28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

ПЛАН-КОНСПЕКТ з історії на тему: «Не вір очам своїм!»

Про матеріал

ПЛАН-КОНСПЕКТ з історії на тему: «Не вір очам своїм!»

Мета: поглибити знання учнів з історії, розширювати їх кругозір; розвивати пам'ять, вміння швидко здійснювати аналіз, логічно мислити, працювати в команді; розвитку пізнавальних здібностей, створенню умов для самореалізації, спонукати учнів до самоосвіти та самовдосконалення; виховувати повагу до знань, почуття взаємоповаги, товариськості, формувати розуміння того, що лише освічена, всебічно розвинена особистість може досягти успіху в сучасному світі.


Перегляд файлу

1

 

ДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД

"ДИТЯЧИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ

(СПЕЦІАЛЬНИЙ) САНАТОРІЙ "ЛЮСТДОРФ"

МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

 

 

 

 

          

ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ

інтелектуальної гри з історії

для учнів

на тему: «Не вір очам своїм!»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                              Свірська Людмила  Іванівна

----------------------------------                                 вчитель історії   l категорії                                                                                                         

                                                                              ЗОШ І-ІІ ступенів 

                                     …………………………….санаторія «Люстдорф»

 

 

 

 

 

 

 

 

Одеса 2016 рік   

 

 

Дата ___/____/ 2016   Клас  5-9

 

Мета: поглибити знання учнів з історії, розширювати їх кругозір; розвивати пам’ять, вміння швидко здійснювати аналіз, логічно мислити, працювати в команді; розвитку пізнавальних здібностей, створенню умов для самореалізації, спонукати учнів до самоосвіти та самовдосконалення; виховувати повагу до знань, почуття взаємоповаги, товариськості, формувати розуміння того, що лише освічена, всебічно розвинена особистість може досягти успіху в сучасному світі.

Обладнання: стільці для учасників, стіл, ноутбук, екран, засоби проектування, секундомір, аркуші паперу, ручки, конверти із запитаннями, скринька.

Форма проведення: інтелектуальний конкурс.

Місце проведення: клуб санаторія «Люстдорф».

Тривалість заходу: 50 хвилин.

Умови гри: грають 2 команди по 7 гравців. Кожна команда має назву та капітана. Гра проходить у 9 турів та оцінюється журі.

 

 

Хід заходу

І. Вступна частина. (Слайд №1)

Ведуча. Доброго дня, шановні пані та панове! Запрошуємо вас на змагання справжніх інтелектуалів – гру «Не вір очам своїм!». Мабуть, усі ви погодитеся, що знати все – неможливо. Але без ерудиції, вміння логічно мислити, практично використовувати власні знання, шукати і знаходити необхідну інформацію в сучасному світі не обійтися. Саме цього ми маємо навчити і навчаємо наших учнів. А найвища нагорода для вчителя – коли його можуть перевершити власні вихованці. Тож сьогодні ми перевіримо, чи зможуть наші знавці впоратися питаннями, які для них підготували педагоги.

 

ІІ. Основна частина.

«Жеребкування».)

Хто з команд перший дасть правильну відповідь, той першим починає відповідати.

  • Як називається 10 століть.   (Тисячоліття).

 

І тур «Розминка». (Слайд №2)

Розминка – за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал

  •              Хто автор «Іліади» та «Одіссеї»? (Гомер.)
  •              Що таке литаври? (Козацькі барабани.)
  •              Кінь Олександра Македонського? (Буцефал.)
  •              Що таке дружина? (Військо князя.)
  •              Кого називають «батьком історії»? (Геродот.)
  •              Кого називають «батьком української історії»? (М. Грушевського)
  •              Як греки називали Дніпро? (Борисфен.)
  •              Яке місто слов'яни називали Царгородом? (Константинополь.)
  •              Що в перекладі означає назва грецького міста Ольвія в Причорномор'ї? (Щаслива.)
  •              Який гетьман очолив Визвольну війну українського народу проти Речі Посполитої? (Богдан Хмельницький.)
  •              Яка країна є батьківщиною театру? (Греція.)
  •              Хто наказав зруйнувати Запорозьку Січ? (Катерина II.)
  •              В якій країні князь називається раджа? (Індія.)
  •              Що означає слово козак? (Вільний чоловік, безстрашний воїн.)
  •              Матерiал для письма у стародавнiх єгиптян. (Папiрус)
  •              Як називався перший збірник законів на Русі? (Руська правда)
  •              Яку тварину кам'яного вiку вченi називають "велетнем льодовикового перiоду".  (Мамонт)
  •              Як на Русі називали зливок срібла вагою 200 гр.? (Гривня)
  •              Як називалася брама для в’їзду до Києва почесних гостей, споруджена за часів князя Ярослава Мудрого?    (Золоті ворота)
  •              Якого кольору були корони Південного і Північного царства Єгипту?   (біла і червона).
  •              Де зберігалася перша на Русі бібліотека? (Софія Київська)
  •              Скажіть грецькою мовою «влада народу». (Демократія)
  •              Людина, яка проводить розкопки. (Археолог)
  •              Який з грецьких героїв десять років мандрував по морях, доки не дістався дому, покинувши руїни Трої? (Одіссей)
  •              Установа, в якiй зберiгаються iсторичнi речовi пам'ятки. (Музей)

 

ІІ тур «Зайве». (Слайди №3-9)

Питання  1.

