План роботи методичного об’єднання
класних керівників
Вступ
Становлення української держави значною мірою залежить від того, як буде йти процес виховання молодого покоління-майбутнього нашого суспільства.
Протягом попереднього навчального року значна увага приділялась індивідуальній роботі класного керівника з учнями. Класні керівники старалися плекати у своїх вихованців почуття патріотизму, національне гордості, любові до рідного краю, розуміння причетності до всіх подій відбуваються в Україні.
На засіданнях методоб'єднання класних керівників проводилися такі практичні заняття: година спілкування «Світ твоїх захоплень»(8 клас), екологічний альманах «Ти, земле моя» (7клас), виховна година «Ти – громадянин України»(6 клас), вогник, присвячений Дню вчителя (9клас), свято матері (5 клас).
Традиційно, у школі велика увага приділялася туристично-краєзнавчій
Учні відвідували музеї Львова, побували на батьківщині І.Франка у селі Нагуєвичі, Крехівському монастирі.
Основне завдання - формування особистості, готової до співпраці, здатної успішно виконувати свою роботу в колективі, усвідомлювати цінність творчості. У зв’язку з цим методооб’єднання класних керівників спрямовує свою роботу на виховання духовності, розвитку самостійного мислення дитини, її індивідуальних творчих здібностей, формування емоційного компоненту особистості, зокрема, розвиток і виховання таких рис, як співчуття, доброта, совість, справедливість, сприймання краси, терпимість, почуття особистої гідності і гідності іншої людини.
Отже, основне завдання методоб'єднання класних керівників - надати кожному учневі можливості для життєвого вибору, навчити його рухатись у просторі ідей, образів допомогти виробити цілісний погляд на світ, формування повноцінного громадянина України.
Педагогічні завдання методичного об’єднання
класних керівників
У 2019-2020 н.р. МО буде працювати над виконанням завдань виховних программ, а сааме: національної програми патріотичного виховання учнів, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства.
Програма шкільного методоб'єднання класних керівників – національно-патріотичне виховання, вплив різноманітних форм роботи на розвиток особистості учнів.
Становлення патріота-українця неможливе без його духовного зростання, а цьому сприятиме тісна співпраця школи, сім’ї та нромадськості. Важливим етапом педагогізації батьків стане їх підготовка з питань виховання в сучасній сім'ї. У процесі робот из батьками будуть використовуватись активні форми проведення занять, зокрема диспути, рольові ігри, конференції, зустрічі за «круглим столом».
Складовою системи національного виховання є екологічна освіта. Ефективність процессу екологічного виховання залежить від методів і прийомів навчання екології з наданням учням максимальної самостійності у проведенні різних заходів: занять на природі, організації роботи на екологічній стежці.
Одна з головних проблем МО класних керівників – правове виховання.
Тому завдання класних керівників – формувати в учнів морально-правову свідомість, уміння дотримуватись моральних і правових норм поведінки, попереджувати порушення учнями правил людського співжиття, проводити спеціальну правовиховну роботу з тими учнями, які допускають відхилення від норм поведінки.
Ще одним важливим шляхом і умовою є формування у школяріь відповідальності, ініціативи, творчості, включення шкільної молоді у радикальні перетворення, що відбуваються у нашому суспільстві, є участь
у шкільному самоврядуванні. Діяльність самоврядування скеровує школярів на підвищення якості навчання, зміцнення свідомої дисципліни.
Класні керівники як організатори класного колективу:
обігу освіти, а також розвиткові їх здібностей;
дозвілля;
взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними національними, релігійними групами;
індивідуально-психологічних особливостей учнів, їх нахилів і інтересів;
самоврядування батьків.
Педагогічна спадщина нашої школи має цінний досвід формування вільнолюбної людини, борця за народні ідеали, господаря рідної землі, громадянина незалежної України.
Організація самоосвіти класних керівників
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Проблема, над якою працює |
Форма завершення роботи |
1 |
Падяк Марія Йосифівна |
Національно-патріотичне виховання |
Презентація |
2 |
Сціра Андрій Володимирович |
Виховання школярів на народних звичаях та традиціях |
Презентація |
3 |
Вітик Оксана Михайлівна |
Згуртування учнівського колективу |
Проект |
4 |
Бождан Ірина Володимирівна |
Правове виховання |
Презентація |
5 |
Ящишин Олександра Василівна |
Національно-патріотичне виховання |
Проект |
Вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду
№ з/п |
Хто відвідує |
Хто проводить заняття |
Яке питання вивчає |
Дата відвідування |
Примітки |
1 |
Сціра А.В. |
Падяк М.Й. |
Національно-патріотичне виховання |
20.11 |
|
2 |
Вітик О.М. |
Сціра А.В. |
Виховання школярів на народних звичаях та традиціях |
11.12 |
|
3 |
Ящишин О.В. |
Вітик О.М. |
Правове виховання |
04.12 |
|
4 |
Падяк М.Й. |
Вітик О.М. |
Згуртування учнівського колективу |
12.10 |
|
5 |
Вітик О.М. |
Ящишин О.В. |
Національно-патріотичне виховання |
06.11 |
|
Вивчення стану та результативності
виховної роботи
У нашій державі викладання навчальних предметів здійснюється вчителями-предметниками, з-поміж яких і призначають класних керівників, вони ж мають займатись позакласною та позашкільною роботою, оскільки на уроках мають змогу «вивчати» дітей. У своїй діяльності ці педагоги тісно пов’язані з іншими шкільними працівниками: із заступником директора з виховної роботи (планування діяльності, участь у підготовці та проведенні шкільних свят, урочистих подій, інших заходів); з учителем праці; викладачем організації виробництва (з’ясування питань профорієнтаційної виховної роботи): бібліотекарем (проблеми забезпечення класу підручниками, читання учнями художньої літератури, з учителем фізичного виховання (участь у підготовці та проведенні спартакіад).
Чималу роль у вихованні підростаючого покоління відіграє спільна робота школи та відділу освіти. Працівники відділу освіти систематично проводять засідання класних керівників, де широко обговорюють найважливіші питання виховання дітей, вивчаються особливості навчально-виховної роботи класних керівників, ознайомлюються з їхніми вимогами та стосунками з учнями, обмінюються думками про поведінку окремих учнів, методи впливу на них.
Працівники відділу освіти вивчають досвід роботи класних керівників, відвідують уроки, позакласні заходи, ознайомлюються із виставками творчих доробків педагогів, їх презентаціями, організовують обмін досвідом роботи між класними керівниками шкіл району, конкурси «Класний керівник» та інші.
Календар масових заходів на 2021-2022н.р.
№ з/п |
Зміст роботи |
Дата |
Клас |
Відповідальний |
1 |
Свято осені. Конкурс квіткових композицій «Мир дітям землі» (до Міжнародного дня миру) |
27.09. |
5 |
Падяк М.Й. |
2 |
Ранок «Поклін тобі, Учителю» |
04.10. |
9 |
Ящишин О.В. |
3 |
Стежками історії «від козаків до воїнів АТО» |
11.10. |
7 |
Подобінська С.О. |
4 |
Родинне свято «Від усієї душі» |
18.10. |
1 |
Зінько С.М. |
5 |
Ранок «Україна – єдина держава» |
15.11. |
3-4 |
Мороз. Л.Е. |
6 |
Виховний захід «Подій тих в пам’яті не стерти…» (Революція гідності) |
20.11. |
6 |
Сціра А.В. |
7 |
Усний журнал «Страшна правда про Голод 32-33рр. в Україні». Всеукраїнська акція «Запали свічку» |
22.11. |
7 |
Падяк М.Й. |
8 |
Ранок «Зазирнемо до бабусиної скрині |
13.11. |
2 |
Сціра А.В. |
9 |
Виховний захід «Будь толерантним» |
13.12. |
8 |
Вітик О.М. |
План засідань МО класних керівників
на 2021-2022 н.р.
Засідання І 10 вересня 2021р.
Тема: Основні напрямки методичної та виховної роботи на 2021-2022 н.р.
№ з/п |
Зміст |
Відповідальні |
1 |
Аналіз роботи МО за попередній навчальний рік та визначення основних напрямків виховної роботи на 2021-2022 н.р. |
Падяк М.Й. |
2 |
Про підсумки вивчення ціннісного ставлення до культури та мистецтва (естетичне виховання). Найефективніші методи щодо здійснення художньо-естетичного виховання |
Падяк М.Й. |
3 |
Опрацювання нормативних документів щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2021-2022 н.р. |
Сціра А.В. |
4 |
Рекомендації щодо змістового наповнення папки класного керівника на 2021-2022 н.р. (вимоги до планів виховної роботи та їх оформлення, схема аналізу виховної роботи класного керівника за минулий н/р та визначення основних питань виховної діяльності на 2021-2022 н.р.) |
Сціра А.В. |
5 |
Затвердження плану роботи методичного об’єднання та графіка проведення відкритих виховних заходів |
Сціра А.В. |
6 |
Про складання «банку даних» дітей пільгових категорій. Соціальний паспорт класу |
Подобінська С.О. |
Засідання ІІ 15 листопада 2021р.
Тема: Формування у школярів національної свідомості та почуття справжнього патріотизму
№ з/п |
Зміст |
Відповідальні |
1 |
Доповідь на тему «Сучасні інноваційні підходи до виховання патріотизму та національної свідомості учнівської молоді» |
Ящишин О.В. |
2 |
Обмін досвідом між класними керівниками. Педагогічні особливості формування в учнів почуття патріотизму. Заходи щодо патріотичного виховання |
Вітик О.М. |
3 |
«Аукціон ідей» - створення буклету для батьків «Як виховати патріота у сім’ї» |
Кл. керівн. 1-9 класів |
4 |
Експрес-огляд педагогічної преси «Радимо прочитати» на тему «Ціннісне ставлення до суспільства і держави» (національно-патріотичне виховання) |
Строган Л.І. |
Засідання ІІІ 18 лютого 2022р.
Тема: Роль класного керівника у формуванні позитивного відношення до здорового способу життя учнів шляхом впровадження активних форм виховної роботи
№ з/п |
Зміст |
Відповідальні |
1 |
Доповідь на тему «Виховання свідомого ставлення до здоров’я я найвищої соціальної цінності в сучасних умовах» |
Падяк М.Й. |
2 |
Система роботи класного керівника по формуванню в учнів здорового способу життя (обмін досвідом роботи) |
Сціра А.В. |
3 |
Панорама методичних ідей класних керівників «Упровадження нових технологій у профілактиці шкідливих звичок» (обмін досвідом) |
Кл. керівн. 1-9 класів |
4 |
Ознайомлення з новинками педагогічної преси з питань ціннісного ставлення до себе (здоровий спосіб життя) |
Бождан І.В. |
Засідання ІV 25 квітня 2022р.
Тема: Забезпечення умов для самореалізації творчого потенціалу особистості учня
№ з/п |
Зміст |
Відповідальні |
1 |
Доповідь на тему «Діяльність класного керівника щодо забезпечення умов для творчого розвитку особистості учня» |
Сціра А.В. |
2 |
Тренінг для класних керівників «Я – творча особистість» |
Практичний психолог Вітик О.М. |
3 |
Про участь класних керівників в шкільних та позашкільних заходах творчого спрямування |
Ящишин О.В. |
4 |
Вправа-побажання «Твій вибір» |
Подобінська С.О. |
5 |
Про результати роботи методичного об’єднання класних керівників у 2021-2022 н.р. |
Падяк М.Й. |
Протокол №1
засідання методичного об’єднання класних керівників
Мишлятицького НВК
від 10.09.2021р.
Присутні: Заступник директора НВК Строган Л.І.,
класні керівники 5-9 класів
Порядок денний
1 |
Аналіз роботи МО за попередній навчений рік та визначення основних напрямків виховної роботи на 2021-2022 н.р. |
Сціра А.В. |
2 |
Про підсумки вивчення ціннісного ставлення до культури та мистецтва (естетичне виховання). Найефективніші методи щодо здійснення художньо-естетичного виховання |
Падяк М.Й. |
3 |
Опрацювання нормативних документів щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2021-2022 н.р. |
Сціра А.В. |
4 |
Рекомендації щодо змістового наповнення папки класного керівника на 2021-2022 н.р. |
Сціра А.В. |
5 |
Затвердження плану роботи методичного об’єднання та графіка проведення відкритих виховних заходів |
Сціра А.В. |
6 |
Про складання «банку даних» дітей пільгових категорій. Соціальний паспорт класу |
Подобінська С.О. |
І. Слухали Падяк М.Й., яка зробила аналіз роботи МО за попередній навчений рік та окреслила основні напрямки виховної роботи на 2020-2021 н.р.
Ухвалили: Прийняти виступ Падяк М.Й. до уваги.
ІІ. Слухали Падяк М.Й., яка підвела підсумки вивчення ціннісного ставлення до культури та мистецтва, а також ознайомила присутніх із ефективними методами щодо здійснення художньо-естетичного виховання школярів протягом 2020-2021 н.р.
Ухвалили: Прийняти виступ Падяк М.Й. до уваги.
ІІІ. Слухали Сціру А.В., який ознайомив присутніх із нормативними документами щодо організації виховної роботи у НВК у 2021-2022 н.р.
Ухвалили: Прийняти виступ Сціри А.В. до уваги.
ІV. Слухали Сціру А.В. з рекомендаціями щодо змістового наповнення папки класного керівника на 2021-2022 н.р.
Ухвалили: Класним керівникам вести папку класного керівника.
V. Слухали Сціру А.В., який ознайомив присутніх із планами роботи методичного об’єднання та графіком проведення відкритих виховних заходів.
Ухвалили: Затвердити план роботи МО класних керівників на 2021-2022 н.р. Класним керівникам дотримуватись графіка проведення відкритих виховних заходів.
VІ. Слухали Подобінську С.О. про складання «банку даних» дітей пільгових категорій та соціальний паспорт классу.
Ухвалили: Класним керівникам зібрати «банк даних» дітей пільгових категорій та соціальний паспорт класу.
Голова МО класних керівників Сціра А.В.
Секретар Вітик О.М.
Протокол №2
засідання методичного об’єднання класних керівників
Мишлятицького НВК
від 19.11.2021р.
Присутні: Заступник директора НВК Строган Л.І.,
класні керівники 5-9 класів
Порядок денний
1 |
Доповідь на тему « Сучасні інноваційні підходи до виховання патріотизму та національної свідомості учнівської молоді» |
Ящишин О.В. |
2 |
Обмін досвідом між класними керівниками. Педагогічні особливості формування в учнів почуття патріотизму. Заходи щодо патріотичного виховання |
Падяк М.Й. |
3 |
«Аукціон ідей» - створення буклету для батьків «Як виховати патріота у сім’ї” |
Кл. керівн. 5-9 кл. |
4 |
Експрес-огляд педагогічної преси «Радимо прочитати» на тему«Ціннісне ставлення до суспільства і держави» |
Строган Л.І. |
І. Слухали класного керівника класу Ящишин О.В., яка ознайомила присутніх із сучасними інноваційними підходами до виховання патріотизму та національної свідомості учнівської молоді.
Ухвалили: Впроваджувати у навчально-виховний процес інноваційні підходи до виховання патріотизму та національної свідомості учнівської молоді - постійно.
ІІ. Слухали класного керівника 8 класу Падяк М.Й., яка розповіла про роботу по формуванню національної свідомості школярів. Учні залюбки вивчають минуле свого села, Мостищини та шляхи визвольних змагань Львівщини
Ухвалили: Прийняти виступ Падяк М.Й. до уваги.
ІІІ. Слухали соціального педагога НВК Подобінську С.О., яка ознайомила присутніх із буклетом для батьків «Як виховати патріота у сім’ї».
Ухвалили: Підготувати буклет «Як виховати патріота у сім’ї» - класні керівники.
ІV. Строган Л.І. - заступника директора НВК про новинки педагогічної літератури на тему «Ціннісне ставлення до суспільства і держави».
Ухвалили: Інформацію прийняти до відома, використовувати її у виховній роботі.
Голова МО класних керівників Сціра А.В.
Секретар Вітик О.М.