План-схема уроку з математики "Числові вирази, рівності, нерівності"для учнів 5 класу.

Про матеріал

Пропоную матеріали до уроку математики з теми "Числові вирази, рівності, нерівності" у вигляді плану-схеми, із розв'яками завдань класної та домашньої роботи та завдань-карток на відповідність.

Перегляд файлу

Тема 1.

Натуральні числа.

Урок 13.

Числові вирази, рівності, нерівності.

5-Б клас

24.09.18

Класна робота

  1. Перевірка виконання домашнього завдання:
    • правила за § 4, с. 25-27:

1) що називають числовим виразом?

2) що називають числовою рівністю?

3) що називають числовою нерівністю?

4) якими бувають рівності та нерівності?

5) як порівнюють багатоцифрові числа?

6) як записують подвійну нерівність?

  • перевірка завдань № 119, 121, 123, с. 30.
  1. Аналіз виконання учнями творчого завдання: № 127*(3), с. 31.
  2. Узагальнюючий відео-урок «Порівняння натуральних чисел».
  3. Практичне застосування знань: № 108, 116.
  4. Розв’язування складної нестандартної задачі: № 128, с.31.

 

Домашнє завдання

  1. Довчити правила § 4, с. 25-27.
  2. Розв’язати № 109, № 117, № 129.
  3. Принести транспортир.

 

 

 

 

№ 108

Умова:

Запишіть числовий вираз та обчисліть його значення:
1) сума числа 152 та добутку чисел 45 і 21;
2) різниця суми чисел 245 і 197 та числа 45;
3) добуток суми чисел 452 і 148 та числа 12;
4) частка числа 625 та різниці чисел 100 і 75.

 Відповідь:

1) 152 + 45 • 21 = 152 + 945 = 1097: 
2) (245 + 197) - 45 = 442 - 45 = 397; 
3) (452 + 148) • 12 = 600 • 12 = 7200; 
4) 625 : (100 - 75) = 625 : 25 = 25.

№ 116

Умова:

На координатному промені (мал. 63) назвіть число, що розміщується: 1) на 5 одиниць лівіше від числа 5; 
2) на 4 одиниці правіше від числа 5; 3) між числами 5 і 12. Запишіть відповідні числові нерівності.

5L118z1

 Відповідь:

1) 5 - 5 = 0; точка 0; 0 < 5; 
2) 5 + 4= 9; точка 9; 9 > 5;
3) 5 < 8 < 12; точка 8; можуть бути і точки: 6; 7; 9; 10; 11.

 

№ 128

Умова:

Ганнуся купила 2 морозива та 1 тістечко і заплатила 35 грн/4 грн 50 к. Якби вона купила 1 морозиво та 2 тістечка, то заплатила б 40грн/6 грн. Скільки коштує морозиво і скільки коштує тістечко?

 Розв’язання:

2018

1) 35 + 40 = 75 (грн) — заплатила б Ганнуся за 3 морозива і 3 тістечка.
3) 75 : 3 = 25 (грн) — заплатила Ганнуся за 1 морозиво і 1 тістечко.
4) 35 - 25 = 10 (грн) — коштує морозиво. 
5) 40 - 25 = 15 (грн) — коштує тістечко.


Відповідь. Морозиво коштує 10 грн, а тістечко25 грн.

 

Розв’язання:

2013

1) 4 грн 50 к. = 450 к.; 6 грн = 600 к.
2) 450 + 600 = 1050 (к.) — заплатила б Ганнуся за 3 морозива і 3 тістечка.
3) 1050 : 3 = 350 (к.) — заплатила Ганнуся за 1 морозиво і 1 тістечко.
4) 450 - 350 = 100 (к.) — коштує морозиво. 
5) 350 - 100 = 250 (к.) — коштує тістечко.


Відповідь. Морозиво коштує 1 грн, а тістечко 2 грн 50 к.

 

Д/з

129

Умова:

Старовинна задача. Торговець продав одному покупцеві 10 яблук, 5 груш і 3 лимони за 1 карбованець 10 копійок, другому покупцеві за тією самою ціною він продав 10 яблук, 3 груші і 1 лимон за 78 копійок, а третьому — 2 груші і 1 лимон за 22 копійки. Скільки коштують окремо яблуко, груша і лимон?

 

Розв’язання:

 

1) 1 карбованець 10 копійок = 110 к.

2) З перших двох покупців, яким торговець продав 20 яблук, 8 груш і 4 лимонів, він заробив 110 + 78 = 188 (к.).

3) Тоді за 5 яблук, 2 груші і 1 лимон торговець заробив 188 : 4 = 47 (к.).

4) Оскільки 2 груші і 1 лимон коштують 22 к., то 5 яблук коштують 47 - 22 = 25 (к.).

5) Отже, 1 яблуко коштує 25 : 5 = 5 (к.).

6) Тоді 3 яблука і 1 лимон коштують 78 — 10•5 = 28 (к.).

7) А 1 груша коштує 28 - 22 = 6 (к.).

8) Нарешті, 1 лимон коштує 22 - 2 • 6 = 10 (к.).
 

Відповідь. Яблуко коштує 5 к., груша — 6 к., а лимон — 10 к.

 

 

 

Д/з

№ 109

Умова:

Запишіть числовий вираз та обчисліть його значення:
1) сума добутку чисел 28 і 15 та числа 120;
2) добуток числа 35 та різниці чисел 506 і 468.

 

Відповідь:

1) 28 • 15 + 120 = 420 + 120 = 540; 
2) 35 • (506 - 468) = 35 • 38 = 1330.

№ 117

Умова:

На координатному промені (мал. 64) назвіть число, що розміщується:
1) на 4 одиниці правіше від числа 6;
2) між числами 6 і 11.
Запишіть відповідні числові нерівності.

5L119z1

  

Відповідь:

1) 6 + 4 = 10: точка 10; 10 > 6;
2) 6 < 8 < 11; точка 8; можуть бути і точки: 7; 9; 10.

Установити  відповідність між іменованими числами, що виражені різними одиницями виміру, так, щоб вони були рівними:

  1. 27 кг 9 г;      А. 2079 кг;
  2. 270 кг 90 г; Б. 27009 г;
  3. 279 ц ;         В. 27 т 90 г;
  4. 20 ц 79 кг;   Г. 2 т 7 кг 9 г;

                     Д. 27 т 900 кг.

 

 

Установити відповідність між нерівностями та цифрами, які можна в них поставити замість «*», щоб нерівності були вірними:

 

  1.    50 6*5 50 685;                         А. 0;
  2.    30 99* 999 30 992 000;           Б. 9;
  3.    6 001 600*;                               В. не можна

                                                            вставити

                                                                  жодну

                                                                  цифру;

  1.    485 *10 485 410;                     Г. 0; 1;

                                                      Д. 0; 1; 2; 3.

 

 

docx
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
2972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку