Конспект уроку
з історії України
для 9-го класу
Підготувала учитель історії
Сафроненко Тетяна Олегівна
Тема. Узагальнення з розділу «Культура України кінця 18 – першої половини 19 ст.»
Мета: узагальнити та систематизувати знання з розділу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичними джерелами та контурними картами; вміння працювати в парах та малих групах; формувати повагу до історичного минулого України та її культурних здобутків.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
− застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
− називати головні події періоду;
− характеризувати історичних діячів періоду;
− показувати на історичній карті місця головних подій історичного періоду;
− висловлювати власні судження щодо культурних здобутків України.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок
Обладнання: підручник, контурні карти, роздатковий та ілюстративний матеріал, додаткові історичні джерела.
Хід уроку
− Перейдіть за посиланням та зберіть пазли.
− Що зображено на картині?
− Що вам відомо про ці зображення?
− Які ще картини вам відомі?
− Яких художників 18-19 століття ви запам’ятали?
− Під зображенням зліва дата і підпис автора: 1844. Т. Шевченко. Посередині назва: Судня рада. Зліва від неї пояснювальний текст Шевченка до офорта:
− Отаман збира на село громаду коли що трапиться незвичайне на раду і суд, коло оранди або на майдані, громада, порадивши і посудивши добре і давши мир ворогам чи то кару, розходиться, п’ючи по чарци позвової.
−
Методом жеребкування учитель ділить клас на кілька малих груп. Кожна група отримуватиме завдання. Виграє та група, яка швидше і вірно виконає усі завдання.
− Розгляньте портрети історичних діячів та розгадайте кросворд.
− Позначте місця, де діяли університети.
− Підпишіть місце, де було відкрито перший стаціонарний театр; підпишіть рік цієї події.
− Підпишіть назви міст, у яких виникли перші професійні театри.
− Позначте літерами місця видатних архітектурних пам’яток:
● будинок університету Святого Володимира(А);
● Ратуша на площі Ринок(Б);
● Палац Кирила Розумовського (В).
− Розгляньте зображення.
− Підпишіть їх назви та автора.
|
|
|
|
|
|
|
|
− Запишіть відповідні літери у клітинках біля міст, у яких знаходяться архітектурні пам’ятки.
− Знайдіть слова, що стосуються культури та науки України кінця 18 – початку 19 століття.
Наприкінці ХVІІІ — у першій половині ХІХ ст. розвиток української культури відбувався під впливом західноукраїнських культурних явищ та політики, яку здійснювали на українських землях Австрійська та Російська імперії.
В освіті імперськими урядами було здійснено реформи, які мали на меті змінити її відповідно до потреб часу. Становище в освітній сфері на західноукраїнських землях унаслідок шкільних реформ Габсбургів
було дещо кращим, ніж у Наддніпрянщині.
Наукові досягнення цього періоду стали проявом високого рівня можливостей українських учених. Протягом першої половини XIX ст. виникла нова українська література, яка зробила вагомий внесок у формування національної культури, стала важливим чинником українського націотворення.
.
− Назвіть три імені, яких вважаєте найбільш видатними діячами періоду.