Про матеріал
План – конспект
уроку з фізичної культури
9 клас
Тема: «ЛЕГКА АТЛЕТИКА»
Розробила:
Учитель фізичної культури
Гуменна Майя Володимирівна
Тема: «Легка атлетика»
Мета уроку: Тренувати й розвивати швидкісно-силові якості учнів під час бігу на швидкість на дистанції 60 м, під час стрибків у висоту способом «переступання»; навчити учнів правильного «низького» старту бігу по дистанції 60 м. , фінішуванню; сформувати навички використання енергії маху рук під час відштовхування та приземлення у стрибках у висоту «переступання»; виховувати рішучість, наполегливість, силу волі, впевненість у своїх силах, взаємодопомогу, відповідальність, дисциплінованість, сміливість, самостійність, дружбу.
Місце проведення: спортивний зал.
Завдання уроку:
1. Провести інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках з легкої атлетики;
2. Повторити спеціальні бігові й стрибкові вправи;
3. Закріпити техніку бігу на 60 м.
4. Навчати відштовхування у стрибках у висоту «переступання»;
5. Повторити стрибок у «кроці» через перешкоду.
Обладнання: прапорці; кубики заввишки 5- 10-15см
№ Зміст уроку Дозування Організаційно-методичні вказівки
1. Підготовча частина. 11-12хв.
1. Організація учнів до уроку:
• Шикування в одну шеренгу.
• Повідомлення завдань уроку.
• Повороти на місці.
• Інструктаж з безпеки життєдіяльності
• на уроках з легкої атлетики;
• Ходьба:кроком, малим кроком, широким кроком. Повільний біг.
• Комплекс ЗРВ у русі.
До 1 хв.
До 1 хв.
До 30 с.
До 2 хв
1-1. 5 хв
2-3 хв
5-5. 5хв
За зростом біля лінії. Привітання.
Перевірити наявність учнів.
Дивитися слайди.
По колу в колону по одному, дистанція 2 кроки. Зберігати стрій, не обганяти одне одного.
2. Основна частина. 30-32 хв.
1. Практична частина уроку.
А зараз для практичної частини уроку нам треба розім’яти свої м’язи.
1. Різновиди ходьби:
• на носочках ;
• на внутрішньому та зовнішньому боці стопи;
• на пів присівши,
• стрибками в широкому кроці, з підскоками.
• спортивна ходьба.
2. Комплекс загально розвиваючих вправ у русі (вправу виконувати на кожен крок):
• зміна положення рук;
• ривки руками;
• повороти тулуба у сторони;
• випади уперед;
• махи ногами
3. Різновиди бігу:
• з високим підняттям стегна;
• з закиданням гомілки назад;
• приставними кроками лівим і правим боком;
• схресний біг;
• Біг 60 м
• Стрибки у висоту способом «переступання»:визначення кута розбігу;визначення місця відштовхування; стрибок з одного кроку розбігу;стрибок з 2-3 кроків розбігу. Стрибок у «кроці» через перешкоду з наступним про біганням.
2 хв.
2 хв.
3-4 хв.
8 хв.
7хв
7-8 хв.
Почергово забігами по 4-5 учнів. Учитель-4-5 м біля доріжки на відстані 1/3 від початку відрізка.
Дивитися слайди: «Техніка бігу на короткі дистанції».
«Складання» однієї ноги поєднується з активною постановкою на іншої. Швидкість зростає поступово. Зберігати «складання» ноги під час бігу по дистанції. Нога згинається у колінному суглобі й виноситься уперед-угору.
Учні з низькою фізичною підготовленістю переходять на ходьбу по маленькому колу (коли заморяться).
Одне за одним з дистанцією 7-10 м. 3-4 забіги з максимальною швидкістю. Відпочинок під час повернення до старту.
Учні в одну шеренгу обличчям до планки на відстані 6-8 м від неї. Послідовно одне за одним. Висота перешкоди - 30-40 см. Розбіг під кутом 30-40 градусів. Правильна постановка стоп на опору. Місце відштовхування визначається можливістю виконати прямолінійний мах ногою і не зачепити планку. Відштовхування дальшою від планки ногою. Крокування уперед після виконання маху і приземлення на махову ногу. Почергове перенесення ніг через планку. Махові рухи вільною ногою і руками-у напрямку розбігу. Одне за одним із дистанцією 5-6 кроків. Активна постановка ноги після проходження через перешкоду. Нахил тулуба уперед.
3. Заключна частина. 3-4 хв.
Біг із зупинкою за сигналом. Шикування в одну шеренгу. Перевірка домашнього завдання. Підбиття підсумків.
2-3 хв.
До 30 с
1-2хв
До 30 с
Вправи на відновлення дихання
Сигнал подавав ати свистком.
За зростом біля лінії.
Вибірково 3-5 учнів.
Відмітити кращих.