Мета ІІ етапу:
üВчити малювати всередині клітинок контури найпростіших предметів, закріплювати графічні навички при замальовці геометричних фігур (кола, дуги, квадрати, прямокутники, трикутники, овали);
ü закріплювати ці поняття у мовленні дітей;
üвчити штрихувати і розфарбовувати малюнки з допомогою кольорових олівців.
Мета III етапу:
üвпевнено тримати олівець;
üдобре орієнтуються на аркуші паперу;
üвикористовувати як опору для роботи в зошиті клітинку, за клітинками скласти малюнок;
üз окремих малюнків вони можуть скласти велику сюжетну картинку;
üмалюнки уміють зафарбовувати кольоровими олівцями або заштриховувати, використовуючи різні види штриховок.
Відділ освіти виконкому Покровської районної у місті ради
Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад
(центр розвитку дитини)№243
Криворізької міської ради
ПЛАН РОБОТИ ГУРТКА
"ВЕСЕЛІ ПРОПИСИ"
ГРУПА №5
Керівник гуртка:
Учитель-логопед Чаренцева О.О.
м. Кривий Ріг
Пояснювальна записка
Заняття з навчання письма, дійсно, найважчі. Навіть 6-7-річних дітей навчати письму нелегко, а 5-річних і поготів. Нескладно зрозуміти, що багато чого залежить від початкового етапу навчання письма. Якщо якісь елементи навички сформуються невірно, то вміння писати в цілому буде неправильним. А звички і навички в ранньому віці закріплюються дуже швидко, при цьому дуже міцно. Вже на перших етапах навчання письма у дітей проявляється незадоволення, а у батьків прикрість. І настає момент, коли швидко зростає нелюбов до цього заняття. Створюється велетенський бар'єр у навчанні: по-перше - «не хочу», по-друге - «не можу». Тому наше завдання - зрозуміти ті труднощі, які відчувають діти, причини їх виникнення; постаратися полегшити їх перші кроки у шкільному житті; допомогти домогтися успіху. Підготовчі заняття не ставлять своєю метою навчити дитину писати. Цей процес тривалий і непростий. На наших заняттях ми маємо можливість, не поспішаючи, глибоко проникаючи в психологію процесу навчання, здійснити етап підготовки дітей до письма. Він полягає в наступному:
- зміцнення руки, поліпшення координації рухів;
- засвоєння правил гігієни письма, збереження правильного положення голови, корпуса, рук, зошита, ручки в руці;
- вдосконалення здатності до зорового сприйняття форм;
- уміння орієнтуватися в просторі аркуша, рядка, в елементах письма;
- підняття на новий рівень наочного, образного і абстрактного мислення дітей;
- зниження психологічного навантаження дитини.
Заняття умовно можна розділити на два етапи: робота в альбомах (малювання штриха), робота в зошитах (малювання візерунків, письмо елементів букв, буквосполучень, слів). Багато уваги приділяється і цікавим ігровим моментам для підтримання інтересу дітей до роботи. Вся ця робота супроводжується кумедними віршами, щоб зацікавити дітей і оживити одноманітну роботу, яку деякі з них не люблять виконувати. Роблячи той чи інший малюнок, дитина не тільки виконує рухи рукою, але і включає в роботу мовленнєвий та слуховий аналізатори, тренує пам'ять, так як вірші поступово заучиваются, і дитина вже мимоволі, замальовуючи щось у зошиті, починає вимовляти рядки з них. Малювання по клітинках вчить дитину орієнтуватися на аркуші паперу, що важливо буде в школі для розміщення тексту на сторінці. Крім того, дитина набуває вміння співвідносити зразок і свій малюнок, вчиться порівнювати, знаходити і виправляти помилки. Графічно обдаровані діти з задоволенням змальовують різні орнаменти по клітинках. Це може послужити поштовхом для їх власної творчості.
Заняття розраховані на дошкільнят, яким належить пройти підготовку до шкільного життя.
Формат занять: 1 раз на тиждень.
Очікувані результати занять: Діти повинні навчитися:
1. Засвоїти правила гігієни письма, збереження правильного положення голови, корпуса, рук, зошита, олівця в руці.
2. Висловлювати словами місцезнаходження предмету по відношенню до себе і до інших предметів.
3. Вміти орієнтуватися на аркуші паперу.
4. Засвоїти елементарні навички письма.
5. Стійкий інтерес до навчання і звичка до регулярних занять.
6. Дитина стане більш самостійною і організованою.
Надалі - успішне навчання в школі та відсутність багатьох шкільних проблем.
Підготовка руки до письма здійснюється в три етапи:
I етап – підготовчий;
II етап – геометричні фігури;
III етап – завершальний;
Мета I етапу:
Мета ІІ етапу:
Мета III етапу:
План гуртка
для середнього дошкільного віку
Список дітей гуртка « Веселі прописи»
Мета роботи гуртка:
Формування компонентів інтелектуальною і сенсорною готовності до школи через:
- Розвиток дрібної моторики рук дитини.
- Розвиток слухової уваги.
- Розвиток графічного відтворення.
Для досягнення мети поставлені наступні завдання:
Навчальні: Розвиток дрібної моторики рухів рук. Розвиток слухової уваги і графічного відтворення.
Розвиваючі: Розвиток графічних рухів, зорового сприйняття, зорово - моторних координації.
Виховні: Виховання старанності, акуратності, самостійності і впевненості у своїх вміннях.
Заняття проводиться 1 раз в тиждень. 4 рази на місяць. 36 занять у рік. Організовується під час вільної діяльності дітей, після обіднього сну.
Структурні елементи занять:
Календарно – тематичне планування
гурткової роботи.
ВЕРЕСЕНЬ
Тема 1: «Клітинки і веселий Олівець».
Мета: Ознайомити дітей з зошитом, листом у велику клітинку; вчити орієнтуватися по клітинці та її кутам (знаходження правого верхнього кута, середини клітинки і т. д.); з простим олівцем, спосіб його тримання в правій руці, розвивати у дітей зв’язне мовлення та пам’ять.
Тема 2 : «Весела клітинка»
Мета: Продовжувати знайомити дітей з зошитом, листом у велику клітинку; з простим олівцем, спосіб його тримання в правій руці, формувати вміння входити в клітинку, обводити її, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Пальчики крокують»
Тема 3 : «Маленька і велика краплинки»
Мета: Продовжувати знайомити дітей з зошитом, листом у велику клітинку; з простим олівцем, спосіб його тримання в правій руці, формувати вміння входити в клітинку, знаходити верхні і нижні кутики клітинки, формувати у дітей поняття право і ліво, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Робота в дидактичному зошиті.
Тема 4 : «Весела доріжка для Капітошки»
Мета: Продовжувати знайомити дітей з зошитом, листом у велику клітинку; з простим олівцем, спосіб його тримання в правій руці, формувати вміння входити в клітинку, з’єднувати кутики клітинки з ліва на право, утворюючи доріжку, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Веселі друзі». Робота в дидактичному зошиті.
ЖОВТЕНЬ
Тема 5 : «Рівненька стежичка для зайчиняти»
Мета: Продовжувати знайомити дітей з зошитом, листом у велику клітинку; з простим олівцем, спосіб його тримання в правій руці, формувати вміння проводити прямі лінії зверху і знизу клітинки зліва на право, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Зайчик». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 6 : «Намисто для бабусі»
Мета: Продовжувати знайомити дітей з зошитом, листом у велику клітинку; з простим олівцем, спосіб його тримання в правій руці, формувати вміння обводити клітинку зрізаючи кутики, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Моя сім'я». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 7 : «Парканчик для півника»
Мета: Продовжувати знайомити дітей з зошитом, листом у велику клітинку; з простим олівцем, спосіб його тримання в правій руці, формувати вміння проводити прямі лінії по клітинці зверху вниз, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Гребінець». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 8 : «Гірка для малят»
Мета: Продовжувати знайомити дітей з зошитом, листом у велику клітинку; з простим олівцем, спосіб його тримання в правій руці, формувати вміння проводити похилі косі лінії з кутика в кутик, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Ліхтарики». Робота в дидактичному зошиті.
