ПЛАН
РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ
ХУДОЖНЬО - ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ
НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Науково — методична проблема, над якою працює заклад:
«Створення сприятливих умов для формування компетентностей,спрямованих на самовизначення та самореалізацію особистості в контексті Нової української школи»
Завдання,які необхідно розв’язати:
Очікувані результати
Передбачається, що успішна реалізація обласної науково-методичної проблеми:
- значно підвищить рівень компетентності педагога та учня, що готові швидко змінюватися й пристосовуватися до нових умов життя, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, ухвалювати рішення, навчатися упродовж життя;
- посилить соціалізуючу спрямованість педагогічних інновацій;
- створить сприятливі умови для розбудови єдиного освітнього простору закладів загальної середньої освіти, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання та спілкування учнів, освітян і батьків.
Методична проблема:«Формування ключових компетентностей шляхом використання нових освітніх технологій. Гармонійний розвиток особистості».
ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ МО
№ |
Тема |
Форма роботи |
Місяць |
Доповідає |
Перше засідання |
||||
|
Пріоритетні завдання методичної роботи на 2023/2024 навчальнийрік |
Круглий стіл |
вересень |
|
1 |
Аналіз діяльності шкільного методичного об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу та пріоритетні завдання на 2023/2024 навчальний рік. |
Повідомлення |
|
Керівник МО |
2 |
Опрацювання нормативної бази та методичних рекомендацій щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу на 2023/2024 навчальний рік. |
|
|
Члени МО |
3 |
Обговорення та затвердження календарних планів на І семестр, плану роботи методичного об'єднання на 2023/2024 н. р. |
|
|
Члени МО |
4 |
Про затвердження завдань І етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання. |
Доповідь |
|
Керівник МО |
5 |
Про схвалення Положення про МО вчителів художньо-естетичного циклу. |
|
|
Члени МО |
Робота між засіданнями |
||||
1 |
Консультації (консультації стосовно складання календарних планів; консультації стосовно конспектів відкритих уроків та виховних заходів) |
|
|
Члени МО |
2 |
Вивчення нормативних документів МОН щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу у 2023/2024 н. р. |
|
|
Члени МО |
3 |
Опрацювання методичних матеріалів з питань роботи вчителів художньо-естетичного циклу. |
|
|
Члени МО |
4 |
Складання планів роботи з обдарованими дітьми. |
|
|
Члени МО |
Друге засідання |
||||
|
Формування освітніх компетентностей здобувачів освіти |
Методичні посиденьки |
жовтень |
|
1 |
«Як маємо професійно розвиватись» |
Презентація |
|
Голтян С.Г.
|
2 |
Застосування технології формування творчої особистості на уроках художньо-естетичного циклу. |
|
|
Пелін Т.В. |
3 |
Робота з обдарованими дітьми. Підготовка та проведення олімпіад. |
|
|
Члени МО |
4 |
Огляд методичної літератури. |
|
|
Члени МО |
Робота між засіданнями |
||||
1 |
Опрацювання методичної і фахової літератури, навчального матеріалу. |
|
|
Члени МО |
2 |
Опрацювання теоретичних питань з проблеми, над якою працює вчитель. |
|
|
Члени МО |
3 |
Методичні розробки уроків. |
|
|
Члени МО |
4 |
Взаємовідвідування відкритих уроків. |
|
|
Члени МО
|
Третє засідання |
||||
|
Соціалізація ключових компетентностей в умовах створення єдиного освітнього простору на уроках художньо-естетичного циклу та використання інноваційних технологій на уроках. |
Проблемний стіл |
грудень |
|
1 |
Предметні компетенції на уроках як одна з умов сучасної освіти. |
|
|
ТатарчукГ.Я |
2 |
Роль компетентнісно-орієнтованих завдань в освітньому процесі з навчального предмета «Образотворче мистецтво» |
|
|
Пелін Т.В. |
3 |
Про затвердження календарних планів на ІІ семестр 2023/2024 н. р. |
|
|
Члени МО |
Робота між засіданнями |
||||
1 |
Опрацювання методичної і фахової літератури, навчального матеріалу. |
|
|
Члени МО |
2 |
Опрацювання теоретичних питань з проблеми, над якою працює вчитель. |
|
|
Члени МО |
3 |
Методичні розробки років. |
|
|
Члени МО |
4 |
Взаємовідвідування відкритих уроків. |
|
|
Члени МО |
Четверте засідання |
||||
|
