Урок " Казковий замок моєї мрії"

Про матеріал
З уроку можна дізнатися як за допомогою олівця та фарб намалюй казковий замок. Також дізнаєтесь про те, що замок будували зазвичай на пагорбі, що височів над місцевістю? Він мав слугувати надійною спорудою, аби вороги не могли до нього дістатися. Саме тому замок був оточений ровом із водою, мав високі стіни і вежі у декілька рядів, підйомний міст. Ось такий замок ми і намалюємо!
Перегляд файлу

Урок – презентація.

 

Тема уроку:   Архітектура. Архітектурний образ.

Практична робота:     Казковий замок  моєї  мрії.

Мета уроку:

                        навчальна: ознайомлювати учнів із культовою архі­тектурою;   

                                            пояснювати значення силуету в архітектурі;

                      розвивалъна: формувати у дітей вміння сприймати, розрізняти й   

                                            аналізувати характерні особливості силу­етної форми;  

                                            розвивати дрібну моторику руки;

                     виховна: виховувати в учнів дбайливе і шанобливе ставлення до  

                                           пам'яток архітектури та історії; розвивати естетичне       

                                          сприйняття навколишнього світу; стимулю­вати розвиток  

                                          допитливості.

Обладнання: фотографії та репродукції картин із зображеннями різних видів  

                                       культових споруд; навчальні роботи з ме­тодичного фонду.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олі­вець; гумка;

                                      гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання    

                                      рук і пензлів; палітра;

Тип уроку:   комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота па базі  

                                                   засвоєного матеріалу.

ХІД УРОКУ :

 

  1.                Організаційний момент
  2.            Оголошення теми уроку

 

Сьогодні на уроці ми спробуємо передати  архітектурний образ в мистецтві й ознайомимося з культовою архітектурою та виконати творче завдання:

 ( Практична робота: « Казковий будиночок.» )

 

III.       Мотивація навчальної діяльності

 

             Актуалізація опорних знань і вмінь

          Запитання

                  Що таке архітектура і для чого вона потрібна людям?

                  Які види архітектурних споруд ви знаєте?

 

    Архітектура (від грец. «архітектор» -- «зодчий», «будівничий») — мистецтво створення (проектування й побудови) будинків, споруд та їхніх комплексів, різноманітні споруди.

(Учні роблять запис у слов­никах з образотворчого мистецтва.)

 

Види архітектурних споруд  — це і гігантські піраміди, і величні храми, І і суворі фортеці, і витончені палаци, і скромні альтанки, і багато інших споруд.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 

Як сказав видатний письменник Віктор Гюго: « Архітектура – це визначна,

кам'яна книга людства.»

Ці сторінки можна гортати безкінечно і щоразу знаходячи, щось нове і дивне.

Ось і сьогодні ми помандруємо сторінками цієї книги і вона нам відкриє свої таєм-ниці, а саме поняття : Архітектурного образу

Що ж відображає архітектурні образи:

 

  1.               Стиль історичної епохи.
  2.               Самобутність і особливість споруди.

 

Архітектура не зображує і не відтворює дійсність, а створює художній  архітектурний образ.

 

Давайте подивимось фрагмент відефільму ( Архітектурні образи різних епох. )

Коментар до відеофільму:

    Створюючи архітектурний образ митці використовують різні засоби архітектурної композиції. Архітектурні образи відображають стиль історичної епохи, самобутність та особливості сві­тосприйняття їх творців.Саме в архітектурі найточніше відображуються  художні ідеали певного історичного періоду. За певними елементами ми визначаємо до якої епохи належить архзітектурна споруда. Кожна епоха має своє архітектурне оьличчя – її стиль.

  Передивляючись світлини, ми бачимо стилі архітектурних споруд:
-  романський;

  •   готичний;
  •   бароко;
  •   класицизм;
  •   ренсанс.

  Серед цих вікивих споруд, замків, палаців, витончених альтанок, величних храмів та звичайних будівель, які пеоегортаються неначе казкові образи  на наших очах, є пам'ятниками своєї епохи, в цих архітектурних спорудах митцем враховані звичаї та релігійні вірування, технічні здобутки народу.

   Ці споруди мають спільні риси, які виражені мовою архітектури, а саме:

  1.   Об'ємність споруди
  2.   Пропорції
  3.   Ритм споруди
  4.   Куполи тощо.

   Вдивіться в ці споруди, вони неначе казкові споруди, іграшкові будиночки, що ожили, їх створили руки майстрів зодчества.

   Велич, краса, помпезність, неприступність, загадковість – ось основні риси архітектурних образів, епохальність.

 

   А тепер детальніше проаналізуємо, що визначає архітектурний образ. Це засоби архітектурної композиції:

  1.   Конструкційність
  2.   Форма
  3.   Декоративні елементи
  4.   Ритм

 

   Аналізуючи побачене, можна зробити такий висновок: закони архітектури це:

  1.           Міцність і консруктивність, тобто основа, кістяк, фундамент споруди.
  2.           Краса і художня виразність творчого задуму архітектора, тобто її зовнішній вигляд.
  3.           Корисність і функціональність, що створюють задоволення для людини як зовні, так і всередині споруди.

 

  1. Творча робота: «Казковий замок моєї мрії».

   Осьми і познайомились з архітектурним образом в мистецтві. Пропоную Вам уявити, що ми  - проектна організація, і нам треба створити проект казкового замкку або будинку, та вписати будівлю в існуючий ландшафт.

   У кожного з Вас є  планшт на якому, вже розташована ландшафтна композиція.

Малюнок виконуй у такій послідовності:

1. Визнач лінію горизонту. Побудуй замок за двома точками сходження у кутовому положенні, як сполучення геометричний тіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Намалюй вікна, двері і другорядні елементи композиції за законами перспективи. Заверши малюнок олівцем.

3. У кольорі роботу виконуй одразу по всій площині аркуша технікою

«по вологому». Намагайся правильно передати забарвлення і об'єм форм.

 

 

4. Детально промалюй передній план, закінчуй в техніці «по сухому».

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумки уроку.

Коментар:

Учні по черзі демонструють свої роботи і розповідають, яку головну думку вони хотіли пе­редати. Клас спільно обговорює роботи, під керівництвом учителя визначає, як ще можна було пере­дати задум автора.

Із малюнків створюють ви­ставку «Казкове місто».

 

  1. Домашнє завдання.

 

Намалювати композицію на тему «Замок Середньовіччя».

 

 

 

 

doc
Додано
30 листопада 2019
Переглядів
9359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку