Заняття з розділу
«Мовлення дитини»
(ІІ молодша група)
Тема: «Зимуючі птахи»
Мета: розвивати уяву, фантазію, мислення;
Виховувати інтерес до природи, бажання піклуватися про пернатих друзів.
Зв'язне мовлення:
формувати у дітей навички цікавого оповідача, заохочувати відповідати на запитання вихователя повними реченнями;
Навчитися описувати пташку за планом (мнемотаблицею) .
Словник:
Сприяти збагаченню лексики словами: годівничка, горобці, ворона, сорока, дятел, синиця, снігур, сова; годувати, дзьобати, стрибати, шукати.
Граматика:
Продовжувати формувати вміння вживати узагальнювальне слово «птахи», формувати граматичну правильність мовлення.
Звукова культура мовлення:
Формувати вміння слухати та коригувати звуковимову дітей, розвивати фонематичний слух, звуконаслідувати голоси птахів.
Матеріали до заняття: годівничка, дерево, іграшка – сонечко, ілюстрації птахів, паперові силуети птахів, кольорові пір’їни.
Хід заняття:
1.Ігровий момент
Вправа «Сонечко» (діти передають один одному іграшку Сонечко і бажають гарного настрою, гарного дня, роблять компліменти)
2.Вступна бесіда
Діти, наше сонечко з кожним днем піднімається все вище-вище, день стає коротшим, а повітря менше прогрівається і стає холоднішим. Ще нещодавно, коли ви насипали крихт до годівнички на нашому майданчику, то на наступний день дивувались чому птахи не з’їли ласощі, які ви їм залишили. А це тому, діти, що ще було тепло і птахам було вдосталь їжі і вони з легкістю її знаходили без нашої допомоги. А подивіться скільки птахів сьогодні злетілося до нашої годівнички.
3.Д/Г «Хто як говорить?»
Діти ,а ви знаєте, що птахи розмовляють на своїй особливій пташиній мові. Давайте ми теж спробуємо порозмовляти на пташиній мові.
Фізкультхвилинка «Горобчик»
(діти в наголівниках із зображенням горобців імітують рухи за словами вихователя під музику)
Наш хлопчик-горобчик
Раненько проснувся!
І солодко так догори потягнувся!
Головою вправо вліво покрутив,
Всіх пташок він на зарядку запросив.
Щоб здоров’я гарне мати,
Треба крильця розім’яти.
Нахиляється горобчик до землі,
Мріє він зернятка там знайти.
А тепер горобчик наш стрибає,
Кругом себе повертає!
4.Опис птаха за мнемодоріжкою
Як називається птах?
З яких частин складається його тіло?
Якого кольору пір’я?
Цей птах зимуючий чи перелітний?
5. Д/Г «Назви пташку лагідно»
Проговорювання чистомовок.
РІ-РІ-РІ до нас летять снігурі
Ички-ички-ички тут вже скачуть і синички
Ів-ів-ів доганяють горобців
6. Дихальна гімнастика «Чарівне пір’ячко»
Діти, я ось знайшла повну корзину кольорового пір’ячка. Кому воно може належати? Я думаю, що воно належить чарівним птахам. Ви загадайте бажання і високо–високо подмухайте його і ваші бажання обов’язково здійсняться.
7. Підсумок заняття
Що ви дізналися сьогодні на занятті.
Що вам сподобалось на занятті.
В мене тут є повна торбинка ласощів для наших пернатих друзів: насіння соняшника, ягоди горобини, крихти хліба, насіння кукурудзи, а для синичок шматочок сала, вони його дуже полюбляють. Ми з вами підемо на прогулянку і пригостимо птахів.