План-конспект уроку з теми "Алгоритми з розгалуженнями" 5 клас

Про матеріал
План конспект уроку уроку з інформатики, в якому широко використовуються міжпредметні зв'язки з математикою, БЖД, українською мовою. До уроку є презентація, картки з основною частиною конспекту учня та завдання самостійної роботи, яку діти виконували на попередньому уроці.
Перегляд файлу

5 клас

План-конспект уроку

Тема: Алгоритми з розгалуженнями

Мета роботи:

формувати предметні компетентності: розуміння сутності поняття розгалуження; Розуміння відмінностей між повним та неповним розгалуженнями; уміння складати, виконувати, змінювати алгоритми з розгалуженнями;

розвивати ключові компетентності:

  •                 Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій ( застосування логічного, алгоритмічного, структурного та системного мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій);
  •                 Інформаційно-комунікаційна компетентність (уміння подавати алгоритми в певному формальному вигляді та виконувати їх; використовувати в алгоритмах алгоритмічну структуру розгалуження);
  •                 Навчання впродовж життя ( розвиток алгоритмічного мислення: вміння визначати послідовність дій,  які необхідно виконати для розв’язання певної задачі; обирати оптимальний алгоритм розв’язання задачі);

Очікувані результати: учні повинні уміти складати, налагоджувати, тестувати програми з розгалуженням.

Обладнання: комп’ютер зі встановленим середовищем програмування Scratch 2, презентація до уроку, проектор та екран, картки із самостійною роботою, чисті аркуші паперу.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Хід уроку

  1. Організаційний етап.
    1. перевірка готовності учнів до уроку
    2. привітання.

 

  1. Перевірка домашнього завдання

Слайд 1.

Інтерактивна вправа «Команди і виконавці»


  • Середовище
  • Алгоритм
  • Скрипт
  • Виконавець
  • Команда
  • Спрайт
  • Проект
  • Скретч

Слайд 2.

Вправи для очей.  Рухи  очима вгору, вниз, ліворуч, праворуч та по колу. Закрити очі та порахувати до 10.

 

 

  1. Актуалізація опорних знань

Аналіз самостійної роботи

Слайд 3.

  1. Дайте визначення таким поняттям:

1.Команда

Г) це повідомлення, яке спонукає до виконання певної дії

2.Виконавець

А) об’єкт, здатний виконати задані йому команди.

3.Система команд виконавця

Б) набір команд, які може виконати даний виконавець.

4.Алгоритм.

 

В) це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі.

  1. У якій формі (яким способом ) можна подати алгоритм?

Графічно ( блок-схеми, рисунок), словесно (письмово, усно)

 

  1. Подай алгоритм обчислення значення виразу    у вигляді блок-схеми ( графічним способом) та обчисліть його.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа « Логічні висловлювання»

Слайд 4 – 8.

оголошення теми уроку. Слайд 9

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

Слайд 10

Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання (умови), називається розгалуженням.

Слайд 11

Умовою називають логічне висловлювання, з якого починають будувати алгоритмічну структуру розгалуження. На блок-схемах умову записують у блоці, що має форму ромба.

Розглянемо приклад запропонований на слайді12

В алгоритмах використовують розгалуження двох видів: повне розгалуження і неповне розгалуження.

Слайд 13.

Виконання повного розгалуження відбувається так: виконавець виконує команду перевірки умови:  якщо результат виконання цієї команди Так, то виконавець виконує послідовність команд 1, після чого переходить до виконання першої команди наступного фрагмента алгоритму; якщо результат виконання цієї команди Ні, то виконавець виконує послідовність команд 2, після чого також переходить до виконання першої команди наступного фрагмента алгоритму.

Слайд 14. Завдання на повне розгалуження

Слайд 15

Виконання неповного розгалуження відбувається так: виконавець виконує команду перевірки умови: якщо результат виконання цієї команди Так, то виконавець виконує послідовність команд 1, після чого переходить до виконання першої команди наступного фрагмента алгоритму; якщо результат виконання цієї команди Ні, то виконавець переходить до виконання першої команди наступного фрагмента алгоритму.

Слайд 16 Завдання на неповне розгалуження

 

  1. Закріплення знань. Практична частина.

Виконання завдань з підручника  с.169 № 3;5.

 

Слайд  17. Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Вправи для очей.

 

  1. Підсумок уроку.

Слайд 18 Виконайте «Загадкову інструкцію»

Обговорення результатів.

Яке розгалуження було  у вправі?  Якою командою в середовищі Скретч воно задається?

Який ще типи розгалуження вам відомий? Якою командою в середовищі Скретч воно задається?

 

  1. Домашнє завдання. Конспект вивчити, с.169 № 4;6.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. asdrasd jyguyfgs
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
10927
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку