Дослідно-пошукова діяльність з дітьми дошкільного віку
Використання дослідно-пошукової діяльності для дітей дошкільного віку має велике значення для їхнього розвитку з кількох важливих аспектів:
Загалом, дослідно-пошукова діяльність є важливою складовою в розвитку дошкільників, адже вона стимулює їхній інтелектуальний, емоційний та соціальний розвиток. Досліди можна використовувати як елемент заняття, так і як самостійний елемент роботи з дошкільниками відповідно до теми дня.
Тема: «Властивості паперу»
Програмовий зміст: ознайомити дітей з деякими властивостями паперу(товстий – тонкий, міцний), у процесі виконання з ним різних дій(зминання, розривання, намокання). Познайомити дітей з використання паперу у житті людини. Ввести в активний словник дітей слова: паперовий, газетний. Зацікавити дітей роботою з папером, використовуючи найпростіші досліди з ним. Розвивати мислення, дрібну моторику кистей рук. Виховувати допитливість дошкільнят.
Матеріали та обладнання для виконання дослідів: аркуші паперу, рушник, ємність з водою, паперові квіти з смайликами всередині, паперові предмети.
Вступна бесіда з дітьми про папір, його використання, перегляд навчального відео.
Д/г «Що буває з паперу?»
Д/г «Принеси паперовий предмет»
Подумайте що можна зробити з паперу? А що не можна зробити з паперу? Поміркуйте чому.
Дослід «Зминання паперу»
Дітям пропонується зім’яти папір. Проаналізувати чи легко це робити. Запропонувати зім’яти стіл. Зробити висновки.(Папір м’який і гнучкий, а дерево тверде і негнучке)
Дослід «Розривання паперу»
Дітям пропонується розірвати аркуш паперу. Зробити висновки. Запропонувати розірвати рушник. Проаналізувати чи вийшло. Порівняти тканину і папір як матеріали.
Дослід «З водою»
Запропонувати паперові квіти з загорнутими пелюстками покласти на воду. Спостереження за тим як розкриваються пелюстки квітів. Припустити чому це відбувається.
Після проведення трьох дослідів зробити висновки про папір як матеріал, який дослід сподобалося виконувати найбільше? Чому?