Нова українська школа |
Тренінг |
березень |
|
1 |
Розвиток професійної компетентності педагога в умовах реалізації концепції «Нова українська школа». |
|
|
Кіпєрь О.І |
2 |
Проектування навчального заняття з застосування методів і прийомів реалізації компетентнісного підходу. «Я роблю так». Обмін досвідом. |
|
|
Члени МО |
3 |
Про результати участі в олімпіадах. |
|
|
Члени МО
|
Робота між засіданнями |
||||
1 |
Робота з обдарованими дітьми та підготовка їх до участі в конкурсах, виставках. |
|
|
Члени МО |
2 |
Проведення шкільних конкурсів, виставок. |
|
|
Члени МО |
3 |
Підготовка та проведення Тижня художньо-естетичного циклу. |
|
|
Члени МО |
П'яте засідання |
||||
|
Рекомендації і пропозиції щодо планування роботи МО на новий навчальний рік. |
Педагогічний аукціон |
травень |
|
1 |
Звіт про роботу МО у 2023/2024 н.р. |
|
|
Члени МО |
2 |
Рекомендації і пропозиції щодо планування роботи МО на новий навчальний рік.. |
|
|
Члени МО |
3 |
Складання перспективного плану роботи шкільного методичного об’єднання на 2024/2025 н.р. |
|
|
Члени МО |
Робота між засіданнями |
||||
|
Проведення моніторингових досліджень рівня навченості учнів з предметів художньо-естетичного циклу. |
|
|
Члени МО |
МЕТА РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
Завдання:
Роль самоосвіти в реалізації проблеми МО - це "Удосконалення методичної майстерності –це передусім самоосвіта, особисті ваші зусилля спрямовані на підвищення власної культури праці і, в першу чергу, культури мислення".
В. Сухомлинський
Самоосвіта є елементом виробничої діяльності кожного вчителя, який вільно обирає матеріал, прийоми й засоби роботи. У процесі самоосвіти реалізуються основні дидактичні принципи – систематичності, послідовності, наступності, зв’язку з практикою тощо.
У процесі самоосвіти вчителі МО дотримуються таких основних принципів:
а) взаємообумовленість мети, суті, змісту, структури методичної роботи;
б) безперервність і систематичність підвищення кваліфікації та професійної майстерності;
в) комплексне вивчення питань соціології, психології, дидактики, теорії виховання, наукових основ викладання навчальних предметів та поєднання науково-теоретичної підготовки з оволодіння уміннями та навичками, необхідними у педагогічній діяльності;
г) випереджальний характер підвищення кваліфікації педагога, своєчасне опанування науковою декорацією;
д) відвідування семінарів, педагогічних читань, активна робота у шкільному МО.
Основним критерієм для оцінки самоосвітньої роботи вчителя є проведений урок, виховний захід.
Положення про предметні тижні вчителів художньо - естетичного циклу.
Предметний тиждень — це комплекс навчально-виховних заходів, спрямований на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з предметів, збагачення науково-методичного досвіду вчителів.Організація та проведення.
Предметний тиждень організовується та проводиться відповідним предметно-методичними об'єднання.
Завдання тижня
1.Забезпечити належні умови для виявлення та розвитку творчої активності та зацікавленості учнів, сприяти формуванню їх наукового світогляду.
2.Вдосконалювати науково-методичний рівень та рівень професійної майстерності вчителів, збагачувати педагогічний досвід школи.
3.Поглибити знання з предметів та підвищити інтерес учнів до інших наук, непередбачених навчальним планом школи.
Функції предметного тижня
1.Організаційна — тиждень дозволяє внести цікаві заходи та інноваційні технології до навчально-виховного процесу, вдосконалити організаційні якості вчителів та розвивати організаційні здібності учнів.
2.Діагностична — можливість отримувати інформацію про динаміку професійного рівня вчителів та особистісний розвиток учнів.
3.Моделююча — під час планування тижня розробляються принципово нові форми навчально-пізнавальної діяльності учнів.
4. Пропагандистська — зміст тижня спрямований на інформування учнів про досягнення науки та техніки, виконання перспективних завдань програми розвитку школи.
Структура тижня
Складовими предметного тижня є відкриті уроки вчителів МО, науково-практичні конференції, індивідуальні та групові конкурси дитячої творчості, методичні дні, КВК, брейн-ринги спортивні змагання тощо. Кожен тиждень повинен містити належне інформаційне забезпечення.