ПЛАН роботи гуртка з образотворчої діяльності «Чарівні пальчики» (нетрадиційні техніки малювання)

Про матеріал
Даний план розрахований на дітей 5-6 го року життя. Завдання: - сприяти вихованню творчої особистості; - здійснювати всебічний розвиток дитини; - розвивати асоціативно-образне мислення творчі здібності; - ознайомити з художніми засобами та прийомами малювання; - стимулювати інтерес і бажання займатися зображувальною діяльністю; - розвивати творчу уяву, фантазію, вміння бачити незвичайне в плямах, випадкових відбитках; - створювати цікаві образи, композиції; - виховувати бажання працювати колективно та вміння доводити розпочату до кінця, отримувати задоволення від своєї роботи; - виховування художнього смаку й почуття гармонії
Перегляд файлу

ПЛАН

роботи гуртка з образотворчої діяльності «Чарівні пальчики»

(нетрадиційні техніки малювання)

 

Урахування віку дітей, розподіл занять.

Даний план розрахований на дітей 5-6 го року життя, 2 групи. Заняття тривають 8 місяців - з жовтня по травень, загальний обсяг -  40 занять (28 практичних занять, 12 теоретичних), тривалість кожного 1 академічна година, заняття проводяться . на тиждень на кожну групу.

Мета:

- викликати бажання спілкуватися з красою, насолоджуватися процесом створення краси;

-познайомити з різними техніками малювання; навчити правильно користуватися інструментами;

- ознайомити з розмаїттям кольорів і відтінків;

- учити відчувати зв’язок між собою і навколишнім світом.

Завдання:

-       сприяти вихованню творчої особистості;

-       здійснювати всебічний розвиток дитини;

-       розвивати асоціативно-образне мислення творчі здібності;

-       ознайомити з художніми засобами та прийомами малювання;

-       стимулювати інтерес і бажання займатися зображувальною діяльністю;

-       розвивати творчу уяву, фантазію, вміння бачити незвичайне в плямах, випадкових   відбитках;

-       створювати цікаві образи, композиції;

-       виховувати бажання працювати колективно та вміння доводити розпочату до кінця, отримувати задоволення від своєї роботи;

- виховування художнього смаку й почуття гармонії.

 

№ з/п

 

Тема

Мета

хід заняття

Кількість годин

Дата

Техніка малювання «відтиск»

1

Метелики  

Мета: ознайомити дітей із технікою «відтиск». Вчити малювати метелика на дощечки (склі) потім прикладати папір на малюнок та придавлювати рукою. Розвивати самостійність, акуратність, вміння оцінювати свій малюнок і малюнки інших дітей. Виховувати естетичний смак, вміння милуватися намальованим, отримувати естетичну насолоду, інтерес, любов до природи, до рідного краю.

Матеріал: акварель, папір, пензлики, посуд  для вмочування пальчика, ємність для води ,серветки.             

Хід заняття

1.Бесіда про метелики, значення їх в природі, їх будову.

2.Підбір матеріалу.

3.Ознайомлення дітей з технікою виконання малювання «відтиск».

4.Показ зразка та послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок

7.Прибирання робочого місця.

1т./ 1п

 

2

Чарівна квітка 

 

Мета: закріпити уміння  дітей працювати в техніці «відтиск».  Повторити будову квітки. Розвивати самостійність, акуратність, вміння оцінювати свій малюнок і малюнки інших дітей. Виховувати естетичний смак, вміння милуватися намальованим, отримувати естетичну насолоду, інтерес, любов до природи, до рідного краю.

Матеріал: акварель, папір, пензлики, посуд  для вмочування пальчика, ємність для води ,серветки.             

Хід заняття

1.Бесіда про квіти, їх будову, види.

2.Підбір матеріалу.

3.Закріплення техніки малювання «відтиск»

4.Показ зразка та послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок

7.Прибирання робочого місця.

