1
Урок математики у 2 класі
ТЕМА: ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета:
- закріплювати навички додавання і віднімання двоцифрових чисел;
- розвивати математичні компетентності; вміння розв’язувати приклади і задачі;
- виховувати почуття відповідальності і взаємодопомоги, любов до природи, турботливе ставлення один до одного, інтерес до уроку математики.
Обладнання: сніжинка для усного рахунку, картки, набір кубиків LEGO
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Діти, чи любите ви казки? Звичайно ж любите. Сьогодні наш урок буде не звичайний, а казковий. Але казка наша теж буде не звичайна, а математична.
Протягом уроку ми будемо розв’язувати приклади та задачі.
Жив собі хлопчик. Звали його Петриком. Ходив Петрик до школи, любив бавитись іграшками, дивитися мультики та слухати казки.
Почалася зима. Тільки-но випав перший сніг, як хлопчик почав питати – а коли до мене прийде Святий Миколай? Мама йому і каже:
– Почекай, коли прийде час, Святий Миколай завітає до тебе! Краще іграшки прибери, мені допоможи, Мурзику молочка налий. І час швидше мине і Святий Миколай побачить, що ти добру справу робиш!
– Ні, це не цікаво, я не хочу чекати, я хочу зараз! – затупав ногами Петрик. Мама нічого не відповіла, тільки головою похитала.
Наступного дня, тільки ранок зазирнув у віконечко, як хлопчик знову почав питати:
– Ну, коли ж прийде Миколай?
Мамо йому як і вчора каже «Ще не час!»
Так тривало кілька днів. Нічого не робив хлопчик, а тільки чекав на подарунки.
***
І ось одного ранку Петрикові набридло чекати. І вирішив він піти з дому і знайти Святого Миколая. Хлопчик одягнувся тепло і вийшов надвір. Але куди ж іти? Де шукати Миколая?
Раптом почалася хурделиця. Вітер закружляв навколо Петрика. Окрім білого снігу хлопчик нічого не бачив. Хурделиця зупинилася також зненацька, як і почалася. Озирнувся Петрик – місце незнайоме, будинків нема, автівок – нема, людей і тих нема. Тільки мовчазний засніжений Ліс навкруги.
І пішов він шукати Святого Миколая.
Довго йшов Петрик, але окрім дерев нічого навкруги не було. Аж раптом побачив хлопчик старого чоловіка.
– Чи не підкажете, як мені знайти Святого Миколая?
– А навіщо він тобі? – здивувався старий.
– Подарунок хочу!
– По-да-ру-нок…Он воно що! А ти, що ж, добрі справи робив? – спитав старий і так зазирнув Петрику в очі, що той почервонів.
– Ну, добре. Допоможи мені– тоді скажу.
– Давайте… – не дуже охоче погодився Петрик.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
(Учні передають один одному сніжинку та усно виконують обчислення)
– Ну, кажіть же, де Святий Миколай живе? – нетерпляче спитав Петрик.
– Хм, Святий Миколай сам знайде тебе! Коли прийде час… – відповів старий і почав розчинятися в повітрі. Все зникло, ніби й не було нічого. Петрик знову стояв один у лісі.
«Говорить, як мама» – досадливо подумав хлопчик і пішов далі.
Йде Петрик далі. Дерева, дерева, кущі, знов дерева. О, колодязь стоїть серед лісу. А біля нього хлопчик, трохи старший за Петрика. Петрик до хлопчика питається
– Привіт!
– Привіт, малий! Що сам один тут робиш?
– Я Святого Миколая шукаю. Не знаєш, де він мешкає?
Хлопчик посміхнувся і каже.
– А ти що, добрі справи робив? – і не по дитячі серйозно подивився на Петрика. Добре, ось допоможи мені – тоді скажу!
– Добре, давай.
(Записати числа у порядку зростання)
– Ну, кажи, де Миколая знайти?! – спитав Петрик
– Він сам тебе розшукає, коли час прийде! – посміхнувся хлопець і теж зник разом із хатинкою.
«Знову те саме!» – подумав Петрик. Він втомився і зголоднів. Але треба ж було кудись іти. Ось він і пішов далі.
Фізкультхвилинка для очей. Автор Ірина Вінніцка
Аж бачить хата стоїть, а біля хати дівчинка порається. Побачила Петрика і рукою його мане, іди до мене. Він пішов.
– Що, малий, втомився? Їсти хочеш?
– Угу, хочу…
– Ну, заходь до хати. Допоможи мені на стіл зібрати та виконати наступне завдання
Петрик допоміг дівчині. І зовсім то неважко було робити, а разом так і весело навіть. Дівчинка нагодувала Петрика, а потім питає.
– А куди ти йдеш?
– Святого Миколая шукаю… Але ніхто не каже – де його знайти можна..
– О, та ти не там шукаєш! У себе його шукай! У себе…
– Як у себе? Що ти маєш на увазі? – дівчинка і хата почали змінюватись і розчинятися наче туман.
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Робота над задачею
Петрик знову був один. Він дуже захотів повернутися додому, до мами. І він гірко заплакав. Тієї ж миті знову здійнялася хурделиця. А коли утялася, то побачив хлопчик біля ялинки маленького зайчика. Він попросив Петрика про допомогу
Задача. Готуючись до свята діти прикрашали клас. Петрик вирізав 16 сніжинок, Тетянка – на 4 сніжинки менше, ніж Петрик, а Сергійко – на 8 сніжинок більше, ніж Тетянка. Скільки сніжинок вирізав Сергійко?
2. Фізкультхвилинка
Музична фізкультхвилинка «Падає сніжок»
3. Робота в парах
І ось у нас з’явилося ще одне завдання від самого Миколая. Він дуже любить чемних, працьовитих діток, які допомагають один одному.
4. Робота з геометричним матеріалом
- Петрик дуже хотів повернутися додому до мами. Він ішов по лісу і намагався знайти вихід. І тут він побачив маленьку пухнасту білочку. Вона дуже просила про допомогу
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
Повернувся Петрик додому мовчки. Він все думав над словами, що чув у лісі. А поки думав, зібрав розкидані іграшки, налив молока Мурзику, допоміг мамі посуд прибрати. Та й день швидко проминув.
Заснув хлопчик і наснився йому сон. Ніби до кімнати зайшов той старий, що Петрик йому допоміг і каже: « Дякую тобі, Петрик, що допоміг мені!», потім старий перетворився на хлопчика, що йому Петрик допоміг– «Дякую, тобі Петрику, що допоміг!» – потім хлопчик перетворився на дівчинку. Вона засміялася дзвіночком і каже –« Ну, що Петрику знайшов Миколая?»
Петрику сумно стало. «Напевно, не прийде до мене Миколай, я стільки часу згаяв, а нічого доброго не зробив…». Відразу кімната засяяла дивним світлом. Посеред кімнати стояв чоловік. Його одяг, був наче зроблений з тканини ночі, з зірками, місяцем, що сяяли яскраво. Петрик ніколи не бачив Святого Миколая, але відчув, що це саме він. Миколай дивився на Петрика пронизливим поглядом, ніби читав всі його думки. І цей погляд був якимось знайомим…
– Ти прийшов до мене? Але ж, я нічого доброго не зробив…
– Як не зробив? Старому – допоміг, хлопчику – допоміг, дівчинці, зайчику, білочці помагав, іграшки свої прибрав, мамі допоміг, Мурзика напоїв. І ще багато доброго у своєму житті зробиш! А зараз спи.
Миколай поклав свою долоню Петрикові на голову і той міцно заснув.
Ранком, Петрик прокинувся. Він сидів на ліжку і думав – сон то був, чи ні. А потім зазирнув під подушку і знайшов там свій подарунок. А мама посміхнулась і сказала – ось бачиш, Святий Миколай сам тебе розшукав!
Перегляд відео
Миколай, Миколай ти до нас завітай! (Вже надходить ніч чарівна). Українська дитяча пісня про Святого Миколая.
https://youtu.be/cKWDPBcUrrY