План STEM уроку на тему "Як жили у Стародавній Греції?" 4 клас Грущинська

Про матеріал
Мета: формувати уявлення учнів про досягнення грецької культури; розкрити причини та особливості формування культури; охарактеризувати театр, архітектуру Стародавньої Греції; визначити місце грецької культури в античній та світовій культурі; розвивати вміння критично мислити, висловлювати власну думку; виховувати шанобливе ставлення до культурної спадщини інших народів, естетичний смак.
Перегляд файлу

План-конспект STEM-уроку

 

Тема: Як жили у Стародавній Греції?

Дослідницькі/проблемні запитання:

-         Чим унікальна культура стародавньої Греції?

-         Які найвидатніші досягнення греків?

-         Який вклад зробили греки в розвиток світу?

Завдання:

-         Дізнатися про особливості давньогрецької цивілізації

-         Дослідити вклад греків в освіту, культуру та науку

Мета: формувати уявлення учнів про досягнення грецької культури; розкрити причини та особливості формування культури; охарактеризувати театр, архітектуру Стародавньої Греції; визначити місце грецької культури в античній та світовій культурі; розвивати вміння критично мислити, висловлювати власну думку; виховувати шанобливе ставлення до культурної спадщини інших народів, естетичний смак.

 

План дій/Хід уроку

 

  1. ЗАЛУЧИТИ

 

1.1 Залучити дітей до обговорення та бесіди. Запитання для бесіди:

-         Що ви знаєте про Грецію?

-         Яких героїв давньої Греції ви знаєте?

-         Які міфи/легенди давньої Греції ви читали/чули?

1.2 Попрацювати з текстом, залучаючи дітей до обговорення цікавих та нових для них фактів (підручник ст. 13-14; частина 2). Можна використати стратегію критичного мислення “Читання з позначками”

 

 

“ + ”

“ ! ”

“ - ”

“ ? ”

я знав це (відома інформація)

це суперечить тому, що я знаю

нова для мене інформація

хочу знати про це більше

 

 

 

 

 

 

  1. ДОСЛІДИТИ

 

2.1 Об’єднати учнів у 5 груп. Кожному роздати по одній роздруківці з урахуванням назву групи і її завдання. Наприклад, досліджувачам театру - фото справжнього грецького театру. Що можуть дослідити учні:

 

  1.     Культуру давньої Греції: За допомогою книги або інтернет джерел учні можуть знайти інформацію про найвідоміші давньогрецькі театри, їх особливості, про особливості художнього та музичного мистецтва цієї країни. Вчитель також може надати учням спеціальну книгу або науковий журнал для полегшення пошуку.
  2.     Ремесла давньої Греції: Учні шукають, які види ремесел були найрозповсюдженими.
  3.     Вклад у науку. Учні можуть дослідити, який саме вклад зробили греки у науку, хто які відкриття зробив, оцінити наскільки корисними вони є у сучасному світі
  4.     Літературу давньої Греції: Учні можуть представити найвідоміші міфи Греції, переказати зміст деяких з них на вибір, які найбільше зацікавлять, або навіть розіграти міні-сценку на основі одного з них. Останнє бажано узгодити з дітьми та їх батьками до уроку.
  5.     Спортивні досягнення давньої Греції: Діти можуть розповісти про перші Олімпійські ігри, як вони проходили і які види спорту були представлені. Порівняти їх з сучасними Олімпійськими іграми

 

Інновації: Учні можуть обговорити, які б видів діяльності давніх греків вони б відродили у сучасності та яким чином це можна зробити, щоб вони гармонічно влилося у сучасне культурне життя.

 

2.2 Вчитель пропонує учням потрапити у віртуальну екскурсію давньою Грецією. На основі цієї екскурсії діти можуть робити нотатки до своїх досліджень, необхідних їх групі

 

(471) Подорож по стародавній Греції - YouTube

 

 

 

3. ПОЯСНИТИ

 

3.1 Пояснити учням, чому Греція є однією з тих країн, що дала початок розвитку культурі, освіті та науці в усьому світі.

(Греки заклали підвалини більшості наукових дисциплін (філософії, філології, медицини, природознавства). Грецькі література і музика — найдавніші в Європі. Знайомі назви літературних родів і жанрів (епос, лірика, драма, комедія, трагедія) — грецького походження.)

 

3.2 Пояснити, чому вивчення історії давньої Греції є важливим

(Цивілізації стародавнього світу залишили нам величезну культурну спадщину: мистецькі та літературні твори, народну творчість, архітектурні пам'ятки, наукові знання, різноманітні технічні винаходи, релігійні вірування й міфологію, уявлення про світ і мораль)

 

3.3 Обговорити переваги та недоліки сприйняття греками світу через міфології. Пояснити, чому таке світосприйняття не працює зараз і чому важливо спиратися на науку  у дослідженні світу.

 

4. РОЗРОБИТИ

 

4.1 Діти представляють результати своїх досліджень.

 

4.2 Далі можна об’єднати тему з мистецькою освітньою галуззю. (У програмі не передбачено вивчення культури Греції, але можна додати це в контексті розділу про “Мистецтво інших країн”). Наприклад, можна запропонувати дітям намалювати давньогрецький театр і щоб кожен придумав до свого малюнку, який спектакль у ньому могли б розігрувати.

 

АБО

 

Обрати один з невеликих міфів давньої греції (можна з тих, що представили досліджувачі літератури), діти ще раз зачитують міф перед іншими учнями і вчитель дає завдання намалювати ілюстрацію до цього міфу (Бажано, щоб діти вже були ознайомлені з формами, правилами малювання тварин, людей тощо).

 

4.3 Вчитель розповідає про розповсюджені слова, що пішли з давньогрецької мови. Діти придумують і розробляють діалоги у парах з використанням цих слів, розігрують свої діалоги.

Наукова література: енергія, комедія, проблема, ритм, аптека, театр, бібліотека.

 

4.4 Учні придумують цікаву гру про історію і культуру Греції. Для полегшення завдання, вчитель пропонує види ігор, які учні можуть розробити, а саме: Загадка, Міні-вікторина (до 5 запитань з трьома варіантами відповідей), Хмаринка слів. Після розробки пропонують пограти у неї сусіду по парті.

 

5. ОЦІНИТИ

 

5.1 Учні обговорюють усі результати своїх досліджень. Вчитель скеровує це обговорення за допомогою запитань:

 

-         Чим особлива культура давньої Греції?

-         Що започаткували греки у спорті?

-         Який вклад в науку зробили давні греки?

-         Якими ремеслами займалися греки?

-         Які твори  переважали в літературі давньої Греції?

-         Які відкриття зробила греки для світу?

-         Які слова давньогрецького походження використовують у побуті зараз?

 

5.2 Потім вчитель пропонує учням оцінити загальний розвиток давньогрецької цивілізації по 10 бальній шкалі. Кожен має пояснити, чому оцінив саме у таку кількість балів.

 

5.3 Домашнє завдання: Дослідити культуру сучасної Греції за тими самими ознаками, що і давньої. За допомогою діаграми Вена порівняти Давню Греці і Сучасну Грецію. Оцінити, наскільки змінилися ця цивілізація від давнини до сучасності.

docx
Додав(-ла)
Шнайдер Емма
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку