так само, 3 – так само тільки руки вгору, стегна в право і в ліво. В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі 1 –нахил тулуба к правій нозі, 2- нахил тулуба к лівій нозі, 3- повернутися у в. п. В. п. ноги на ширині плеч, на місці кроком 1 – глибокий вдих, руки вгору, 2 – видих, руки вниз упустити. В. п. ходьба на місці. 1 – приставний крок в праву сторону, 2- приставним кроком в ліву сторону, 3 – так само тільки з оплесками долонь, 4- так само тільки з закиданням гомілки назад, руки в сторони, 5- так само тільки праве коліно в ліву сторони з доторканням лівої руки 6- потім ліве коліно в праву сторону з доторканням правої руки. 7- приставним кроком в праву сторону з оплеском під коліном, 8- так само тільки в ліву сторону. В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі 1- два приставних в право, 2- два приставних в ліво, 3- потім присідання в право, руки вперед, 4- так само тільки в ліву сторону. В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі 1- випад в право, руки в сторони, 2- випад в ліво, руки в сторони, 3- потім так само тільки добавляється ще руки вгору. В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі 1- присідання на двох ногах, руки в сторони, 2- присідання на двох ногах, руки вперед. В. п. ноги на ширині плеч, на місці кроком 1 – глибокий вдих, руки вгору, 2 – видих, руки вниз упустити. В. п. ноги на ширині плеч, руки на поясі 1 –нахил тулуба к правій нозі, 2- нахил тулуба к лівій нозі, 3- повернутися у в. п. В. п. ноги на ширині плечей. 1 – стрибком ноги разом, руки вгору; 2- стрибком ноги ширше плечей, руки вниз. 3- імітація стрибків на скакалці, 4 –прискорення на місце, з високим підійманням стегна. В. п. ноги на ширині плеч, на місці кроком 1 – глибокий вдих, руки вгору, 2 – видих, руки вниз упустити.
|
6 хв
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
6-8 разів
|
Усі рухи учні повторюють за вчителем Тримати осанку
Тримати осанку
Виконується на 2 рахунки у послідовності, зворотній приставному кроці
Рух виконується кроком у бік (ноги нарізно трохи ширше плечей) на 2 рахунки
Під кожний рахунок руки підіймаються вгору.
При нахилі ноги в колінах не згинати.
Енергійні рухи. Руки не згибати.
|
|||
11. Повторний замір ЧСС за 6 с. |
15 сек. |
Звернути увагу на дітей з ЧСС більше 16 уд. |
|||
|
|
|
|||
|
|||||
Основна частина ( 25 хв. ) |
|||||
1. Удосконалення техніки низького старту. |
|
Діти поділені на дві команди. |
|||
За командою «На старт» учень стає перед стартовою лінією, присідає і обпирається спочатку однією, а потім другою ногою об підлогу. Розставивши руки на ширині плечей, обпирається ними об підлогу перед стартовою лінією. При цьому плечі мають знаходитися над стартовою лінією. Спрямує погляд на бігову доріжку і у цьому положенні чекає на команду «Увага». За командою «Увага» коліно та ноги, що знаходиться позаду , відриває від землі, таз при цьому піднімається на рівні плечей. За командою «Руш» тіло миттєво випрямляється вперед – вгору, ноги відштовхуються від підлоги. Погляд спрямує вперед на бігову доріжку. Нахил тіла повинен зменшуватись через 6-8 кроків, і тільки потім приймає вертикальне положення. Швидкість бігу на короткі дистанції залежить від частоти роботи рук. а) показ (вчитель показує); б) показ на презентації ; в) виконання класом (аналіз учителем). |
5 хв.
|
Стежити, щоб діти виконували біг на носках з енергійними рухами рук, зігнутих у ліктях. Пояснювати треба чітко, нешвидко, щоб дітям все було зрозуміло і при цьому показувати в повільному темпі.
|
|||
2. Удосконалення техніки бігу на короткі дистанції за допомогою естафет: Естафета №1 Спочатку показ відео на презентації естафетного бігу. Команди стають у колону по одному. На відстані 10-15 м напроти команд знаходяться фішки . За командою «Руш!» перші номери біжать до фішок, оббігають їх, повертаються і передають естафетну палицю наступному гравцю. Перемагає команда, останній учасник якої першим пробігає лінію старту . Естафета №2 Команди стають у колону по одному. На відстані 10-15 м напроти команд знаходяться барьери та фішки. За командою «Руш!» перші номери перестрибують барьери та біжать до квадратів, стрибають вперед назад вправо і вліво, а повертаються по прямій і передають рукою естафету наступному гравцю. Перемагає команда, останній учасник якої першим пробігає лінію старту Естафета № 3. Команди стають в колону по одному. На відстані 10-15 м напроти команд знаходяться фішки, у першого гравця в руках гандбольний м’яч. За командою «Руш» перші номери стрибають по координаційний драбині, потім біжать до фішок, оббігають їх, та повертаються по прямій і передають м’яч наступному гравцю. Перемагає команда, останній учасник якої першим пробігає лінію старту
|
8 хв.
|
Учитель слідкує за передачею естафетної палички партнеру та нагадує правила техніки безпеки . |
|||
3. Закріпити техніку стрибка засобом рухливої гри «Хто краще стрибне».( показ вчителя та показ відео на презентації). Учні ділиться на дві команда, стають в колони. Перша учень із одної команди робить стрибок, а вчитель проводить лінію, де учень закінчив стрибок. Далі стрибає другий і так далі. Потім починає стрибати друга команда. Яка команда далі стрибне тай і перемогла. |
7 хв.
|
Активно відштовхнутись двома ногами, винести коліна вгору-вперед перед приземленням. Під час виконання стрибків звернути увагу на своєчасне винесення ніг вперед. |
|||
4. Рухлива Гра: «Третій зайвий» А зараз, діти, ми проведемо гру “Третій зайвий”. Умови гри такі: всі учні стають в коло парами, а 2 залишаються: один втікає, інший доганяє. Якщо перший учень (що втікає) стає попереду пари, то втікає 3-й, що стоїть позаду. |
5 хв.
|
Слідкувати за правильністю виконання гри. |
|||
|
|
|
|||
Заключна частина (4 хв ) |
|||||
1. Шикування в одну шеренгу. 2. Ходьба для відновлення дихання. |
1 хв.
|
Темп повільний. Вдих глибокий – руки вверх, видох повільний – руки вниз через сторони |
|||
3. Шикування в одну шеренгу. Підведення підсумків уроку
уточнити які завдання були поставлені на уроці та чи виконані вони протягом уроку Рефлексія: - Я дізнався… - Зрозумів… - Навчився… - Найбільші труднощі відчував… - Я не вмів, а тепер вмію…
|
1 хв. |
Відмітити кращих учнів. Поставити оцінки Залучання учнів до самостійного щоденного виконання фізичних вправ на свіжому повітрі. |
|||
4. Повторне вимірювання ЧСС за 6 секунд |
20 сек. |
Поцікавитися самопочуттям учнів. Звернути увагу на учнів, з високою ЧСС на початку уроку. Норма 12 ударів |
|||
5. Домашнє завдання |
10 сек. |
Стрибки на скакалці |
|||
6. Організований вихід із місця заняття |
10 сек.. |
В колону по одному
|
|||