Урок математики у 2 класі на тему "Обчислення значень виразів. Розвязування задач"

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань і вмінь. Доцільно проводити у грудні, напередодні Дня Святого Миколая.
Перегляд файлу

1

 

Урок математики у 2 класі

 

ТЕМА: ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета:

- закріплювати навички  додавання і віднімання двоцифрових чисел;

- розвивати математичні компетентності; вміння розв’язувати приклади і задачі; 

- виховувати почуття відповідальності і взаємодопомоги, любов до природи, турботливе ставлення один до одного, інтерес до уроку математики.

Обладнання: сніжинка для усного рахунку, картки, набір кубиків LEGO

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Діти, чи любите ви казки? Звичайно ж любите. Сьогодні наш урок буде не звичайний, а казковий. Але казка наша теж буде не звичайна, а математична.

Протягом уроку ми будемо розв’язувати приклади та задачі.

  • Скажіть, а яке свято наближається, яке ви з нетерпінням чекаєте? Зараз ми разом із головним героєм казки вирушимо на пошуки Святого Миколая.

Жив собі хлопчик. Звали його Петриком. Ходив Петрик до школи, любив бавитись іграшками, дивитися мультики та слухати казки.

Почалася зима. Тільки-но випав перший сніг, як хлопчик почав питати – а коли до мене прийде Святий Миколай? Мама йому і каже:

– Почекай, коли прийде час, Святий Миколай завітає до тебе! Краще іграшки прибери, мені допоможи, Мурзику молочка налий. І час швидше мине і Святий Миколай побачить, що ти добру справу робиш!

– Ні, це не цікаво, я не хочу чекати, я хочу зараз! – затупав ногами Петрик. Мама нічого не відповіла, тільки головою похитала.

Наступного дня, тільки ранок зазирнув у віконечко, як хлопчик знову почав питати:

– Ну, коли ж прийде Миколай?

Мамо йому як і вчора каже «Ще не час!»

Так тривало кілька днів. Нічого не робив хлопчик, а тільки чекав на подарунки.

***

І ось одного ранку Петрикові набридло чекати. І вирішив він піти з дому і знайти Святого Миколая. Хлопчик одягнувся тепло і вийшов надвір. Але куди ж іти? Де шукати Миколая?

Раптом почалася хурделиця. Вітер закружляв навколо Петрика. Окрім білого снігу хлопчик нічого не бачив. Хурделиця зупинилася також зненацька, як і почалася. Озирнувся Петрик – місце незнайоме, будинків нема, автівок – нема, людей і тих нема. Тільки мовчазний засніжений Ліс навкруги.

І пішов він шукати Святого Миколая.

Довго йшов Петрик, але окрім дерев нічого навкруги не було. Аж раптом побачив хлопчик старого чоловіка.

– Чи не підкажете, як мені знайти Святого Миколая?

– А навіщо він тобі? – здивувався старий.

– Подарунок хочу!

– По-да-ру-нок…Он воно що! А ти, що ж, добрі справи робив? – спитав старий і так зазирнув Петрику в очі, що той почервонів.

– Ну, добре. Допоможи мені– тоді скажу.

– Давайте… – не дуже охоче погодився Петрик.

 

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Усний рахунок
  • Діти, ми теж будемо допомагати Петрикові, щоб він швидше знайшов Святого Миколая.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Учні передають один одному сніжинку та усно виконують обчислення)

 

  • Молодці! Швидко впоралися із завданням. Продовжуємо казку.

 

– Ну, кажіть же, де Святий Миколай живе? – нетерпляче спитав Петрик.

– Хм, Святий Миколай сам знайде тебе! Коли прийде час… – відповів старий і почав розчинятися в повітрі. Все зникло, ніби й не було нічого. Петрик знову стояв один у лісі.

«Говорить, як мама» – досадливо подумав хлопчик і пішов далі.

 

  1. Хвилинка каліграфії

 

Йде Петрик далі. Дерева, дерева, кущі, знов дерева. О, колодязь стоїть серед лісу. А біля нього хлопчик, трохи старший за Петрика. Петрик до хлопчика питається

– Привіт!

– Привіт, малий! Що сам один тут робиш?

– Я Святого Миколая шукаю. Не знаєш, де він мешкає?

Хлопчик посміхнувся і каже.

16грудня 3 9 33 39 93 99 – А ти що, добрі справи робив? – і не по дитячі серйозно подивився на Петрика. Добре, ось допоможи мені – тоді скажу!

– Добре, давай.

 

 

 

 

 

(Записати числа у порядку зростання)

 

 

– Ну, кажи, де Миколая знайти?! – спитав Петрик

– Він сам тебе розшукає, коли час прийде! – посміхнувся хлопець і теж зник разом із хатинкою.

«Знову те саме!» – подумав Петрик. Він втомився і зголоднів. Але треба ж було кудись іти. Ось він і пішов далі.

 

  1. Фізкультхвилинка для очей

Фізкультхвилинка для очей. Автор Ірина Вінніцка

https://youtu.be/9znAKmoG9tg

 

  1. Математичний диктант

Аж бачить хата стоїть, а біля хати дівчинка порається. Побачила Петрика і рукою його мане, іди до мене. Він пішов.

– Що, малий, втомився? Їсти хочеш?

– Угу, хочу…

Математичний диктант-Знайти суму чисел 5 і 5-15 зменшити на 8-Знайти різницю чисел 14 і 6-8 збільшити на 8-Запишинайбільше двоцифрове число-Запишинайбільше одноцифрове число – Ну, заходь до хати. Допоможи мені на стіл зібрати та виконати наступне завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

Петрик допоміг дівчині. І зовсім то неважко було робити, а разом так і весело навіть. Дівчинка нагодувала Петрика, а потім питає.

– А куди ти йдеш?

– Святого Миколая шукаю… Але ніхто не каже – де його знайти можна..

– О, та ти не там шукаєш! У себе його шукай! У себе…

– Як у себе? Що ти маєш на увазі? – дівчинка і хата почали змінюватись і розчинятися наче туман.

 

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Робота над задачею

Петрик знову був один. Він дуже захотів повернутися додому, до мами. І він гірко заплакав. Тієї ж миті знову здійнялася хурделиця. А коли утялася, то побачив хлопчик біля ялинки маленького зайчика. Він попросив Петрика про допомогу

 

Задача. Готуючись до свята діти прикрашали клас. Петрик вирізав 16 сніжинок, Тетянка – на 4 сніжинки менше, ніж Петрик, а Сергійко – на 8 сніжинок більше, ніж Тетянка. Скільки сніжинок вирізав Сергійко?

 

 

Задача Петрик16сн.Тетянка-?, на 4сн. меншеСергійко-?, на 8сн. більше 1)164 = 12(сн.) –Тетянка;2)12 + 8 = 20 (сн.)Відповідь: 20 сніжинок вирізавСергійко.  

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Фізкультхвилинка

Музична фізкультхвилинка «Падає сніжок»

https://youtu.be/h20XWHHm0Ak

 

3.  Робота в парах

І ось у нас з’явилося ще одне завдання від самого Миколая. Він дуже любить чемних, працьовитих діток, які допомагають один одному.

 

 

 

 

 

 

4. Робота з геометричним матеріалом

- Петрик дуже хотів повернутися додому до мами. Він ішов по лісу і намагався знайти вихід. І тут він побачив маленьку пухнасту білочку. Вона дуже просила про допомогу

 

 

 

 

 

 

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Повернувся Петрик додому мовчки. Він все думав над словами, що чув у лісі. А поки думав, зібрав розкидані іграшки, налив молока Мурзику, допоміг мамі посуд прибрати. Та й день швидко проминув.

Заснув хлопчик і наснився йому сон. Ніби до кімнати зайшов той старий, що Петрик йому  допоміг і каже: « Дякую тобі, Петрик, що допоміг мені!», потім старий перетворився на хлопчика, що йому Петрик допоміг– «Дякую, тобі Петрику, що допоміг!» – потім хлопчик перетворився на дівчинку. Вона засміялася дзвіночком і каже –« Ну, що Петрику знайшов Миколая?»

 

Петрику сумно стало. «Напевно, не прийде до мене Миколай, я стільки часу згаяв, а нічого доброго не зробив…». Відразу кімната засяяла дивним світлом. Посеред кімнати стояв чоловік. Його одяг, був наче зроблений з тканини ночі, з зірками, місяцем, що сяяли яскраво. Петрик ніколи не бачив Святого Миколая, але відчув, що це саме він. Миколай дивився на Петрика пронизливим поглядом, ніби читав всі його думки. І цей погляд був якимось знайомим…

– Ти прийшов до мене? Але ж, я нічого доброго не зробив…

– Як не зробив? Старому – допоміг, хлопчику – допоміг, дівчинці, зайчику, білочці  помагав, іграшки свої прибрав, мамі допоміг, Мурзика напоїв. І ще багато доброго у своєму житті зробиш! А зараз спи.

Миколай поклав свою долоню Петрикові на голову і той міцно заснув.

Ранком, Петрик прокинувся. Він сидів на ліжку і думав – сон то був, чи ні. А потім зазирнув під подушку і знайшов там свій подарунок. А мама посміхнулась і сказала – ось бачиш, Святий Миколай сам тебе розшукав!

Як попрацювали?  

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд відео

 Миколай, Миколай ти до нас завітай! (Вже надходить ніч чарівна). Українська дитяча пісня про Святого Миколая.

https://youtu.be/cKWDPBcUrrY

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
1270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку