План-конспект уроку з математики з теми «Розв’язуємо задачі»

Про матеріал
Учитель Любі діти, добрий день! Зичу праці і старання, А ще , друзі, всім бажаю Сил, натхнення на весь день! Діти Добрий день! Добрий день! Дякуємо за побажання, На урок берем з собою Знання, вміння, навички, старання.
Перегляд файлу

                             Відділ освіти Бердянського виконавчого комітету

                                  Бердянської міської ради Запорізької області

 

                                                    Методичний кабінет

                         Бердянської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1

 

 

 

 

План-конспект уроку

з математики

у 2-А класі

з теми «Розв’язуємо  задачі»

 

 

 

Розробила:

учитель початкових класів

ЗОШ I-III ст. №1

Шумілова Л.Б.,

«спеціаліст вищої категорії»,

«старший учитель».

Проведено:

 

 

 

                                                   Бердянськ -2022

Тема : Розв’язуємо задачі.

Мета:

навчальна: формувати предметні (математичні) компетентності:

обчислювальна :

- уміння обчислювати  вирази;

- уміння користуватися математичною термінологією;

- уміння знаходити невідоме або від’ємник;

- уміння розв’язувати задачі декількома способами;

- уміння здійснювати дослідження, аналіз, планування послідовності дій для розв’язання задач.

логічна:

- уміння виконувати логічні вправи.

розвивальна: розвивати ключові компетентності:

  - математична компетентність:  уміння застосовувати математичні методи для вирішення прикладних завдань, усвідомлення ролі математичних знань і навичок в особистому та суспільному житті людини;

-  спілкування державною  мовою: висловлювати й тлумачити поняття й думки мовою навчання;

- інноваційність: відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі;

- інформаційно-цифрова компетентність: використання засобів ІКТ в навчанні;

- уміння вчитися впродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань

- соціальна та громадянська компетентності: уміння працювати з іншими на результат.

виховна:

  - виховувати старанність, акуратність,  товариськість, самостійність, культуру математичної мови;

  - виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

Наскрізні змістовні лінії:

- Громадянська відповідальність: колективна робота в групі;

- Екологічна безпека : збереження природного середовища, готовність брати участь у розв’язанні питань довкілля та розвитку суспільства;

- Здоров’я та безпека : дбайливе ставлення до власного здоров’я.

Тип уроку : комбінований урок ( урок перевірки раніше засвоєного матеріалу й засвоєння нових знань).

Міжпредметні зв’язки: математика, інформатика.

Обладнання: підручник, картки для  роботи в групі, презентація, набір цеглинок LEGO.

Форми роботи : колективна, індивідуальна, групова.

Технології: інтерактивна, технологія «Створення ситуації успіху», ігрова, технологія розвитку критичного мислення.

Методи: акмеологічні: «Повір у себе»,   «Констатація успіху», метод порівнювання, метод дослідів.

Хід уроку:

 

I. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ.

Учитель

Любі діти, добрий день!

Зичу праці і старання,

А ще , друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день!

Діти

Добрий день! Добрий день!

Дякуємо  за побажання,

На урок берем з собою

Знання, вміння, навички, старання.

Інтерактивна вправа «Ланцюжок добрих побажань».

- Побажайте одне одному (ланцюжком) успіхів і цікавих відкриттів  на сьогоднішньому уроці.

- Покажіть за допомогою цеглинки LEGO , який у вас  зараз настрій.

Якщо гарний – покажіть зелену цеглинку, а якщо сумний – червоний.

 

 

II.ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися розв’язувати задачі. Будемо досліджувати вплив зміни одного з елементів задачі на її розв’язання.

2. Визначення очікуваних результатів.

Отже, діти, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Отримати нові знання, продовжувати розв’язувати задачі різними способами, знаходити значення виразів за діями, виконувати цікаві завдання)

Так, сьогодні ми маємо зробити важливі висновки щодо складеної задачі, яка складається з  декількох простих задач.

Тому, щоб нічого не випустити з поля зору, ви маєте бути дуже уважними, працювати сумлінно, аби зробити для себе нові цікаві відкриття!

3.  Мотивація навчальної діяльності.

Діти, нам прислали листа. Послухайте, будь ласка.

«Любі діти! У нас трапилась велика біда! Під час шторму наш корабель розбився і нас розкидало на різні острови. Будь ласка, допоможіть нам знову бути разом. Фіксики».

 А хто такі фіксики? (Перегляд відео про фіксиків) (Слайд 1)

Правильно. Це  маленькі чоловічки, які живуть у приладах і машинах і   доглядають їх. Якщо раптом якийсь механізм  у пристрої  вийде  з ладу, то команда фіксиків обов’язкого його  полагодить, адже вони майстри на всі руки. Нещодавно біля нашої школі згорів трансформатор і багато електричних приладів зламалися. Давайте допоможемо фіксикам , а вони полагодять шкільні електроприбори. А щоб урятувати фіксиків необхідно виконувати завдання.

За кожне правильне виконане завдання ви отримуватимете знак фіксиків:          «Тидищ». ( Слайд 2 )

Хто знає, що позначають 3 пальці в цьому знаку?

Три пальці означають три етапи вирішення проблеми:

- знайти,

- зрозуміти,

- виправити.

 

 

III. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ.

1. Усебічна перевірка ступеня раніше засвоєних знань.

1.1. Розпочнемо нашу подорож з каліграфічної хвилинки.

Записати ряд чисел: 16 18 26 28 36 38 46 …

У якому порядку розташовані числа?  (У порядку збільшення)

На скільки 46 більше ніж 16?  (На 30)

На скільки 16 менше ніж 46 ?  (Теж на 30)

Назвіть число в цьому ряді, у якого кількість одиниць на 6 більше ніж кількість десятків. (28)

Розкажіть, що ви знаєте про число 28  (Двозначне, містить 2 десятки та 8 одиниць, попереднє 27, наступне 29, сума цифр – 10)

Знайдіть закономірність і продовжіть ряд на 3 числа. (З кожного десятка беруться  числа, у яких кількість одиниць дорівнює  6 і 8)

Далі йдуть числа: 48 56 58

Знайдіть ще число, сума цифр якого дорівнює 10. (46)

З першою перешкодою ми впоралися. І тепер можемо забрати з острова Сімку.

(Слайд). Сімка – дівчинка – фіксик.  Вона найкраща учениця  в школі фіксиків. Сімка кмітлива й активна, завжди готова прийти на допомогу друзям. При цьому вона діє швидко й рішуче.

Зараз вона відправляється до класу інформатики, щоб налаштувати комп’ютери, які вийшли з ладу.

А ми мандруємо далі.

1.2. Актуалізація вміння застосовувати правило знаходження невідомого зменшуваного або від’ємника.

Наш кораблик рухається далі і наступний острів -   «Самостійна робота».

Робота з підручником. Записати приклади в зошити.

Перевірка прикладів за допомогою LEGO.

Вправа «Кольорова вежа». (Слайд 3)

Молодці! Ви впоралися із завданням і нас радісно зустрічає найстарший фіксик – Дедус. (Слайд  4)

Дедус – фіксик-довгожитель, який за зовнішнім виглядом досить сильно відрізняється від інших. Він строгий і точний. Дедус – охоронець давньої мудрості , звичаїв і  вчитель юних фіксиків.

Дедус зараз відправляється в класи, щоб відремонтувати зіпсовані телевізори.

Фізхвилинка для очей. ( Слайд 5)

2. Сприйняття  й усвідомлення учнями нового матеріалу.

Рухаємося далі. Наступний острів - « Рішення задач».

2.1 Формування вміння розв’язувати складені задачі на знаходження невідомого доданка.

Робота з підручником.

Задача 1 : Після того як до кафе увійшли 8 юнаків і 6 дівчат, у кафе стало 24 відвідувачі. Скільки відвідувачів було в кафе спочатку.

Перекажіть задачу. Назвіть умову. Повторіть запитання. Виділіть числові данні. Які  ключові слова можна виділити? Виконайте на дошці короткий запис задачі.

Було – ?

Увійшли – 8 юн. і 6 д.

Стало – 24 в.

За коротким записом поясніть числа задачі.  Що означає число 8? число 6?  число 24?  Знайдіть схематичний рисунок, який відповідає задачі. ( Праворуч)  Поясніть, що означає кожний відрізок. Виберіть вираз, який є розв’язанням задачі.

24- (8+6)

Про що ми дізнаємось першою дією в дужках?  Про що ми дізнаємось другою дією? Знайдіть значення цього виразу, виконавши запис на дошці та у зошитах.

24 – (8+6) = 10 (в.)

Прочитайте вираз. (Від числа 24 відняти суму чисел 8 і 6)

Як відняти суму від числа ( Щоб відняти суму від числа, достатньо від цього числа відняти спочатку один доданок, а потім інших доданок.)

Розгляньте решту виразів. Чи є серед них той , що є розв’язанням цієї задачі?

Запишіть цей вираз та знайдіть його значення. Це буде другий спосіб розв’язання цієї задачі.

(24 -8) -6 = 10 (в.)

Що дізнаємось першою дією? другою дією?

Відповідь: 10 відвідувачів було в кафе.

Який компонент був шуканим у цій задачі?

Висновок. Це складена задача на знаходження невідомого доданка.

 

Фізкультпауза. «Помогатор» ( Слайд 6)

 

2.2 Формування вміння розв’язувати складені задачі на знаходження невідомого зменшуваного.