ЛИСТОПАД
Тема 9 : «Кульки для звірят»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, формувати вміння розміщувати круги в середині клітинки, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Кулька». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 10 : «Олівець-малювець»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, навчити дітей визначати середину верхньої клітинки, з’єднувати сторони з верхньою частиною, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Напечемо ми млинців». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 11 : «Прапорець»
Мета: Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Їжачок». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 12 : «Сонечко»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, продовжувати формувати вміння графічно зображувати округлі форми, розвивати у дітей вміння зафарбовувати предмет кольоровим олівцем, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Ножиці». Робота в дидактичному зошиті.
ГРУДЕНЬ
Тема 13 : «Веселка для білочки»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, навчити дітей графічно зображувати напівкруглі форми вгору, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Мій дім». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 14 : «Кошик»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, навчити дітей графічно зображувати напівкруглі форми вниз, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Малесенькі ніжки, бігли по доріжці». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 15 : «Хвилі»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, навчити дітей графічно зображувати хвилясті форми, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Слоненя». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 16 : «Цеглинки»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, навчити дітей графічно з’єднувати дві клітинки, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Бабуся». Робота в дидактичному зошиті.
СІЧЕНЬ
Тема 17 : «По горах і по долинах»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, навчити дітей графічно зображувати на півкруги почергово вгору вниз, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Ведмедик». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 18 : «Пиріжки для Маші»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, навчити дітей графічно зображувати овал на дві клітинки, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Окуляри». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 19 : «Парасольки»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, навчити дітей графічно зображувати півколо на дві клітинки, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Павучок». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 20 : «Сніжинки»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, навчити дітей графічно з’єднувати кутики та середню частину клітинки прямими лініями, розвивати у дітей зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Сніжок». Робота в дидактичному зошиті.
ЛЮТИЙ
(робота дітей на закріплення та створення з окремих частин цілого предмета)
Тема 21 : «Довгі і короткі лінії»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, графічно зображувати прямі лінії зліва на право, навчити чергувати довгі та короткі лінії почергово, розвивати у дітей увагу, зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Гусак». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 22 : «Трамвайчик»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, обводити клітинки дві разом з ліва на право з’єднуючи їх між собою лінію внизу, навчити дітей графічно зображувати з окремих частин ціле, розвивати у дітей увагу, зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Кружечки». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 23 : «Кубики великі і малі»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, обводити клітинки чотири разом створюючи великий кубик, розвивати вміння чергувати великі і малі, розвивати у дітей увагу, зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Кружечки». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 24 : «Великі трикутники»
Мета: Закріпляти вміння дітей працювати в зошиті у велику клітинку; працювати простим олівцем, правильно його тримати в правій руці, графічно зображувати трикутники об’єднуючи три клітинки, розвивати у дітей увагу, зв’язне мовлення, пам’ять та дрібну моторику пальців. Пальчикова гімнастика «Кружечки». Робота в дидактичному зошиті.
БЕРЕЗЕНЬ
Тема 25 : «Великі і малі м'ячики»
Мета: Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Жучок». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 26 : «Машина»
Мета: Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Квіти». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 27 : «Кораблик»
Мета: Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Скакалка». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 28 : «Будиночок»
Мета: Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Кроки». Робота в дидактичному зошиті.
КВІТЕНЬ
Тема 29 : «Клубок»
Мета: Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Човник». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 30 : «Ялинка»
Мета: Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Барабан». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 31 : «Квіти для матусі»
Мета: Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Хто як ходить». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 32 : «Драбинка»
Мета: Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Гриб». Робота в дидактичному зошиті.
ТРАВЕНЬ
Тема 33 : «Сходинки»
Мета: Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Бегемот». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 34 : Графічний диктант.
Мета: дослідження орієнтації в просторі, уміння уважно слухати і точно виконувати вказівки дорослого.
Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Змагання». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 35 : Графічний диктант.
Мета: дослідження орієнтації в просторі, уміння уважно слухати і точно виконувати вказівки дорослого.
Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Замок». Робота в дидактичному зошиті.
Тема 36 : Графічний диктант.
Мета: дослідження орієнтації в просторі, уміння уважно слухати і точно виконувати вказівки дорослого.
Закріпляти вміння дітей:
Удосконалювати у дітей вміння:
Розвивати:
Пальчикова гімнастика «Парканчик». Робота в дидактичному зошиті.