План-конспект уроку з образотворчого мистецтва. На тему: «Українська писанка. Техніка витинанка» (контрольний урок)

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про свято Великодня; продовжувати ознайомлення другокласників з мистецтвом витинанки, з Великодніми звичаями та обрядами; навчити дітей вирізати прості витинанки; закріплювати навички роботи з ножицями, папером; удосконалювати вміння витинати отвори різної форми; виховувати інтерес до народних звичаїв і традицій, національну гідність, гордість за свій народ.

Обладнання: двосторонній кольоровий папір, білий аркуш паперу формату А4, ножиці, клей, олівець, пензлик, серветка для рук, ілюстрації із зображенням писанок, зразки витинанок.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Перегляд файлу

Тема.Українська писанка. Техніка витинанка

Клас:2

Мета: поглибити знання учнів про свято Великодня; продовжувати ознайомлення другокласників з мистецтвом витинанки, з Великодніми звичаями та обрядами; навчити дітей вирізати прості витинанки; закріплювати навички роботи з ножицями, папером; удосконалювати вміння витинати отвори різної форми; виховувати інтерес до народних звичаїв і традицій, національну гідність, гордість за свій народ.

Обладнання: двосторонній кольоровий папір, білий аркуш паперу формату А4, ножиці, клей, олівець, пензлик, серветка для рук, ілюстрації із зображенням писанок, зразки витинанок.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Актуалізація опорних знань учнів

Яке свято українці нещодавно відсвяткували?

Які головні атрибути цього свята?

Що зазвичай зображують на пасхальних крашанках??

Які є види пасхальних яєць?

ІІ . Повідомлення теми та мети уроку

1. Відгадування ребусів.

Картинки по запросу ребус писанкаКартинки по запросу ребус писанка

Сьогодні на уроці ми поговоримо про Великодні свята та виготовимо писанок до цього свята у техніці витинанки.

2. Бесіда з учнями.

— Що ви пам’ятаєте про свято Великодня? (Відповіді дітей.)

— Тиждень перед Великоднем називають Білим, або Чистим. У ці дні в господарстві все чистять, білять хату, розмальовують, прикрашають. Найважливіший день — четвер. Його називають Страсним, або Чистим. У суботу печуть паску — великий, гарно випечений хліб, який символізує вічність людського

 Невід’ємною частиною Великоднього стола є писанка. З писанок розпочинався Великодній сніданок у кожній українській оселі.

Назва «писанка» походить від слова «писати».

Писанка — яйце, поверхня якого покрита різнокольоровим розписом з допомогою воску та барвників.

Ще існують мальованки, крапанки, крашанки, дряпанки (демонстрація).

Мальованка — яйце, розмальоване фарбами, аквареллю, гуашшю за допомогою пензлика.

Крапанка — на поверхню яйця наносять крапочки воску, а після занурюють його у фарбу.

Крашанка — яйце, пофарбоване в один колір.

Дряпанка — на поверхні яйця, пофарбованого в темний колір, голкою або іншим гострим предметом видряпується візерунок, орнамент.

Кожен колір у писарстві має символічне значення:

 • червоний — радість, любов, вогонь небесний;

 • жовтий, оранжевий — достигле зерно, врожай, тепло, світло, надія на

краще життя, місяць і зорі;

 • зелений — колір весни, пробудження природи, багатство рослинного та

тваринного світу, надія на майбутній урожай;

 • блакитний — небо, повітря, вода, сила і здоров’я, здоровий дух;

 • коричневий — земля, щедрість, урожай;

 • білий — чистота і світлість людської душі;

 • чорний — нескінченність життя людини, продовження його в потойбічному світІ.

3. Розповідь учителя

— А чи знаєте ви, що існує музей писанки?

Єдиний у світі музей писанки знаходиться у Коломиї. Його називають Восьмим чудом України. Це найбільше у світі кольорове яйце — заввишки 13 і в діаметрі 10 м — стало візиткою Коломиї і приваблює відвідувачів з усіх країн.

Фізкультхвилинка

ІІІ. Демонстрування та аналіз зразка

(Повторення техніки безпеки)

Інструктаж учителя

— Розгорніть робочі альбоми  на с. 61 і розгляньте порядок виконання витинанки-писанки.

 • Складіть аркуш паперу навпіл.

 • Домалюйте половину яйця до лінії згину (або скористуйтеся шаблоном).

 • Виберіть та позначте половину симетричного візерунка.

 • Виріжте витинанку. Розгорніть.

 • Наклейте витинанку на кольоровий картон або папір.

C:\Users\A\Downloads\Nj54cdpdM8g.jpg

IV.  Практична робота учнів

- Учні самостійно за допомогою зразків створюють українську писанку технікою витинанка

C:\Users\A\Downloads\Nj54cdpdM8g.jpg
 


Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Час настав відпочивать.

Руки — вгору, руки — вниз,

В різні боки покрутись.

А тепер — всі руки в боки

І, як жабки, скоки-скоки!

Раз — присіли,

Два — всі встали.

Знову жабки поскакали!

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Знову треба працювати!

 

 

 


 

VІ. Підсумок уроку. Виставка та оцінювання робіт

— Чому був присвячений наш урок?

— З яким настроєм ви працювали?

— Як ще називають Великдень?

— Як називають тиждень перед святом?

— Що є обов’язковим атрибутом цього свята?

— Як вітаються цього дня?

— Які види писанок ви знаєте?

— Як писанка вшановується українцями?

— Ось які прислів’я склали люди про Великдень.

VІІ . Прибирання робочих місць

 

 

 

 

docx
Додано
20 листопада 2019
Переглядів
1704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку