План-конспект«Узагальнення з розділу «Культура України кінця 18 – першої половини 19 ст.»

Про матеріал
Узагальнення з розділу «Культура України кінця 18 – першої половини 19 ст. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 9-го класу

Підготувала учитель історії 

Сафроненко Тетяна Олегівна

Тема. Узагальнення з розділу «Культура України кінця 18 – першої половини 19 ст.»

Мета: узагальнити та систематизувати знання з розділу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичними джерелами та контурними картами; вміння працювати в парах та малих групах; формувати повагу до історичного минулого України та її культурних здобутків.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

                      застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;

                      називати головні події періоду;

                      характеризувати історичних діячів періоду;

                      показувати на історичній карті місця головних подій історичного періоду;

                      висловлювати власні судження щодо культурних здобутків України.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок

Обладнання: підручник, контурні карти, роздатковий та ілюстративний матеріал, додаткові історичні джерела.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Пазли».

         Перейдіть за посиланням та зберіть пазли.

         Що зображено на картині?

         Що вам відомо про ці зображення?

         Які ще картини вам відомі?

         Яких художників 18-19 століття ви запам’ятали?

         Під зображенням зліва дата і підпис автора: 1844. Т. Шевченко. Посередині назва: Судня рада. Зліва від неї пояснювальний текст Шевченка до офорта:

         Отаман збира на село громаду коли що трапиться незвичайне на раду і суд, коло оранди або на майдані, громада, порадивши і посудивши добре і давши мир ворогам чи то кару, розходиться, п’ючи по чарци позвової.

          

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Методом жеребкування учитель ділить клас на кілька малих груп. Кожна група отримуватиме завдання. Виграє та група, яка швидше і вірно виконає усі завдання.

  1. Основна частина.
  1. Кросворд.

         Розгляньте портрети історичних діячів та розгадайте кросворд.

  1. Робота з контурною картою.

         Позначте місця, де діяли університети.

         Підпишіть місце, де було відкрито перший стаціонарний театр; підпишіть рік цієї події.

         Підпишіть назви міст, у яких виникли перші професійні театри.

         Позначте літерами місця видатних архітектурних пам’яток:

       будинок університету Святого Володимира(А);

       Ратуша на площі Ринок(Б);

       Палац Кирила Розумовського (В).

 

  1. Вправа «Галерея».

         Розгляньте зображення.

         Підпишіть їх назви та автора.

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа «Поверни додому».

         Запишіть відповідні літери у клітинках біля міст, у яких знаходяться архітектурні пам’ятки.

  1. Вправа «Знайди слова».

         Знайдіть слова, що стосуються культури та науки України кінця 18 – початку 19 століття.

  1. Узагальнення та систематизація знань.

 

Наприкінці ХVІІІ — у першій половині ХІХ ст. розвиток української культури відбувався під впливом західноукраїнських культурних явищ та політики, яку здійснювали на українських землях Австрійська та Російська імперії.

   В освіті імперськими урядами було здійснено реформи, які мали на меті змінити її відповідно до потреб часу. Становище в освітній сфері на західноукраїнських землях унаслідок шкільних реформ Габсбургів

було дещо кращим, ніж у Наддніпрянщині.

 Наукові досягнення цього періоду стали проявом високого рівня можливостей українських учених. Протягом першої половини XIX ст. виникла нова українська література, яка зробила вагомий внесок у формування національної культури, стала важливим чинником українського націотворення.

.

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».

         Назвіть три імені, яких вважаєте найбільш видатними діячами періоду.

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Повторити вивчений матеріал
  2. Готуватися до тематичного оцінювання з теми

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку