ПЛАН-КОНСПЕКТ з історії на тему: «Не вір очам своїм!»
Мета: поглибити знання учнів з історії, розширювати їх кругозір; розвивати пам'ять, вміння швидко здійснювати аналіз, логічно мислити, працювати в команді; розвитку пізнавальних здібностей, створенню умов для самореалізації, спонукати учнів до самоосвіти та самовдосконалення; виховувати повагу до знань, почуття взаємоповаги, товариськості, формувати розуміння того, що лише освічена, всебічно розвинена особистість може досягти успіху в сучасному світі.
1
ДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД
"ДИТЯЧИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ
(СПЕЦІАЛЬНИЙ) САНАТОРІЙ "ЛЮСТДОРФ"
МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ
інтелектуальної гри з історії
для учнів
на тему: «Не вір очам своїм!»
Свірська Людмила Іванівна
---------------------------------- вчитель історії l категорії
ЗОШ І-ІІ ступенів
…………………………….санаторія «Люстдорф»
Одеса – 2016 рік
Дата ___/____/ 2016 Клас 5-9
Мета: поглибити знання учнів з історії, розширювати їх кругозір; розвивати пам’ять, вміння швидко здійснювати аналіз, логічно мислити, працювати в команді; розвитку пізнавальних здібностей, створенню умов для самореалізації, спонукати учнів до самоосвіти та самовдосконалення; виховувати повагу до знань, почуття взаємоповаги, товариськості, формувати розуміння того, що лише освічена, всебічно розвинена особистість може досягти успіху в сучасному світі.
Обладнання: стільці для учасників, стіл, ноутбук, екран, засоби проектування, секундомір, аркуші паперу, ручки, конверти із запитаннями, скринька.
Форма проведення: інтелектуальний конкурс.
Місце проведення: клуб санаторія «Люстдорф».
Тривалість заходу: 50 хвилин.
Умови гри: грають 2 команди по 7 гравців. Кожна команда має назву та капітана. Гра проходить у 9 турів та оцінюється журі.
Хід заходу
І. Вступна частина. (Слайд №1)
Ведуча. Доброго дня, шановні пані та панове! Запрошуємо вас на змагання справжніх інтелектуалів – гру «Не вір очам своїм!». Мабуть, усі ви погодитеся, що знати все – неможливо. Але без ерудиції, вміння логічно мислити, практично використовувати власні знання, шукати і знаходити необхідну інформацію в сучасному світі не обійтися. Саме цього ми маємо навчити і навчаємо наших учнів. А найвища нагорода для вчителя – коли його можуть перевершити власні вихованці. Тож сьогодні ми перевіримо, чи зможуть наші знавці впоратися питаннями, які для них підготували педагоги.
ІІ. Основна частина.
«Жеребкування».)
Хто з команд перший дасть правильну відповідь, той першим починає відповідати.
І тур «Розминка». (Слайд №2)
Розминка – за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал
ІІ тур «Зайве». (Слайди №3-9)
Питання 1.
Портрети князів: Володимир, Святослав, Аскольд , Олег
Вірна відповідь:
Аскольд - зайвий. Аскольд був князем з династії Києвичів, а інші князї – з династії Рюриковичів.
Питання 2.
Іісус Христос, Перун, Стрибог
Вірна відповідь:
Це - Іісус Христос, а інші –язичницькі боги давніх славян.
Питання 3.
Вірна відповідь:
Зайвий храм №2. Він – романського стилю, інші храми готичного стилю.
ІІІ тур «Подивись і скажи». (Слайди №10-14)
За кожну правильну відповідь 1 бал.
Питання 1
Вірна відповідь:
Портрет князя Ярослава Мудрого.
Питання 2
Вірна відповідь:
Поруч з княгинею Ольгою зображено її сина Святослава.
ІV тур «Хто сказав?». (Слайди №15-21)
Кому належить крилатий вислів (за кожну правильну відповідь 1 бал):
V тур «Що було раніше?» (Слайди №22-34)
«Що було раніше?» (за кожну правильну відповідь 1 бал).
VІ тур «Впізнай хто це». (Слайди №25-14)
За кожну правильну відповідь 1 бал.
Де від турецьких яничар погрому врятував
Украйни та козацтва мачуху Річ Посполиту.
Багацько крові там було козацької пролито!
А в один із днів до гетьмана смерть принесла
Турецького султана воїна, отруєна стріла.
(Петро Сагайдачний)
Гетьман, таємно, з шведами підписує угоду
Про спільні дії проти підступних москалів.
Та в повній мірі скористатись нею не зумів.
(Іван Мазепа)
VІІ тур «Головоломка». (Слайди №34-35)
Розгадай головоломку
«Дзвінок у минуле»
ІХ тур «Асорті». (Слайди №36-39)
Національно-визвольну війну українського народу проти польського володарювання очолив козак Мамай (гетьман Богдан Хмельницький). Війна відбувалася в середині 13 ст. (17 ст.). На звільнених з-під польської влади землях утвердилася Галицько-Волинська держава (Козацька держава – Гетьманщина).
Керував державою великий князь (гетьман). Проте найвищі ухвали виносили на князівських з'їздах (козацькій раді). Територія тієї держави поділялася на князівства або землі (полки і сотні). Столицею було місто Галич (Чигирин). Прагнучі довести війну до переможного кінця, козак Мамай (гетьман Богдан Хмельницький) вирішив укласти угоду про військову допомогу з Золотою Ордою (Московською державою). Переговори про це відбулися в січні 1654 р. в місті Сараї. (Переяславі)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
М. Чернявський
Вірна відповідь:
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
ІІІ. Заключна частина. (Слайди №40-44)
Підбиття підсумків гри. Нагородження переможців. А для всіх гравців і гостей лунає пісня у подарунок.
Дякуємо за увагу!