Задача 2 : Після того як із кафе вийшли 8 юнаків і 6 дівчат, у кафе стало 24 відвідувачі. Скільки відвідувачів було в кафе спочатку?

Досліджуємо другу задачу.  Самостійно прочитайте задачу, виділіть числові дані та знайдіть ключові слова. Порівняйте цю задачу з попередньою Що змінилося? (Змінилася ситуація: не входили, а навпаки, виходили з кафе)

Дослідимо, як ця зміна вплине на розв’язання.  Виконайте зміни в короткому записі на дошці.

Було – ?

Вийшли – 8 юн. і 6 д.

Стало – 24 в.

Серед схематичних рисунків  виберіть той, що відповідає даній задачі. Поясніть, що означає кожний відрізок на схемі.

Як зміна ситуації задачі вплине на розв’язання? Чи зміниться перша дія? Чи зміниться друга дія?  (Обговорення в групах)

(Так, тому що ми шукаємо скільки було – це зменшуване. Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці  додати від’ємник)

Доберіть вираз, який є розв’язанням цієї задачі. Знайдіть значення цього виразу, виконавши запис у зошитах.

24+(8+6)=38 (в.)

Про що дізнаємось першою дією? другою дією?

Відповідь: 38 відвідувачів було у кафе спочатку.

Який компонент був шуканим у цій задачі ?(Зменшуване)

Висновок. Це складена задача на знаходження невідомого зменшуваного.

Нас вже  зачекалася Шпуля. Вона – «душа класу». Добра, чесна, турботлива. Завжди готова підтримати, похвалити, прийти на допомогу. Ось і зараз вона готова прийти на допомогу, вона полагодить холодильники  у нашій   їдальні.

3. Осмислення, первинна перевірка розуміння й корекція засвоєння нових знань.

Робота в групах. Доповнити задачу (якщо потрібно) та поставити запитання до неї згідно з  виразами. (Слайд 7)

Задача . Гігантську акулу супроводжували 8 риб-прилипал і 7 риб-лоцманів.

1 група -  8+7  (Скільки всього риб супроводжували акулу?)

2 група – 8-7  (На скільки більше риб-прилипал ніж риб-лоцманів супроводжували акулу?)

3 група – (8+7) - 9  (Продовження задачі: 9 риб перебралися до іншої риби. Скільки риб залишилося біля акули?)

4 група – 9-(8+7-9)  (Продовження задачі: 9 риб перебралися до іншої риби.

На скільки більше перебралося риб ніж залишилося біля акули?)

Молодці! Всі правильно виконали завдання.

На останньому острові нас зачекався фіксик Ігрик . Він гордість вчителів, найрозумніший і начитаний. Якщо потрібно знайти рішення задачі, то Ігрикові немає рівних. Ігрик погодився відремонтувати шкільний дзвоник, щоб учні своєчасно закінчили урок.

 

4. Закріплення знань і способів дій.

А ми вирушаємо на наступний острів «Творчість і логіка».

Робота в групах. Творче завдання.

Щоб відремонтувати класний годинник, необхідно вставити дві нові батарейки. У мене є 4 батарейки. Дві батарейки працюють, а дві – ні. Скільки максимально разів я маю зробити спроб, щоб знайти робочі батареї?  Батарейки пронумеровані.

Потрібно записати всі можливі варіанти.

12 , 13, 14, 23, 24, 34  - шість варіантів

Який варіант робочих батарейок , якщо сума цифр складає 7  (34)

Ремонт годинника завершено.

Куди подіти старі батарейки, адже їх викидати  не можна, вони забруднюють нашу землю і воду? (Краще їх здавати до спеціальних міст прийому або до магазинів, потім їх відвезуть на завод і перероблять).

(Слайд) Фіксики-Батарейки.

 

IV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ

Вправа «Мікрофон»

А зараз я попрошу вас продовжити фразу:

Я сьогодні навчився…

Найбільш мені сьогодні вдалося…

На уроці я дізнався…

Найбільші труднощі я відчув…

На наступному уроці я хочу…

Я сьогодні вражена вашою роботою. Ви всі молодці!

Я впевнена, що ваше старання й праця приведуть вас до вершини знань. А сьогодні на уроці ви досягли успіху. Завдяки вам та фіксикам техніка в школі запрацювала. Професор Чудаков дарує вам пам’ятки «Правила поводження з електроприладами». Разом з батьками ознайомтесь з ними.

Візьміть один одного за руки  та відчуйте тепло рук ваших товаришів, подякуйте один  одного за допомогу на уроці.

На початку уроку я вам казала, що у фіксиків є знак «Тидищ». Це знак про добре виконану роботу. Протягом всього уроку ви отримували ці знаки. А зараз порахуйте їх, і складіть із LEGO вежу. Скільки знаків, стільки циглинок.

Молодці! Ви дуже добре попрацювали. Дякую за старання.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
1672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку