5 клас
План-конспект уроку
Тема: Алгоритми з розгалуженнями
Мета роботи:
формувати предметні компетентності: розуміння сутності поняття розгалуження; Розуміння відмінностей між повним та неповним розгалуженнями; уміння складати, виконувати, змінювати алгоритми з розгалуженнями;
розвивати ключові компетентності:
Очікувані результати: учні повинні уміти складати, налагоджувати, тестувати програми з розгалуженням.
Обладнання: комп’ютер зі встановленим середовищем програмування Scratch 2, презентація до уроку, проектор та екран, картки із самостійною роботою, чисті аркуші паперу.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Хід уроку
Слайд 1.
Інтерактивна вправа «Команди і виконавці»
Слайд 2.
Вправи для очей. Рухи очима вгору, вниз, ліворуч, праворуч та по колу. Закрити очі та порахувати до 10.
Аналіз самостійної роботи
Слайд 3.
1.Команда |
Г) це повідомлення, яке спонукає до виконання певної дії |
2.Виконавець |
А) об’єкт, здатний виконати задані йому команди. |
3.Система команд виконавця |
Б) набір команд, які може виконати даний виконавець. |
4.Алгоритм.
|
В) це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі. |
Графічно ( блок-схеми, рисунок), словесно (письмово, усно)
Вправа « Логічні висловлювання»
Слайд 4 – 8.
оголошення теми уроку. Слайд 9
Слайд 10
Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання (умови), називається розгалуженням.
Слайд 11
Умовою називають логічне висловлювання, з якого починають будувати алгоритмічну структуру розгалуження. На блок-схемах умову записують у блоці, що має форму ромба.
Розглянемо приклад запропонований на слайді12
В алгоритмах використовують розгалуження двох видів: повне розгалуження і неповне розгалуження.
Слайд 13.
Виконання повного розгалуження відбувається так: виконавець виконує команду перевірки умови: якщо результат виконання цієї команди Так, то виконавець виконує послідовність команд 1, після чого переходить до виконання першої команди наступного фрагмента алгоритму; якщо результат виконання цієї команди Ні, то виконавець виконує послідовність команд 2, після чого також переходить до виконання першої команди наступного фрагмента алгоритму.
Слайд 14. Завдання на повне розгалуження
Слайд 15
Виконання неповного розгалуження відбувається так: виконавець виконує команду перевірки умови: якщо результат виконання цієї команди Так, то виконавець виконує послідовність команд 1, після чого переходить до виконання першої команди наступного фрагмента алгоритму; якщо результат виконання цієї команди Ні, то виконавець переходить до виконання першої команди наступного фрагмента алгоритму.
Слайд 16 Завдання на неповне розгалуження
Виконання завдань з підручника с.169 № 3;5.
Слайд 17. Робота за комп’ютером
Вправи для очей.
Слайд 18 Виконайте «Загадкову інструкцію»
Обговорення результатів.
Яке розгалуження було у вправі? Якою командою в середовищі Скретч воно задається?
Який ще типи розгалуження вам відомий? Якою командою в середовищі Скретч воно задається?
1