ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ 2021-2022 н.р.

Про матеріал
ПРОБЛЕМА, НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЄ МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВВ 2021-2022 Н.Р. Формування системи життєвих цінностей, відповідальної поведінки та національно-патріотичного виховання учнівської молоді. ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМИ - прищеплення учням потреби в оволодінні новими знаннями; - виховувати повагу до державної символіки, законодавства України; - формування національної свідомості до рідної землі, українського народу, родини; - забезпечення дотримання режиму роботи школи, правил для учнів, норм моралі; - запобігання негативним проявам серед учнівської молоді, безпритульності та підліткової злочинності.
Перегляд файлу

 

                Затверджено

                                                  Директор ліцею             __________

                            «___» вересня  2021 р.

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН роботи

методичногооб’єднання
КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ

КЗ «Пеньківський ліцей
Вінницького району Вінницької області»

 

_

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова методичного об’єднання Дарченко Т. В.

Секретар методичного об’єднання Джумська І. М.

 

 

2021-2022 н.р.


 

Аналіз роботи МО класних керівників за 2020– 2021 н.р.

Перед педагогами ліцею постало завдання: виховати громадянина-патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій на­род, Україну, готові самовідда­но захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, де­мократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціально­го середовища. Тому методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у су­часних умовах. 

До складу методичного об’єднання класних керівників входять 13 осіб керівник МО Дарченко Т.В. та педагог-організатор.

З них є 3 спеціалісти  І категорії – Дудник Л.С., Ткачук К.В.

Вищу категорію  мають 7 осіб - Джумська І.М, Григорук А.С, Коломієць Г.М, Марчук Т.І, Томляк С.М., Оліщук Г.В. Звання «старший вчитель» мають - Марчук Тетяна.

Методичне об’єднання класних керівників  працювало у 2020-2021 навчальному році над темою «Формування системи життєвих цінностей, відповідальної поведінки та національно-патріотичного виховання учнівської молоді», спираючись при цьому на методичні теми та школи. Шляхи реалізації проблеми методичного об’єднання - прищеплення учням потреби в оволодінні новими знаннями;
- виховувати повагу до державної символіки, законодавства України;
- формування національної свідомості до рідної землі, українського народу, родини;
- забезпечення дотримання режиму роботи ліцею, правил для учнів, норм моралі;
- запобігання негативним проявам серед учнівської молоді, безпритульності та підліткової злочинності.
Розглядались такі основними  завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників, як:

- підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників з питань психології та педагогіки виховної роботи. Організація програмно-методичного супроводу виховної роботи в класі, ліцеї, що сприяє удосконаленню й підвищенню ефективності виховної роботи в ліцеї;

- інформування про нормативно-правову базу, що регулює роботу класних керівників, вихователів груп подовженого дня в рамках модернізації виховання;

- забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;

- формування мотивації педагогів з метою удосконалення професійної компетентності;

- озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи;

- координація планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів в класних колективах; всебічний розвиток індивідуальності дитини на основі  виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб і інтересів;

- сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників;

- оцінювання виховної роботи членів педагогічного колективу;

- вивчення, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.

В процесі вирішення даних завдань головні зусилля було зосередже­но на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підви­щенні їхньої професійної май­стерності, створенні творчої атмосфери, яка сприяє пошуку кращих технологій пе­дагогічної праці, ефективному втіленню інновацій виховного процесу.

Було заплановано і проведено 4 засідання, на яких розглядались заплановані питання. Секретарем МО класних керівників Джумською І.М. було записано 4 протоколи.

Проведення засідань сприяло підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів, розширен­ню їхнього світогляду, допома­гало отримати необхідні знання для втілення педагогічних стратегій розвитку гармонійної особистості, сприяло запровадженню інтер­активних методик у виховному процесі та активних форм і видів діяльності.

Функцією  методичного об'єднання класних керівників є:

       аналітико-прогностична функція, що виражається в здійсненні аналізу якості надання виховних послуг, розробці методик й інструментарію виявлення результативності й прогнозування, а також їхнього подальшого вмісту за напрямками виховної роботи;

        організаційно-координуюча функція, що забезпечує планування й організацію роботи методичного об’єднання класних керівників;

          інформаційна функція, що виражається в інформуванні педагогічних працівників школи з питань виховної роботи;

         методична функція, забезпечує створення організаційно-педагогічних умов з метою вдосконалення професійної компетентності членів методичного об’єднання.

