Тема: Гуманне відношення до тварин.
Програмовий зміст: розширити знання дітей про тварин; поглибити знання дітей про значення людини у житті тварин; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до природи та бажання піклуватись не лише про домашніх улюбленців, а й про безпритульних тварин.
Матеріали та обладнання до заняття: ширма, коник, песик; картки з зображенням тварин, птахів, комах; матеріали до гри «Хто що їсть?», ілюстрації «Що погано, що добре?», мультимедійні презентації матеріалів.
Хід заняття:
Ігровий момент. Театралізована діяльність: перегляд розмови коника і песика про те як важко живеться тваринам в селі та в місті.
Дидактична гра «Впізнай тварину за описом»
(розділити тварин на групи – свійські, дикі, птахи, комахи).
Пальчикова гра «Покажи тваринку»
Презентація «Як поводитись з тваринами»
-
Голуби. В місті люблять підгодовувати птахів в парках, на площах. Коли ми їх годуємо нам здається, що це добре. Але насправді ж, птахи звикають, що їх підгодовують і перестають самі шукати їжу, а як їх перестають підгодовувати, то птахи починають хворіти.
-
Пересувні звіринці. В Україні заборонені пересувні зоопарки з тваринами. Адже умови догляду за тваринами там жахливі, клітки тісні, їжа не збалансована, тварини часто хворіють і не почувають себе щасливими.
-
Не варто заводити екзотичних тварин вдома. Зазвичай люди, які заводять екзотичних тварин вдома не є обізнаними в правильному утриманні цих тварин. Ці тварини можуть переносити небезпечні захворювання, які передаються і людям. Закон України передбачає створення умов наближених до природніх, знайомих тваринам, а це не завжди можливо зробити.
-
Не купувати хутряних натуральних виробів. Багато людей вважають, що це гарно, заможно навіть не замислюючись звідки це хутро і як утримували тваринок, як з ними поводились.
-
Не чіпати на вулиці без дозволу чужу тваринку. Про це варто спочатку запитати дозволу власника тварини і зачекати поки тваринка сама піде на контакт з вами.
Скласти і проговорити з дітьми правила гуманного відношення до тварин:
-
Забезпечити тварині нашийник для прогулянок, прививки, реєстраційний номер;
-
Створити належні умови для утримання тварини: особистий простір, посуд, збалансоване харчування, можливість спілкування з собі подібними;
-
Часте прибирання, гігієна;
-
Любити і дбати про свою тваринку
Народні прикмети.
-
Якщо кіт шкребе кігтями – до вітряної погоди.
-
Якщо кіт згортається клубочком – до морозу;
-
Якщо пес риє яму – до дощу.
-
Якщо пес качається по землі до дощу, снігу.
-
Якщо кінь хропе до дощу.
-
Якщо корова ввечері жадібно їсть траву до дощу.
Рухлива гра «Покажи тваринку, яку я назву»
Діти показують тваринку, яку називає вихователь, але в тому випадку, якщо прохання звучало з словом «будь ласка»
Бесіда за ілюстраціями «Що погано, а що добре»
Підсумок заняття. Бути добрим – це нелегка справа, але маленький крок для людини, щоб світ став кращим, щоб жити в ньому стало легше. Люди бувають жорстокі до тварин, а потім свою агресію можуть переносити навіть на інших людей. Варто цьому запобігати, розповідати як слід себе вести з тваринами. Ніколи не покидайте своїх тварин, адже ви несете за них відповідальність, а вони за це вас люблять.
Презентація «Мій домашній улюбленець»
(фото вихованців з домашніми тваринами)