Діагностика педагогів старших груп щодо обізнаності вимог Освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина», затверджену наказом МОН України від 09.11.2015 року
ПІБ_____________________________________________________
Виберіть єдиний правильний варіант відповіді
1.Провідна діяльність дітей старшого дошкільного віку( шостий-сьомий рік життя)
-
творча гра;
-
предметно-маніпулятивна;
-
сюжетно-рольова гра.
2. Провідна потреба дітей старшого дошкільного віку( шостий-сьомий рік життя):
-
пізнавальна активність;
-
в активному пізнанні оточуючого світу, спілкуванні, визнанні, самостійності;
-
в творчій активності та спілкуванні.
3.Провідна функція ( психічний процес ) дітей старшого дошкільного віку( шостий-сьомий рік життя):
4. Новоутворення психічного розвитку дітей старшого дошкільного віку:
-
формування контролюючої функції мовлення, елементів творчої уяви в сюжетно-рольовій грі та елементи довільності;
-
формування почуття гідності і сорому, ставлення до оточення;
-
формування передбачення результату діяльності, активної плануючої функції мовлення, позаситуативноо-ділової форми спілкування з однолітками.
5. Тривалість групових занять у дітей старшого дошкільного віку:
6. Тривалість фізкультурних занять у дітей старшого дошкільного віку:
-
20-25 хв
-
25-30 хв
-
30-35 хв
7.У дітей старшого дошкільного віку необхідно формувати такі культурно-гігієнічні навички:
-
Продовжувати формувати у дітей навички охайності під час їжі. Навчити дітей самостійно засукувати рукава, мити руки і обличчя, правильно користуватися милом, не мочити одяг, насухо витирати обличчя і руки, вішати рушник на місце. Вчити своєчасно користуватися носовичком, туалетом. Виховувати акуратність, уміння помічати та усувати самому чи за допомогою дорослих неохайність зовнішнього вигляду та одягу.
-
Учити дітей правильно користуватись виделкою, ножем, серветкою, їсти охайно, правильно сидіти під час їди. Привчати сідати за стіл в охайному вигляді. Розвивати самоконтроль при виконанні правил і застосуванні навичок особистої гігієни.
-
Удосконалювати навички культури прийняття їжі. Вчити правильно сидіти за столом.Учити дітей самостійно вмиватися, стежити за чистотою своїх рук.Привчати правильно чистити зуби і причісуватись; під час кашлю відвертатися, прикриваючи рот носовою хустинкою.
8. Стрибки в довжину з місця для дітей старшого дошкільного віку здійснюються на відстані:
-
50 -55 см
-
80 -100 см
-
70 см
9. Кидати м’яч одне одному від грудей, обома руками знизу, з-за голови, ловити м’яч, кинутий вихователем здійснюються на відстані:
10 Метають мішечки з піском правою та лівою рукою на дальність до 4,5-7-8 м. вагою:
11. Для виконання загально-розвиваючих вправ дітей старшого дошкільного віку перешиковуються:
-
в коло
-
в ланки невеликими групами за орієнтирами
-
в колони трійками або четвірками за ведучими
12. Піші переходи долають у звичному для дітей темпі тривалістю:
-
15-20 хв в кожну сторону
-
20-30 хв в кожну сторону
-
30-35 хв. в кожну сторону
13. В старшій групі заняття з фізичної культури складається з ___органічно пов’язаних між собою частин:
Зміст кожної з частин коротко напишіть______________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14.Кожна загально-розвиваюча вправа в старшій групі повторюється:
-
8-10 раз;
-
5-6 разів;
-
6-8 разів;
15. Кількість підстрибувань в старшій групі під час виконання загально-розвиваючих вправ:
-
16-20 раз;
-
10-12 раз;
-
12-16 раз.
16. Основні завдання з розділу «Ми розповідаємо» освітньої лінії «Мовлення дитини»:
-
Вчити складати в іграх невеликі загадки — описи предметів та іграшок, за якими безпосередньо спостерігають; описові загадки про добре знайомі іграшки, предмети, за якими безпосередньо не спостерігають; порівняльний опис двох іграшок, картинок; описувати добре знайомі сюжетні та предметні картини; сюжетні розповіді за добре знайомим змістом картини; з допомогою вихователя складати розповіді про іграшку.
-
Вчити переказувати зміст добре знайомих літературних творів (казок, коротких оповідань) за допомогою навідних запитань дорослого та сумісного переказу, відтворюючи послідовність подій, передаючи мову персонажів. Вчити будувати короткі (з 2–3 речень) описові та сюжетні розповіді про іграшки, тварин, за дидактичними картинами з допомогою запитань вихователя та спільного мовлення.
-
усвідомлено переказувати казки, оповідання без допомоги вихователя (стимулювати вживання мовних та позамовних засобів виразності); давати характеристику вчинків персонажів; самостійно складати описові та сюжетні розповіді за дидактичною картиною (за серією картин), чітко зазначати місце і час дії, придумувати події, що передують тим, які відтворені на картинах, чи є продовженням їх змісту. Спонукати до словесної творчості: самостійно складати казки, короткі історії з включенням образів, які уособлюють ляльки та інші сюжетні іграшки, предмети, тварини, рослини; описувати добре знайомі репродукції художніх картин.
17. Розділ «Соціальний світ» включає такі теми педагогічної роботи:
-
родина, людина серед людей, наш дитячий садок, привчаємось працювати
-
родина, людина серед людей, наш дитячий садок, різних професій у світі багато, економічне виховання, Україна - рідний край, вогонь і діти, світлофор-моргайко;
-
родина, наш дитячий садок, діти і дорослі, ввічливі малята, різних професій у світі багато, економічне виховання, вогонь і діти, світлофор-моргайко;
18. Зазначте тематику сюжетно-рольових ігор дітей старшого дошкільного віку:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
19. Освітні завдання освітньої лінії «Дитина у природному довкіллі» передбачають:
-
Дати дітям знання про різноманітні явища та об’єкти природи: назви, основні особливості зовнішнього вигляду, пристосування до умов життя рослин і тварин; вплив
явищ природи на життя і розвиток живих істот. Виховувати емоційне ставлення до природи: вміння помічати її красу і тендітність, милуватися об’єктами та явищами, бажання долучатися до праці в природі. Вчити елементарним діям з поліпшення природного середовища (прибирання ділянки, догляд за рослинами, допомога тваринам).
-
Розвивати цілісне сприйняття природи у гармонійному поєднанні пізнавальних, етичних, естетичних, практичних мотивів взаємодії з нею. Дати знання про доступні розумінню дітей явища та об’єкти природи, представників рослинного і тваринного світу: назву, найбільш характерні особливості, правила взаємодії. Формувати у дітей узагальнені знання про природу нашої планети.
-
Ознайомити з моделлю Землі — глобусом, картою світу таУкраїни, ілюстрованими атласами. Формувати практичне уміння розрізняти на карті та глобусі материки, острови, океани, моря, річки, озера. Формувати ціннісне ставлення до природи планети Земля як джерела добробуту людей, краси довкілля, натхнення митців. Узагальнити знання про повітря: знаходиться навко-
ло і всередині нас, заповнює весь простір; ним дихає все живе — рослини, тварини, люди; рух повітря — вітер. Сформувати вміння розрізняти ознаки повітря, позитивно сприймати дії дорослих з підтримання його чистоти у приміщенні та поліпшення засобами провітрювання кімнати, зволоження, очищення повітря.
20. Дітей в старшій групі вправляють у визначенні кількості предметів способом перелічування у множині в прямому і зворотному порядку в межах :
21. Дітей старшого дошкільного віку вчать порівнювати однакові та різні за розміром предмети за:
-
величиною і формою та заохочують до використання у мовлені слів
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
довжиною , висотою , товщиною, шириною , вимірюванням об’єму рідких та сипких речовин та заохочують до використання у мовлені слів____________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
величиною, довжиною, висотою та заохочують до використання у мовлені слів__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
21. Дітей старшого дошкільного віку вправляють у розрізненні таких форм:
-
круг, квадрат, трикутник, чотирикутник
-
кулі, кубика, цеглинки, круга, квадрата
-
круг, квадрат, трикутник, чотирикутник, ромб, п’ятикутник
22. Дітей старшого дошкільного віку орієнтують з такими часовими поняттями:
-
частинами доби (ранок, день, вечір,ніч), порами року, часовими відношеннями ( тепер-пізніше, спочатку – потім, учора –завтра)
-
частинами доби (ранок, день, вечір, ніч), порами року, часовим и відношеннями ( тепер-пізніше, спочатку – потім, учора –завтра, швидше-повільніше)
-
частинами доби (ранок, день, вечір, ніч), порами року, часовим и відношеннями ( тепер-пізніше, спочатку – потім, учора –завтра, швидше-повільніше), днями тижня, вчать користуватись різними видами календарів та годинників.
23. Діти старшого дошкільного віку конструюють з:
-
будівельного матеріалу, з деталей конструкторів, з паперу та картону, з природного матеріалу, з викидних матеріалів
-
будівельного матеріалу, з деталей конструкторів, з паперу
-
будівельного матеріалу, з деталей конструкторів, з паперу, з природного матеріалу, з викидних матеріалів
24. Зміст педагогічної роботи з малювання дітей старшого дошкільного віку:
-
Вчити малюванню з натури (на пленері), за уявою. Вчити використовувати силуети різних зображень для обведення пензликами різних номерів (№ 1, 2, 3). Навчати технікам зафарбовування, створення тла. Вчити елементам декорування предметів, використовуючи українські народні регіональні традиції та сучасні підходи, що застосовуються у декоративно-ужитковому мистецтві.
-
Продовжувати вчити дітей користуватися олівцями, пензлем і фарбами, домальовувати деталі, зафарбовувати предмет не виходячи за його контур. Вчити змішувати фарби для утворення іншого кольору, використовуючи ігрові прийоми та нескладне експериментування. Навчати розташовувати зображення на аркуші таким чином, щоб воно мало естетичний вигляд; створювати малюнки, використовуючи різні засоби виразності (колір, форму, композицію). Продовжувати використовувати нетрадиційні техніки малювання, формувати у дітей естетичний смак.
-
Вчити дітей передавати у малюнку форму і колір предмета; малювати прямі, похилі й округлі лінії; зафарбовувати зображення широкими мазками. Використовувати нетрадиційні техніки малювання (штампування, малювання пальчиками, долоньками, по вологому, крихітними повітряними кульками). Вчити використовувати білу фарбу для утворення відтінків кольору, пензлик — для домальовування окремих елементів зображення (наприклад: гарбуз дитина малює «печаткою»- картоплинкою, а хвостик домальовує пензлем), палітру, кольорову крейду, воскові олівці
25. Дітей старшого дошкільного віку вчать аплікувати, ставлячи завдання:
-
Вчити дітей користуватися ножицями, вирізати по прямій, косій та округлій формах. Вчити дітей охайно користуватися клеєм, пензликами для наклеювання, підставками для пензликів, серветками для промокання.
-
Продовжувати навчати правильно користуватися ножицями, використовувати раціональні прийоми симетричного вирізання з паперу, складеного навпіл. Навчати технікам обривання та силуетного вирізання. Навчати прийомам використання в аплікації різних предметів (засушених частин рослин, шматочків шкіри, тканин, хутра, намистинок, пайєток, пір’я). Знайомити та вправляти у техніці квілінгу.
-
Формувати у дітей уміння користуватися папером, клейстером. Формувати уявлення про властивості предметів, які використовуються на заняттях з аплікації. Вчити виготовляти кульки з м’якого паперу (серветок) та наклеювати їх на шаблон.
26. Дітей старшого дошкільного віку ( шостий рік життя) ознайомлюють з такими жанрами живопису:
-
натюрморт, пейзаж, портрет, казково-билинний;
-
натюрморт, побутовий, історичний:
-
натюрморт, пейзаж, портрет, анімалістичний.