Методична робота з класними керівниками проводилась у формі круглих столів, дискусій, що дозволило досягти більш точної, конкретної роботи в удосконаленні діяльності. Адже вчителі не лише вчились і приймали інформацію, а й були активними учасниками. Члени МО класних керівників виступали з доповідями з різних тем і напрямків виховної роботи.

Шкільний психолог Корольчук Г.М. провела з учнями і вчителями анкетування, тренінги і ін.

У 2020- 2021 н.р. учителі, які атестувалися презентували власний досвід в рамках шкільного МО класних керівників, дали відкриті виховні заходи та презентувала розроблені проекти. Це Коломієць Г.М., Недипіч С.М..

Велику роль у роботі МО відіграє учнівське самоврядування. Протягом навчального року учнівське самоврядування брало активну участь у різних районних та обласних конкурсах, де здобули призові місця:
   Протягом навчального року учні школи брали участь у різних конкурсах та досягли високих результатів:

Дарченко Анна, 5 клас

Всеукраїнський конкурс «#ТГШ207: Таємниця генія Шевченка»

Диплом

І

Ткачук Ілля, 5 клас

Всеукраїнський конкурс «#ТГШ207: Таємниця генія Шевченка»

Диплом

І

Корольчук Вікторія, 5 клас

Всеукраїнський конкурс «#ТГШ207: Таємниця генія Шевченка»

Диплом

І

Корольчук Дмитро, 5 клас

Всеукраїнський конкурс «#ТГШ207: Таємниця генія Шевченка»

Диплом

І

Гуменюк Ілля, 5 клас

Всеукраїнський конкурс «#ТГШ207: Таємниця генія Шевченка»

Диплом

ІІІ

Дарченко Анна, 5 клас

Всеукраїнський конкурс «Як це працює?»

Диплом

І

Корольчук Дмитро, 5 клас

Всеукраїнський конкурс «Як це працює?»

Сертифікат

 

Дарченко Анна, 5 клас

Всеукраїнський конкур «Година Землі»

Диплом

І

Корольчук Вікторія, 5 клас

Всеукраїнський конкур «Година Землі»

Диплом

І

Ткачук Ілля, 5 клас

Всеукраїнський конкур «Година Землі»

Диплом

І

Корольчук Дмитро, 5 клас

Всеукраїнський конкур «Година Землі»

Диплом

І

Лещенко Дарина, 5 клас

Всеукраїнський конкур «Година Землі»

Диплом

І

Дарченко Анна, 5 клас

Всеукраїнський конкурс «Безпечний Інтернет 2.0»

Диплом

І

Синицина Елеонора, 8 клас 8 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Костянюк Ольга, 8 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Григоренко Віталій, 8 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Верстюк Наталія, 8 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Дарченко Анна, 5 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Ткачук Ілля, 5 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Дудник Катерина, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Лапчук Галина, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Кузьмішена Вероніка, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Ліварчук Максим, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Осовський Андрій, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Грепечук Віктор, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Григорук Вікторія, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Григорук Віталій, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Марчук Софія, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Скальська Софія, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Підкалюк Анна, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Ярушевська Діана, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Ванжула Володимир, 7 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Бібик Богдана, 8 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Волинець Анна, 8 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Кузьменко Анастасія, 8 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Брилянт Яна, 8 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

Білоус Аліна, 8 клас

Всеукраїнський конкурс « STOP булінг!»

Диплом

І

 

Учні разом з учителями обговорюють проблеми ліцею, села.

Під час взаємних відвідувань позакласних заходів, при організації відкритих годин спілкування, колективних творчих справ класні керівники вчились аналізувати свою роботу, правильно оцінювати її результати, виправляти недоліки.

Традиційно були проведені свята: Свято першого дзвоника, Святковий концерт до дня вчителя, Свято осені, концерт до Дня Збройних Сил України, Новий рік та багато іншого.

Головне завдання в роботі класного керівника-створення умов для розвитку особистості учня. І досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в суспільстві Це:

- робота з обдарованими учнями .

- класні керівники вивчали домашні умови життя учнів, підтримували тісний зв’язок з батьками, визначали коло спілкування дітей у школі та поза нею.

- проводилися виховні заходи з учнями. У ліцеї створена база даних обдарованих дітей, які реалізують себе у різних напрямках діяльності.

МО класних керівників багато уваги приділяло проблемі налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвитку творчого потенціалу дитини та профілактичній роботі, направленій на правовий аспект виховання учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість, а кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку педагога.

Аналіз підсумків роботи МО класних керівників показує, що поставлені завдання в основному виконані.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОБЛЕМА,
НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЄ МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ
КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВВ 2021-2022 Н.Р.

 

Формування системи життєвих цінностей, відповідальної поведінки та національно-патріотичного виховання учнівської молоді.



ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМИ
- прищеплення учням потреби в оволодінні новими знаннями;
- виховувати повагу до державної символіки, законодавства України;
- формування національної свідомості до рідної землі, українського народу, родини;
- забезпечення дотримання режиму роботи школи, правил для учнів, норм моралі;
- запобігання негативним проявам серед учнівської молоді, безпритульності та підліткової злочинності.
 

 

 

 

ДЕВІЗ МЕТОДИЧНОГО ОБЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ:

 

Учитель – це скульптор, великий митець;

Він ліпить щодня, щогодини,

Із ніжних і теплих дитячих сердець

Велику і сильну людину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання І

Ціннісно орієнтована виховна система В.О.Сухомлинського

та сучасні освітні акценти

27серпня 2021р.

 

№ п/п

Зміст

Відповідальні

1.

Аналіз результативності виховної роботи за минулий навчальний рік і завдання класних керівників  по здійсненню виховання здобувачів освіти у 2020/2021 навчальному році

Заступник директора

з виховної роботи

 Дарченко Т.В.

2.

Огляд літератури, директивних і нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів з питань планування і організації виховної роботи у   закладах освіти у 2021/2022 навчальному році

 Заступник директора

з виховної роботи

 Дарченко Т.В.

3.

Ознайомлення класних керівників із планом роботи ШМО класних керівників  на 2021/2022 навчальний рік. Узгодження графіка проведення виховних заходів

Керівник ШМО

Дарченко Т.В.

4.

Про результати планування виховної роботи у класах.

Затвердження планів виховної роботи

Заступник директора

з виховної роботи

 Дарченко Т.В.

5.

Реалізація гуманістичних ідей педагогіки В.О.Сухомлинського в системі виховної роботи КЗ «Пеньківський ліцей»

Заступник директора

з виховної роботи

 Дарченко Т.В..

6.

Виховання громадянина-патріота в системі ціннісних орієнтацій педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського

Класний керівник

Остапишина Н.М.

7.

Основні акценти Нової української школи в контексті ідей В.О.Сухомлинського

Класний керівник

Оліщук Г.В.

 

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

7.

 

Завдання членам методоб’єднання:

Опрацювати лист МОНУ від 27.06.2019р. № 1/9-414 «Про деякі    питанння  організації в закладах освіти  виховної роботи  щодо безпеки й благополуччя дитини у 2019/2020 навчальному році»

Опрацювати лист МОНУ від 18.05.2019р. № 296/2019-р «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2019-2025 роки»

Скорегувати плани виховної роботи (згідно з аналізом перевірки виховних планів класних керівників)

Оформити методичну розробку  першого уроку (до 01.09.2021р.)

Розробити й провести виховні заходи у класах (із використанням інтерактивних методик)

Зробити самоаналіз показових виховних заходів

Публікування статей у періодичних виданнях з метою поширення педагогічного досвіду

 

 

 

 

Класні керівники 1-11 класів

 

 

 

Класні керівники 1-11 класів

 

Класні керівники 1-11 класів

 

Класні керівники 1-11 класів

 

Класні керівники 1-11 класів

Класні керівники 1-11 класів

 

Класні керівники 1-11 класів

 

 

 

 

 

 

Засідання ІІ

 

Розвиток правової компетентності здобувачів освіти

у виховній діяльності школи

 

 02 грудня 2021 р.

 

№ п/п

Зміст

Відповідальні

1.

Формування правової культури, правових орієнтирів та правомірної поведінки здобувачів освіти в освітньому просторі КЗ «Пеньківський ліцей». Роль організатора виховного процесу в координації виховного впливу школи, сім’ї та громадськості

Заступник директора

 з виховної роботи

Дарченко Т.В.

2.

Співпраця педагога-організатора з класними керівниками в питаннях профілактичної та превентивної роботи. Впровадження інтелектуально-пізнавальних форм роботи з вихованцями. Методика проведення диспутів (круглих столів), інтелектуальних ігор

Керівник ШМО

Дарченко Т.В.

3.

Аукціон ефективних форм та методів правового виховання  у закладах загальної середньої освіти   

Дарченко Т.В.слухачі Школи,

члени ШМО

4.

Тренінгові технології в діяльності організатора виховного процесу. Методичні аспекти підготовки та проведення тренінгів. Методика проведення тренінгових занять з формування у школярів відповідальної (безпечної) поведінки

Дарченко Т.В.

Корольчук Г.М.

члени ШМО

5.

Інтерактивні технології як чинник результативності превентивної діяльності класного керівника зі схильними до девіантної поведінки здобувачами освіти. Упровадження інтерактивних ігрових технологій превентивного виховання в практику роботи закладу освіти. Тематика і форми виховних справ із правового виховання

Слухачі Школи,

члени ШМО

6.

Відвідування показових виховних заходів:

Квест з елементами тренінгу «Права та обов’язки дитини»

 

 

Правознавчий турнір «У світі права»

 

 

5-7 класи,

Остапишина Н.М.

Григорук А.С.
Марчук Т.І.
Ткачук К.В.

 

9-11 класи,

Дудник Л.С.

Лапчук В.О.
Григоренко Ю.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання ІІІ 

 

Протидія булінгу (цькуванню) в освітньому середовищі

 

 07лютий  2022р.

.

№ п/п

Зміст

Відповідальні

1.

Огляд директивних і нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів з питань запобігання домашньому насильству та протидії булінгу (цькуванню)

 Заступник директора

з виховної роботи

Дарченко Т.В..

2.

Булінг (цькування) як явище, основні види учнівського булінгу

Класний керівник

Джумська І.М..

3.

Природа булінгу та причини виникнення насильства серед дітей у ліцеї

Класний керівник

Лапчук В.О.

4.

Організація протидії булінгу (цькуванню) шляхом формування атмосфери уваги, співчуття і співпраці у класі. Взаємоповага як основа протидії булінгу

   Класний керівник

Остапишина Н.М.

5.

Кібер-булінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист дитини

Класний керівник

 Ткачук К.В. 

6.

Повноваження та обов’язки педагогічних працівників закладу освіти з попередження булінгу (цькування)

Класний керівник

Томляк С.М. 

7.

Розробка алгоритмів для батьків «Як виявити жертву цькування у ліцеї» та «Протидія і профілактика дитячого булінгу»

Практичний психолог

Корольчук Г.М.

члени методоб’єднання

 

 

 

Завдання членам методоб’єднання:

Опрацювати  корисні посилання щодо теми антибулінгу (сайт Міністерства освіти і науки України)

 

 

Класні керівники 1-11 класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання ІV

 

Розвиток соціальної компетентності учнів

у виховній діяльності

11 травень 2022 р.

 

№ п/п

Зміст

Відповідальні

1.

Теоретико-методологічні засади процесу соціалізації особистості.

Заступник директора з виховної роботи

Дарченко Т.В..

2.

Соціалізація учнівської молоді в сучасному освітньому просторі. Форми й методи соціалізуючого впливу ліцею .

Класний керівник

Остапишина Н.М.

3.

Розвиток соціальної компетентності учнів через виховну систему класу.

Класний керівник

Григоренко Ю.М.

4.

Вплив сімейних стосунків на соціалізацію дитини. Адаптація дітей з особливими потребами до соціального середовища.

Класний керівник

Коломієць Г.М.

5.

Превентивне виховання як засіб формування особистості та соціальної компетентності.

Класний керівник

Лапчук В.О.

6.

Аналіз роботи ШМО класних керівників за 2021-2022 н.р. Проведення діагностування класних керівників.

Керівник ШМО

Дарченко Т.В.

 

1.

 

 

 

 

2.

 

3.

