Урок "Додавання та віднімання десяткових дробів" нетрадиційний. Це урок-казка. Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання, вміння, навички учнів з вивченої теми, удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, кмітливість, самостійність; виховувати інтерес до навчання, життєві компетентності.
Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів
Мета: узагальнити та систематизувати знання, вміння, навички учнів з вивченої теми, удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, кмітливість, самостійність; виховувати інтерес до навчання, життєві компетентності.
Обладнання: картки-жолуді, таблиці, схеми.
Хід уроку
I. Оргмомент.
Чергові здають рапорт про відсутність учнів на уроці.
Учитель повідомляє тему уроку, учні визначають його мету.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вступне слово вчителя
Сьогодні на уроці узагальнити теоретичні знання з вивченої теми нам допоможе казка.
За синіми морями, за темними лісами жив собі козак. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав їх із біди. Одного разу вирушив він у місто, де жили дуже сумні діти, бо лютий Змій Горинич налетів на це місто і викрав у дітей гарні оцінки.
Ви зможете допомогти повернути їх, якщо правильно дасте відповіді на запитання.
Головна зброя проти Змія Горинича – це увага і знання!
Молодці! Ви допомогли козакові подолати довгу дорогу до сховища Змія Горинича. А тепер у бій!
ІІІ. Самостійна робота. (Перевірка фронтальна)
а) 0,04; б) 217,5; в) 0,48.
Відлетіла одна голова Змія.
а) 6,755 і 6,745; б) 25,32 і 25,3103; в) 3,7 і 5,4.
Відлетіла друга голова Змія.
а) до сотих: 12,967; 12,962;
б) до десятих: 0,85; 0,81;
в) до одиниць: 3,25.
4. Обчислити:
а) 4,5 – 1,6;
б) 1,7 + 0,3;
в) 5,8 – 1,7.
Відлетіла третя голова Змія. Та не знайшов козак оцінки дітей, тож вирушив далі.
ІV. Розв’язування вправ
Учитель. Підійшов козак до хатини. Щоб зайти туди, потрібно знайти периметр прямокутника, одна сторона якого 5,6 м, а друга на 1,5 м менша.
Відповідь: 19,4 м
Учитель. Відпочив козак у хатині, а потім рушив далі. Бачить, дідусь сидить біля каменя. Та й говорить той дідусь козакові: «Ти зможеш йти, якщо зрушиш з місця цей камінь. А для цього необхідно зробити так, щоб суми чисел кожного рядка, стовпця і діагоналі були рівними». (Робота в групах)
1,6 |
|
3,2 |
4,4 |
|
|
2,4 |
|
|
Учитель. Молодці, знову ви допомогли козакові. Дідусь дав козаку коня і чарівний клубочок, який довів юнака до перехрестя доріг. А на перехресті стоїть напис:
«Якщо с = 18,728, то йти наліво;
Якщо с = 18,266 – іти прямо;
Якщо с = 25,006 – іти направо».
Задумався козак: «Якою дорогою йти?» Допоможемо йому, якщо знайдемо числа а, в, с у ланцюжку обчислень. (Взаємоперевірка)
-4,154 +0,72 - 7,34
29,04 а в с
Як же їхати козаку? (Діти дають відповідь)
Учитель. Тож поїхав козак прямо. Під'їхав до дуба і чує: «Зірви жолуді».
Тільки зірвав козак жолуді, а з них випали завдання-рівняння. Розв’яжіть ці рівняння самостійно.
Учитель. І козак розв’язав рівняння. У нього такі ж відповіді, як і у вас. Тоді дуб каже: «Я подарую тобі листочок, куди він полетить, туди і йди». Листочок привів козака до озера, а човна немає. Виринає з озера Золота рибка: «Я подарую тобі човен, якщо розв’яжеш задачу»:
Озеро Сасик Озеро Світязь Озеро Сиваш
на 182,5 км2 менша на 1853,5 км2 більша
Розв’язування. (Колективна робота)
182,5 27,5
27,5 1881,0
Відповідь: 1881 км2
Учитель. Подарувала Золота рибка човен. Переплив козак озеро і знайшов ваші гарні оцінки.
Учитель коментує оцінки.
Підручник: А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір «Математика 5 клас», Харків, «Гімназія», 2018.