1п

 

 Техніка малювання «пальчиком»

3

Кетяг калини

 

Мета: ознайомити дітей з технікою малювання «пальчиком», вчити дітей зображувати гуашшю гілочку калини з плодами: за допомогою пензлика – гілочку калини, за допомогою пальчика – ягоди калини. Розвивати самостійність, акуратність, вміння оцінювати свій малюнок і малюнки інших дітей. Виховувати естетичний смак, вміння милуватися намальованим, отримувати естетичну насолоду, інтерес, любов до природи, до рідного краю.

Матеріал: гуаш червоного та зеленого кольорів, папір, пензлики, посуд  для вмочування пальчика, ємність для води ,серветки.             

Хід заняття

1.Бесіда про дерева та кущ калини восени.

2.Підбір матеріалу.

3.Ознайомлення дітей з технікою виконання малювання пальчиком.

4.Показ зразка та послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок

7.Прибирання робочого місця.

1т./ 1п

 

4

Равлик в акваріумі

Мета: закріпити з дітьми прийом малювання пальчиком. Вчити дітей малювати равлика пальчиком методом накручування, передаючи в малюнку схожість з натурою. Вчити  визначати форму равлика. Розвивати увагу, уяву, спонукаючи   дітей домальовувати водорості. Сприяти вихованню стійкого інтересу до малювання, любові до природи.

Матеріал: альбомні листки тоновані в блакитний колір, пензлики, вода в стаканчиках, гуаш зеленого та коричневого кольору, ємність для вмочування.

Хід заняття 

1.Бесіда про мешканців акваріума, равлика, розгляд його.

2.Підбір матеріалу.

3.Закріплення техніки малювання пальчиком.

4.Показ послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

1 п.

 

Техніка малювання «зім’ятим папером»

5

Невгамовні, як пушинки, попливли у даль хмаринки

Мета: познайомити дітей з новою технікою малювання (зібганим папером). Вчити дітей передавати вигляд хмаринки зібганим папером. Розвивати зорову пам’ять, окомір, самостійність. Виховувати акуратність у роботі.

Матеріал: папір, гуаш блакитного кольору, зібганий папір, спец. Посуд для вмочування зібганого паперу, ємність для води, серветки.

Хід заняття

1.Спостереження за хмарами.

2.Закріплення техніки малювання зібганим папером.

3.Показ послідовності виконання роботи .

4.Самостійна робота дітей.

5.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

1т/1 п

 

6

Осінні дерева

Мета: закріпити  техніку малювання (зібганим папером). Вчити дітей передавати осінні дерева, їх колорит зібганим папером. Розвивати зорову пам’ять, окомір, самостійність. Виховувати акуратність у роботі.

Матеріал: папір, гуаш, зібганий папір, посуд для вмочування зібганого паперу, ємність для води, серветки.

Хід заняття

1.Огляд та бесіда за картиною «Осінній пейзаж».

2.Закріплення техніки малювання зібганим папером.

3.Показ послідовності виконання роботи .

4.Самостійна робота дітей.

5.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

1 п

 

Техніка монотипія

7

Сніжинка

 

Мета: ознайомити дітей з новою технікою малювання – монотипія. Вчити дітей складати аркуш паперу тотожно, пояснюючи поняття «симетрія», малюючи на одній стороні чи посередині згину, потім згорнути аркуш навпіл і притиснути його долонею. Формувати навички з малювання за нетрадиційною технікою. Розвивати творчі здібності, фантазію. Закріпити кольори (білий, синій). Виховувати вміння слухати пояснення вихователя, правильно відтворювати запропоновані дії.

Матеріал: папір, гуаш білого та синього кольорів, пензлики, ємність для води, серветки.

Хід заняття

1.Бесіда про зиму.

2.Ознайомлення з технікою малювання  - монотипія.

3.Показ послідовності виконання роботи .

4.Самостійна робота дітей.

5.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

1т./1 п.

 

8

Веселі сніговики

Мета: закріпити техніку малювання – монотипія. Вчити самостійно малювати пів об’єкта (сніговик) дотримуючись пропорцій та особливостей його будови.  Формувати навички з малювання за нетрадиційною технікою. Розвивати творчі здібності, фантазію. Виховувати вміння слухати пояснення вихователя, правильно відтворювати запропоновані дії.

Матеріал: папір, гуаш, пензлики, ємність для води, серветки.

Хід заняття

1.Бесіда про зимові розваги. Сніговика- його будову.

2.Закріпити техніку малювання  - монотипія.

3.Показ послідовності виконання роботи .

4.Самостійна робота дітей.

5.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

1 п.

 

Техніка малювання тварин за допомогою руки та долоньки

9

Ось яка тваринки

Мета: ознайомити дітей із технікою малювання тварин за допомогою руки, долоньки, пальців. Вчити орієнтуватися на папері, домальовувати деталі. Розвивати творчі здібності, фантазію. Виховувати вміння слухати пояснення вихователя, правильно відтворювати запропоновані дії.

Матеріал: папір,  прості олівці, фломастери, кольорові олівці.

Хід заняття

1.Бесіда про тварин.

2.Ознайомлення з технікою малювання тварин за допомогою руки.

3.Показ послідовності виконання роботи .

4.Самостійна робота дітей.

5.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

1т./2 п.

 

10

Чарівний птах

Мета: закріпити вміння дітей малювати долонькою та домальовувати деталі. Розвивати творчі здібності, фантазію. Виховувати вміння слухати пояснення вихователя, правильно відтворювати запропоновані дії.

Матеріал: папір, гуаш, пензлики, ємність для води, серветки.

Хід заняття

1.Бесіда- роздум «Неіснуючі птахи».

2.Закріпити техніку малювання  долонькою.

3.Показ послідовності виконання роботи .

4.Самостійна робота дітей.

5.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

2 п.

 

Техніка «пуантелізм»

11

Смачний натюрморт

(2 заняття)

Мета: ознайомити дітей з технікою малювання – пуантеліз (малювання крапками). Заохочувати малювати з натури – натюрморт. Вчити заповнювати площини крапками патичком, від світлого до темного. Формувати вміння створювати малюнок з натури. Розвивати самостійність, увагу. Виховувати естетичний смак, інтерес до малювання крапками.

Матеріал: гуаш, муляжі для натюрморта, серветки, папір, патички.

Хід заняття

1.Вступна бесіда натюрморт. Перегляд ілюстрацій.

2.Підбір матеріалу.

3.Ознайомлення дітей з технікою малювання – пуантелізм.

4.Показ послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

7.Прибирання робочого місця.

2п.

 

12

Букет квітів

(2 заняття)

Мета: ознайомити з дітей з технікою малювання – пуантеліз (малювання крапками). Заохочувати малювати з натури – натюрморт. Вчити заповнювати площини крапками патичком, від світлого до темного. Формувати вміння створювати малюнок з натури. Розвивати самостійність, увагу. Виховувати естетичний смак, інтерес до малювання крапками.

Матеріал: гуаш, муляжі для натюрморта, серветки, папір, патички.

Хід заняття

1.Вступна бесіда натюрморт. Перегляд ілюстрацій.

2.Підбір матеріалу.

3.Ознайомлення дітей з технікою малювання – пуантелізм.

4.Показ послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

7.Прибирання робочого місця.

2п.

 

Техніка «ниткографія»

13

Чарівний світ ниточки

Мета: ознайомити дітей з технікою малювання – ниткографія. Формувати вміння створювати малюнок за власним бажанням, задумом. Вчити працювати з жовтою фарбою. Викликати у дітей емоційний настрій від побаченого витвору мистецтва. Розвивати самостійність, увагу. Виховувати естетичний смак, інтерес до малювання ниточкою.

Матеріал: гуаш жовта,  посуд для вмочування ниток у гуаш, серветки, папір.

Хід заняття

1.Вступна бесіда.

2.Підбір матеріалу.

3.Ознайомлення дітей з технікою малювання – ниткографією.

4.Показ послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

7.Прибирання робочого місця.

 

1т./2п.

 

Техніка «ляпкографія»

14

Веселий чоловічок

Мета: познайомити дітей з технікою «ляпкографія». Дати змогу дітям побачити, що злиття кількох фарб зумовлює перетворення , відкриває простір фантазії. Розвивати відчуття кольору, збагачувати уявлення про кольорову гаму. Виховувати естетичний смак, інтерес до малювання

Матеріали: акварель, трубочки, пензлики, вода, вологі серветки, папір.

Хід заняття

1.Казка «Пригоди ляпки»

2.Підбір матеріалу.

3.Ознайомлення  з технікою, перегляд малюнків.

4.Показ послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

7.Прибирання робочого місця.

 

1т./2п.

 

Петриківський розпис

15

Чари Петриківки

Мета: познайомити дітей з елементами петриківського розпису; навчати малювати елементів: зернятко, цибулька, бутон; вправляти дітей у виконанні основних мазків різними способами (пензлем та пальчиком);прилучати до традицій українського мистецтва. Розвивати мислення, креативність, допитливість. Виховувати охайність, інтерес до народних традицій, до розпису.

Матеріали: вироби петриківського декоративно-прикладного мистецтва, таблиці зі зразками елементів візерунків різних видів розпису, презентація, ілюстрації, фарби, палітри, пензлики, вода, вологі серветки, папір.

Хід заняття

1.Розгляд декоративного посуду. Аналіз елементів петриківського розпису.

2.Підбір матеріалу.

3.Ознайомлення дітей з петриківським розписом.

4.Показ послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

7.Прибирання робочого місця.

1 т./2 п.

 

16

Букет квітів

Мета: закріпити  елементами петриківського розпису; навчати малювати композицію використовуючи прості елементи петриківського розпису: зернятко, цибулька, бутон; закріпити  основні мазки: подовжений та перехідний (пензлем та пальчиком); прилучати до традицій українського мистецтва. Розвивати мислення, креативність, допитливість. Виховувати охайність, інтерес до народних традицій, до розпису.

Матеріали: вироби петриківського декоративно-прикладного мистецтва, таблиці зі зразками елементів візерунків різних видів розпису, презентація, ілюстрації, фарби, палітри, пензлики, вода, вологі серветки, папір.

Хід заняття

1.Вступна бесіда.

2.Підбір матеріалу.

3.Закріпдення уміння малювати   петриківським розписом.

4.Показ послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

7.Прибирання робочого місця.

2п.

 

Техніка малювання по -вологому

17

Барви веселки

Мета: ознайомити дітей з новою технікою нетрадиційного малювання – по вологому папері. Вчити дітей малювати веселку на мокрому папері, надаючи малюнку прозорості. Розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук, естетичне сприймання кольорів. Виховувати охайність, самостійність, викликати позитивні емоції.

Матеріал: мокрий  папір, гуаш жовтого, зеленого, синього, фіолетового, блакитного, червоного кольорів, вода, пензлики, серветки.

Хід заняття

1.Бесіда та розгляд ілюстрацій із зображенням веселки.

2.Підбір матеріалу.

3. Показ послідовності  виконання роботи вихователем

4.Закріплення послідовності техніки малювання.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

7.Прибирання робочого місця.

1т./2п.

 

 

 

Техніка набризку

 

 

18

Квіти у вазі –набриз + шаблон

Мета: Вчити дітей освоювати техніку вільного набризку. Закріпити вміння працювати з шаблоном . Спонукати дітей передавати в малюнку  букет квітів. Розвивати почуття кольору. Виховувати у дітей прагнення до пізнання навколишнього світу.

Матеріали: ілюстрації, акварель, палітри, пензлики, зубні щітки, шаблони вази та квітів,  вода, вологі серветки, папір.

Хід заняття

1.Вступна бесіда про весну.

2.Підбір матеріалу.

3.Ознайомлення та закріплення техніки набризку.

4.Показ послідовності виконання роботи.

5.Самостійна робота дітей.

6.Аналіз дитячих робіт, підсумок.

7.Прибирання робочого місця.

1т./2п.

 

 

docx
Додано
30 вересня 2020
Переглядів
1899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку