Урок – презентація.
Тема уроку: Архітектура. Архітектурний образ.
Практична робота: Казковий замок моєї мрії.
Мета уроку:
навчальна: ознайомлювати учнів із культовою архітектурою;
пояснювати значення силуету в архітектурі;
розвивалъна: формувати у дітей вміння сприймати, розрізняти й
аналізувати характерні особливості силуетної форми;
розвивати дрібну моторику руки;
виховна: виховувати в учнів дбайливе і шанобливе ставлення до
пам'яток архітектури та історії; розвивати естетичне
сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток
допитливості.
Обладнання: фотографії та репродукції картин із зображеннями різних видів
культових споруд; навчальні роботи з методичного фонду.
Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка;
гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання
рук і пензлів; палітра;
Тип уроку: комбінований урок.
Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота па базі
засвоєного матеріалу.
ХІД УРОКУ :
Сьогодні на уроці ми спробуємо передати архітектурний образ в мистецтві й ознайомимося з культовою архітектурою та виконати творче завдання:
( Практична робота: « Казковий будиночок.» )
III. Мотивація навчальної діяльності
Актуалізація опорних знань і вмінь
Запитання
• Що таке архітектура і для чого вона потрібна людям?
• Які види архітектурних споруд ви знаєте?
Архітектура (від грец. «архітектор» -- «зодчий», «будівничий») — мистецтво створення (проектування й побудови) будинків, споруд та їхніх комплексів, різноманітні споруди.
(Учні роблять запис у словниках з образотворчого мистецтва.)
Види архітектурних споруд — це і гігантські піраміди, і величні храми, І і суворі фортеці, і витончені палаци, і скромні альтанки, і багато інших споруд.
Як сказав видатний письменник Віктор Гюго: « Архітектура – це визначна,
кам'яна книга людства.»
Ці сторінки можна гортати безкінечно і щоразу знаходячи, щось нове і дивне.
Ось і сьогодні ми помандруємо сторінками цієї книги і вона нам відкриє свої таєм-ниці, а саме поняття : Архітектурного образу
Що ж відображає архітектурні образи:
Архітектура не зображує і не відтворює дійсність, а створює художній архітектурний образ.
Давайте подивимось фрагмент відефільму ( Архітектурні образи різних епох. )
Коментар до відеофільму:
Створюючи архітектурний образ митці використовують різні засоби архітектурної композиції. Архітектурні образи відображають стиль історичної епохи, самобутність та особливості світосприйняття їх творців.Саме в архітектурі найточніше відображуються художні ідеали певного історичного періоду. За певними елементами ми визначаємо до якої епохи належить архзітектурна споруда. Кожна епоха має своє архітектурне оьличчя – її стиль.
Передивляючись світлини, ми бачимо стилі архітектурних споруд:
- романський;
Серед цих вікивих споруд, замків, палаців, витончених альтанок, величних храмів та звичайних будівель, які пеоегортаються неначе казкові образи на наших очах, є пам'ятниками своєї епохи, в цих архітектурних спорудах митцем враховані звичаї та релігійні вірування, технічні здобутки народу.
Ці споруди мають спільні риси, які виражені мовою архітектури, а саме:
Вдивіться в ці споруди, вони неначе казкові споруди, іграшкові будиночки, що ожили, їх створили руки майстрів зодчества.
Велич, краса, помпезність, неприступність, загадковість – ось основні риси архітектурних образів, епохальність.
А тепер детальніше проаналізуємо, що визначає архітектурний образ. Це засоби архітектурної композиції:
Аналізуючи побачене, можна зробити такий висновок: закони архітектури це:
Осьми і познайомились з архітектурним образом в мистецтві. Пропоную Вам уявити, що ми - проектна організація, і нам треба створити проект казкового замкку або будинку, та вписати будівлю в існуючий ландшафт.
У кожного з Вас є планшт на якому, вже розташована ландшафтна композиція.
Малюнок виконуй у такій послідовності:
1. Визнач лінію горизонту. Побудуй замок за двома точками сходження у кутовому положенні, як сполучення геометричний тіл.
3. У кольорі роботу виконуй одразу по всій площині аркуша технікою
«по вологому». Намагайся правильно передати забарвлення і об'єм форм.
4. Детально промалюй передній план, закінчуй в техніці «по сухому».
Коментар:
Учні по черзі демонструють свої роботи і розповідають, яку головну думку вони хотіли передати. Клас спільно обговорює роботи, під керівництвом учителя визначає, як ще можна було передати задум автора.
Із малюнків створюють виставку «Казкове місто».
Намалювати композицію на тему «Замок Середньовіччя».