  •               Який портрет тут зайвий? Чому?

Портрети князів: Володимир,  Святослав,  Аскольд , Олег

Вірна відповідь:

Аскольд -  зайвий. Аскольд був князем з династії Києвичів, а інші князї – з династії Рюриковичів.

Питання  2.

  •               Хто із зображених на малюнках зайвий? Чому?

Іісус Христос, Перун, Стрибог

Вірна відповідь:

Це - Іісус Христос, а інші –язичницькі боги давніх славян.

Питання  3.

  •               Який з храмів зайвий? Чому?

Вірна відповідь:

 Зайвий храм №2. Він – романського   стилю, інші храми готичного стилю.

 

ІІІ тур «Подивись і скажи». (Слайди №10-14)

 

За кожну правильну відповідь 1 бал.

Питання  1

  •               Чий портрет зображено на двох гривнях?

Вірна відповідь:

Портрет князя Ярослава Мудрого.

Питання 2

  •               Хто зображений поруч з Ольгою?

Вірна відповідь:

Поруч з княгинею Ольгою зображено її сина Святослава.

 

ІV тур «Хто сказав?». (Слайди №15-21)

Кому належить крилатий вислів (за кожну правильну відповідь 1 бал):

  •                 «Іду на ви» (Святослав)
  •                 «Філіппу я зобов’язаний життям, а Арістотелю тим, що живу гідно» (Александр Македонський)
  •                 «От я і відходжу із цього світу, а ви, сини мої, живіть між собою в любові, бо всі ви брати від одного батька і однієї матері» (Володимир Мономах)

 

V тур «Що було раніше?» (Слайди №22-34)

«Що було раніше?» (за кожну правильну відповідь 1 бал).

  •                 Битва на річці Калці чи оборона Києва від монголо-татар.
  •                 Берестейська унія чи Люблінська унія.
  •                 Поява  «людини розумної» чи людини «вмілої».

 

VІ тур «Впізнай хто це». (Слайди №25-14)

 

За кожну правильну відповідь 1 бал.

  •              Цей славний гетьман під Хотином воював,

Де від турецьких яничар погрому врятував

Украйни та козацтва мачуху Річ Посполиту.

Багацько крові там було козацької пролито!

А в один із днів до гетьмана смерть принесла

Турецького султана воїна, отруєна стріла.

(Петро Сагайдачний)

  •              Щоб стати вільними не втратити нагоду,

Гетьман, таємно, з шведами підписує угоду

Про спільні дії проти підступних москалів.

Та в повній мірі скористатись нею не зумів.

(Іван Мазепа)

  •              За часів князювання цього Київська Русь досягла найвищого розвитку, зміцнились кордони держави, інтенсивно велося будівництво міст, розвивалось господарство, торгівля, зріс її міжнародний авторитет. Як відо­мо, у середньовічній Європі ознакою престижу й могутності династії була готовність правителів інших могутніх держав вступити з її членами у шлюбні зв'язки. Ми знаємо, що з родом цього князя прагнули породичатися чи не всі володарі Європи, І сам князь, і всі його діти були одружені на іноземних принцах і принцесах. Єлизавета стала королевою норвезькою, Анастасія — угорською. Дочекалася сватів і Анна — з далекої Франції. (Ярослав Мудрий)
  •              Одна з найкрасивіших жінок Єгипту, ім’я якої перекладається як «Красуня гряде». До сьогоднішнього дня вважається зразком жіночої краси. Дружина Аменхотепа ІV і, можливо, помічниця у його діяльності. (Нефертіті)

 

VІІ тур «Головоломка». (Слайди №34-35)

Розгадай головоломку

 «Дзвінок у минуле»

Изображение 007

 

ІХ тур «Асорті». (Слайди №36-39)

  1.               Знайди помилку в тексті:

Національно-визвольну війну українського народу проти польського володарювання очолив козак Мамай (гетьман Богдан Хмельницький). Війна відбувалася в середині 13 ст. (17 ст.). На звільнених з-під польської влади землях утвердилася Галицько-Волинська держава (Козацька держава – Гетьманщина).

Керував державою великий князь (гетьман). Проте найвищі ухвали виносили на князівських з'їздах (козацькій раді). Територія тієї держави поділялася на князівства або землі (полки і сотні). Столицею було місто Галич (Чигирин). Прагнучі довести війну до переможного кінця, козак Мамай (гетьман Богдан Хмельницький) вирішив укласти угоду про військову допомогу з Золотою Ордою (Московською державою). Переговори про це відбулися в січні 1654 р. в місті Сараї. (Переяславі)

  1.               Акровірш.  
  •                    Яке слово зашифроване в цьому акровірші?

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

                            М. Чернявський

        Вірна відповідь:

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

 

ІІІ. Заключна частина. (Слайди №40-44)

Підбиття підсумків гри. Нагородження переможців. А для всіх гравців і гостей лунає пісня у подарунок.

Дякуємо за увагу!  

 

docx
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
23 липня 2018
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку