Тема уроку: Кристалічні та аморфні тверді тіла. Температура плавлення.
Клас: 8-й клас
Мета уроку:
-
Ознайомити учнів із поняттями "кристалічні тіла" та "аморфні тіла", їхньою будовою та властивостями.
-
Розглянути основні властивості кристалічних і аморфних структур.
-
Вивчити явище плавлення та його зв'язок із температурою плавлення речовин.
Хід уроку:
Вступ (5 хвилин):
-
Повторення попередніх знань: учитель питає учнів, що вони вже знають про тверді, рідкі та газоподібні стани речовини, чим відрізняється кристалічна структура від аморфної.
Основна частина (35 хвилин):
-
Кристалічні та аморфні тіла:
-
Визначення кристалічних та аморфних тіл.
-
Порівняння структури кристалічних і аморфних тіл.
-
Приклади кристалічних та аморфних речовин: кристалічні - сіль, цукор; аморфні - скло, пластик.
-
Властивості кристалічних та аморфних тіл: рівномірність будови, твердість, ламкість.
-
Температура плавлення:
-
Визначення поняття "температура плавлення".
-
Взаємозв'язок температури плавлення та структури речовини.
-
Дослідження впливу температури на стан речовини за допомогою діаграми залежності стану речовини від температури.
-
Пояснення явища плавлення на прикладі води та інших речовин.
Активна робота учнів (15 хвилин): 5. Лабораторний експеримент:
-
Учні використовують термометри для вимірювання температури плавлення різних речовин (наприклад, парафіну, смоли, цукру). Після експерименту обговорюють отримані результати.
-
Робота в групах:
-
Учні роблять доповіді про властивості та застосування кристалічних і аморфних речовин. Після доповідей відбувається обговорення та взаємне питання-відповідь між групами.
Заключна частина (10 хвилин):
-
Підсумок уроку:
-
Учитель підводить підсумки уроку, наголошуючи на важливості знання властивостей кристалічних та аморфних тіл у повсякденному житті та промисловості.
-
Домашнє завдання (5 хвилин):
-
Учні повинні підготувати коротку письмову відповідь на питання: "Які властивості кристалічних та аморфних тіл ви вважаєте найважливішими для їхнього використання в різних сферах життя?"
Цей урок допоможе учням не лише засвоїти теоретичні знання про кристалічні та аморфні тіла та температуру плавлення, але й заохочуватиме їх брати активну участь у власному навчанні через лабораторні експерименти та групову роботу.