 

 

Завдання членам методоб’єднання:

Провести діагностичні дослідження батьків:

  • готовність батьків до створення умов соціалізації особистості підлітка;
  • стиль сімейного виховання.

 

Зробити аналіз виховної роботи з класом.

 

Згідно з анкетуванням учнів та батьків внести пропозиції з планування виховної роботи на новий навчальний рік (до 27.05.2022 р.)

 

Класні керівники 1-11 класів,

практичний психолог

Корольчук Г.М..

 

 

Класні керівники 1-11 класів

 

Класні керівники 1-11 класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоосвіта членів методичного об’єднання

№ з/п

ПІБ класного керівника

Науково-методична тема, над якою працює класний керівник

Форма звіту

Термін проведення звіту

1

Оліщук Г.В.

  Співдружність класного керівника і батьківського комітету, залучення батьків до колективних творчих справ.

Доповідь

 

2

Коломієць Г.М.

   Впровадження особистісно-орієнтовного підходу до навчання та виховання.

Доповідь

 

3

Джумська І.М

   Формування в учнів національно-патріотичного світогляду та любові до своєї країни.

Доповідь

 

4

Томляк С.М.

   Впровадження моделей випускника початкової школи. Розвиток життєвих компетентностей у учнів початкових класів.

Доповідь

 

5

Дудник Л.С

   Робота класного керівника із сприянню ураження принципів людської моралі, милосердя доброти.

Доповідь

 

6

Остапишина Н.М.

   Роль творчих здібностей учнів групи в позаурочній діяльності.

Доповідь

 

7

Марчук Т.І.

     Удосконалення роботи над пропагандою здорового способу життя, сприяння творчому розвитку особистості школяра, формування українського менталітету на основі відродження національних традицій.

Доповідь

 

8

Григорук А.С.

   Функції годин спілкування, які на думку кл. керівника мають величезний спектр впливу на процес виховання через рідні методи, прийоми та інші види годин спілкування з учнями та батьками.

Доповідь

 

9

Ткачук К.В.

   Робота з обдарованими учнями на уроках і в позаурочний час.

Доповідь

 

10

Лапчук В.О.

   Виховання художньо-естетичного смаку учнів на годинах спілкування.

Доповідь

 

11

Григоренко Ю.М.

Підвищення якості знань та зміцнення дисципліни в класі

Доповідь

 

 

 

Графік проведення відкритих форм виховної діяльностіна 2021-2022 навчальний  рік

Прізвище, ім’я по батькові

Клас

Назва заходу

Дата проведення

1.

Оліщук Г.В.

3

Виховний проект «Добродійна екологічна стежина»

 

Листопад

2.

Томляк С.М

2

Презентація

«Великодні писанки»

 

Свято «Прощання з Букварем»

 

Квітень

3.

Коломієць Г.М.

 

4

Класна година  «Якщо ви цінуєте себе інші будуть цінувати вас»

 

Класна година «День Святого Миколая»

 

Листопад

Грудень

4.

.

Джумська І.М.

1

 

Класна година «Добротою себе виміряй!

 

 

Травень

5.

Григоренко Ю.М.

10

Виховна година « здоров’я твій друг а без нього як без рук»

Виховна година «Вибір є завжди у кожного з нас»

Лютий

6.

Дудник Л.С.

11

Година спілкування

«Здоров'я – найдорожчий скарб»

 

Годинна спілкування «Книжковий калейдоскоп»

Листопад

 

Березень

7.

Марчук Т.І.

6

Година спілкування « Голодомор – жахлива сторінка історії»

 

 

Виховний захід «Родинне свято»

Листопад

 

 

 

Березень.

8.

Григорук А.С.

7

Виховна година «День Гідності і Свободи України. Вшанування пам’яті Героїв Небесної сотні»

 

Родинне Свято Матері

 

Листопад

 

Травень

9.

Ткачук К.В.

8

Покрова Пресвятої Богородиці. День українського козацтва»

Жовтень

10.

Остапишина Н.М.

 

5

Бесіда – діалог «Будьмо терплячими до всіх»

Листопад

11

Лапчук В.О.

9

Диспут «Щастя. Як ми його розуміємо»

 

 

     Листопад

 

docx
Додано
14 серпня 2022
Переглядів
7295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку